Permalänk
Medlem
Skrivet av lil_tiger.95:

Du påstår ju indirekt att alla ska lära sig bygga sin egen dator ditt jävla tard, eller menade du att just den persontypen som TS är ska lära sig bygga datorer? Isåfall får du gärna förklara hur du tänker.

Vårda språket, när du klarar det förtjänar du mer uppmärksamhet i form av ett vettigt svar från mig. Du bör också följa moderator Shimonus tillsägelse, eller skita i den och bryta mot reglerna.

Permalänk

Känns inte som TS har berättat hela historien. Det låter inte som det Inet jag har mötts av då jag reklamerat och gjort återköp.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jocke92:

Löst grafikkort i lådan? Slarv av den som monterat på Inet, tror inte postens hantering kan ha loss ett grafikkort. Om det visar sig att det är posten hantering ligger väll det på Inets bord?
Kondensator lossnat är säkert en skada som det lösa grafikkortet åstadkommit.
Kan inte tänka mig att du haft sönder datorn tredje gången när du monterade grafikkortet, men svårt att bevisa vilken som har rätt. Jag skulle säga att skadan beror på det lösa grafikkortet som skramlade runt. Tycker inte du ska behöva betala för ett nytt moderkort.

Jag jobbade på postens pakethantering i Segeltorp ett tag, och en teamledare sa till mig: - paketet ska tålas att tappas från 1 meter.... du vill inte veta hur dom slänger paket kors och tvärs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Luftslott? Om du tycker det så måste de vara väldigt usla, de är kanske inte bäst i världen, men om du tycker att deras status är ett luftslott får du gärna ge lite fakta, själv så har jag alltid blivit korrekt bemött på Inet, jag har bara gott att säga om dem och jag har även gjort ett par reklamationer som har skötts korrekt, jag har tom blivit uppgraderad vid byte av en sak som utgått, priserna är kanske inte allra lägst, men det spelar ingen jätteroll för mig, inet har bra (men inte bäst) priser och trevligt bemötande och korrekt hantering av de problem som jag haft, de har varit lätta att få tag på och de har alltid kontaktat mig utan att jag har behövt jaga dem om servicarna, så jag är mycket nöjd med servicegraden.
Men om nån kan ge fakta på att de handlat fel eller sämre än praxis så lägg gärna fram den faktan, för jag är antagligen på väg att beställa en skrivare från dem snart och kanske även rösta på dem som bästa butik.

Var kanske lite väl hård där men tog i lite för att markera hur fanboyismen till Inet är lite som en galen sekt här på SweC. Visst är dom bra men absolut inte så gud bra som dom hyllas till här.

Dock så ser jag tendenser till att inet håller på att bytas ut mot cdon.

Visa signatur

|Asrock X370 Pro Gaming| Ryzen 3800XT| 32GB Geil Super Luce 3400mhz ddr4| Hellhound 7900XT | Samsung 950 Pro 512gb & Seagate 600 480gb| Crosair RM1000| Deepcool Dukase| Siberia 840| Zowie EC1-A| Corsair RGB MX Blue| Samsung Odyssey G8 |

Permalänk
Skrivet av Hymer:

Hoppas att Sweclockers inet luftslott faller snart. Kan inte fatta varför folk sitter och hypar upp dom som värdens bästa ÅF.

Kan du inte förstå det kan jag bara slå mig för pannan. Jag kan berätta för dig att det knappast ligger i forumets medlemmars intresse att Inet går med vinst och vinner priser för bästa återförsäljare, vilket således gör ordvalet 'hypar upp' löjligt. Det är inte bara här Inet är uppskattade, betyget 9,6 på prisjakt säger också en del. Självklart kan inte du förstå att Inet rekommenderas eftersom du är (som jag uppfattar det) missnöjd efter att ha handlat hos dem. Men du kan med din upplevelse knappast generalisera tusentals andra kunders upplevelser.

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Rickard11:

Kan du inte förstå det kan jag bara slå mig för pannan. Jag kan berätta för dig att det knappast ligger i forumets medlemmars intresse att Inet går med vinst och vinner priser för bästa återförsäljare, vilket således gör ordvalet 'hypar upp' löjligt. Det är inte bara här Inet är uppskattade, betyget 9,6 på prisjakt säger också en del. Självklart kan inte du förstå att Inet rekommenderas eftersom du är (som jag uppfattar det) missnöjd efter att ha handlat hos dem. Men du kan med din upplevelse knappast generalisera tusentals andra kunders upplevelser.

Skickade in ett moderkort som var besvärligt.
Inet lyckades Reseta Bios på ett sätt jag inte hade testat och de bjöd på frakt och felsökningsavgift.
Tycker jag är schysst.

Visa signatur

| PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Skrivet av Hymer:

Hoppas att Sweclockers inet luftslott faller snart. Kan inte fatta varför folk sitter och hypar upp dom som värdens bästa ÅF.

All makt åt Hymer vår befriare!! Äntligen börjar folk förstå att inet inte är lösning på all problem i hela världen, är så trött på att hela sweclockers har blivit en stor reklampelare för inet, borde kunna döpa om sidan till inet-fanboyz.com. Har varit med alltför många dåliga affärer med inet senaste tiden för ens kunna nämna dem för bekanta och vänner som vill handla dator komponenter.

Till TS, stå på dig och säg att du inte accepterar att dom vill att du ska betala för moderkortet, du har beställt en vara, färdigbyggd dator och då förväntar du dig att få en färdigbyggd dator, en fungerande, då är det väl för tusan inets problem om dom kan lyckas leverera det du beställt eller helt enkelt ta och erbjuda dig återköp av datorn.

Visa signatur

PC: Q6600 | M2G | GTX980 | 4GB DDR2 | AX1200 | 1TB HDD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rappe Rodent:

All makt åt Hymer vår befriare!! Äntligen börjar folk förstå att inet inte är lösning på all problem i hela världen, är så trött på att hela sweclockers har blivit en stor reklampelare för inet, borde kunna döpa om sidan till inet-fanboyz.com. Har varit med alltför många dåliga affärer med inet senaste tiden för ens kunna nämna dem för bekanta och vänner som vill handla dator komponenter.

Till TS, stå på dig och säg att du inte accepterar att dom vill att du ska betala för moderkortet, du har beställt en vara, färdigbyggd dator och då förväntar du dig att få en färdigbyggd dator, en fungerande, då är det väl för tusan inets problem om dom kan lyckas leverera det du beställt eller helt enkelt ta och erbjuda dig återköp av datorn.

Inet är ingen butik jag skulle rekommendera om man tänker köpa en komplett dator. Om det blir problem så tar dom inte sitt ansvar och bara skyller på konsumenten.
När grafikkortet till min dator för 12 000kr gick sönder efter 2 år så fick jag inte reklamera det, för Inet har som policy att "grafikfel alltid är kundens fel".
Så har bett alla mina vänner och bekanta att hålla sig borta från den butiken.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Vafan håller Inet på med? det är inte första gången jag läser skit om detta företag, visserligen ett tag sedan nu.

Ska kunden belastas för att Inet/fraktbolaget inte kunnat skydda och frakta produkten till kunden?
Ska det krävas att en kund går till sweclockers för att få Inet att lyssna?
Ska en kund Betala för ett nytt moderkort som gått sönder under frakten!?

Nä, ska de hålla på så här så beställer jag någon annanstans.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Inet är ingen butik jag skulle rekommendera om man tänker köpa en komplett dator. Om det blir problem så tar dom inte sitt ansvar och bara skyller på konsumenten.
När grafikkortet till min dator för 12 000kr gick sönder efter 2 år så fick jag inte reklamera det, för Inet har som policy att "grafikfel alltid är kundens fel".
Så har bett alla mina vänner och bekanta att hålla sig borta från den butiken.

Det där oroar mig .. Har nämligen skickat in ett gtx 570 på garantiärende då mitt hade korrupta minnen :S .. Nåja, vi får se

Visa signatur

SNÄLLA CITERA MIG OM NI VILL ATT JAG SKA HITTA TILLBAKS TILL TRÅDEN

Permalänk
Medlem

Inte förvånad, det är ju (Inet) bara varit problem med dom. Ändå kan denna kedja utses som "årets butik" av sweclockers redaktionen, vilket jag doc inte kan förstå!

Visa signatur

 MSI GeForce RTX 4080 Super
AMD Ryzen 9700X
Kingston BEAST 64GB 6000Mhz
Kingston RENEGADE 4TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av devhdc:

Det där oroar mig .. Har nämligen skickat in ett gtx 570 på garantiärende då mitt hade korrupta minnen :S .. Nåja, vi får se

Du har inget att oroa dig för, om jag inte minns muSashi tråd helt fel så var hans dator full med damm varav hans grafik kort blivit överhettat och gått sönder eller om det var fläkten som gick sönder (är inte helt 100 här men något av dom 2 var det).

Permalänk

Även jag har haft problem med Inet ibland.

Sen att de inte alls konkurrerar med priser och utbud längre är väl en annan sak.

Visa signatur

"640K ought to be enough for anybody" - Bill Gates, 1981

Permalänk
Medlem

Hade gärna fått svar från Inet i tråden, då jag som tumregel inte vill bestämma mig för hur ett ärende gått till innan jag hört båda sidor. Vill absolut inte påstå att så är fallet, men det är alltför ofta en TS glömmer att berätta diverse detaljer när de vill skriva av sig ilskan mot ett givet företag.

:edit: och den arga mobben verkar ju ha hoppat på tåget..

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

Jag har mest positiva erfarenheter av Inet. Jag köpa en Western Digital Green 2TB som fungerade jättedåligt (överföringshastighet på 10% av vad den borde klara), de kunde inte återskapa felet men när jag lämnade in den en andra gång så lät de mig få igenom det på goodwill. Dock kan ju nämnas att jag hade köpt en till 2TB Samsung av dem för att kopiera över allt från Western-disken och Samsungen fungerade klockrent i samma dator så då kunde man ju iaf inte skylla på skit bakom spakarna eller att det var min dator det var fel på.

Det enda riset jag kan ge Inet är min D-linkrouter. Jag gick in i butiken och rådfrågade personalen för jag ville ha en router som inte säckade ihop om man drog på en massa torrenttrafik. Jag fick aldrig provat om den gjorde det för den tappade alla inställningar varannan dag så man fick ställa in precis allt igen varje gång. Korkad som jag var så slängde jag in skräpet i ett skåp och tog mig aldrig till butiken för att lämna in den. Så där får jag ju skylla mig själv men det kändes trist att få en kass router när man hade rådfrågat personalen och när jag kikade på prisjakts kommentarer så hade ungefär 50% samma problem med den. Kanske ingen vara en butik då ska fortsätta att ta in.

Visa signatur

A flexible hammers allow for more kinetic energy.

Permalänk
Medlem

Finns alltid 2 sidor av en historia, hade varit trevligt med ett svar från Inet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Finns alltid 2 sidor av en historia, hade varit trevligt med ett svar från Inet.

jo, jag skickade ett priv meddelande till dem här på forumet, men verkar som att de inte svarat än

Visa signatur

Dator: ASRock B650i, AMD Ryzen 7600, Corsair Vengeance 32GB DDR5, Corsair H115i Elite, INNO3D RTX 4060Ti 8GB TWINX2, SSUPD Meshlicious, Corsair SF850L skärm: Asus PB238Q, DELL U2211H kringutrustning: Corsair k70 TKL RGB, Logitech 603, SMSL SA 300, Magic S-4 EX

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tehlamah:

Du har inget att oroa dig för, om jag inte minns muSashi tråd helt fel så var hans dator full med damm varav hans grafik kort blivit överhettat och gått sönder eller om det var fläkten som gick sönder (är inte helt 100 här men något av dom 2 var det).

Datorn va inte helt full av damm, grafikkortet blev överhettat och felet visa sig efter 2 år och Inet sa att deras policy är att inte ersätta sådana fel för det är alltid kundens fel om grafikkortet blir överhettat. Om du är intresserad vad som hände är det bara läsa min tråd och hur Inet skötte ärendet.

Inet är inte Sveriges bästa datorbutik som folk här på Sweclockers försöker få det till.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem

Ja nu tycker jag detta är nåt inet bör skärpa sig, tycker jag läser mer och mer att dom börjar strula och dryga sig vid reklamationer och sånt.. det är inte bra för dom, kanske börjar bli för stora nu med butiker i ett antal storstäder nu ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Playboy_1338:

Inte förvånad, det är ju (Inet) bara varit problem med dom. Ändå kan denna kedja utses som "årets butik" av sweclockers redaktionen, vilket jag doc inte kan förstå!

Inte redaktionen som väljer, de röstas fram av alla medlemmarna...

Till topic:

Jag förstår fortfarande inte varför kunder inte kan få lämplig hjälp innan ett sådan här tråd startas? Varför i helvete ska jag som kund behöva slåss för mina självklara rättigheter?

Fan vad irriterad jag blir på att det endast lyssnas på kunder via sådant här skit som egentligen inte skall behövas.

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk

förr i tiden när gunde svan åkte skidor, så stog sverige still.... nu beror det mest på sj och posten....
Det kan ju oxå va postens fel att skiten va pajj men det borde ju ändå inet ta hand om eftersom att det hänt flera ggr.. sä här står det i inets kvalitets policy :
Kvalitetspolicy

Vår kvalitetspolicy bygger på att garantera snabba och säkra leveranser av högkvalitativa produkter och att alltid hålla kunden informerad med aktuella leveransbesked.

Alla datorer som byggs är utprovade och testade individuellt för att kunna garantera varje individuell kund en säker och välanpassad dator för kundens specifika ändamål.

Våra produkter väljs ut med omsorg av erfarna inköpare och vikt läggs på kvalitet och tillförlitlighet.

En viktig del av kvalitetspolicyn är att motivera våra leverantörer att leva upp till de krav som vi och våra kunder har vad det gäller lager- och logistikhantering. Detta för att uppfylla kundens krav på rätt produkt vid rätt tidpunkt.

Att finnas på plats i Göteborg med ett brett sortiment och god lagerhållning av IT-produkter för såväl företag som privatkonsument Inet Data AB tillföra det lilla extra i form av service och support som behövs direkt till slutkonsument.

Transportskada (privatkonsument)
Transportskadad produkt skall inom skälig tid efter det att skadan upptäckts returneras till Inetdata i Göteborg AB för åtgärd. Privatkonsumenten ombeds kontakta Inetdata i Göteborg AB på telefon 031-65 27 00 och uppge order- och fakturanummer för att få ett returnummer och en returfraktsedel. Vid återsändandet skall faktura/följesedel vara bifogad och tydligt uppmärkt med returnummer. Varan skall vara förpackad i av Posten godkänt ytteremballage (t ex wellpappkartong). Transportskadeärenden som inkommer till Inetdata i Göteborg AB utan godkänt ytteremballage (t ex i kuvert) returneras till kund utan åtgärd då dessa ej kan godkännas för åtgärd.

Reklamation (privatkonsument)
I enlighet med svensk lagstiftning har privatkonsument rätt att reklamera varor som var felaktiga vid överlämnandet av varan inom tre (3) år från inköpsdatum. Meddelande om reklamation skall lämnas till Inetdata i Göteborg AB inom två (2) månader från det att felet upptäckts. Fel som uppstår inom sex (6) månader från inköpsdatum anses vara ursprungliga. Sker reklamation inte inom tre (3) år från inköpsdatum förlorar privatkonsumenten rätten att reklamera varan.

Vid återsändandet bör kund kontakta Inet AB på telefon 031-65 27 00 och uppge order- och fakturanummer för att få ett returnummer och en returfraktsedel. Observera att erhållande av returnummer ej utgör ett godkänt reklamationsärende. Vid återsändandet skall faktura/följesedel vara bifogad och kartongen vara tydligt märkt med returnummer. Varan skall vara förpackad i av Posten godkänt ytteremballage (t ex wellpappkartong). Reklamationsärenden som inkommer till Inet AB utan godkänt ytteremballage (t.ex. i kuvert) returneras till kund utan åtgärd då dessa ej kan godkännas för reklamationsåtgärd.

Ansvar för fel (privatkonsument)
Föreligger det fel som Inetdata i Göteborg AB ansvarar för, åtar sig Inetdata i Göteborg AB att avhjälpa felet genom reparation, omleverans eller i vissa fall att återbetala köpeskillingen. Ytterligare rättigheter för kund kan åberopas av respektive tillverkares egna till slutkund riktade garantiåtaganden. Inetdata i Göteborg AB:s ansvar till följd av fel i vara är begränsat till vad som anges i dessa allmänna försäljningsvillkor samt vad som anges i konsumentköplagen (SFS 1990:932).

Kunden har rätt till ersättning för de kostnader som kan ha uppstått i samband med reklamation. Kunden har även rätt till ersättning för de eventuella förluster eller mera betydande olägenheter och besvär som har uppstått i samband med fel eller dröjsmål. För att erhålla ersättning måste du visa att varan är felaktig eller avlämnats för sent och att du verkligen tillfogats en förlust. Du skall som kund vidta rimliga åtgärder för att begränsa din förlust samt försöka hålla nere kostnaderna som uppstår i samband med reklamationen.

Visa signatur

OKEJ, JA KANSKE ÄR ARG? VEM FAN BRYR SEJ??!!

Permalänk
Medlem

Detta är ju skumt. Har blivit bra bemött hittils och gjort en RMA på en disk i augusti och där var det inget problem alls (den var bara en månad gammal i för sig).

Men vill höra båda parter innan jag vägrar att handla på inet. Men att det ska skapas såna stora dispyter, att det måste skapas en tråd för att lösa problemet. Känns som något gått lite väl snett, inte behöver varje RMA sluta med en klagotråd?

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Datorn va inte helt full av damm, grafikkortet blev överhettat och felet visa sig efter 2 år och Inet sa att deras policy är att inte ersätta sådana fel för det är alltid kundens fel om grafikkortet blir överhettat. Om du är intresserad vad som hände är det bara läsa min tråd och hur Inet skötte ärendet.

Inet är inte Sveriges bästa datorbutik som folk här på Sweclockers försöker få det till.

Du menar ditt ärende där tom ARN nekade dig men ändå fortsätter du älta det?

EDIT: Nu har inet svarat för övrigt

Skrivet av inet.se:

Först och främst får jag säga att det känns lite orättvist då vi senaste veckan bara fått en rad inlägg här i vår tråd med kunder som tackar för den goda och snabba service dom fått hos hos oss. Vårat betyg på sajter som t ex Prisjakt och Pricerunner är högre än någonsin och som vi själva tycker är ett bra facit på att vi faktiskt håller vår extremt höga nivå på service.

I fallet du refererade till så känner vi att vi gjort vårt bästa för att kunden ska bli nöjd. Det som har hänt är kortfattat:

Kunden får sin beställda dator där grafikkortet lossnat under frakt på grund av Postens hårda hantering. Vi tar givetvis tillbaka datorn och verifierar fel på grafikkortet som vi byter ut och datorn går igenom våra stresstester. Vi skickar tillbaka datorn och lägger även med spelet Borderlands 2 som kompensation.

Tyvärr visar det sig att även andra gången att datorn blir fraktskadad och vi får helt enkelt ta tillbaka datorn igen och felsöker den på nytt. Vi konstaterar att grafikkortet även denna gången var trasigt och byter ut det samt ger kunden ett löfte om att få inköpspriser på sitt nästa köp hos oss. Vår servicetekniker pratar här med kunden och kommer överens om att skicka grafikkortet separat för att minimera risken för nya fraktskador.

Vi stresstestar datorn utförligt och skickar tillbaka den till kunden med grafikkortet separat förpackat. Datorn fungerade fortfarande inte vid leverans och vi får tillbaka datorn nu en tredje gång och konstaterar att denna gången är det moderkortet som är trasigt på grund av repade PCIe-banor.

Fysiska skador täcks normalt inte av garantier men på grund av alla problem som varit med datorn med fraktskador vid två tillfällen så ersätter vi moderkortet i good will och har nu skickat tillbaka datorn till kunden.

Vi tycker att vi har gjort vårt bästa för att lösa det på så bra sätt som möjligt och vi förstår givetvis att det är väldigt tråkigt att ha så mycket strul med datorn men hoppas på en del förståelse för att fraktskador är något som är väldigt svårt att komma undan.

Visa signatur

Fractal Define Node 304 | Intel 2500k + Noctua U9B | MSI Z77IA-S01 | Corsair 8GB VENGEANCE | ASUS GTX770 DCUII | FSP 650W 80+ Gold | Intel 320 SSD 120 GB | WD 2TB Green x2

Permalänk
Medlem

Oavsett hur posten hanterar ett paket så kan jag faktiskt inte föreställa mig att ett grafikkort som sitter korrekt monterat kan lossna bara sådär.

Visa signatur

E det så?

Permalänk
Medlem

Säkert en stackare som gör allt för många misstag på jobbet.
Inte likt Inet dock.

Permalänk
Master of Overkill
Skrivet av NoAim:

Oavsett hur posten hanterar ett paket så kan jag faktiskt inte föreställa mig att ett grafikkort som sitter korrekt monterat kan lossna bara sådär.

Så du menar när ett grafikkort sitter fast i en 1 eller kanske 2 skruver på sidan av datorn ska hålla när någon fraktfirma tappar / slänger eller det händer något annat med kartongen och att det ska hålla?

Jag tror inte för att vi har testat, jag som jobbar med HP datorer tex dom är TESTADE för att hålla att tappas från 2-1 meter till marken när dom ligger i kartongen dom kommer med.

Men tar du ett kanske Matrix 7970 så väger det väldigt mycket och en ganska stor stöt kan göra så att hela grafikkortet lossnar och att den börja skrapa sönder skaer i datorn, för jag har själv råkat ut för det och de va med min gammla dator och med ett 570 referens inte så tungt och då åkte den bara vanligt bil.

Så allt kan hända så att säga.

Edit : Sorry för all fel skrvingen Dreamhack ni vet

Visa signatur

CASE CaseLabs SMA8-A + CaseLabs Nova X2M CPU 9900k @5.3GHz (No AVX) 7950X3D @5.7GHz GPUs RTX 3090 FE + RTX 3080 FE RAM 2x32GB Corsair Dominator Platinum 3533MHz CL13 + 2x32GB 6000MHz CL30 Dominator Titanium PSU EVGA T2 1600W + Corsair SFF 750W SSD Corsair Force MP700 Pro M.2 NVMe 2.0 Gen 5 2TB, 2x Samsung 990 Pro 2TB M.2 Headphones Audeze Maxwell + Audeze LCD-2 + Moon Cable DAC/AMP Schiit Magni&Modi Screen LG 48CX 4K 120Hz HDR + ASUS ROG SWIFT PG258Q 240Hz
Motherboard ASUS ROG Crosshair X670E Hero + ASUS ROG Strix Z390-I Watercooling 560+480+480+280+360. 240+240

Permalänk
Kontot avslutas

Haha du har köpt en dator på inet stackare. jag var på inet 14 gånger på 12 månader med min dator som dom inte lyckades laga det började med att jag köpte ett 460gtx som skulle funka med mitt nätaggregat utan problem pang sa det och så var jag utan dator i 12 månader och var tvungen att åka till inet hela tiden för att dom hade fixat det med nya drivrutiner som hade löst problemet. -.- det värsta är att nätaggregatet har gått sönder igen nu, men inet har fixat det bara det att ljud utgången och start knappen på datorn inte funkar så får la åka dit igen. jag är ganska trött på inet vid det här laget. sry för att jag stavar så dåligt hoppas det går att läsa ändå

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Smooky95:

Haha du har köpt en dator på inet stackare. jag var på inet 14 gånger på 12 månader med min dator som dom inte lyckades laga det började med att jag köpte ett 460gtx som skulle funka med mitt nätaggregat utan problem pang sa det och så var jag utan dator i 12 månader och var tvungen att åka till inet hela tiden för att dom hade fixat det med nya drivrutiner som hade löst problemet. -.- det värsta är att nätaggregatet har gått sönder igen nu, men inet har fixat det bara det att ljud utgången och start knappen på datorn inte funkar så får la åka dit igen. jag är ganska trött på inet vid det här laget. sry för att jag stavar så dåligt hoppas det går att läsa ändå

Häv köpet och kräv ersättning för resor, utgifter och besvär.

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvelander:

Så du menar när ett grafikkort sitter fast i en 1 eller kanske 2 skruver på sidan av datorn ska hålla när någon fraktfirma tappar / slänger eller det händer något annat med kartongen och att det ska hålla?

Jag tror inte för att vi har testat, jag som jobbar med HP datorer tex dom är TESTADE för att hålla att tappas från 2-1 meter till marken när dom ligger i kartongen dom kommer med.

Men tar du ett kanske Matrix 7970 så väger det väldigt mycket och en ganska stor stöt kan göra så att hela grafikkortet lossnar och att den börja skrapa sönder skaer i datorn, för jag har själv råkat ut för det och de va med min gammla dator och med ett 570 referens inte så tungt och då åkte den bara vanligt bil.

Så allt kan hända så att säga.

Edit : Sorry för all fel skrvingen Dreamhack ni vet

Ser fortfarande inte hur skruvar lossnar bara för att man behandlar lådan illa. Ok om hela grafikkortet är sönder, att det lossnar från backplate eller något, men om du skruvar i en skruv i något och sen släpper det objektet från 2 meter så inte fan lossnar skruven? (Förutsätter att det inte var ett 100-kronorschassi med böjbar plåt nu, då datorn trots allt kostade 15000 spänn och att, som jag sa, det var KORREKT monterat, har dom bara satt en skruv lite halvdassigt i övre fästet som grafikkortet kan glida ur så sure, men då är det heller inte korrekt monterat)

Visa signatur

E det så?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smooky95:

Din historia låter påhittat då den är full med motsägelser. Forumtroll alltså!

Visa signatur

Fractal Define Node 304 | Intel 2500k + Noctua U9B | MSI Z77IA-S01 | Corsair 8GB VENGEANCE | ASUS GTX770 DCUII | FSP 650W 80+ Gold | Intel 320 SSD 120 GB | WD 2TB Green x2