Google Nexus 10 fastnar på bild

Permalänk
Medlem

Skärmen kan nog göra att det är svårt att hålla nere priset..

Permalänk
Medlem

WOOOOOOOOOOO!!

ANDROID 4.2!
Alltid kul med nya funktioner

Permalänk
Skrivet av leafbranch:

Du menar att du kan dra slutsatsen av dessa bilder? Tror inte det...

skrev tror

sen så antar jag att den ska vara billig eftersom nexus 7 e det

Visa signatur

http://ninite.com/
Riktigt nice sida efter man installerat om datorn tex.
Finns de flesta program man behöver för att komma igång :)

Permalänk
Medlem

Ful som stryk... Men som tidigare har nämnts i tråden; Kommer sitta i ett fodral så det syns ändå inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olegh:

Skärmen kan nog göra att det är svårt att hålla nere priset..

Förmodligen bästa SoC på marknaden lär inte heller vara den prisvänligaste vägen. O andra sidan är det en Nexus vilket vårdar för normalt pris / lockande pris.
Samsung har ju haft lite dröm priser på sina egna plattor innan tycker jag.

Permalänk
Medlem

Varför så breda kanter? Gillar inte sånt alls.

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolflakes:

Varför så breda kanter? Gillar inte sånt alls.

Antagligen för greppet med händerna.

Permalänk
Medlem

Äntligen en 10 tummare från google, hoppas den inte blir så mycket dyrare än nexus 7.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Scirocco:

Äntligen en 10 tummare från google, hoppas den inte blir så mycket dyrare än nexus 7.

Den är inte tänkt att ersätta eller konkurrera med Nexus 7.

Denna plattare är avservärt dyrare att tillverka, troligt är att priset kommer matcha plattan den kommer konkurrera emot, nämligen iPad 4.

Visa signatur

They say a little knowledge is a dangerous thing, but it's not one half so bad as a lot of ignorance
- Terry Pratchett
_____________________________

Permalänk
Musikälskare

Hemsk design

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Eww, hemsk design. Ser ut som någonting HTC skulle gjort för 3år sen... Men nu börjar det bli tid att gå framåt i designen!

Visa signatur

Jag äger ett Oculus Rift DK2!
Dator:
i7-4790K@4.7GHz med Noctua NH-U14S | ASUS Z97-A | ASUS R9 290X | Samsung 840 Pro 128gb | Western Digital Red 3TB | ASUS Xonar Essence STX

Permalänk
Medlem
Skrivet av ppoolliiss:

Eww, hemsk design. Ser ut som någonting HTC skulle gjort för 3år sen... Men nu börjar det bli tid att gå framåt i designen!

Apple stämmer ju alla som gör surfplattor som ser vettiga ut och hävdar att de har kopierat deras design. Jag tror att Samsung och google ville vara på den säkra sidan den här gången. Stämningsprocesses är kostsamma.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ozzed:

Apple stämmer ju alla som gör surfplattor som ser vettiga ut och hävdar att de har kopierat deras design. Jag tror att Samsung och google ville vara på den säkra sidan den här gången. Stämningsprocesses är kostsamma.

Seriöst? Asus Transformer Infinity, Sony Xperia Tab S och Surface ser banne mig bättre ut än någon tablet som Samsung tillverkat. Och de har mig veterligen inte blivit stämda.

Permalänk
Skrivet av Ozzed:

Apple stämmer ju alla som gör surfplattor som ser vettiga ut och hävdar att de har kopierat deras design. Jag tror att Samsung och google ville vara på den säkra sidan den här gången. Stämningsprocesses är kostsamma.

Det du säger är alltså att den måste se ut som en ipad annars så är den inte snygg? Finns väl tusen andra sätt att designa en surfplatta så den ser bra ut.

Den här vara bara fruktansvärd.

Visa signatur

Out on the streets and ragin tonight
full blast adrenaline and ready to fight
everywhere we go the record fuckin skip
low life bastards and we don't give a shit

Permalänk
Medlem
Skrivet av in a bodybag:

Det du säger är alltså att den måste se ut som en ipad annars så är den inte snygg? Finns väl tusen andra sätt att designa en surfplatta så den ser bra ut.

Den här vara bara fruktansvärd.

Håller med. Det var det första jag reagerade på.

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Medlem

Oj, vad ful plattan var

Visa signatur

Chassi: Corsair 700D Processor: Intel 2500K 3,3 GHz Grafikkort: Nvidia Geforce GTX 760 RAM-minnen: Corsair DDR3 8 GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av in a bodybag:

Det du säger är alltså att den måste se ut som en ipad annars så är den inte snygg? Finns väl tusen andra sätt att designa en surfplatta så den ser bra ut.

Den här vara bara fruktansvärd.

Nej, men jag tror att folk aktar sig noga för att göra en design som är "platt, fyrkantig med rundade hörn." Och då det är en sådan standardmässig form så är det svårt att designa den annorlunda, utan att den blir ful, vilket ju många redan konstaterat att den är.

Personligen kvittar utseendet för mig. Har den bra prestanda och är billig så brukar det vara tillräckligt för att jag skall tycka att den är värd det.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

Förstår inte att ni kan dra så stora växlar på dessa bilder som garanterat inte gör den rättvisa. Sämsta tänkbara typ.

Håller dessutom med om att utseendee och ytskikt är ganska ointressant, förutom när det gäller ergonomi, kvalitetskänsla och slitstyrka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolflakes:

Varför så breda kanter? Gillar inte sånt alls.

Bred kant, så vi med riktiga nävar kan hålla i den utan att tummen registreras i onödan. För övrigt så ser kanten inte ut att vara nämnvärd bredare än på någon annan platta, jag jämför med Ipad/Ipad 2/etc och min egen Motorola Xoom.
Om det hade varit mindre kant, hur hade ni då tänkt hålla i den med ett vettigt grepp?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Feeku:

Seriöst? Asus Transformer Infinity, Sony Xperia Tab S och Surface ser banne mig bättre ut än någon tablet som Samsung tillverkat. Och de har mig veterligen inte blivit stämda.

Asus och Sony ger ser inte Apple som stora konkurrenter och då stämmer Apple inte dessa. Samsung däremot är deras största konkurrent och då haglar patetiska stämningar från Apple mot just Samsung.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Medlem

Måste också säga att den inte var så vacker. För breda skärmkanter också

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk
Skrivet av nino:

Måste också säga att den inte var så vacker. För breda skärmkanter också

Breda kanter är skönt att hålla i. Problemet är att den har för runda hörn.