Behöver köpråd inför uppgradering!

Permalänk
Medlem

Behöver köpråd inför uppgradering!

Hejsan!

Har nu bestämt för att lägga ner mina pengar och inkommande pengar på dator komponenter för att inte längre behöva sitta och spela games (och även vissa sidor online etc) utan att det ska lagga, freeza etc.

Så jag behöver då hjälp med att köpa rätt prylar, för en hyffsad summa. Jag kan säga nu direkt att jag INTE letar efter någon "värsting dator" utan att jag ska fixa ihop en dator som klarar av att ÅTMINSTONDE köra de flesta spelen på normal (helst att kunna köra high) Och de spelen jag spelar mest är cod etc, så det är inte spel som kräver så pass mycket så som ASC och dem spelen gör, så som sagt, inga värsting saker.

Kan börja med mina specs just nu, och jag vill uppgradera dem som sagt så att jag kan ha en laggfri dator, på webben och ingame.

Processor: AMD Phenom (tm) II X2 555 Processor (2 CPUs) 3.2 GHz
Minne: 4094 RAM
Grafikkort: ATI Radeon HD 5700 series

Vill påpeka att jag inte är ett dugg bra på "datorer" så om du nu vill hjälpa mig, så får du fråga om det är något jag har missat att skriva, så får jag leta upp vad jag har. Och jag vill helst uppgradera till en intel CPU, eftersom att jag har hört att det är bättre.

Min budget just nu är inte den bästa (jag är under 18 och går på gymnasium, så jag har ingen inkomst förutom de 1000kr i månaden). Men jag har skaffat jobb i denna iskalla vinter så jag har pengar rullande lite senare i December, och även jul inkommande snart, och det går säkert att fixa fram lite pengar, låna eller dylikt av släkting eller familjemedlem. Så budgeten är nog helt ok skulle jag säga, som sagt så är det inga värsting saker jag är ute efter, så summan blir väl inte allt för hög.

Så det jag MEST vill byta är grafikkort, processor, moderkort och minne, eftersom att det är huvudsakerna för gaming. Men om jag ska skriva ut resten av specsen, så är det bara att säga till så jag vet om jag även måste byta dem för att det ska bli någon skillnad.

ALL hjälp och information är välkommen! Tack på förhand!

Permalänk
Vila i frid

Två alternativ.

1) Uppgradera med ett HD7850 på din shoe-string ekonomi.
http://www.hwcompare.com/12105/radeon-hd-5770-vs-radeon-hd-78...

2) Uppgradera rejält när du får bättre ekonomi.

Permalänk
Medlem

Så jag ska börja med att uppgradera mitt graffekort till ett HD7850, innan allt annat? Ekonomin är inte jätte usel just nu, kan fixa fram lite cash om jag hittar något som är värt att köpa nu istället för att vänta. Och julen är inkommande också, så det borde vara lugnt.

Men graffekortet ska alltså bytas först?

Permalänk
Medlem
Skrivet av zorre1:

Så jag ska börja med att uppgradera mitt graffekort till ett HD7850, innan allt annat? Ekonomin är inte jätte usel just nu, kan fixa fram lite cash om jag hittar något som är värt att köpa nu istället för att vänta. Och julen är inkommande också, så det borde vara lugnt.

Men graffekortet ska alltså bytas först?

Njae, han gav dig två alternativ: ett 7850 kan hålla liv i den burk du har nu, om du akut vill få fjutt på den.

Men ska du ändå uppgradera i princip allt, så kanske det är värt att kosta på mer än ett 7850, beroende på hur höga krav du har.

...

Vad har du för hårddisk, datorlåda och nätaggregat nu? Tänkte du återanvända dem?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Är icke hemma, kan titta allt sådant när jag kommer hem senare idag, tack för hjälpen så långt.