Google Nexus 7 eller Ipad mini ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uvania:

får jag fråga varför du änns skapar en tråd om du är 100% säker på att du ska ha ipad mini? du verkar ju avsky allt som har med Nexus 7 att göra..

Klart du får. Som du säger, hade jag bestämt mig till 100% så hade jag inte skapat tråden men då jag vill undvika Apples produkter så långt det går så vill jag ha input på varför jag märker av lagget när mer eller mindre alla säger att den ska rulla på hur bra som helst.

Nu har jag faktist även köpt en N7a men jag är inte nöjd med vad jag ser hitentills, enligt de flesta andra ska den dock inte ha de problem jag upplever så då är jag antingen mer petig eller så använder jag den på fel vis.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Jag skaffade min N7 nu i fredags, och visst är den ett mindre elände att använda om man är van vid Windows Phone till vardags.
Jag skaffade dock min mest för att vara en utvecklingsleksak, och för sin prislapp är det en rätt fantsktisk liten sak. Gillar egentligen 4:3 mer än 16:9 själv, men vill man ha en platta som är liten till formatet så passar den smala formen rätt bra. Lite mera bredd, och den hade varit svår att hålla med en hand.

men tja, vill man ha nåt som bara ger en flytande användarupplevelse hade jag nog själv sneglat mot minipaddan, eller väntat in WinRT i mindre format.

Okay så det är merän jag som märker av arr responsen är allt annat än på top? Har du jämfört med någon IPad också kanske?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk

Chrome hackar som sjutton på tex aftonbladet. Jag laddade hem dolphin och den hackar inte det minsta på min N7. Dock så har jag inte provat hur det är med 4.2 som jag fick tidigare i veckan men jag anser fortfarande att dolphin är helt överlägsen chrome.
En annan sak att tänka på är att ipad mini är bredare, den går varken ner i min jacka eller bakficka som n7 gör.

Visa signatur

5800X3D / Corsair 2X16GB 3600Mhz / 970 Evo / RX 6900 XT Ultimate Xtreme WaterForce / Lian Li O11 Dynamic Evo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lifestream:

Chrome hackar som sjutton på tex aftonbladet. Jag laddade hem dolphin och den hackar inte det minsta på min N7. Dock så har jag inte provat hur det är med 4.2 som jag fick tidigare i veckan men jag anser fortfarande att dolphin är helt överlägsen chrome.
En annan sak att tänka på är att ipad mini är bredare, den går varken ner i min jacka eller bakficka som n7 gör.

Ja Dolphin fungerar helt klart bättre men fortfarande inte närheten av hur jag upplever det på IPad Mini tyvärr.

Jo IPad mini är bredare men om man inte ska ha den i fickan så lär det väll inte vara några problem antar jag, allt handlar om vad man har för mål.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Avstängd

Vem bryr sig om lagg? Roliga appar är viktigare och där är N7 oslagbar.

Permalänk
Medlem

Nu har jag fått upp två filmer som visar problemet en aning.

Den första visar att den laggar till i app menyn, inte mycket att hänga upp sig på egentligen men detta är något som märks av då och då i hela systemet.

Denna visar klart hur responsen är när man börjar provocera lite, egentligen behöver man inte prodocera efter som det dyker upp efter ett tag men för att göra filmen kort så får vi provocera lite.

Det är Dolphin som används i klippet, Chrome är snäppet värre och firefox är snäppet bättre (men kraskar hej villt).

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Aftonbladet hackar på en Ipad med och det gör även scrollningen i App Store. Känns dock som scrollningen är mer "smooth" på en Ipad men det tror jag beror på att de begränsat scrollningshastigheten mer i Ios än Android.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolight:

Vem bryr sig om lagg? Roliga appar är viktigare och där är N7 oslagbar.

Uppenbarligen jag efter som den främst kommer användas för surf. När det kommer till appar tror jag de flesta är överrens om att det finns väldigt mycket i Apples store också att välja på.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thex:

Aftonbladet hackar på en Ipad med och det gör även scrollningen i App Store. Känns dock som scrollningen är mer "smooth" på en Ipad men det tror jag beror på att de begränsat scrollningshastigheten mer i Ios än Android.

Hehe jag får kanske köpa en IPad mini också för att testa den lite mer ingående. Jag har ju egentligen bara kört den i butiken och där kändes det som stor skillnad. Men visst, den laggade till på aftonbladet för mig en gång med under tiden som den laddade in sidan men responsen var mycket bättre(d.v.s den reagerade bättre på vad jag gjorde).

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Avstängd
Skrivet av SnowJim:

Uppenbarligen jag efter som den främst kommer användas för surf. När det kommer till appar tror jag de flesta är överrens om att det finns väldigt mycket i Apples store också att välja på.

jo, precis. Appar är ganska samma. Även om jag tycker de till N7 är roligare. Det är ganska enkelt. Om du ska ha plattan till att läsa böcker på så är N7 bättre. Om du gillar att ändra hur os funkar så är N7 bättre. Om priset är viktigt så är det N7.
Om du gillar hårdvaran på plattan så är mini bättre. Om du gillar precist flyt så är mini bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Hehe jag får kanske köpa en IPad mini också för att testa den lite mer ingående. Jag har ju egentligen bara kört den i butiken och där kändes det som stor skillnad. Men visst, den laggade till på aftonbladet för mig en gång med under tiden som den laddade in sidan men responsen var mycket bättre(d.v.s den reagerade bättre på vad jag gjorde).

En gång? Jag att med en Ipad 4 i soffan och surfade in på Aftonbladet för bara nån timme sen, det laggade i princip hela tiden även efter sidan var färdigladdad. Jag har därför svårt att tänka mig att en Ipad mini med sämre hårdvara skulle lagga mindre.

Jag förstår att det laggar på t.ex. Aftonbladet som är fylld med reklam och annat skräp men vidhåller ändå att Ios flyt numera är lite överskattat.
Jag hade själv nästan aldrig använt en Ios-enhet innan vi köpte Ipaden förra helgen, men tyvärr blev jag rätt besviken på det legendariska "flytet". Det laggar rätt ofta och då är ändå Ipad 4 den vassaste Ios-enhet som finns idag.

Jag säger absolut inte att Android är bättre men jag tycker definitivt inte att det är någon jätteskillnad mellan Ios och Android 4.1. Använder min SGS3 dagligen och det är sällan jag upplever mer lagg på den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thex:

En gång? Jag att med en Ipad 4 i soffan och surfade in på Aftonbladet för bara nån timme sen, det laggade i princip hela tiden även efter sidan var färdigladdad. Jag har därför svårt att tänka mig att en Ipad mini med sämre hårdvara skulle lagga mindre.

Jag förstår att det laggar på t.ex. Aftonbladet som är fylld med reklam och annat skräp men vidhåller ändå att Ios flyt numera är lite överskattat.
Jag hade själv nästan aldrig använt en Ios-enhet innan vi köpte Ipaden förra helgen, men tyvärr blev jag rätt besviken på det legendariska "flytet". Det laggar rätt ofta och då är ändå Ipad 4 den vassaste Ios-enhet som finns idag.

Jag säger absolut inte att Android är bättre men jag tycker definitivt inte att det är någon jätteskillnad mellan Ios och Android 4.1. Använder min SGS3 dagligen och det är sällan jag upplever mer lagg på den.

Problemmet är som jag sagt tidigare egentligen inte lagget utan den dåliga responsen. Du ser ju på andra filmen att den inte ens reagerar på vissa navigeringar.

Jag får väll prova IPad mini lite mer ingående men jag skulle kunna tänka mig att mindre upplösningen gör det mjukare?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Jag vet inte vad jag ska tycka om N7, jag testade den i butik häromdagen. Det första jag gjorde var att dra min vanliga surfrunda som är Sweclockers > aftonbladet > gp > rakaka typ. Sweclockers gick OK men det tog ett tag innan hela sidan laddade in, men det var när jag kom till aftonbladet allt bröt ihop. Det gick knappt att skrolla och så fort man kom till "oladdat" del på sidan så frös det till.

Jag vet inte om det var det exemplaret, men då är jag van vid flytet som min padda har. Annars tyckte jag det var en fin produkt över det. Jag har inte en aning om hur mini presterar men den skulle rulla som en 4s kan jag tänka mig.

Visa signatur

Gaming: RTX 2070 & 3770k
Studier: MacBook pro retina 13
Ljud: QH-1339 & ett par rackans smidiga AirPods
Telefon: iPhone 6s plus
Skärm: ASUS 27" ROG Swift PG279Q med sån där g-sync

Permalänk
Skrivet av SnowJim:

Hej!

Jag var i butiken för att prova Nexus 7(32 GB) och visst är det en smidig och fin produkt men jag kan inte komma ifrån att även med 4.2 så märker man av lagg lite då och då i menyerna och surfandet(Chrome) är verkligen inte bekvämt trotts att det är en surfplatta!? Under tiden som sidan laddades var det inte ens lönt att försöka titta runt och när allt väl var laddat så reagerade den dåligt på scroll?

Egentligen är jag emot allt som Apple ligger bakom men jag gick bort och provade deras IPad mini 7.9" med 16 GB för 500 kr mer och det var ett helt annat flyt här? menyerna laggade aldrig och surfandet kändes väldigt smidigt!? Responsen var på topp?

Rent tekniskt verkar Android och iOS integrera lika lite/mycket med Windows(som jag normalt använder) så egentligen spelar det kanske mindre roll vilken man väljer ur detta perspektiv.

Självklart har jag provat Windows 8 plattor med och där är responsen mer eller mindre i samma liga som IPaden men jag har inte sätt till några mindre plattor där än.

Förstår inte varför inte Android har lyckats bättre på all denna tid?

Vad har jag missat? Vad har ni för uppfattning?

Prova någon annan webläsare. Chrome är i alla fall riktigt segt på min nexus s jämfört med standard webläsaren, eller vilken annan som helst

Permalänk
Medlem
Skrivet av _MmattiasS_:

Prova någon annan webläsare. Chrome är i alla fall riktigt segt på min nexus s jämfört med standard webläsaren, eller vilken annan som helst

På filmen kör vi Dolphin vilket ska vara rekomenderat av många, har även provat Firefox och ett par andra.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Chrome laggar ju sönder på alla enheter som kör android.... Firefox är ju helt underbar när jag provade en kompis galaxy tab 8.9. Den var ju helt laggfri och laggade mindre än när man scrollade i hemenyn och Android generellt

Visa signatur

Stationära : |Fractal Design R4 | |AMD 1090t| |Asus M4A87TD| |Corsair CX 600W| |XFX 7970 Ghz| |Corsair Vengence 8gb| |Corsair Force 3 120gb|

Permalänk
Medlem

Android är snabb, är väldigt öppet, för dem som nu vill ha, eller ens bryr sig om det.
Men tråkigt nog har det inte bra flyt.
Anledningar varför jag ska skaffa en iPad Mini istället för Nexus:
1: Skärmen på Nexus är för smal för min smak.
2: Nexus känns tjock och klumpig.
3: Inte samma flyt som iPad.
4: iPad är mycket skönare att hålla i. Plasten på Nexuses är väl bra för att vara plast, men inget jag vill ha.

Detta är vad jag tycker. Inte värt att spara ynka 500kr och missa dessa 4 saker.
Smaksak alltså. När man köper saker får man verkligen tänka till lite om man
vill ha just en produkt eller en annan. Billigare pris lockar, men inte tillräckligt mycket för mig

Permalänk

Har haft min Nexus 7 ett bra tag och är enormt nöjd över den prestanda som jag fick för pengarna. Visst har jag upplevt lite av de laggfenomen om du beskriver men det var så minimalt och jag accepterade de. I tunga spel osv är det helt kanon.
Sedan jag fick Android 4.2 så blev det en dröm. De lagg som jag innan stötte på försvann.

För mitt surfande använder jag Firefox beta. Suverän webbläsare

Det jag framförallt älskar med Android är att om jag ska uppdatera kalender eller lägga upp dokument så använder jag mitt google-konto vilket jag kommer åt direkt när jag öppnar webbläsaren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Nu har jag fått upp två filmer som visar problemet en aning.

Den första visar att den laggar till i app menyn, inte mycket att hänga upp sig på egentligen men detta är något som märks av då och då i hela systemet.

http://www.youtube.com/watch?v=GL-PImQphUM

Denna visar klart hur responsen är när man börjar provocera lite, egentligen behöver man inte prodocera efter som det dyker upp efter ett tag men för att göra filmen kort så får vi provocera lite.

Det är Dolphin som används i klippet, Chrome är snäppet värre och firefox är snäppet bättre (men kraskar hej villt).

http://www.youtube.com/watch?v=j3D3n2EJh50

Helvete vad det laggar hur ska du överleva?!?

OnT: Ipad har samma problem och där kan vi lägga till Ipad 4 på listan som en av dem..

Förövrigt såg jag inga delays överhuvudtaget i första videon, i andra videon reagerade den inte direkt när du startade webbläsaren.. big deal? det gör det inte ibland på min stationära heller

du är nog den mest kräsna personen jag någonsin sett, nexus 7 kostar 2000kr och du kräver att den ska ha flyt som något ur en Sci-fi film, i verkligheten fungerar inte teknologin 100% felfritt INKLUSIV IPAD'S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uvania:

Helvete vad det laggar hur ska du överleva?!?

OnT: Ipad har samma problem och där kan vi lägga till Ipad 4 på listan som en av dem..

Förövrigt såg jag inga delays överhuvudtaget i första videon, i andra videon reagerade den inte direkt när du startade webbläsaren.. big deal? det gör det inte ibland på min stationära heller

du är nog den mest kräsna personen jag någonsin sett, nexus 7 kostar 2000kr och du kräver att den ska ha flyt som något ur en Sci-fi film, i verkligheten fungerar inte teknologin 100% felfritt INKLUSIV IPAD'S

Om du inte ser hur dåligt den reagerar på navigeringen så får det stå för dig. Visst är inte 2000 kr mycket men jag har inga problem att betala mer för att slippa sånt.

Att den tar lite tid att ladda in sidan och att den inte reagerar så bra under tiden den laddar in sidan är fullt förståligt, problemet kommer när den inte reagerar på manuvreringar man gör ex zooma och scrolla. Det är som om din mus skulle hoppa över någon klick här och där eller om den skulle sluta scrolla lite då och då, d.v.s helt värdelöst enligt mig. Att du är nöjd med det är helt okay för mig dock.

Det kan såklart vara så att jag är lite väl petig och att det inte finns någon surfplatta som reagerar så pass bra som jag vill men det är ju mäkligt att en produkt som jag egentligen inte ens skulle fundera på i vanliga fall faktiskt kändes bättre att jobba med.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uvania:

Helvete vad det laggar hur ska du överleva?!?

OnT: Ipad har samma problem och där kan vi lägga till Ipad 4 på listan som en av dem..

Förövrigt såg jag inga delays överhuvudtaget i första videon, i andra videon reagerade den inte direkt när du startade webbläsaren.. big deal? det gör det inte ibland på min stationära heller

du är nog den mest kräsna personen jag någonsin sett, nexus 7 kostar 2000kr och du kräver att den ska ha flyt som något ur en Sci-fi film, i verkligheten fungerar inte teknologin 100% felfritt INKLUSIV IPAD'S

Jag ser lagget ganska tydligt i de klippen. Har N7:an själv så förstår vad som sägs, men älskar plattan till döds ändå. Att Chrome laggar är både konstigt och beklagligt, men jag kan lova att Google kommer fixa det. Tills vidare kan man köra en annan browser

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Uvania:

Helvete vad det laggar hur ska du överleva?!?

OnT: Ipad har samma problem och där kan vi lägga till Ipad 4 på listan som en av dem..

Förövrigt såg jag inga delays överhuvudtaget i första videon, i andra videon reagerade den inte direkt när du startade webbläsaren.. big deal? det gör det inte ibland på min stationära heller

du är nog den mest kräsna personen jag någonsin sett, nexus 7 kostar 2000kr och du kräver att den ska ha flyt som något ur en Sci-fi film, i verkligheten fungerar inte teknologin 100% felfritt INKLUSIV IPAD'S

Jag trodde vi skulle försöka hålla uppe nivån på diskussionen i tråden inte komma med tramsiga påståenden/frågor?

Jag ser tydligt lagg i andra halvan av första videon. Det hackar oavbrutet och reagerar mycket dåligt överlag i video 2. Inget jag personligen hade stått ut med på en modern produkt. Å andra sidan känner jag inte behov av att älska eller hata en produkt utifrån vilket företag som tillhandahåller den.

Du påstår att iPad4 har samma problem, något jag inte sett. Kan du styrka det påståendet genom videolänk eller annat? Jag vill försöka bilda mig en egen uppfattning.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

Testa Opera eller Opera mini då den är snabbaste webläsaren och den har också en Turbo funktion som komprimerar trafiken som snabbar upp ytterligare om det är långsam uppkoppling.

Visa signatur

Desktop: i5-4570S, 32GB RAM, WD Black SN750 SSD 1TB
Server: HP Z420 E5-1620v2, 64GB RAM, Varierande diskar
HTPC: i5-2320, 8GB RAM, Powercolor Radeon RX 550 4GB
Annat: Raspberry Pi 4 4GB, Netgear Nighthawk R7000 Router, ZyXEL GS1900-24E Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Uvania:

Helvete vad det laggar hur ska du överleva?!?

OnT: Ipad har samma problem och där kan vi lägga till Ipad 4 på listan som en av dem..

Förövrigt såg jag inga delays överhuvudtaget i första videon, i andra videon reagerade den inte direkt när du startade webbläsaren.. big deal? det gör det inte ibland på min stationära heller

du är nog den mest kräsna personen jag någonsin sett, nexus 7 kostar 2000kr och du kräver att den ska ha flyt som något ur en Sci-fi film, i verkligheten fungerar inte teknologin 100% felfritt INKLUSIV IPAD'S

iPad 4 laggar? Vore konstigt. Har aldrig laggat för mig när jag testat 3an i affär, inte 2an heller.
Sen har ju morföräldrarna en iPad 3 som aldrig "laggat" hur bra flyt som helst.
Visst kan det bli något då och då. Men det beror på.
En del får dåligt flyt någon gång, en del upplever inget utav det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Waowt:

Detta är vad jag tycker. Inte värt att spara ynka 500kr och missa dessa 4 saker.

Det är 1500 kr som skiljer nu med tanke på att det är 32GB-modeller av Nexus 7.

Skrivet av Thex:

Aftonbladet hackar på en Ipad med och det gör även scrollningen i App Store. Känns dock som scrollningen är mer "smooth" på en Ipad men det tror jag beror på att de begränsat scrollningshastigheten mer i Ios än Android.

Jo, det går "jämnlångsamt" på iPad Mini, några 60 fps (som det lär vara med Chrome eller Opera) är det inte tal om.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem

Har nu varit en runda till i butiken o provat olika IPads.

Initialt så är responsen bättre men när man börjar scrolla runder en del så märker man snabbt att det börjar lagga en del även här faktiskt Det laggar faktiskt på gränsen till mer. Stora skillnaden är dock att när det laggar här så slår ändå navigerings kommandot igenom vilket gör att den helt enkelt hoppar en bit(mer accpetabelt). På Nexus 7 så är det inte ovanligt att den helt tappar navigerings kommandot som så klart blir strået störigare.

Denna gången märkte jag också av upplösningen, det var lättare att läsa den lilla texten på Nexus 7 jämfört med den lilla texten på IPad mini när man precis kommit in på en sida (utan zoom).

Det som var intressant var att även IPad 4 laggade på samma vis vilket är märkligt med tanke på hårdvaran men jag antar att den extra upplösningen tar en hel del.

Jag provade även en IPad 2 som de hade för samma pris som Ipad mini och här kunde jag inte tvinga fram något lagg på det viset? Det får mig att tro att det troligen har något med mjukvaran att göra, kanske minnes hantering som blir fel eller något i den stilen?

Sen tycker jag fortfarande att 4:3 läget är bättre för iallafall det jag ska ha plattan till.

Vi får väll hoppas på att Chrome blir updaterat snart till skarp version och förhoppningsvis då en laggfri version.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem
Skrivet av SnowJim:

Vi får väll hoppas på att Chrome blir updaterat snart till skarp version och förhoppningsvis då en laggfri version.

Som något redan sagt, testa Opera Mini istället. Att "kommandon inte tar" har inget med hårdvaran att göra.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av mfm:

Det är 1500 kr som skiljer nu med tanke på att det är 32GB-modeller av Nexus 7.

Jo, det går "jämnlångsamt" på iPad Mini, några 60 fps (som det lär vara med Chrome eller Opera) är det inte tal om.

För min del så räcker 16GB, alltså ingen mening med att bry sig om minnet överhuvudtaget.
Att någon skulle kräva 60fps när man surfar tror jag inte. Behövs inte nära den frameraten för bra flyt i en webbläsare.

Permalänk

En stor fördel med Ipad mini är att den även har 5 GHz wifi som gör att man kan komma upp i betydligt högre hastigheter en med 2.4 GHz bandet som Nexus 7 har endast.

Själv får jag ut 95-100 Mbit/s med min Ipad mini.

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Medlem
Skrivet av cokeman 1337:

En stor fördel med Ipad mini är att den även har 5 GHz wifi som gör att man kan komma upp i betydligt högre hastigheter en med 2.4 GHz bandet som Nexus 7 har endast.

Själv får jag ut 95-100 Mbit/s med min Ipad mini.

Hur kan man se det som en STOR fördel? Laddar du ner torrents på din padda eller? För vanligt surfande lär hastigheten som Nexus kör på räcka långt o väl(egen erfarenhet).

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide