Behöver köpråd inför uppgradering!
Hejsan!
Har nu bestämt för att lägga ner mina pengar och inkommande pengar på dator komponenter för att inte längre behöva sitta och spela games (och även vissa sidor online etc) utan att det ska lagga, freeza etc.
Så jag behöver då hjälp med att köpa rätt prylar, för en hyffsad summa. Jag kan säga nu direkt att jag INTE letar efter någon "värsting dator" utan att jag ska fixa ihop en dator som klarar av att ÅTMINSTONDE köra de flesta spelen på normal (helst att kunna köra high) Och de spelen jag spelar mest är cod etc, så det är inte spel som kräver så pass mycket så som ASC och dem spelen gör, så som sagt, inga värsting saker.
Kan börja med mina specs just nu, och jag vill uppgradera dem som sagt så att jag kan ha en laggfri dator, på webben och ingame.
Processor: AMD Phenom (tm) II X2 555 Processor (2 CPUs) 3.2 GHz
Minne: 4094 RAM
Grafikkort: ATI Radeon HD 5700 series
Vill påpeka att jag inte är ett dugg bra på "datorer" så om du nu vill hjälpa mig, så får du fråga om det är något jag har missat att skriva, så får jag leta upp vad jag har. Och jag vill helst uppgradera till en intel CPU, eftersom att jag har hört att det är bättre.
Min budget just nu är inte den bästa (jag är under 18 och går på gymnasium, så jag har ingen inkomst förutom de 1000kr i månaden). Men jag har skaffat jobb i denna iskalla vinter så jag har pengar rullande lite senare i December, och även jul inkommande snart, och det går säkert att fixa fram lite pengar, låna eller dylikt av släkting eller familjemedlem. Så budgeten är nog helt ok skulle jag säga, som sagt så är det inga värsting saker jag är ute efter, så summan blir väl inte allt för hög.
Så det jag MEST vill byta är grafikkort, processor, moderkort och minne, eftersom att det är huvudsakerna för gaming. Men om jag ska skriva ut resten av specsen, så är det bara att säga till så jag vet om jag även måste byta dem för att det ska bli någon skillnad.
ALL hjälp och information är välkommen! Tack på förhand!