Jag vill ha en grym speldator för 3 monitorer. Räcker detta?

Permalänk

Jag vill ha en grym speldator för 3 monitorer. Räcker detta?

Hej!

Bara varit läsare tidigare och gör nu mitt första inlägg.

Jag har nu efter flytt till ett större boende fått plats för att kunna sätta igång mitt projekt att äntligen kunna få ett härligt spelrum med 3 stora monitorer för att ytterligare höja spelkänslan.

Tanken är att jag skall ha 3x27' eller 3x30' (har inte en aning om vilket som är att föredra, plats finns) och en dator som kan driva detta till BF3 på Ultra med ett minkrav på 60fps. Bygget kommer endast att använda för olika spel och inget annat. Surf får ske på en annan dator.

Jag har ingen erfarenhet av att själv bygga datorer så jag är tvungen att köpa delar och montering på en plats. Efter att ha läst runt lite på nätet och kollat upp lite vad som krävs så har jag nu en lista som jag hoppas skall fungera för att skapa det jag vill. Räcker det som jag kastat ihop? Eller har jag tagit i för mycket? Målbilden är ett fungerande system där jag har ett bra flyt i spel typ BF3, COD mm. Inget ekonomiskt diskuterande är nödvändigt, viktigare att det flyter bra inom rimliga gränser för runt 30-35k (inkl monitorer)

Listan är från Inet eftersom jag inte vill bygga själv utan det får bli ett komplett färdigt köp.

Listan: http://www.inet.se/kundvagn/visa/2484284/2012-11-02

Nån som har några invändningar av valet av komponenter innan jag trycker på "KÖP" ?

Sen är det monitorer som även där kommer att skapa en hel del nya frågor angående storlek och val av märke mm.
Nån som kan detta med "3 monitor gaming" ?

Mvh

Permalänk
Medlem

Varför 32 GB ram när man knappt lyckas använda sig utav 16?

Visa signatur

PC [ I7 3770K 3.5 GHz OC 4.6 GHz | 2 x Gigabyte Geforce GTX 680 2048 MB GDDR5 OC 1137MHz |16 GB DDR3, Corsair VENGANCE LP 1600 MHz | Switch 810 | SSD 80 GB | SSD 2 X 120 GB | Western 2 T | MSI Z77A-S01 | Power 750 Watt | Logitech G510 | Logitech G35 | R.A.T. 7 | Razer goliathus | Speakers Andersson HomeCinema surround system | LG 42 " Full HD tv ]
Laptop [ MSI GE70 2OE | Samsung 27'' S27B550V LED | Logitech Performance Mouse MX ]

Permalänk

Ja jag har nog inget bra argument annat än att det var en så liten kostnad att lägga till 16 extra. Mer av motivet " Hellre för mkt än för lite".

Tack för din synpunkt Krushy.

Permalänk
Medlem

Varför ta engelskt Windows 7 i ställer för för svenskt? Det svenska kostar lika mycket som det engelska. Kommer du att klocka datorn? Annars kan du kanske spara in några kronor på att välja en annan CPU. Bara ett par tankar som slog mig då jag tittade på ditt "paket" hos inet. Du kan även lägga till Fri Frakt, sök på google efter länk.

Visa signatur

Cpu: Intel Core i5 6600K | Ram: 16GB | HD: SSD SanDisk 128-GB | Western Digital 640-GB | Samsung 250-GB | Grafik: Nvidia Geforce GTX 760 Twin Frozr. | Moderkort: ASUSTeK COMPUTER INC. Z170-P. | PSU: 600w | Chassi: Fractal Design Define R4.

Permalänk

Tackar Mindflow! Klart ett misstag av mig att välja eng istället för swe på Windows, det skall jag ändra på innan jag trycker på KÖP.
Fri frakt skall jag också kolla upp, bra tips. Klockning är inget som jag kommer att hålla på med. vilken processor skall jag välja istället föreslår du?

Tack för att du tog dig tid Mindflow.!

Permalänk
Medlem

Tycker att du ska köra på ett 690 istället för två 680.
Ett 690 presterar nästan exakt samma som två 680 --> http://www.sweclockers.com/recension/15750-nvidia-geforce-gtx... (är ett test av 660ti, men 680 sli och 690 står med)
Du kan ju kolla in den här videon http://www.youtube.com/watch?v=4fQrmk1fwlk , den är om problem med två graffikkort. Två grafikkoer = mer värme, mer ljud.
Om du har behov/råd/vilja så kan du kanske sätta in ett till 690 för att öka prestandan ytterligare
Ett 690 är billigare än de två 680:s som du har i din lista

Visa signatur

Samsung 250 gb ssd, 2x Msi gtx 660, i5 3570K, FD Arc

JVC JA-s31, Mirsch OM 3-28, Micro seiki mb-15

iPhone 5, iPad air

Beats solo HD red, Supra Nitro black

Permalänk

Det här är ju ett drömpaket: http://www.inet.se/kundvagn/visa/2484837/drompaket

Vet inte om du har råd med det, priset blev ju 41 tusen kronor.

Paketet innehåller i alla fall 3st full HD 3D skärmar, två GTX 690 grafikkort, 1500W PSU, 32GB RAM, I7 3770K, en väl omtyckt och SNABB ssd.
Resten är ganska "vanliga" komponenter.

Jag hoppas att du har råd och att 1500W med två 690s ska kunna dra runt allt. Vissa grejer finns inte inne men det är la bara att vänta eller välja något annat.

Permalänk

Kom på att du kanske vill slänga in ett par bra fläktar och en cpu kylare...

Permalänk
Medlem

Varför köpa på Inet och slänga bort 5-7k?

Permalänk
Skrivet av WallEm:

Tycker att du ska köra på ett 690 istället för två 680.
Ett 690 presterar nästan exakt samma som två 680 --> http://www.sweclockers.com/recension/15750-nvidia-geforce-gtx... (är ett test av 660ti, men 680 sli och 690 står med)
Du kan ju kolla in den här videon http://www.youtube.com/watch?v=4fQrmk1fwlk , den är om problem med två graffikkort. Två grafikkoer = mer värme, mer ljud.
Om du har behov/råd/vilja så kan du kanske sätta in ett till 690 för att öka prestandan ytterligare
Ett 690 är billigare än de två 680:s som du har i din lista

Oj jag hade inte en aning m det där med Micro stuttering, helt nytt för mig. Då kanske man skall välja att köra på ett 690 med 4gb istället och hoppas att det orkar driva 3 skärmar. Då har jag ju faktiskt också optionen att köpa ett till 690 om det behövs vid ett senare tillfälle. Jag har läst nånstans att med fler skärmar skall man helst ha grafikkort med 4gb och det får jag ju i båda fallen. Tack för ditt förslag och dina länktips WallEm

Skrivet av alex1532489:

Det här är ju ett drömpaket: http://www.inet.se/kundvagn/visa/2484837/drompaket

Vet inte om du har råd med det, priset blev ju 41 tusen kronor.

Paketet innehåller i alla fall 3st full HD 3D skärmar, två GTX 690 grafikkort, 1500W PSU, 32GB RAM, I7 3770K, en väl omtyckt och SNABB ssd.
Resten är ganska "vanliga" komponenter.

Jag hoppas att du har råd och att 1500W med två 690s ska kunna dra runt allt. Vissa grejer finns inte inne men det är la bara att vänta eller välja något annat.

Det var inget dåligt "paket" du slog till med Jag är nog inne på att starta med 1x690 i nuläget då det här med micro stuttering dök upp som en faktor vid SLI. Det där minnet var dyrt 1k dyrare än mitt förslag, är det sånt man skall ha eller? Angående skärmar vill jag ha minst 27. Sen är Benq´s sidoram lite i tjockast laget. Har för mig att de tunnaste ramarna finns på Asus eler Acer. Det blir ju en variabel som man inte tänker på när det bara gäller 1 skärm. Tack för dina synpunkter Alex!

Det var tydligen inte bara att handla och tro att det skulle funka. Jag ville ju så gärna slippa problem och bara kunna lira på ett bra system med 3 monitorer.

Permalänk
Skrivet av biosimon:

Varför köpa på Inet och slänga bort 5-7k?

Jag antar att det är Alex "drömpaket" som man kan hitta 5-7k billigare och inte mitt ursprungspaket.
Om jag har fel får du gärna guida mig till ett billigare ställe där jag kan beställa en likvärdig ihopsatt maskin för en mycket billigare peng.
Jag har inget behöv av att köpa det på Inet. Jag har bara handlat där förut och aldrig haft några problem.

Permalänk
Medlem

Har själv ett "drömpaket" som man kanske köper när man får en lön över eller så..

http://www.inet.se/kundvagn/visa/2487595/tips

Om du bara ska spela är det onödigt med en i7, i5 presterar lika bra i spel. Lite extra krut på chassit i detta paketet också, det är det värt! Kan vara värt att lägga till några extra fläktar också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av puMADancer:

Jag antar att det är Alex "drömpaket" som man kan hitta 5-7k billigare och inte mitt ursprungspaket.
Om jag har fel får du gärna guida mig till ett billigare ställe där jag kan beställa en likvärdig ihopsatt maskin för en mycket billigare peng.
Jag har inget behöv av att köpa det på Inet. Jag har bara handlat där förut och aldrig haft några problem.

Förra veckan var gtx 680 för 3.3 på Dustinhome, i7 3770k för 2350, bara där få du ihop 4k, sorry om jag är anti Inet, gillar bara inte att stödja en affär som har skyhöga priser, och som egentligen inte har någon spektakulär service. Få bort 5-7k på de där är seriöst inga problem, Inet är helt enkelt jävligt dyrt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av puMADancer:

Oj jag hade inte en aning m det där med Micro stuttering, helt nytt för mig. Då kanske man skall välja att köra på ett 690 med 4gb istället och hoppas att det orkar driva 3 skärmar. Då har jag ju faktiskt också optionen att köpa ett till 690 om det behövs vid ett senare tillfälle. Jag har läst nånstans att med fler skärmar skall man helst ha grafikkort med 4gb och det får jag ju i båda fallen. Tack för ditt förslag och dina länktips WallEm

Det var inget dåligt "paket" du slog till med Jag är nog inne på att starta med 1x690 i nuläget då det här med micro stuttering dök upp som en faktor vid SLI. Det där minnet var dyrt 1k dyrare än mitt förslag, är det sånt man skall ha eller? Angående skärmar vill jag ha minst 27. Sen är Benq´s sidoram lite i tjockast laget. Har för mig att de tunnaste ramarna finns på Asus eler Acer. Det blir ju en variabel som man inte tänker på när det bara gäller 1 skärm. Tack för dina synpunkter Alex!

Det var tydligen inte bara att handla och tro att det skulle funka. Jag ville ju så gärna slippa problem och bara kunna lira på ett bra system med 3 monitorer.

Nu är det ju så att 690 är SLI då den har dubbla GPUer så det blir mer "intern" sli, och microstuttering är något Nvidia har kommit långt inom, upptäcker inget på mina 2 680 ^^

Visa signatur

PC [ I7 3770K 3.5 GHz OC 4.6 GHz | 2 x Gigabyte Geforce GTX 680 2048 MB GDDR5 OC 1137MHz |16 GB DDR3, Corsair VENGANCE LP 1600 MHz | Switch 810 | SSD 80 GB | SSD 2 X 120 GB | Western 2 T | MSI Z77A-S01 | Power 750 Watt | Logitech G510 | Logitech G35 | R.A.T. 7 | Razer goliathus | Speakers Andersson HomeCinema surround system | LG 42 " Full HD tv ]
Laptop [ MSI GE70 2OE | Samsung 27'' S27B550V LED | Logitech Performance Mouse MX ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av biosimon:

Förra veckan var gtx 680 för 3.3 på Dustinhome, i7 3770k för 2350, bara där få du ihop 4k, sorry om jag är anti Inet, gillar bara inte att stödja en affär som har skyhöga priser, och som egentligen inte har någon spektakulär service. Få bort 5-7k på de där är seriöst inga problem, Inet är helt enkelt jävligt dyrt.

Man får ju med en pingvinstång Bara där så är det värt ju...

Permalänk
Skrivet av puMADancer:

Det var inget dåligt "paket" du slog till med Jag är nog inne på att starta med 1x690 i nuläget då det här med micro stuttering dök upp som en faktor vid SLI. Det där minnet var dyrt 1k dyrare än mitt förslag, är det sånt man skall ha eller? Angående skärmar vill jag ha minst 27. Sen är Benq´s sidoram lite i tjockast laget. Har för mig att de tunnaste ramarna finns på Asus eler Acer. Det blir ju en variabel som man inte tänker på när det bara gäller 1 skärm. Tack för dina synpunkter Alex!

Det var tydligen inte bara att handla och tro att det skulle funka. Jag ville ju så gärna slippa problem och bara kunna lira på ett bra system med 3 monitorer.

Anledningen till att jag tog två st 690s och hela 1500W är för att de skärmarna jag tog låter dig köra i 3D! Det finns 27 tums 3D skärmar från andra "skapare" om man säger så men de kostar ju så klart mer också. Minnena tog jag för att de är grymt snabba, ser coola ut och sedan såg jag en video som visade många grymma features med dem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av biosimon:

Förra veckan var gtx 680 för 3.3 på Dustinhome, i7 3770k för 2350, bara där få du ihop 4k, sorry om jag är anti Inet, gillar bara inte att stödja en affär som har skyhöga priser, och som egentligen inte har någon spektakulär service. Få bort 5-7k på de där är seriöst inga problem, Inet är helt enkelt jävligt dyrt.

Hur tänker du nu? En 3770k går på 2800 ungefär. Gtx680 4, 5-5k. (2800-2300)+(4800-3300)=500+1500=2000. 2000 är inte 4000.

Sen vet jag inte hur du får bort 5-7 tusen från priset, du får gärna visa hur man gör

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

5900X || GTX3080 || Impact DTX || 32GB RAM @ 3600MHz || Custom Loop i Yuel Beast Calypso ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oobah45:

Hur tänker du nu? En 3770k går på 2800 ungefär. Gtx680 4, 5-5k. (2800-2300)+(4800-3300)=500+1500=2000. 2000 är inte 4000.

Sen vet jag inte hur du får bort 5-7 tusen från priset, du får gärna visa hur man gör

Skickades från m.sweclockers.com

Nu fattar jag inte alls, hur efter är du? Man måste inte köpa produkterna på Inet, jag själv rekommenderar det inte, men många gör det ändå förmodligen då folk vill stödja deras oerhört dyra produkter.

http://www.inet.se/kundvagn/visa/2484284/2012-11-02

Den kundvagnen går lätt o kapa 5k-7k, för 4 dagar sedan med Cdon rean, kan prova 5k redan nu om du vill.

http://www.prisjakt.nu/list.php?l=2209157&view=m

-6300 kr, jag vet, annan tillverkare av kort, och må vara semifusk tack vare det, men detta är utan några banbrytande kampanjer. 4300 med exakt samma kort, fortfarande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ASNorge:

Man får ju med en pingvinstång Bara där så är det värt ju...

Inte fått med pingvinstång vid mina sista två köp från inet, så överväger att byta butik

Visa signatur

Cpu: Intel Core i5 6600K | Ram: 16GB | HD: SSD SanDisk 128-GB | Western Digital 640-GB | Samsung 250-GB | Grafik: Nvidia Geforce GTX 760 Twin Frozr. | Moderkort: ASUSTeK COMPUTER INC. Z170-P. | PSU: 600w | Chassi: Fractal Design Define R4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av puMADancer:

Tackar Mindflow! Klart ett misstag av mig att välja eng istället för swe på Windows, det skall jag ändra på innan jag trycker på KÖP.
Fri frakt skall jag också kolla upp, bra tips. Klockning är inget som jag kommer att hålla på med. vilken processor skall jag välja istället föreslår du?

Tack för att du tog dig tid Mindflow.!

Du kan titta efter CPU'er som inte har K betäckningen.

Du har valt
http://www.inet.se/produkt/5310022/intel-core-i7-3770k-3-5ghz...

Du kan välja
http://www.inet.se/produkt/5310021/intel-core-i7-3770-3-4ghz-...

Och därmed spara in ett par hundringar om du vill det.

Visa signatur

Cpu: Intel Core i5 6600K | Ram: 16GB | HD: SSD SanDisk 128-GB | Western Digital 640-GB | Samsung 250-GB | Grafik: Nvidia Geforce GTX 760 Twin Frozr. | Moderkort: ASUSTeK COMPUTER INC. Z170-P. | PSU: 600w | Chassi: Fractal Design Define R4.

Permalänk
Avstängd

Alltså men behöver inte slänga 30-40000:- för att få en dator som kan klara BF3 på ultra i minst 60 fps med tre skärmar. Däremot kommer det kosta mer om du vill ha minst 120 fps på ultra, vilket är stor skillnad gentemot 60 fps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av krushy:

Varför 32 GB ram när man knappt lyckas använda sig utav 16?

ett vanligt spel ligger på runt 15GB

Visa signatur

[Tiger MP. 2xAMD Athlon MP 1.4GHz , 2x512MB ddr, ?350w PSU, 80GB HDD, Geforce4 ti 4600]
[i7 950, ASUS p6t, xfx 650w, 30GB SSD a-data, 3x2GB corsair xms3, 8800GT, ][i7 920, 3x4GB Vengeance, gtx 260] [i5 3570k, MSI twin frozr PE GTX 570, Corsair 4x2GB xms3]
[3930k, GA-X79-UD3, EVGA GTX 780SC ACX, Corsair Force 3 120GB, XFX 850w, Corsair Air 540, Corsair h100i, Corsair 4x4GB Vengeance]

Permalänk
Skrivet av Layon:

ett vanligt spel ligger på runt 15GB

Haha... Kanske i lagring på den faktiska hårddisken. Interminnet är bara ett slags temporärt minne som används för att kunna köra programmet men jag skulle gissa att BF3 på Ultra med 3 st 3D skärmar tar ungefär 8Gb eller lite mer. Det är dock bara en vild gissning som säkert inte stämmer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alex1532489:

Haha... Kanske i lagring på den faktiska hårddisken. Interminnet är bara ett slags temporärt minne som används för att kunna köra programmet men jag skulle gissa att BF3 på Ultra med 3 st 3D skärmar tar ungefär 8Gb eller lite mer. Det är dock bara en vild gissning som säkert inte stämmer.

Aha, jag som trodde att man kunde använda sitt RAM-minne till att göra en virtuell hårddisk på datorn där du kan ha ditt OS och/eller spel som minskar laddningstider något avsevärt.

Men antar att RAM-disc eller RAM-drive bara är nonsens då.

Visa signatur

[Tiger MP. 2xAMD Athlon MP 1.4GHz , 2x512MB ddr, ?350w PSU, 80GB HDD, Geforce4 ti 4600]
[i7 950, ASUS p6t, xfx 650w, 30GB SSD a-data, 3x2GB corsair xms3, 8800GT, ][i7 920, 3x4GB Vengeance, gtx 260] [i5 3570k, MSI twin frozr PE GTX 570, Corsair 4x2GB xms3]
[3930k, GA-X79-UD3, EVGA GTX 780SC ACX, Corsair Force 3 120GB, XFX 850w, Corsair Air 540, Corsair h100i, Corsair 4x4GB Vengeance]

Permalänk
Skrivet av Layon:

Aha, jag som trodde att man kunde använda sitt RAM-minne till att göra en virtuell hårddisk på datorn där du kan ha ditt OS och/eller spel som minskar laddningstider något avsevärt.

Men antar att RAM-disc eller RAM-drive bara är nonsens då.

Sådant vet jag inget om.

Permalänk
Medlem
Skrivet av WallEm:

Tycker att du ska köra på ett 690 istället för två 680.
Ett 690 presterar nästan exakt samma som två 680 --> http://www.sweclockers.com/recension/15750-nvidia-geforce-gtx... (är ett test av 660ti, men 680 sli och 690 står med)
Du kan ju kolla in den här videon http://www.youtube.com/watch?v=4fQrmk1fwlk , den är om problem med två graffikkort. Två grafikkoer = mer värme, mer ljud.
Om du har behov/råd/vilja så kan du kanske sätta in ett till 690 för att öka prestandan ytterligare
Ett 690 är billigare än de två 680:s som du har i din lista

Ett 690 är fortfarande två gtx 680, vilket gör att microstuttering uppstår på det också. Även om dom problemen är rätt obefintliga på nvidias 600-serie.

Sen har 690 bara 4GB minne vilket gör att det blir 2GB aktivt då den lagrar samma på båda "korten". Ska man lira 3 skärmar i nvidia surround känns det i mina ögen för lite. Därför blir det bättre med två 680 med 4GB på varje kort. Sen kan det vara en fördel att välja grafikkort av referensdesign för att få bort värmen. Men det fungerar med eftermarknadskylare också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alex1532489:

Sådant vet jag inget om.

"Interminnet är bara ett slags temporärt minne som används för att kunna köra programmet men jag skulle gissa att BF3 på Ultra med 3 st 3D skärmar tar ungefär 8Gb eller lite mer."
Skriv inte att det BARA då...

Skrivet av mylife:

Ett 690 är fortfarande två gtx 680, vilket gör att microstuttering uppstår på det också. Även om dom problemen är rätt obefintliga på nvidias 600-serie.

Sen har 690 bara 4GB minne vilket gör att det blir 2GB aktivt då den lagrar samma på båda "korten". Ska man lira 3 skärmar i nvidia surround känns det i mina ögen för lite. Därför blir det bättre med två 680 med 4GB på varje kort. Sen kan det vara en fördel att välja grafikkort av referensdesign för att få bort värmen. Men det fungerar med eftermarknadskylare också.

3st 660 ti är både bättre och billigare, i många spel så är 2st 660 ti sli nära 680 sli så två st är nog det mest prisvärda...
de och msi x79 med en i7 3820 och mycket RAM hade jag iaf kört på...

Visa signatur

[Tiger MP. 2xAMD Athlon MP 1.4GHz , 2x512MB ddr, ?350w PSU, 80GB HDD, Geforce4 ti 4600]
[i7 950, ASUS p6t, xfx 650w, 30GB SSD a-data, 3x2GB corsair xms3, 8800GT, ][i7 920, 3x4GB Vengeance, gtx 260] [i5 3570k, MSI twin frozr PE GTX 570, Corsair 4x2GB xms3]
[3930k, GA-X79-UD3, EVGA GTX 780SC ACX, Corsair Force 3 120GB, XFX 850w, Corsair Air 540, Corsair h100i, Corsair 4x4GB Vengeance]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Layon:

3st 660 ti är både bättre och billigare, i många spel så är 2st 660 ti sli nära 680 sli så två st är nog det mest prisvärda...
de och msi x79 med en i7 3820 och mycket RAM hade jag iaf kört på...

"i många spel så är 2st 660 ti sli nära 680 sli."

Detta får du gärna förklara. Visst dom kan ligga nära när du kör i 1920x1080 i lättare spel, men skruvar man upp upplösning drar 680 ifrån en hel del. Och när man kör nvidia surround blir ju upplösning ganska hög. Att ha 3 kort är heller inget jag skulle rekommendera, eftersom det ger mer ljud och värme. Det kräver också mer pci lanes (inget problem om man kör x79 dock). Sen är ju 3820 en svagare processor än 3770k och jag ser inga direkt fördelar med x79 om det är prestanda i spel man är ute efter,

För bästa fps med 3 skärmar skulle jag säga 2st 7970. Men de har också större problem med microstuttering.

Permalänk
Medlem
Skrivet av puMADancer:

Oj jag hade inte en aning m det där med Micro stuttering, helt nytt för mig. Då kanske man skall välja att köra på ett 690 med 4gb istället och hoppas att det orkar driva 3 skärmar. Då har jag ju faktiskt också optionen att köpa ett till 690 om det behövs vid ett senare tillfälle. Jag har läst nånstans att med fler skärmar skall man helst ha grafikkort med 4gb och det får jag ju i båda fallen. Tack för ditt förslag och dina länktips WallEm

Grafikminne plussas inte ihop, har du två kort med 2GB var så har du fortfarande bara 2GB att använda. Så ett 690 har 2GB, dom skriver bara 4GB.

Skrivet av alex1532489:

Haha... Kanske i lagring på den faktiska hårddisken. Interminnet är bara ett slags temporärt minne som används för att kunna köra programmet men jag skulle gissa att BF3 på Ultra med 3 st 3D skärmar tar ungefär 8Gb eller lite mer. Det är dock bara en vild gissning som säkert inte stämmer.

Jag kommer upp i 7GB ram när jag spelar BF3 i high, 1680x1050 vill jag påpeka. Har skype + origin + battlelog och 4 andra hemsidor öppet under tiden.

Visa signatur

Inget är för dyrt om man är nöjd över det.
Macbook Pro 14" M1 Pro | iPad Pro 12,9" M2 | iPhone 14 Pro | Apple Watch Series 8 | Beyerdynamic DT1990 Pro

Permalänk
Skrivet av alex1532489:

Det här är ju ett drömpaket: http://www.inet.se/kundvagn/visa/2484837/drompaket

Vet inte om du har råd med det, priset blev ju 41 tusen kronor.

Paketet innehåller i alla fall 3st full HD 3D skärmar, två GTX 690 grafikkort, 1500W PSU, 32GB RAM, I7 3770K, en väl omtyckt och SNABB ssd.
Resten är ganska "vanliga" komponenter.

Jag hoppas att du har råd och att 1500W med två 690s ska kunna dra runt allt. Vissa grejer finns inte inne men det är la bara att vänta eller välja något annat.

Varför betala så mycket för en dator?..