Permalänk

Dator fryser, OS på SSD problemet?

Hej! jag köpte i maj i fjol en dator som jag fick hjälp att plocka ihop här på sweclockers och nu i somras så beslöt jag mig för att lägga till en SSD att ha OS + diverse väl använda program på. Den har fungerat som en dröm fram tills för ungefär tre månader sen när den började frysa vid div. aktiviteter. Jag har inte kunnat se något mönster i frysningarna men har ofta hänt när jag lirar wow(det kan bero på att jag mest använder den till det ) och när den stängs av men vill bearbeta uppdateringar. Enda sätter att komma ur det tillståndet har varit att bryta strömmen och starta om datorn, förra helgen fick jag nog och tänkte att det kanske berodde på att SSD hårddiskar ska vara instabila? hursomhelst installerade jag om den men problemen fortsätter. Ska pröva Memtest86 och se vad den säger. Jag är dålig på datorer men har ansträngt mig för att ta reda på vad jag hade och fylla i det.

P.S Dessutom stoppade jag in 8gb RAM förra månaden.

Operativsystem: Microsoft Windows 7
Processor: AMD Phenom II X4 955 3,2GHz Black Edition
Processorkylare: Cooler Master Hyper 212 Plus(Vet inte om detta är processorkylare)
Moderkort: Gigabyte GA-870A-UD3
Minne: Corsair 4GB (2x2048MB) CL9 1333Mhz VALUE + Corsair 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP
Grafikkort: XFX Radeon HD6850 1024MB
Hårddisk: ADATA SP 900 128gb(OS på denna) + 500GB Samsung Spinpoint F3 HD502HJ
Nätaggregat: XFX Core Edition 650W 80+ Bronze
Övrig kylning:Vet ej
Övriga komponenter: Optiarc AD-7260S DVD±RW Svart SATA, OEM
Temperaturer: Vet ej

Prövade att uppdatera drivrutinerna på SSD men gick inte, möjligt att jag gjorde fel.
Tack så jätte mycket på förhand! //Hakestake

Permalänk
Medlem

Tjenare! Temperaturer, Drivrutiner och överklock?

Visa signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4,20 GHz GPU: ASUS ROG Matrix R9 290X
RAM: 4x2GB Corsair Dominator CL8 1600Mhz SSD: Samsung 840 250GB
PCB: ASRock 990FX Extreme9 SPU: Xonar D2 PSU: Corsair AX 750 W
Jag har högre V-core än dig! http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=2427150

Permalänk
Medlem

prova o byt port på ssdn sitter den i en blå testa en vit eller vice versa

Permalänk

Hm...jag skulle testa ta ut 1333mhz minnena och bara köra de 8gb 1600mhz.
Du behöver ändå inte mer än 8gb. Tror problemet beror på att du har 2 olika typer av minnen som troligtvis inte passar så bra ihop.
Låt mig gissa frysningarna började starx efter du la in de nya minnena!?
Hoppas absolut att det inte är SSD:n som spökar, då jag själv köpte en sådan Adata ssd idag:D

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Skrivet av Fidel Castro:

Hm...jag skulle testa ta ut 1333mhz minnena och bara köra de 8gb 1600mhz.
Du behöver ändå inte mer än 8gb. Tror problemet beror på att du har 2 olika typer av minnen som troligtvis inte passar så bra ihop.
Låt mig gissa frysningarna började starx efter du la in de nya minnena!?
Hoppas absolut att det inte är SSD:n som spökar, då jag själv köpte en sådan Adata ssd idag:D

Tyvärr hjälpte inte det, jag tog ut dem men hann inte mer än starta den innan den frös på välkomstskärmen:/

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Lauge:

prova o byt port på ssdn sitter den i en blå testa en vit eller vice versa

Hm jag öppnade datorn, vilken av sladdarna är det? Den med strömförsörjning eller sata?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem