Behöver hjälp att låsa upp mobiltelefon, kan göras hos dig, mig eller virtuellt.

Permalänk
Medlem

Behöver hjälp att låsa upp mobiltelefon, kan göras hos dig, mig eller virtuellt.

Har en bekant som köpt en mobiltelefon ( Galaxy Gio) låst till Comviq och tydligen funkar inte Tele2 abonnemang såvida man betalat upplåsningsavgiften. Så han gav mig den för att försöka fixa det men även jag har inte direkt löst det.

Fick dock tips med länkar till hur man rootar och sedan låser upp det, men då jag testat mig fram och fastnat så hoppas jag få hjälp av någon som kan.

Bor i centrala Sollentuna och kan ta mig runt centrala Stockholm om det ska göras hos dig, annars kan det även göras via Teamviewer ( remote control min dator där du ger instruktioner ) för enkelhetens skull.

Hoppas helst få lite hjälp av folk som är erfarna, kan och gjort det tidigare, uppskattat !

Permalänk
Medlem

Vilken telefon är det?

Visa signatur

Sitter utan dator för tillfället :(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grasp247:

Vilken telefon är det?

Sorry glömde lägga till det, XD En Samsung Galaxy Gio

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunior:

Sorry glömde lägga till det, XD En Samsung Galaxy Gio

Tycker det låter märkligt att den inte ska fungera med Tele2 kort men men här är iaf en länk som kanske kan lösa ditt problem http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?t=72115

Edit* Missade att du redan testat själv.

Visa signatur

Sitter utan dator för tillfället :(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Grasp247:

Tycker det låter märkligt att den inte ska fungera med Tele2 kort men men här är iaf en länk som kanske kan lösa ditt problem http://www.swedroid.se/forum/showthread.php?t=72115

Edit* Missade att du redan testat själv.

Talade med både och, dem har tydligen ´´ separerat´´, vad nu det innebär gällande simkort.

Precis, har den länken och försökt med det lite men har inte kommit vidare med det, därav varför jag ber om hjälp att göra det åt mig för dem som kan det

Permalänk
Medlem

ska vara lätt jag har gjort det kommer ite ihåg vilka program men sök efter nån tutorial bara va bara göra en dump och öppna i en hex editor och leta efter en kod o sen skriva in den på nått sätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av telgetok:

ska vara lätt jag har gjort det kommer ite ihåg vilka program men sök efter nån tutorial bara va bara göra en dump och öppna i en hex editor och leta efter en kod o sen skriva in den på nått sätt.

Jag följde intruktionerna på sidan från swedroid men efteråt kom jag ingenvart, så istället för att riskera göra något värre med att pilla så hoppas jag någon annan kan hjälpa till med det

Permalänk
Medlem

men hittade du inte koden ??

Permalänk
Medlem
Skrivet av telgetok:

men hittade du inte koden ??

Jag kom till kommandotolken men trots mina försök där så kom jag ingenvart, skrev dem kommandon som stod men inget hända. Aldrig behärskat den bra heller så det hjälpte inte XD

Sen att Samsung Kies vägrar fungera på min laptop hjälper inte heller, så letar efter hjälp att lösa det.

Permalänk
Medlem

windows rfjärr skrivbord kanske funkar o få hjälp med

Permalänk
Medlem
Skrivet av telgetok:

windows rfjärr skrivbord kanske funkar o få hjälp med

Precis, finns ett gratis program som jag använder ( Teamviewer ), som en annan kan använda, via remote göra det som behövs göras och jag sköter den fysiska biten

Permalänk
Medlem

Har löst sig utmärkt tack vara telgetok, ett åter stort tack till dig för din vänlighet och hjälp !

Tråden kan låsas och stängas.