Asus K52JV med uruselt ljud i högtalarna

Permalänk
Medlem

Asus K52JV med uruselt ljud i högtalarna

Har en Asus K52JV med uruselt ljud i högtalarna , har hämtat och install. senaste driv. som jag hittat. Någon som har hört om något ljudproblem i ovanstående laptop.

Permalänk
Lagadator

Hallå bobcat,

Har du samma problem om du kopplar in ett par hörlurar? Om inte, kan det vara högtalarna själva som har torkat/sprängts/gått sönder.

Visa signatur

Lagadator.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagadator.se:

Hallå bobcat,

Har du samma problem om du kopplar in ett par hörlurar? Om inte, kan det vara högtalarna själva som har torkat/sprängts/gått sönder.

Med hörlurarna inkopplade så är det "normalt" ljud,datorn är ju bara 1 1/2 år gammal .

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av bobcat:

Har en Asus K52JV med uruselt ljud i högtalarna , har hämtat och install. senaste driv. som jag hittat. Någon som har hört om något ljudproblem i ovanstående laptop.

§ 3.1 Trådrubriker ska tydligt visa vad tråden handlar om.

*Trådrubrik redigerad*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Lagadator

Jag gissar på att det faktiskt är dina högtalare som har gett upp. Du kan även prova att avinstallera enheten i enhetshanteraren och därefter starta om datorn - installera igen. Fungerar det fortfarande inte kan du prova och boota med Linux (förslagvis Ubuntu) för att testa ljudet där.

Fungerar det fortfarande inte så kanske du har garantin kvar så bör dom byta ut dom åt dig.

Visa signatur

Lagadator.se