Permalänk
Medlem

"Hacka" sin egen dator

Tjabba, fick nyss en ganska rolig ideé som jag (med hjälp av swec) skulle villja testa. Projektet är att jag ska ta mig in på min gamla dator(xp) som är på samma nätverk som min nya.

Fattar så klart att det kan ta tid att lära sig de nödvändiga programmen som komer behövas men ser det mer som ett långsiktigt projekt. Tack på förhand:)

Skriva gärna vad som ska tankas och/eller om ni behöver mer specs för att kunna hjälpa till.

Visa signatur

Spelburk: Intel i5 750 @ ≈3,8ghz I 12GB Ram Radeon 7970 I SSD 120 gb Corsair Force GT I HX650W Corsair I P7P55 LX I Antec three hundred I Noctua NF-12 3x I Antec KÜLER H2O 620 P&P w/ Scythe Gentle Typhoon I Logitech mx518.

http://e-sim.org/lan.97056/

Permalänk

"Hacka" med program... Pfft!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Subdubwise:

"Hacka" med program... Pfft!

Vad hade du tänkt att han skulle hacka med då? en yxa ?

Visa signatur

| 4000D Airflow | MSI B550 TOMAHAWK | Ryzen 5800X3D | 32gb DDR4 | 1x 1TB Kingston NVMe | GeForce GTX 1080TI | Corsair RM1000x | 34" Xiaomi Mi Monitor | CM Storm Quickfire TK Brown | Logitech G602 | HyperX Cloud II |

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av dulingen:

Visa signatur

|| AMD Ryzen 9800X3D || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 990 PRO 4TB || Kingston Fury CL30 64GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 ||

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem

tusan att du hann före

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Aktivera fjärrhjälp på båda ^^

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Medlem

Om formulerar mig lite... Målet är nu att ansluta datorn till mitt botnet, bestånde av 0 datorer i nuläget.. vill helst också lära mig något på kupen, inte aktivera fjärrhjälp etc.

Visa signatur

Spelburk: Intel i5 750 @ ≈3,8ghz I 12GB Ram Radeon 7970 I SSD 120 gb Corsair Force GT I HX650W Corsair I P7P55 LX I Antec three hundred I Noctua NF-12 3x I Antec KÜLER H2O 620 P&P w/ Scythe Gentle Typhoon I Logitech mx518.

http://e-sim.org/lan.97056/

Permalänk

Börja i rätt ända dvs. lär dig mer om nätverk TCP/IP, kryptering, Nätverksterminologi osv... Ingen ide att börja sätta sig in i de olika verktygen/programmen som finns där ute om man inte förstår varför dom fungerar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saitek:

Om formulerar mig lite... Målet är nu att ansluta datorn till mitt botnet, bestånde av 0 datorer i nuläget.. vill helst också lära mig något på kupen, inte aktivera fjärrhjälp etc.

Om du vill ansluta DIN dator till ett botnet så förstår jag inte varför du först vill hacka den. Enda anledningen jag ser är att du ljuger och inte alls vill ansluta DIN dator till ditt "botnet" utan någon annans dator eftersom du verkar vilja ta genvägar till "hackning" (scriptkiddie och inte kunskap).
Så i call big bullshit!

Permalänk
Medlem

Om du tillslut klarar av att hacka dig in på din egna dator så kan du börja jobba inom IT sen för då kan du mycket mer än många och att du måste lära dig så sjukt mycket för att kunna hacka din egna dator så är det bara att börja läsa nu!

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Skrivet av dulingen:

Det jag menade var att TS lät som en typisk scriptkiddie som tycker att hackning låter coolt och vill lära sig det, fast helst med så lite ansträngning som möjligt och helst utan att behöva göra någonting mer än att ladda ner ett program och trycka på 2-3 knappar.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Saitek:

SweClockers forum hjälper inte till att lära ut hur man gör intrång på datorer, den sortens kunskap skall användas ansvarsfullt. Detta syftet låter inte seriöst och inte i avsikt att lära sig skydda mot attacker.

*tråd låst och rensad*

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers