Permalänk
Avstängd

Är detta Artifact? :S

har hänt nu ett par gånger när jag lirat LOL. Har hänt även över hela skärmen.. Händer det igen över hela skärmen ska jag ta print och skicka den med.
En kompis sa till mig att det kan vara Monitorn. Men det tror jag inte det är. Sen sa han att det även kan vara minnen?

http://img843.imageshack.us/img843/8329/artifacts.jpg

har lite bråttom med o springa ner till tvättstugan nu.. Är det något ni undrar över så fråga på så svarar jag om någon kvart eller så

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Medlem
Skrivet av xZistence:

har hänt nu ett par gånger när jag lirat LOL. Har hänt även över hela skärmen.. Händer det igen över hela skärmen ska jag ta print och skicka den med.
En kompis sa till mig att det kan vara Monitorn. Men det tror jag inte det är. Sen sa han att det även kan vara minnen?

http://img843.imageshack.us/img843/8329/artifacts.jpg

har lite bråttom med o springa ner till tvättstugan nu.. Är det något ni undrar över så fråga på så svarar jag om någon kvart eller så

Kolla temps på grafikkortet, och testa att ladda avinstallera drivrutinerna och ladda ner de senaste igen (Testa med Beta också)

Visa signatur

| EVGA Z170 FTW | i7 6700k | ASUS RTX 3070 | 16GB DDR4 3200MHz | Cooler Master V850 | Samsung 840 Evo 250GB + 2x WD Black 500GB + Seagate 2TB SSHD + Samsung 970 Evo M.2 500GB |

Permalänk
Medlem
Skrivet av xZistence:

har hänt nu ett par gånger när jag lirat LOL. Har hänt även över hela skärmen.. Händer det igen över hela skärmen ska jag ta print och skicka den med.
En kompis sa till mig att det kan vara Monitorn. Men det tror jag inte det är. Sen sa han att det även kan vara minnen?

http://img843.imageshack.us/img843/8329/artifacts.jpg

har lite bråttom med o springa ner till tvättstugan nu.. Är det något ni undrar över så fråga på så svarar jag om någon kvart eller så

Rolig artifacts du har, i regel brukar inte artifacts ha ett speciellt "mönster" som visas på bilden, dom artifacts jag har sätt personligen brukar vara "streck flimmer" som dyker upp varstans över skärmen..
Artifacts problem uppkommer
*OM du har överklockat grafikkortet, för lite spänning för HZ antalet, eller att kortet inte klarar hög klock av olika anledningar
*För hög värme
*Grafikkortet är kass av något anledning
Artifacts är oftast relaterat till grafikkortets problem, skulle inte vilja påstå att andra komponenter har med den saken att göra...

Edit: Du kan utesluta att skärmen är sönder om artifacts bara förekommer i 3d och funkar normalt i 2d.

Visa signatur

Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus5850@900/1000 1.112volt|8GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl9|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://3dmark.com/3dmv/2867753

Permalänk
Medlem

Rätta mig om jag har fel: Artifacts skall inte synas på printscreen/screenshot? Aldrig tänkt på det förens nu men de artefakter jag har fått har inte gjort det.

Permalänk
Medlem

Kom på en annan sak, om du laddar ner MSI Afterburner, medföljer även ett program som heter MSI_Kombustor, är ett 3d program där artifacts ses lätt.

Visa signatur

Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus5850@900/1000 1.112volt|8GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl9|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://3dmark.com/3dmv/2867753

Permalänk
Medlem

Ehm, Artifacts kommer ej på screenshots?

Visa signatur

Kom ihåg att ALLTID citera mig om du vill ha svar!

|CPU: Intel Core i7 4790K Kyld av: Corsair H80 GPU: ASUS GTX 970 4GB Chassi: Phanteks Enthoo Evolv MOBO: MSI Z97M Gaming Nätagg: XFX 750W Silver SSD: Kingston 120GB SSDNow V300 HDD: Samsung Spinpoint F3 1TB 7200RPM + 1TB|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av BrutalSwede:

Kolla temps på grafikkortet, och testa att ladda avinstallera drivrutinerna och ladda ner de senaste igen (Testa med Beta också)

Hade beta 310.64, laddade precis ner de senaste 310.70

http://www.geforce.com/drivers/results/53752 för er som också vill ha de

Skrivet av nVIDIA:

Rolig artifacts du har har, i regel brukar inte artifacts ha ett speciellt "mönster" som visas på bilden, Dom artifacts jag har sätt personligen brukar vara "streck flimmer" som dyker upp varstans över skärmen..
Artifacts problem uppkommer
*OM du har överklockat grafikkortet, för lite spänning för HZ antalet, eller att kortet inte klarar hög klock av olika anledningar
*För hög värme
*Grafikkortet är kass av något anledning
Artifacts är oftast relaterat till grafikkortets problem, skulle inte vilja påstå att andra komponenter har med den saken att göra...

Edit: Du kan utesluta att skärmen är sönder om artifacts bara förekommer i 3d och funkar normalt i 2d.

Detta kommer på Oklockat kort också. Jag fattar inte vad som händer :S
Värmen är absolut inga problem då den inte överstiger 60 grader. inte ens på BF3
Kan vara att jag fick en måndags exemplar då jag hade ett konstigt Vibrerande jud förut också LÄNK. Nu är det dock borta :/

Skrivet av SayZk:

Rätta mig om jag har fel: Artifacts skall inte synas på printscreen/screenshot? Aldrig tänkt på det förens nu men de artefakter jag har fått har inte gjort det.

Tänkte också på det.. Men i det här fallet gick det så jag undrar vad det är.

MVH

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Medlem

Ser ut som en märklig artefakt du har fått, updatera gärna med vad problemet var om du löser problemet.
Har inte sett denna typen av artefakt, har enbart sett pixel artefakter och "splitter" artefakter förr.

Offtopic-
Är det inte givet att en artefakt syns i ett screenshot? jag menar gfx kortet kastar ur sig felaktiga signaler pga felet som förekommet, screenshotet tar upp bilden som skickas till skärmen, därmed dyker artefakten upp på screenshotet? Därmed handlar det enbart att lyckas med timingen att få med artefakten.

Visa signatur

Jag gillar datorspel!

Permalänk
Medlem
Skrivet av hoan:

Ser ut som en märklig artefakt du har fått, updatera gärna med vad problemet var om du löser problemet.
Har inte sett denna typen av artefakt, har enbart sett pixel artefakter och "splitter" artefakter förr.

Offtopic-
Är det inte givet att en artefakt syns i ett screenshot? jag menar gfx kortet kastar ur sig felaktiga signaler pga felet som förekommet, screenshotet tar upp bilden som skickas till skärmen, därmed dyker artefakten upp på screenshotet? Därmed handlar det enbart att lyckas med timingen att få med artefakten.

Nej artefakter brukar ej synas på screenshots.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hoan:

Ser ut som en märklig artefakt du har fått, updatera gärna med vad problemet var om du löser problemet.
Har inte sett denna typen av artefakt, har enbart sett pixel artefakter och "splitter" artefakter förr.

Offtopic-
Är det inte givet att en artefakt syns i ett screenshot? jag menar gfx kortet kastar ur sig felaktiga signaler pga felet som förekommet, screenshotet tar upp bilden som skickas till skärmen, därmed dyker artefakten upp på screenshotet? Därmed handlar det enbart att lyckas med timingen att få med artefakten.

Okej.. Provade mig fram på något som jag fick ett bra tag sen
Hade då klockat Memory Clock på grafikkortet lite högre än vad kylningen klarade av. minns att jag fick artifacts på 3dmark
ganska liknande som första bilden
Så jag provade att endast klocka memory clock för att se om det liknar

http://img20.imageshack.us/img20/7929/artifacts2.jpg

Detta fick jag som artifacts.. Vilket är ganska liknande med den i spelet

Kan det vara att kortet är lite defekt av något slag? All hjälp uppskattas

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Medlem
Skrivet av xZistence:

Okej.. Provade mig fram på något som jag fick ett bra tag sen
Hade då klockat Memory Clock på grafikkortet lite högre än vad kylningen klarade av. minns att jag fick artifacts på 3dmark
ganska liknande som första bilden
Så jag provade att endast klocka memory clock för att se om det liknar

http://img20.imageshack.us/img20/7929/artifacts2.jpg

Detta fick jag som artifacts.. Vilket är ganska liknande med den i spelet

Kan det vara att kortet är lite defekt av något slag? All hjälp uppskattas

Verkar som att texturen blir "utsmetad/utdragen" har du kollat vilken temp vramet hamnar på?
Om vramet går för högt med out-of-box clock bör du se efter om du har möjlighet att returnera det. Om du ej kan returnera varar i detta fallet får du ta och se över kylningen av vramet, hittade länk till lite pcb / kylar bilder för ditt kort och vad jag mistänker är boven i dramat är att någon av de värmeledande "kuddarna" som sitter över vram är defekt.

http://vr-zone.com/articles/preview-gigabyte-gtx-680-oc-windf...
Här hittade jag bilderna för din pcb / kylare

Visa signatur

Jag gillar datorspel!

Permalänk
Medlem
Skrivet av xZistence:

Okej.. Provade mig fram på något som jag fick ett bra tag sen
Hade då klockat Memory Clock på grafikkortet lite högre än vad kylningen klarade av. minns att jag fick artifacts på 3dmark
ganska liknande som första bilden
Så jag provade att endast klocka memory clock för att se om det liknar

http://img20.imageshack.us/img20/7929/artifacts2.jpg

Detta fick jag som artifacts.. Vilket är ganska liknande med den i spelet

Kan det vara att kortet är lite defekt av något slag? All hjälp uppskattas

kan vara så att nätagget inte orkar mata tillräckligt, som sagt.. testa dig fram, sänk frekvensen en aning och se om du då får artifacts? Kan i värsta fall vara koret som är defekt..

Varför skulle inte artifacts synas på screenshots? Hur kommer det isf att dem syns på bilderna ovan?
Sök ffs på google, finns massa bilder som visar artifacts.

Visa signatur

Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus5850@900/1000 1.112volt|8GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl9|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://3dmark.com/3dmv/2867753

Permalänk
Medlem

Insåg att vramets temp förmodligen ej syns i de vanligaste sensor programmen, men tror att gpu-z tar upp detta om kortet har sensor för vramet.

http://www.techpowerup.com/gpuz/

Edit:
Afterburner tar även upp memory clock och temp.
http://event.msi.com/vga/afterburner/index.htm

Visa signatur

Jag gillar datorspel!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av nVIDIA:

kan vara så att nätagget inte orkar mata tillräckligt, som sagt.. testa dig fram, sänk frekvensen en aning och se om du då får artifacts? Kan i värsta fall vara koret som är defekt..

Varför skulle inte artifacts synas på screenshots? Hur kommer det isf att dem syns på bilderna ovan?
Sök ffs på google, finns massa bilder som visar artifacts.

Som jag sa dock, får dessa "artifacts" på stock så det hat inget med klocken att göra :/ och nättagget borde nog klara av det utan några problem

Hoppas du inte "skällde" på mig där. Det var inte jag som sa att man inte kan ta prints på artifacts utan jag trodde att det inte gick

Skrivet av hoan:

Insåg att vramets temp förmodligen ej syns i de vanligaste sensor programmen, men tror att gpu-z tar upp detta om kortet har sensor för vramet.

http://www.techpowerup.com/gpuz/

Edit:
Afterburner tar även upp memory clock och temp.
http://event.msi.com/vga/afterburner/index.htm

Jag använder mig av afterburner ju dock så står inte v-ram tempsen

Är väl hemma om någon 30 min. Viker kläder för fullt. -.-

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Medlem

Enklaste sättet testa ett annat grafikkort, funkar det utmärkt då, RMA ditt nuvarande kort för defekt hårdvara. snabbt och ENKELT, få ett nytt utbytt på garanti! KLART

Visa signatur

Corei5 2500k@4.5ghz 1.29v|MSI P67A-GD55|Asus5850@900/1000 1.112volt|8GB Corsair Vengeance DDR3 1600mhz cl9|Crucial m4 64GB|WD2TB+Caviar Green|Corsair HX620
http://3dmark.com/3dmv/2867753

Permalänk
Medlem
Skrivet av SayZk:

Rätta mig om jag har fel: Artifacts skall inte synas på printscreen/screenshot? Aldrig tänkt på det förens nu men de artefakter jag har fått har inte gjort det.

dem syns aldrig i printscreen det är en grafikbugg ingame på datorn ts har..

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av xZistence:

Som jag sa dock, får dessa "artifacts" på stock så det hat inget med klocken att göra :/ och nättagget borde nog klara av det utan några problem

Hoppas du inte "skällde" på mig där. Det var inte jag som sa att man inte kan ta prints på artifacts utan jag trodde att det inte gick

Jag använder mig av afterburner ju dock så står inte v-ram tempsen

Är väl hemma om någon 30 min. Viker kläder för fullt. -.-

Alt.1
Okey, men verkar onekligen imo att det är ditt v-ram som inte presterar som det ska av någon andledning, se om du har möjlighet att lämna tillbaka grafikkortet till säljare.

Alt.2
Se efter om det finns en alternativ firmware till kortet att ladda ner och testa denna firmware om problemet kvarstår.

Alt.3
Om alt1 och 2 går bör du använda dig av det alternativet, detta är enbart om detta är omöjligt.
Montera bort kylaren och se efter så att problemet ej är med de tidigare nämnda "värmeledande kuddar" som gigabyte/coolermaster plaserat över gpun's vram.

Visa signatur

Jag gillar datorspel!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av SayZk:

Rätta mig om jag har fel: Artifacts skall inte synas på printscreen/screenshot? Aldrig tänkt på det förens nu men de artefakter jag har fått har inte gjort det.

Stämmer delvist.
Grafik-artefakter kan uppstå på flera håll:

  • I RAM-minnet. Detta tyder på problem med processor, ram-minnet och/eller moderkortet. Artefakter syns på skärmdumpar, då dessa fel uppstår före renderingen.
    Syns oftast som korrupta texturer, fel färger på objekt eller rentav enkelfärgade objekt. Oftast svart eller vitt.

  • I grafikkortets textur- och/eller instruktions- minne. Tecken på att grafikkortets minne eller GPU har problem med att bibehålla korrekta data. Överhettning eller för hög klockfrekvens är oftast orsakerna. Artefakter syns på skärmdumpar då dessa fel uppstår före renderingen.
    Syns oftast i form av förvridna objekt, trianglar och kanter som dras bortom sans och vett, objekt som blinkar och flimrande regioner.

  • Bildbufferterna/grafikminnet. Tecken på att något strular med GPU eller utsignal-processorn. Dessa artefakter syns ej i skärmdumpar, då felet uppstår efter rendering. Instabil spänning är i regel orsaken till den här typen av artefakter, då signalerna som lämnar grafikkortet och bildprocessorn är känsliga för spänningsvariationer.
    Syns oftast i form av ränder tvärs över skärmen, felaktiga färger, flimmer och korrupta vertikala eller horisontala regioner över skärmen.

Buggar i drivrutiner och operativsystem kan orsaka symptom som liknar de två översta exemplen.

Visa signatur

Bästa programmen till Linux - v2.0
Linux-guide: Val av grafisk miljö. (Att välja distribution).
-
Everyone should have a SGoC in their systems (SGoC: SysGhost on a Chip)

Permalänk
Medlem

Beror artefakterna på dålig kabel eller fel i skärmen så kommer det inte med på skärmdumpar, det stämmer. Men är det fel på grafikkortet så kommer det med. Jag vet av egen erfarenhet då jag en gång i tiden hade ett 8800 Ultra som strulade lite innan jag bakade det.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Avstängd

nu fick jag någon annans slags Artifacts eller vad man nu ska kalla det :S

http://img16.imageshack.us/img16/5282/artifacts3w.jpg

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Medlem

Dum fråga, men är det enbart i LoL det händer? Isåfall, har du testat att ominstallera Lol?

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Minsc S2:

Dum fråga, men är det enbart i LoL det händer? Isåfall, har du testat att ominstallera Lol?

har inte spelat bf3 ett tag.. kan kolla lite senare och se om något sånt händer. Återkommer med svar

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Dum fråga, men är det enbart i LoL det händer? Isåfall, har du testat att ominstallera Lol?

Skrivet av xZistence:

har inte spelat bf3 ett tag.. kan kolla lite senare och se om något sånt händer. Återkommer med svar

Som många andra här har sagt så ska inte artefakterna kunna fastna på en printscrean. Så det verkar snarare vara nått som buggar i själva spelet ser det ur som.

Händer det bara i LoL så kan det vara en bugg i det som du råkar ut för. Och då antingen testa installera om det eller kolla om det kan vara drivisarna till ditt graffe kort som inte funkar som dom ska i LoL.

Men jag tror som sagt inte att det är artefakter som du har för att det skulle vara nå knas på kortet i sig. Då sådana som sagt inte ska synas på en printscrean.

Permalänk
Medlem

Det som visas på printscrean bilderna är grafikbuggar och inte artefakter. På filmen som var med där ser du artefakter som kan antyda att det är nått fel på kortet eller att det går för varmt osv.

Den nedersta bilden ser inte ut att vara en print men kan ha fel. första jag sett i sådana fall som lyckats fånga det på en printscrean.

Permalänk

Löste det själv nyss med att fixa till skärm kabeln.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SysGhost:

Stämmer delvist.
Grafik-artefakter kan uppstå på flera håll:

  • I RAM-minnet. Detta tyder på problem med processor, ram-minnet och/eller moderkortet. Artefakter syns på skärmdumpar, då dessa fel uppstår före renderingen.
    Syns oftast som korrupta texturer, fel färger på objekt eller rentav enkelfärgade objekt. Oftast svart eller vitt.

  • [/*]

  • I grafikkortets textur- och/eller instruktions- minne. Tecken på att grafikkortets minne eller GPU har problem med att bibehålla korrekta data. Överhettning eller för hög klockfrekvens är oftast orsakerna. Artefakter syns på skärmdumpar då dessa fel uppstår före renderingen.
    Syns oftast i form av förvridna objekt, trianglar och kanter som dras bortom sans och vett, objekt som blinkar och flimrande regioner.

  • [/*]

  • Bildbufferterna/grafikminnet. Tecken på att något strular med GPU eller utsignal-processorn. Dessa artefakter syns ej i skärmdumpar, då felet uppstår efter rendering. Instabil spänning är i regel orsaken till den här typen av artefakter, då signalerna som lämnar grafikkortet och bildprocessorn är känsliga för spänningsvariationer.
    Syns oftast i form av ränder tvärs över skärmen, felaktiga färger, flimmer och korrupta vertikala eller horisontala regioner över skärmen.

  • [/*]

Buggar i drivrutiner och operativsystem kan orsaka symptom som liknar de två översta exemplen.

Hur säker är du på detta? Mycket intressant isf, då har man jag lärt mig något nytt Länka gärna källa/källor isf.

TS: skönt att det löste sig, men skärmkabeln är väl det första man felsöker efter att kollat temperaturerna, fy skäms Dock ska det ju isf inte fastna på screenshots om det var skärmkabeln?

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Avstängd

har inte haft några konstigheter på BF3 så måste vara spelet som strular i guess..

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR