Battlefield 3 får färgjustering via konsolkommando

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av kigurai:

Källa? För jag tror precis som alla andra att man enbart har uttalat sig om en stilistisk eller emotionell "kyla", och inte en utomhustemperatur. Eftersom relativt stora delar av BF3 utspelar sig på varma platser så verkar det orimligt.

Wake island är ju ett bra exempel. Vill ha tropisk känsla med varma färger, men just nu en isbit.. Hoppas fixen ger mig detta, mkt nice (banan är rätt kass i bf3 imo, men ändå mkt roligare att spela med tropisk känsla som i bf2)

Permalänk
Medlem
Skrivet av kigurai:

Källa? För jag tror precis som alla andra att man enbart har uttalat sig om en stilistisk eller emotionell "kyla", och inte en utomhustemperatur. Eftersom relativt stora delar av BF3 utspelar sig på varma platser så verkar det orimligt.

Ja, den gamla goda "källa på det?" haha. För att inte göra dig besviken men samtidigt vara lite jobbig, tänker jag svara: google is your friend ^^
Vilka är "alla andra" menar du? Alla andra som har spelat BF3 eller alla andra här på Sweclockers? Jag förstår inte riktigt. Det är ju ganska många som har fått samma uppfattning som jag.

"Eftersom relativt stora delar av BF3 utspelar sig på varma platser så verkar det orimligt" Jag kunde inte ha sagt det bättre själv faktiskt. Japp, det är orimligt med ett blått filter i det spelet i största allmänhet. Vad än effekten var tänkt så funkar det uppbenbarligen inte på alla människor. Alla köper inte de vaga argumenten som hittills har lagts fram. Stilistisk och emotionell kyla på en söderhavsö som i tidigare spel grönskade av färger. Motsägelsefullt? En aning.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extremaz:

Det är ju det som är problemet, det ska inte vara verkligt. Man ska se skillnad på tvspel och verkligheten. Själv tycker jag att den bilden till höger med blå/grå ser mycket snyggare ut! Varför skulle man vilja springa runt i en piff och puff värld. Det är inte frågan om vad som är verklighet, för i riktigt krig så är det ju inte ett blått filter på dina ögon, men detta är ett spel och för att få till känslan så satte dem på detta filtret och jag tycker det funkade utmärkt.

Det konstiga är ju att innan detta kom ut, att det "fattas färg i spelet", så hade ingen problem med detta. Ingen diskussion på nätet eller tråd här på SweC...

Det hade man visst.

Skrivet av Utopolitan:

Ledsen, men din jämförelse är väldigt banal. Har du tonat bilden själv? Oavsett vilket kan du inte plocka en slumpmässig bild som inte överhuvudtaget har någon koppling till BF3 och försöka dra en jämförelse. Filtret i BF3 är noggrant anpassat för just det spelet i syfte att ge det en viss look, end of story. Man behöver inte för den sakens skull tycka det faktiskt är snyggt men man bör ju åtminstone sätta saker och ting i rätt sammanhang.

Varför måste den ena vara "bättre" än den andra? Det handlar bara om olika typer av look, rent kvalitativt. Personligen tycker jag att filtret i BF3 funkar bra, jag kan gott och väl förstå varför DICE valde att lägga till det. Betyder dock inte att jag inte respekterar den motsatta åsikten. Folk verkar ha otroligt svårt att fatta att alla upplever saker och ting olika, vissa mer än andra. Inte nog med det, många av inläggen har en ganska aggressiv ton (inte nödvändigtvis ditt dock), vilket är helt enastående med tanke på vad tråden handlar om.

Jo det kan man visst.

Visa signatur

Asus Prime Z390-A - Intel I7 9700KF - Corsair Vengeance 2x8GB 3200Mhz CL16 - MSI GeForce RTX 2080 SUPER 8GB Ventus XS OC - Creative Sound Blaster Z (skäms) - Corsair AX 1200i Digital 1200W 80+ Platinum - Fractal Design R6 - Sennheiser GSP 600 - Acer Predator XB271HUA

Permalänk
Medlem

Wake och Sharqi fick i början både mina ögon att bli knallröda och min skalle att kännas som den skulle sprängas i början, dock är jag tydligen van nu. Det hindrar dock inte banorna från att se förjävliga ut och då speciellt Sharqi som är rent bedrövlig, eller, rent tekniskt så ser man u inte så mycket av Sharqi banan eftersom det är så mycket skit på skärmen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av €lysian:

Ja, den gamla goda "källa på det?" haha. För att inte göra dig besviken men samtidigt vara lite jobbig, tänker jag svara: google is your friend ^^

Gjort, och jag hittade inget. Du kanske kan hjälpa mig?

Citat:

"Eftersom relativt stora delar av BF3 utspelar sig på varma platser så verkar det orimligt" Jag kunde inte ha sagt det bättre själv faktiskt. Japp, det är orimligt med ett blått filter i det spelet i största allmänhet. Vad än effekten var tänkt så funkar det uppbenbarligen inte på alla människor. Alla köper inte de vaga argumenten som hittills har lagts fram. Stilistisk och emotionell kyla på en söderhavsö som i tidigare spel grönskade av färger. Motsägelsefullt? En aning.

Och nu har ni som är allergiska mot blått en möjlighet att stänga av det, så alla borde vara glada och nöjda, eller?
Jag vet i alla fall att jag ser fram emot att slippa se en till tråd om blått på /r/battlefield3 i fortsättningen

Permalänk
Medlem

Bryr mig inte så värst mycket om detta "störande" färgfiltret trots att jag avverkat 460 timmar i spelet. Tycker det är mer oroväckande att de helt ogenerat horar ut sig och viker ner sina egna designval. Konstigt nog verkar de inte lyssna när det gäller vettiga saker såsom Battlerecorder, Commander m.m.

Visa signatur

Phanteks Evolv mITX, i7 8700K, ASUS GeForce RTX 4070 12GB DUAL, Corsair DDR4 3200mhz 16GB, M.2 Samsung 970 EVO 500GB, Samsung EVO 860 SSD, OCZ ARC 100 SSD, WD Black 1TB, Gigabyte Aorus Pro WiFi Z390 mIXT. Audient ID14, Dynaudio LYD48. LG45GR95QE

Permalänk
Medlem

Är detta inte lite roligt? Först går dem ut o bannar folk som använde detta från början men nu helt plötsligt kommer det bli fritt fram att använda detta? Dubbel moral kanske? Och vad kommer hända med dem som vart bannade som använde detta?
Men men bra DICE att ni lyssnar på oss konsumenter skulle vara nice om ni kunde släppa modtool till BF3 som BF2 hade skulle vara kul att se Project Reality till BF3 men men GG!

Permalänk
Medlem

Vet inte när men plötsligt blev det "coolt" att försvara ett färgfilter xD Att folk inte har bättre saker för sig

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zero201:

Är detta inte lite roligt? Först går dem ut o bannar folk som använde detta från början men nu helt plötsligt kommer det bli fritt fram att använda detta? Dubbel moral kanske?

Orsaken till att man blev bannad var ju dock inte att man tog bort det blåa filtret, utan att verktygen även kunde användas till att modifiera andra saker.

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommy_h:

Det hade man visst.

Jo det kan man visst.

Man kan inte värdera/bedöma något i ett sammanhang där det inte hör hemma, hur kan något så enkelt gå att missförstå?

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rixxz:

Orsaken till att man blev bannad var ju dock inte att man tog bort det blåa filtret, utan att verktygen även kunde användas till att modifiera andra saker.

Det är skitsnack. Verktyget som används för att modda färger, moddar samma filer, men ändrar inget annat än just FÄRGER.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

LULE HOCKEY
PC: Gigabyte G1.Sniper 2, Intel i7 2600K@4.5, Noctua NH-D14, ASUS GTX580 DirectCUII@925/1850/2100, OCZ Agility SSD + 1Tb HDD, G.Skill Sniper 8Gb 1866Mhz. Allt sitter i ett HAF X Chassi. Sennheiser PC360, Qpad 5k samt 6Gv2
Piguah @battlelog (CliQue.bf3 8v8, 5v5: Mix)

Permalänk
Skrivet av ZixX:

Det är skitsnack. Verktyget som används för att modda färger, moddar samma filer, men ändrar inget annat än just FÄRGER.

Skickades från m.sweclockers.com

Det är inte alls skitsnack. DICE hotade med ban om man använde programmet som ändrade i spelfilerna.

Permalänk

Spelet var gjort för att vara realistiskt. Så då har jag en fråga... är världen grå, blå och enfärgad? Tycker moddet som killen gjorde med färgerna va lite överdrivet men mer färg behövs definitivt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperRetard:

Det är inte alls skitsnack. DICE hotade med ban om man använde programmet som ändrade i spelfilerna.

Ja det gjorde dom. Programmet ändrar samma filer, men ändrar fortfarande INGET ANNAT ÄN FÄRGEN.

Edit: Tycker du har ett otroligt passande nick.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

LULE HOCKEY
PC: Gigabyte G1.Sniper 2, Intel i7 2600K@4.5, Noctua NH-D14, ASUS GTX580 DirectCUII@925/1850/2100, OCZ Agility SSD + 1Tb HDD, G.Skill Sniper 8Gb 1866Mhz. Allt sitter i ett HAF X Chassi. Sennheiser PC360, Qpad 5k samt 6Gv2
Piguah @battlelog (CliQue.bf3 8v8, 5v5: Mix)

Permalänk
Skrivet av SuperRetard:

Det är inte alls skitsnack. DICE hotade med ban om man använde programmet som ändrade i spelfilerna.

Eftersom att man kunde ta bort smoke och annat sånt, det är då man får fördel "fusk" Så läs klart innan du börjar tjata emot

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pellemanify:

Spelet var gjort för att vara realistiskt. Så då har jag en fråga... är världen grå, blå och enfärgad? Tycker moddet som killen gjorde med färgerna va lite överdrivet men mer färg behövs definitivt!

Spelet är väl gjort för att vara roligt? Det är väl inte så att en läkares utbildning går ut på att denne ska lära sig slänga en sjukvårdslåda på marken, en låda som sedan får alla runt omkring att bli friska. Inte heller att en handburen svets lagar/förstör stridsvagnar på några sekunder eller att du inte kan ta på dig solglasögon när det är soligt ute.

DICE har kanske en vision de vill förmedla, en vision där en blå, kall ton passar bättre.

Visa signatur

Ridbyxan på Steam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sca:

Spelet är väl gjort för att vara roligt? Det är väl inte så att en läkares utbildning går ut på att denne ska lära sig slänga en sjukvårdslåda på marken, en låda som sedan får alla runt omkring att bli friska. Inte heller att en handburen svets lagar/förstör stridsvagnar på några sekunder eller att du inte kan ta på dig solglasögon när det är soligt ute.

DICE har kanske en vision de vill förmedla, en vision där en blå, kall ton passar bättre.

Äntligen, någon som fattar.

Visa signatur

Jag kan ingenting om datorer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kent2:

Så jävla tråkigt att bolibompa-generationen skall bestämma detta. Fattar ni inte att ni väljer "the obvious" när ni går för tvättmedelsreklamen i stället för det stilfullt smakliga. Jag hävdar fortsatt att dice skall ha full cred för att de vågat ta den smakfulla vägen i stället för den breda massans väg! Tillbedjare av gamma guden får mig att må illa!

Skickades från m.sweclockers.com

Satt och läste igenom denna tråd med glädje, tills jag fann ditt inlägg.
Det tråkiga är att du ens utgår att folk är småbarn som kommentarar, och att de kommer från "Bolibompa-generationen". Jag själv är väldigt erfaren kring spel och programutveckling. Men något du måste förstå, är att inte utgå från saker och ting. Då kan ju vi utgå från att du är ett retard, som måste ha rätt med allt du säger? Precis som din lilla "notis" nere i dina inlägg. Hur kan du veta allt? Well.. that story will never be told.

Men jag ser själv fram emot denna patch, jag vill ändra färgen. Efter jag sett bilder på det så verkar det vara sjukt härligt med mer realistiska färger, än denna "blåa" färgen.

Visa signatur

Nej

Permalänk
Medlem
Skrivet av keyonze:

Satt och läste igenom denna tråd med glädje, tills jag fann ditt inlägg.
Det tråkiga är att du ens utgår att folk är småbarn som kommentarar, och att de kommer från "Bolibompa-generationen". Jag själv är väldigt erfaren kring spel och programutveckling. Men något du måste förstå, är att inte utgå från saker och ting. Då kan ju vi utgå från att du är ett retard, som måste ha rätt med allt du säger? Precis som din lilla "notis" nere i dina inlägg. Hur kan du veta allt? Well.. that story will never be told.

Men jag ser själv fram emot denna patch, jag vill ändra färgen. Efter jag sett bilder på det så verkar det vara sjukt härligt med mer realistiska färger, än denna "blåa" färgen.

+1 Kunde inte sagt det bättre själv!

Fattar inte att folk orkar hålla på, tycker ni det är så hemskt att vi ska få välja själva om vi vill spela i en blå värld eller en "verkligare" med bättre färger osv?
ingen håller en pistol mot er och tvingar er att gå ifrån ert älskade blåfilter, så fortsätt ni använda det o sluta gnäll på alla som ser fram i mot detta och tycker det är bra gjort av dom.
Eller ni kanske tycker det är dåligt att alla ska kunna njuta av spelet och kunna köra med dom inställningarna man vill?

Visa signatur

Ledare & Webbansvarig inom www.balderdash-gaming.com

Permalänk
Medlem

Fan för valmöjlighet, jag är grå.

Visa signatur

Youtube | Steam | PSN
Fractal Design R3 | Asus P8P67 Pro Rev 3 | Asus GTX580 DirectCUII
Intel i7 2600K 4.0GHz | Antec KÜHLER H2O 620 | 8GB RAM | 2TB HDD | 120GB SSD
iPhone 6 | PlayStation 4

Permalänk
Skrivet av Datanisse:

Dice måste ha världens otacksammaste jobb.
Sönderspammade av gnälliga testosteronungdomar trots att de levererar grymma spel hela tiden och visat vart skåpet ska stå.

Men kunden har alltid(nästan)rätt!

Är du skön eller? "Levererar grymma spel", är det grymt att leverera spel som har en hitbox som är total efter oavsett ping samt skybox nära kanter etc. Plus dom andra 1000 buggarna.

Snälla nån är man en "testosteronungdom" om man blir lack för att man lagt ner 500/1000 kr på ett spel som inte ens fungerar som det ska?

Sluta leka så jävla mature när det du säger inte håller för fem öre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av keyonze:

Satt och läste igenom denna tråd med glädje, tills jag fann ditt inlägg.
Det tråkiga är att du ens utgår att folk är småbarn som kommentarar, och att de kommer från "Bolibompa-generationen". Jag själv är väldigt erfaren kring spel och programutveckling. Men något du måste förstå, är att inte utgå från saker och ting. Då kan ju vi utgå från att du är ett retard, som måste ha rätt med allt du säger? Precis som din lilla "notis" nere i dina inlägg. Hur kan du veta allt? Well.. that story will never be told.

Men jag ser själv fram emot denna patch, jag vill ändra färgen. Efter jag sett bilder på det så verkar det vara sjukt härligt med mer realistiska färger, än denna "blåa" färgen.

Formuleringen bolibompa-generationen är allt för bred, dessutom med negativ klang kan tyckas? Ibland får man ta i från tårna för att nå fram i mediebruset! (Någon retard människa som mig kan till och med finna den en aning träffande och rentav lite kul?)

On topic: Gamma Lovers - Free Art 1 - 0.
På samma sätt som Loudness War - HIFI 1 - 0. (Men vem orkar bry sig)

Ps. Använd inte retard som skällsord. För det är det verkligen inte.

Visa signatur

En sann moddare blir aldrig klar.MBY är SWEC SSD Kung!
Har hängt här sedan 2002. Började modda vid P200. Har gröna datafingrar. -Och du undrar hur jag kan veta allt?!?!?

|4700K|HD7970matrix|16Gb|Seasonic x-650|WaterC DDC BIP120+MP-05|

Permalänk
Medlem

Tur att folk blir bannade på ESL, några vi skulle möta igår blev bannade p.g.a. färgtweak etc i matcher. Hjälper extremt mkt, man kan tweaka så man får bort smoke, glare från solen, etc..

Visa signatur

Ryzen 1700 @ 3.9ghz | 16GB 2666mhz | Gigabyte GTX 1080 | EVGA 850w

Permalänk
Medlem

DICE har bestämt att spelet ska fortsätta se strykful ut och bröt ännu ett löfte. Det kommer inget konsolkommando...
http://www.mordorhq.com/showthread.php?3318-BF3-Colour-Tweake...

Aja, tillbaks till tweakern.

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk
Medlem

Hoppas detta är sant!: (länkat av phreec)

__________________________________
After discussing this further with my colleagues, we have decided to not implement this feature. This is the studio’s take on this matter, and I support this decision:

"As a studio, it is extremely important for us at DICE to have a unique identity in our games, not only from a gameplay perspective, but visually as well. While we appreciate that some players might want a slightly different look to the game, we are proud of the visual identity of Battlefield 3 and do not wish to change it."

I apologize for getting anybody’s hopes up, and if you have any further questions on this subject, I will refer back to the above statement.
__________________________________

Styrka, mod, integritet, god smak.
Ja, och just det: Gamma lovers - Free art 0 - 1

Visa signatur

En sann moddare blir aldrig klar.MBY är SWEC SSD Kung!
Har hängt här sedan 2002. Började modda vid P200. Har gröna datafingrar. -Och du undrar hur jag kan veta allt?!?!?

|4700K|HD7970matrix|16Gb|Seasonic x-650|WaterC DDC BIP120+MP-05|

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av phreec:

DICE har bestämt att spelet ska fortsätta se strykful ut och bröt ännu ett löfte. Det kommer inget konsolkommando...
http://www.mordorhq.com/showthread.php?3318-BF3-Colour-Tweake...

Aja, tillbaks till tweakern.

Om detta inte är ett skämt så skulle jag inte tycka synd om DICE om deras kontor brann upp.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kent2:

Envishet, arrogans, dumhet, horribel smak.
Ja, och just det: Snygg och spelbar estetik - Cinematiskt trams 0 - 1 D:

Fix'd.

Skrivet av maxkill:

Om detta inte är ett skämt så skulle jag inte tycka synd om DICE om deras kontor brann upp.

Tyvärr inte. Men colour tweaker finns fortfarande och fungerar även bättre än konsolkommandot då man kan justera varje bana för sig och man pajar inte thermal sights.

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk
Medlem

Haha, bra där!

Visa signatur

En sann moddare blir aldrig klar.MBY är SWEC SSD Kung!
Har hängt här sedan 2002. Började modda vid P200. Har gröna datafingrar. -Och du undrar hur jag kan veta allt?!?!?

|4700K|HD7970matrix|16Gb|Seasonic x-650|WaterC DDC BIP120+MP-05|

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av phreec:

Fix'd.
Tyvärr inte. Men colour tweaker finns fortfarande och fungerar även bättre än konsolkommandot då man kan justera varje bana för sig och man pajar inte thermal sights.

Kommer jag garanterat använda om det går. Men man riskerar väl bli bannad? Kommer uppenbarligen köra online...
http://bf3.realmware.co.uk/colour-tweaker/faq#faq-punkbuster

Permalänk
Medlem
Skrivet av phreec:

DICE har bestämt att spelet ska fortsätta se strykful ut och bröt ännu ett löfte. Det kommer inget konsolkommando...
http://www.mordorhq.com/showthread.php?3318-BF3-Colour-Tweake...

Aja, tillbaks till tweakern.

Riktigt tråkigt.

Visa signatur

AMD R9 5900X | Asus Strix X470-F | 32GB G-Skill @ 3,6GHz | RTX 3090Ti