Permalänk

Skärm till CS

Tjena!

Har nyss byggt ihop en ny dator och behöver nu en skärm. Sitter på en gammal 15" CRT som säkert är 10-15 år gammal i brist på något bättre. Vad bör man välja för skärm om man ska spela CS?

100 eller 120 hertz är väll att föredra när det gäller CS?
Så lite ms som möjligt är väll också bra?
Sen är det storleken... De skärmarna på 24 eller 27 tum är väll lite väl stora för CS? Har hört att det blir svårare med en för stor skärm?

Hur som helst, har ni några bra tips på en bra "CS-skräm" ? Ska helst inte vara alltför dyr, finns det någon hyffsad nånstans mellan 1000 och 2000 kr?

Permalänk
Medlem

Köp en begagnad 19" skärm från blocket eller liknande.

Permalänk
Medlem

Jag klarar inte av att spela CS på 22"/24" skärmar.. det är inte gjort för widescreen

Detta löste jag dock med Window mode, så kan man ändå ha en hyfsad skärm till annat.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Droih:

Jag klarar inte av att spela CS på 22"/24" skärmar.. det är inte gjort för widescreen

Detta löste jag dock med Window mode, så kan man ändå ha en hyfsad skärm till annat.

Bara fixa skalning

Permalänk
Medlem

Jag har en xl2420t, den ligger på 120hz och flytet i fps spel är obeskrivligt skönt. Det finns även så du kan ställa in i vilken storlek du vill att spelet ska visas. http://www.youtube.com/watch?v=_209Br7Ywp8
Färgerna sägs inte vara de bästa, men det har jag ingen aning om. Jag tycker färgerna är okej men sen prioriterar jag flyt framför hur det ser ut. Det gör förmodligen du med eftersom skärmen främst verkar användas för cs.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Entusiast
Skrivet av kevve1:

Jag har en xl2420t, den ligger på 120hz och flytet i fps spel är obeskrivligt skönt. Det finns även så du kan ställa in i vilken storlek du vill att spelet ska visas. http://www.youtube.com/watch?v=_209Br7Ywp8
Färgerna sägs inte vara de bästa, men det har jag ingen aning om. Jag tycker färgerna är okej men sen prioriterar jag flyt framför hur det ser ut. Det gör förmodligen du med eftersom skärmen främst verkar användas för cs.

Jag har också den skärmen och den är UNDERBAR för FPS-spel, vill aldrig ha 60Hz igen till FPS!
Som sagt så är färgerna inte dom bästa men det är ganska enkelt justerat, om du köper skärmen och vill prova lite olika färginställningar så PM:a mig bara så kan du prova vad jag använder dagligen

Visa signatur

Den digitala högborgen: [Fractal Design Meshify C] ≈ [Corsair RM850x] ≈ [GeForce RTX 3080] ≈ [AMD Ryzen 7 7800X3D ≈ [Noctua NH-U14S] ≈ [G.Skill Flare X5 32GB@6GHz/CL30] ≈ [MSI MAG B650 TOMAHAWK] ≈ [Kingston Fury Renegade 2 TB] ≈