Permalänk

Google Nexus 10

Uppdaterad!

Nu är den officiell Google Nexus 10!

Källa:

http://www.engadget.com/2012/10/29/google-nexus-10/

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk

"Bara" dual-core? Mitt intresse är helt beroende på priset, Landar den på ca 3000 så kan jag absolut tänka mig en. Mer än så så blir det tveksamt

Permalänk
Medlem

Finns redan trådar

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk
Skrivet av Burks:

Finns redan trådar

Länka gärna var dessa finns.

Tack för detta! Jag glömde givetvis lägga till källan men har gjort det nu!

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Skrivet av BrutalOddball:

"Bara" dual-core? Mitt intresse är helt beroende på priset, Landar den på ca 3000 så kan jag absolut tänka mig en. Mer än så så blir det tveksamt

Då processorn är en A15 ska den vara ganska mycket snabbare än dagens processorer, fastän den har färre kärnor.

http://www.androidauthority.com/arm-a9-vs-arm-a15-87559/

Visa signatur

Gigabyte GA-990FXA-UD7 | Phenom II 960T @ x6 | Corsair Vengeance 8GB 1866 MHz | Corsair F120 SSD | ASUS 6970 DirectCu2 | CM HAF 912+ | Corsair AX 850W | LG IPS236 |

Ska du skaffa Dropbox? Passa på att ge både dig och mig 500MB extra lagringsutrymme! http://db.tt/5bFgFyXn

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

Drag and drop är uppfunnet, varför komplicera med mjukvara???
Dubbelmoral? Bättre att tiga och se dum ut än att öppna munnen och bevisa det. ;)

Permalänk
Medlem

Definitivt skaffa en när det släpps. Bara man inte behöver tills nästa år och kostar över 4k, med moms och allt annat.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem

Exynos 5 Dual 1,7 GHz som finns i Google Nexus 10 har mycket bättre CPU och GPU prestanda än både Atom N570 1,66 GHz och Nvidias Tegra 3 http://www.nordichardware.se/nyheter/69-cpu-chipset/46792-arm...

Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem

När är det rimligt att tro att den släpps i Sverige? Hur länge dröjde Nexus 7?

Edit: Läste på lite själv i Nexus 7-tråden. Det var ju inte särskilt kul. Risken att man kan få vänta länge verkar överhängande och jag skulle "behöva" en platta redan i morgon.

Permalänk
Skrivet av Olegh:

När är det rimligt att tro att den släpps i Sverige? Hur länge dröjde Nexus 7?

Edit: Läste på lite själv i Nexus 7-tråden. Det var ju inte särskilt kul. Risken att man kan få vänta länge verkar överhängande och jag skulle "behöva" en platta redan i morgon.

Man får väl hoppas att Google insåg sitt misstag genom att dröja så länge med lanseringen av Nexus 7 här i Sverige.

Visa signatur

Chassi: Phanteks P500A Moderkort: ASRock B650M HDV/M.2-.
Processor: Ryzen 7 7800X3D -RAM: G.Skill 6000MHz CL30 -
Nätaggregat: Evga Supernova G2 1300W Grafikkort: EVGA RTX 3080 Ti FTW3 Ultra -.

Permalänk
Medlem

Relese är 13 november i USA, Tyskland, England, Frankrike mm.
Går kanska lätt att importera från Tyskland eller England till Sverige. Med all säkerhet kommer man känna någon 1000 lapp på det eller så.

Sen lär väl det dröja till Slutet av November, mitten av December innan Sverige får den. Om ens då, för kommer nog vara ett högtryck efter denna platta. Så får se om Samsung orkar producera så mycket som markanden vill ha den.

Sen är det inga problem med garanti för Samsung har garanti världen över.
Mer problem är det för er som ska skaffa Nexus 4 för LG har ingen garanti världen över.

Permalänk
Medlem

Fearkill:

Har du tips på tyska sajter som skulle kunna funka för sändning till Sverige?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xophile:

Fearkill:

Har du tips på tyska sajter som skulle kunna funka för sändning till Sverige?

Kollar faktiskt runt själv, återkommer om jag hittar något bra.

Permalänk
Medlem

Och jag gör självfallet detsamma!

Via proxy osv kanske man bara kan beställa direkt via Google men då är väl risken att de inte skeppar till Sverige antar jag...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xophile:

Och jag gör självfallet detsamma!

Via proxy osv kanske man bara kan beställa direkt via Google men då är väl risken att de inte skeppar till Sverige antar jag...

Har tittat på det altenativet, finns att man kan beställa fake adresser i tyskland helt lagligt så när de har fått paketet skickar de hem det till din riktiga adress.
Problemet verkar vara att man måste betala med ett bankkort eller någon tjänst där ens adress är registerade i Tyskland. På Tyska Play Store då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mull54:

Man får väl hoppas att Google insåg sitt misstag genom att dröja så länge med lanseringen av Nexus 7 här i Sverige.

Hoppas kan man ju alltid göra, men förmodligen är det så illa att vi helt enkelt inte är en prioriterad marknad. Då får vi snällt vänta, medan Google håvar in maximalt någon annanstans i världen. Tyvärr är ju inte produktionskapaciteten vid och runt säljstart obegränsad.

Permalänk
Medlem

Har sneglat på 7' rätt länge, men med denna runt hörnet..? Mor min skall ju över till USA bara ett par dagar efter releasen där, borde jag tvinga henne att ta med en hem till mig?
Världsomfattande garanti?

Permalänk
Medlem

Såg att priset låg på 319 pund i någon recension, detta gällde 16GB. Det här borde väl då innebära ett slutpris på runt 3500 i sverige för den mindre och kanske 4000 för den större!

Permalänk
Medlem

Wow denna tråden värkar ha dött snabbt :\

Aja slänger in frågan om ifall någon har tips på snygga smidiga fodral ala poetic slimline?
Hittade på amazon men när frakten låg på grymma 20pund och frakt som först till januari så ville jag undersöka och fråga lite mer.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Skrivet av RainesX:

Wow denna tråden värkar ha dött snabbt :\

Aja slänger in frågan om ifall någon har tips på snygga smidiga fodral ala poetic slimline?
Hittade på amazon men när frakten låg på grymma 20pund och frakt som först till januari så ville jag undersöka och fråga lite mer.

Varför tråden kanske dött är nog för att många som jag inte tycker priset är riktigt rätt.
4.000:- vill cdon ex ha för 16gb och det är enligt mig på tok för högt när det inte ens finns extra SD plats.
Man tittar då enbart på 32gb modellen och då hamnar vi någonstans runt 5000:-

Visst, skärmen är nog fantastisk men jag ser inte att priset riktigt speglar verkligheten för plattan.
Mellan 3.000:- - 3.500:- känns rimligt.

Visa signatur

<<Dator: Asus MiniPC PN50 / AMD Ryzen 5 4500U>>
<<Högtalare: Bang Olufsen A1 Gen 2>>
<<TV: LG Oled GX>>
<<Lur: Iphone 12 Pro>>
<<TV-Spel: Playstation 5>>

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dangerdan:

Varför tråden kanske dött är nog för att många som jag inte tycker priset är riktigt rätt.
4.000:- vill cdon ex ha för 16gb och det är enligt mig på tok för högt när det inte ens finns extra SD plats.
Man tittar då enbart på 32gb modellen och då hamnar vi någonstans runt 5000:-

Visst, skärmen är nog fantastisk men jag ser inte att priset riktigt speglar verkligheten för plattan.
Mellan 3.000:- - 3.500:- känns rimligt.

Plattan har ju inte ens officiellt utannonserats i sverige. CDON importerar plattan själva (?) så det är klart att priset ligger där då.

Permalänk
Skrivet av Tjodd:

Plattan har ju inte ens officiellt utannonserats i sverige. CDON importerar plattan själva (?) så det är klart att priset ligger där då.

Absolut! Vi vet inte ens om plattan kommer att släppas i Sverige heller.
Jag utgår bara ifrån det pris som finns just nu och det är inte inom rimliga gränser enligt mig.

Visa signatur

<<Dator: Asus MiniPC PN50 / AMD Ryzen 5 4500U>>
<<Högtalare: Bang Olufsen A1 Gen 2>>
<<TV: LG Oled GX>>
<<Lur: Iphone 12 Pro>>
<<TV-Spel: Playstation 5>>

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjodd:

Plattan har ju inte ens officiellt utannonserats i sverige. CDON importerar plattan själva (?) så det är klart att priset ligger där då.

Exakt.

Sneglade lite på 7an ett tag men ville vänta tills dom kom med en 10" som kom nu och sen när jag läste att den inte skall komma till Sverige så kände jjag att jag inte hade list att vänta tills dom ändrar sig.
Så det fick bli en förbokning på cdon på en 16gb.
Skulle jag nu absolut inte klara mig med 16gb så får jag väl streama från min S3a
Eller köra från usbpinne, det har jag gjort på S3an och det har gått kalas. Något klumpigt på en mobil dock.

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dangerdan:

Absolut! Vi vet inte ens om plattan kommer att släppas i Sverige heller.
Jag utgår bara ifrån det pris som finns just nu och det är inte inom rimliga gränser enligt mig.

Skrivet av RainesX:

Exakt.

Sneglade lite på 7an ett tag men ville vänta tills dom kom med en 10" som kom nu och sen när jag läste att den inte skall komma till Sverige så kände jjag att jag inte hade list att vänta tills dom ändrar sig.
Så det fick bli en förbokning på cdon på en 16gb.
Skulle jag nu absolut inte klara mig med 16gb så får jag väl streama från min S3a
Eller köra från usbpinne, det har jag gjort på S3an och det har gått kalas. Något klumpigt på en mobil dock.

Jag har fått en släkting att köpa plattan i USA, 319 dollars och kommer nog hem till mig innan jul någon gång.

Jag jämför med andra plattor och skärmen känns helt fantastisk. Den har HDMI och klarar att läsa från usbstickor. Får OS-uppdateringar i princip direkt. Under 4000 tycker jag det är väldigt prisvärt.

Permalänk
Skrivet av Tjodd:

Jag har fått en släkting att köpa plattan i USA, 319 dollars och kommer nog hem till mig innan jul någon gång.

Jag jämför med andra plattor och skärmen känns helt fantastisk. Den har HDMI och klarar att läsa från usbstickor. Får OS-uppdateringar i princip direkt. Under 4000 tycker jag det är väldigt prisvärt.

Det priset du skriver nu, 319 dollar är riktigt bra! Bara att säga grattis!

Visa signatur

<<Dator: Asus MiniPC PN50 / AMD Ryzen 5 4500U>>
<<Högtalare: Bang Olufsen A1 Gen 2>>
<<TV: LG Oled GX>>
<<Lur: Iphone 12 Pro>>
<<TV-Spel: Playstation 5>>

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjodd:

Jag har fått en släkting att köpa plattan i USA, 319 dollars och kommer nog hem till mig innan jul någon gång.

Jag jämför med andra plattor och skärmen känns helt fantastisk. Den har HDMI och klarar att läsa från usbstickor. Får OS-uppdateringar i princip direkt. Under 4000 tycker jag det är väldigt prisvärt.

319$ kan inget annat än säga grattis.
Funderade på att fara till england och skaffa en, hade blivit runt 3300kr, men nä man räkna på det så hade det inte varit prisvärt efter biljetter och ledigt från jobbet etc.

Tråkigt land man lever i med 25% moms

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjodd:

Jag har fått en släkting att köpa plattan i USA, 319 dollars och kommer nog hem till mig innan jul någon gång.

Jag jämför med andra plattor och skärmen känns helt fantastisk. Den har HDMI och klarar att läsa från usbstickor. Får OS-uppdateringar i princip direkt. Under 4000 tycker jag det är väldigt prisvärt.

Var går den att köpa för $319? Jag har bara sett £319 i UK.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beamy:

Var går den att köpa för $319? Jag har bara sett £319 i UK.

I USA? Dock tillkommer VAT i vissa delstater (?), vilket det tydligen gjorde för mig trots allt...

Eller, vänta nu, 399 dollar var det kanske.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tjodd:

I USA? Dock tillkommer VAT i vissa delstater (?), vilket det tydligen gjorde för mig trots allt...

Eller, vänta nu, 399 dollar var det kanske.

Då är jag med, för $399 är det billigaste jag har lyckats hitta. Google tar ju $399 i US och £319 i UK.

Synd att det inte var $319

EDIT: Visserligen är $399 (2 660 SEK) + frakt helt ok!