Först och främst får jag säga att det känns lite orättvist då vi senaste veckan bara fått en rad inlägg här i vår tråd med kunder som tackar för den goda och snabba service dom fått hos hos oss. Vårat betyg på sajter som t ex Prisjakt och Pricerunner är högre än någonsin och som vi själva tycker är ett bra facit på att vi faktiskt håller vår extremt höga nivå på service.
I fallet du refererade till så känner vi att vi gjort vårt bästa för att kunden ska bli nöjd. Det som har hänt är kortfattat:
Kunden får sin beställda dator där grafikkortet lossnat under frakt på grund av Postens hårda hantering. Vi tar givetvis tillbaka datorn och verifierar fel på grafikkortet som vi byter ut och datorn går igenom våra stresstester. Vi skickar tillbaka datorn och lägger även med spelet Borderlands 2 som kompensation.
Tyvärr visar det sig att även andra gången att datorn blir fraktskadad och vi får helt enkelt ta tillbaka datorn igen och felsöker den på nytt. Vi konstaterar att grafikkortet även denna gången var trasigt och byter ut det samt ger kunden ett löfte om att få inköpspriser på sitt nästa köp hos oss. Vår servicetekniker pratar här med kunden och kommer överens om att skicka grafikkortet separat för att minimera risken för nya fraktskador.
Vi stresstestar datorn utförligt och skickar tillbaka den till kunden med grafikkortet separat förpackat. Datorn fungerade fortfarande inte vid leverans och vi får tillbaka datorn nu en tredje gång och konstaterar att denna gången är det moderkortet som är trasigt på grund av repade PCIe-banor.
Fysiska skador täcks normalt inte av garantier men på grund av alla problem som varit med datorn med fraktskador vid två tillfällen så ersätter vi moderkortet i good will och har nu skickat tillbaka datorn till kunden.
Vi tycker att vi har gjort vårt bästa för att lösa det på så bra sätt som möjligt och vi förstår givetvis att det är väldigt tråkigt att ha så mycket strul med datorn men hoppas på en del förståelse för att fraktskador är något som är väldigt svårt att komma undan.