Permalänk
Medlem

Har inte orkat läsa allt rage om spelet.. skulle säga själv säga, gillar du speltypen (gillar du dayz) så kan detta va värt att testa! Sen om det är "Scam" och sånt spelar ju absolut ingen roll, kan bli hur bra//kasst som hällst! Vissa kommer att älska det och andra hata det som alla spel.. Frågon om du gillar det kan du enbart få svar på via att provspela det.. verkar som att dom flästa som har testat det ändå tycker att det är okey så några hundra är det garanterat värt om man gillar changern!

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!

Permalänk
Skrivet av f0kke:

Samma sak gäller cod. Dem använder samma röster, vapen, texturer, byggnader, ljud osv. Förstår inte varför dem skulle få göra det? Men folk trashar cod så fair enough.

Vet väl inte något spel som får mer kritik för sånt än CoD, de påstår att de släpper nya spel när det egentligen rör sig om expansioner...

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Vet väl inte något spel som får mer kritik för sånt än CoD, de påstår att de släpper nya spel när det egentligen rör sig om expansioner...

Så du tycker COD är scam då? Kanske ska veta vad ordet betyder innan man använder det.

Permalänk
Skrivet av f0kke:

Så du tycker COD är scam då? Kanske ska veta vad ordet betyder innan man använder det.

När tycker du att jag använde ordet scam? Du kanske ska sluta röka på innan du läser folks inlägg. Har inte ens kallat War Z scam, har inte nämnt ordet en enda gång i denna tråd, så vad dillar du om?

Scam; nej, inte alls.

Mjölkko; I allra högsta grad.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

Jag köpte det idag (170.-) och jag tycker det är skitkul. På de flesta servrar jag varit inne på vill folk samarbeta och jag gillar känslan, stämningen och tror att detta kommer att bli allt roligare i takt med mer och förbättrade funktioner.

Om du är tveksam till att köpa det så avvakta tills det kommit längre i utvecklingen och se, svårare än så är det inte.

Jag har köpt "storspel" som hypats av multinationella företag och diverse speltidningar/siter som klart haft lägre underhållningsvärde än detta och då är detta bara en alpha än så länge. De spelen kostar ju ofta 4-500 kr.

Jag har spelat DayZ också, och gillar det spelet med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

När tycker du att jag använde ordet scam? Du kanske ska sluta röka på innan du läser folks inlägg. Har inte ens kallat War Z scam, har inte nämnt ordet en enda gång i denna tråd, så vad dillar du om?

Scam; nej, inte alls.

Mjölkko; I allra högsta grad.

Sorry blandade ihop dig med en annan!

Permalänk

Rekommenderar dig att inte köpa detta spel.
Om du testat DayZ och tycker det är dåligt gjort (buggar och animationer) kommer detta spel att ta dig med överraskning.
Det finns t.ex. ingen animation emellan att stå upp och ligga ned. Man flyger bara upp från mage till fötter.

Zombies.. De går mot dig, men är ändå snabba. De är helt stela, och gör ingenting med armarna förutom att hålla dem rakt ned när de jagar dig. Man dör på fyra slag, utan att kunna göra något annat för att överleva (behöva bandage, morfin osv.). Utan det är som ett dåligt mod i Counter-Strike. Du har 100HP, motståndarna har 1000HP, och de skadar 25HP per slag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av str0mback:

Rekommenderar dig att inte köpa detta spel.
Om du testat DayZ och tycker det är dåligt gjort (buggar och animationer) kommer detta spel att ta dig med överraskning.
Det finns t.ex. ingen animation emellan att stå upp och ligga ned. Man flyger bara upp från mage till fötter.

Zombies.. De går mot dig, men är ändå snabba. De är helt stela, och gör ingenting med armarna förutom att hålla dem rakt ned när de jagar dig. Man dör på fyra slag, utan att kunna göra något annat för att överleva (behöva bandage, morfin osv.). Utan det är som ett dåligt mod i Counter-Strike. Du har 100HP, motståndarna har 1000HP, och de skadar 25HP per slag.

Du pratar som att du har förstånd till det! Animationerna är väl inte dom bästa men åtminstone jag,bryr mig inte ett dugg om det..Är inte ensam om det heller och jag tycker man ska bygga sin egen uppfattning om detta spel! Bandage,painkillers,antibiotika mm finns ju så jag vet inte vad du gaggar om

Visa signatur

Asus Strix z390-F,Intel core i7 9700k,32gb Corsair 3200mhz ram,RM750X psu,Nvidia 1080TI,500gb samsung 970evo,250gb samsung 960evo + 2tb hdd,
Logitech G933 Artemis Spectrum headphones,Steelseries Rival 300 mouse,ADX Pro 1m mousepad,Steelseries Apex M800 keyboard
27" 165hz IPS Acer Predator monitor

Permalänk
Skrivet av Relish:

Du pratar som att du har förstånd till det! Animationerna är väl inte dom bästa men åtminstone jag,bryr mig inte ett dugg om det..Är inte ensam om det heller och jag tycker man ska bygga sin egen uppfattning om detta spel! Bandage,painkillers,antibiotika mm finns ju så jag vet inte vad du gaggar om

Jaja, men för att en zombie biter mig i foten borde inte ett bandage ge mig HP.
Det är som en healing potion i andra spel. Det finns inga "conditions" som behöver olika läkemedel, det var kanske så jag skulle uttryckt mig.

Permalänk
Medlem

Har inte kunnat slita mig ifrån det, Har suttit hela dagen idag och spelat.
Så himla kul spel, Detta är nog enda spelet jag kunnat sitta och spela ensam så länge och ändå ha så jävla kul
Rekommenderas starkt! Ännu roligare sen om man spelar med vänner kan jag föreställa mig, Måste få mina vänner att skaffa det också! Och några buggar eller liknande har jag inte stött på funkar lika bra som vilket 100% fullständiga spel som helst enligt mig!

Permalänk
Inaktiv

Läst igenom tråden och kollat på ett par video's, verkar som det skulle vara ett riktigt roligt spel.
Någon som vet vart man kan få tag i beta nycklar?=)

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon180324:

Läst igenom tråden och kollat på ett par video's, verkar som det skulle vara ett riktigt roligt spel.
Någon som vet vart man kan få tag i beta nycklar?=)

du kan få en trial-key av mig om du vill skickar PM!

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Avstängd

Har tittat en del på Streams.

WarZ verkar vara lite av ett skämt, galet casual, och allt du hittar kan du lägga i en bank. Så om du dör, så kan du spawna med vapen och annat nästa gång -.- Och världen är indelad i små zoner?! Och det är fööör enkelt att komma undan zombies då man kan hoppa upp på allt möjligt.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Jag har spelat ett par dagar nu och tycker de är skitkul:)(speciellt om man kör me nån/några polare) Man måste verkligen planera va man ska göra för att överleva. Sjukt stort spel, och då är nuvarande karta inte på långa vägar fullt tillgänglig ännu (beta/alpha)

Många verkar inte fatta va alpha och beta är dock! Spelet är inte klart än så förstå att ska man spela de nu så måste man ha förståelse för att alla detaljer inte är klara. Lite småbuggar här och var helt enkelt, men dom patchar de typ varje dag med förbättringar.

Dessutom är de ju nästan gratis så inga pengar att tala om om man inte skull gilla de;)

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kenny88g:

Jag har spelat ett par dagar nu och tycker de är skitkul:)(speciellt om man kör me nån/några polare) Man måste verkligen planera va man ska göra för att överleva. Sjukt stort spel, och då är nuvarande karta inte på långa vägar fullt tillgänglig ännu (beta/alpha)

Många verkar inte fatta va alpha och beta är dock! Spelet är inte klart än så förstå att ska man spela de nu så måste man ha förståelse för att alla detaljer inte är klara. Lite småbuggar här och var helt enkelt, men dom patchar de typ varje dag med förbättringar.

Dessutom är de ju nästan gratis så inga pengar att tala om om man inte skull gilla de;)

DayZ är Alpha.
Folk klagar sönder, men verkar tycka om DayZ bra mycket mer än det de spelat av WarZ. Och de säger ju att WarZ varit i utveckling längre än DAyZ

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Skrivet av Von_OttO:

du kan få en trial-key av mig om du vill skickar PM!

Hej! Tänkte bara fråga om du har en trial-key till? Har lirat DayZ sen det kom typ, och skulle tycka det vore trevligt att testa något nytt!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | Processor: Intel i7 7700K @ 4,5 GHz | Moderkort: ASUS STRIX 270H GAMING | RAM: Corsair 16 GB 3000 MHz VENGEANCE | Grafikkort: GainWard 3070 | Nätaggregat: Fractal Design Integra 750W | Skärm: ROG PG278QR | Tangentbord: Steelseries Apex 7 | Mus: Zowie EC1-A | Musmatta: Steelseries Qck | Ljud: SteelSeries Arctis 7 & Edifier system

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

DayZ är Alpha.
Folk klagar sönder, men verkar tycka om DayZ bra mycket mer än det de spelat av WarZ. Och de säger ju att WarZ varit i utveckling längre än DAyZ

Och me de vill du ha sagt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karlssown:

Hej! Tänkte bara fråga om du har en trial-key till? Har lirat DayZ sen det kom typ, och skulle tycka det vore trevligt att testa något nytt!

har skickat en till dig i PM nu!

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av kenny88g:

Och me de vill du ha sagt?

"Många verkar inte fatta va alpha och beta är dock!"

Bara för att det är alpha eller beta så får man inte klaga, kritisera etc?
Och spelet har ju varit i utveckling i 3 år säger dom.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Har tittat en del på Streams.

WarZ verkar vara lite av ett skämt, galet casual, och allt du hittar kan du lägga i en bank. Så om du dör, så kan du spawna med vapen och annat nästa gång -.- Och världen är indelad i små zoner?! Och det är fööör enkelt att komma undan zombies då man kan hoppa upp på allt möjligt.

Ännu en till som inte bör uttala sig om nåt han inte vet nåt om = S Prata inte om ett spel du inte spelat.Inget utav det du just sa stämmer till 100%

Visa signatur

Asus Strix z390-F,Intel core i7 9700k,32gb Corsair 3200mhz ram,RM750X psu,Nvidia 1080TI,500gb samsung 970evo,250gb samsung 960evo + 2tb hdd,
Logitech G933 Artemis Spectrum headphones,Steelseries Rival 300 mouse,ADX Pro 1m mousepad,Steelseries Apex M800 keyboard
27" 165hz IPS Acer Predator monitor

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Relish:

Ännu en till som inte bör uttala sig om nåt han inte vet nåt om = S Prata inte om ett spel du inte spelat.Inget utav det du just sa stämmer till 100%

Tittar på hyperkinds stream just nu på Twitch.
Han svarade på dessa frågor, och bekräftade det.

De bör ta bort:
Store items i safe zones, för ALLA dina karaktärer... *Kräks*
Spawna med karta.... inget skäl att själv utforska då.
Bunnyhoppande.
Att all ens inventory hamnar på backen när man dör -.- låt det ligga kvar i backpack.

Hoppas det finns serverar utan Third Person. Och Item Glow.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Ville bara nämna att deras servrar kommer utsättas för en DDOS attack nu kl 06.00 ifall folk har problem att spela.

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Medlem.

Antagligen hatar man spelet eller så gillar man det.

Jag hatar det när jag lirar själv' men att lira i grupp kan va ganska underhållande

Visa signatur

3x24"LED - 2x670gtx OC 4GB - 120GB SSD - 3TB - 3820 i7 - 16GB L9 - x79 - 850AX - H100 - Fractal Define R3

90" Kingstone - Z2 - 7.1 QLN Custom - HarmanKardon Avr 355 - HTPC - E8600 4Ghz - 8Gb - 4Tb - 4870x3 - 690W - Antec Kuhler 620 - Antec 900

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Von_OttO:

du kan få en trial-key av mig om du vill skickar PM!

Tackar, Håller på att ladda ner just nu.
Bra att man får se hur spelet är om spelet passar en så man vet ifall man bör köpa det

Tack återigen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

"Många verkar inte fatta va alpha och beta är dock!"

Bara för att det är alpha eller beta så får man inte klaga, kritisera etc?
Och spelet har ju varit i utveckling i 3 år säger dom.

Jo de är ju de man ska göra OCH rapportera så dom vet om problemen. Men somliga här vill bara säga att de är skit för de saknas en animation här och där, rapportera sakerna! Vissa verkar inte äns ha spelat de utan klagar på nån grej dom har sett på youtube, och som sedan länge är fixad!

Permalänk
Medlem

Har alldeles för många spel att spela (puh!) men jag är av åsikten att båda spelen har sin charm och det ska bli intressant vart det kan gå.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk

Köpte detta igår kväll. Med mindre höga förväntningar är jag nu lyrisk.. Visst spelet är inte perfekt men det är också långt ifrån klart.. Mycket väl investerade 166kr!

Population cap och map storlek kommer öka successivt så jag är inte ett dugg orolig

Visa signatur

Fractal Define Design R03, Intel 2500K, 16GB DDR3 1600MHz, GIGABYTE PH-67-DS3-B3, GIGABYTE 6950 1GB. PAOW!

Permalänk

kollade på massa warz streams igår, verkade vara helt okej. Har någon en trialkey över så man kan testa lite innan man köper:D?

Permalänk
Medlem

Hade vart sjukt gött om någon kunde skicka en BETA kod till mig så här inför helgen :)! Tack och bock!

EDIT: någon får gärna länka till en bra warz stream också!

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk

Hammerpoint (företaget som utvecklar WarZ) känns inte alls pålitliga. Nu var jag dum att köpa spelet innan jag riktigt kollade runt. Efter jag lyssnade på dessa två ljudklipp så ångrar jag mitt köp totalt.

Klipp 1: https://www.dropbox.com/sh/l1ab7d7j3ycj1za/1L1xvsVtWK/Roman%2...

Klipp 2: https://www.dropbox.com/sh/l1ab7d7j3ycj1za/NxtXYADkmH/Roman%2...

Det är en admin för Hammerpoint som har gått runt och spelat med vanliga killar och aktiverat s.k "Godmode" för att göra det enklare för han och hans vänner att döda "bandits". Han har även spawnat fram vapen till dem och missbrukat sin plats som admin.

Att Hammerpoint också ljuger oss rakt i ansiket om hur länge de har jobbat på spelet och raderar twitter och forum posts för att få sitt spel att se så bra ut som möjligt är nog det omognaste jag någonsin sett ett företag arbeta.

Visa signatur

Chassi: NZXT H440 | CPU: i5 4670k | GPU: Gigabyte 980 4GB G1 GAMING | MB: Asus Z87 - PRO | RAM: 8GB Corsair Vengeance 1600Mhz LP | Lagring: Corsair Force LX 512GB, Intel 330 120GB SSD, OZC Vertex 240GB SSD, 1TB Samsung HDD | PSU: EVGA 850 G2 |