Permalänk

När jag väl jobbar så ligger jag på en cirka 19 000 kronor före skatt. Är student och jobbar lov.

Permalänk

23 år
87 000kr
CNC

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem
Skrivet av toxicstone:

23 år
87 000kr
CNC

Inte illa! Utbildning? Egen firma?

Permalänk
Medlem

Jobbar helger på mcdonald's och pluggar på universitet.
I genomsnitt A$23.50 (~165kr) i timmen, och runt 30 timmar i veckan. Så.. 21000 i månaden typ, inte helt illa som student tycker jag.

Permalänk
Skrivet av nmc:

Inte illa! Utbildning? Egen firma?

1 år Lernia, ej firma.
Men jobbar också hårt och med saker som kostar många nollor.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem

27.800
21 år
Servicelektriker

Visa signatur

På A svarar jag B, och på C vill jag höra om frågan.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av toxicstone:

23 år
87 000kr
CNC

Snälla säg att du pratar om årslön nu?

Permalänk
Medlem

27 år
39k
Säljare/service inom detaljhandel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon136741:

Snälla säg att du pratar om årslön nu?

Pratar han om sin årslön så är det väl fan sorgligt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon136741:

Snälla säg att du pratar om årslön nu?

Tror du (och jag) får inse att vi tog fel val här i livet...

Skrivet av Pewtah:

Pratar han om sin årslön så är det väl fan sorgligt?

haha

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Pewtah:

Pratar han om sin årslön så är det väl fan sorgligt?

Faktiskt mindre sorgligt än att försöka intala folk att han efter en ettårig Lerniautbildning har tillskansat sig en lön i paritet med vår statsminister.

Skrivet av bourne94:

Tror du (och jag) får inse att vi tog fel val här i livet...

haha

Haha, nu får du nog faktiskt tala för dig själv tyvärr;) Jag känner allt som oftast att merparten av de val jag gjort (akademiska såväl som karriärmässiga) har varit helt rätt för mig och min familj.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pewtah:

Pratar han om sin årslön så är det väl fan sorgligt?

Pratar han månadslön är det minst lika sorgligt för oss andra

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon136741:

Faktiskt mindre sorgligt än att försöka intala folk att han efter en ettårig Lerniautbildning har tillskansat sig en lön i paritet med vår statsminister.

Tss, statsministern har väl typ dubbelt så mycket.

Permalänk
Avstängd

Ca 58 000kr i månaden.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon42512:

Tss, statsministern har väl typ dubbelt så mycket.

Ja, du har rätt. Killen ligger närmare övriga statsråd i inkomst än Reinfeldt;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon136741:

Faktiskt mindre sorgligt än att försöka intala folk att han efter en ettårig Lerniautbildning har tillskansat sig en lön i paritet med vår statsminister.

Haha, nu får du nog faktiskt tala för dig själv tyvärr;) Jag känner allt som oftast att merparten av de val jag gjort (akademiska såväl som karriärmässiga) har varit helt rätt för mig och min familj.

aasshh... då får jag väll sitta här och känna mig dum
dock har jag inte ens lämnat gymnasiet, så kanske fortfarande har en chans att pricka in en bra karriär

Dock såg jag att medellönen för cnc ligger på 21-23k/månad hur kan det komma sig?

Skrivet av nmc:

Pratar han månadslön är det minst lika sorgligt för oss andra

I´m crying;)

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

25 år, 35000/mån, 35h arbetsvecka, it-konsult.

Visa signatur

h170i-plus i5 6600 2x8gb ddr3l 850 pro 256gb
Don't argue with an idiot. He will drag you down to his level, and beat you with experience.

Permalänk
Medlem
Skrivet av toxicstone:

23 år
87 000kr
CNC

Grattis, CNC-operatör med miljonlön.

Är du mytoman eller nåt?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av SUMITOMO:

Grattis, CNC-operatör med miljonlön.

Är du mytoman eller nåt?

Klart han inte är mytoman, han har ju pluggat 1 år så den lönen är ju ganska realistisk. Jag menar, fråga sjuksköterskor vilka ofantliga summor de får ut efter 3 års universitetsstudier. Alla vet ju för övrigt att det är Lernia man ska satsa på om man vill bli miljonär på ett år, det är därför urvalsprocessen är så pass tuff där;)

Permalänk

21500

Personlig assistent

21 år

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Skrivet av SUMITOMO:

Grattis, CNC-operatör med miljonlön.

Är du mytoman eller nåt?

Ingen dålig lön de inte. Har själv jobbat med cnc/gjutare/robot och snittade 25 000 efter skatt. Runt 27.000 för det mesta med lite övertid och då körde man femskift med. Hade jag fått 80 000 så hade jag gått tillbaka till det där skitjobbet på en gång

Nu ligger jag dock på en månadslön på ca 20 000 och jobbar som hästskötare. Det är värt det då jag inte behöver gå till något jobb och låta min själ dö lite nu för tiden.

Permalänk
Medlem

lön o lön, fakturerar 4500dagen, eller 580kr timmen. plockar ut så jag överlever, lägger resten på företaget

de gånger jag hade vanlig lön så en 200kr/h var kravet

25bast, egen firma sen 7år tillbaka, går väl under kategorin IT konsult

Visa signatur

RetroPC samlare av högsta nivå.
medlem 504 på sweclockers
https://timmynator.se

Permalänk
Medlem

Förhandlade med lönen idag, ny lön blev 23.500, gick ifrån 21.000

Permalänk
Medlem
Skrivet av MakubeX:

Förhandlade med lönen idag, ny lön blev 23.500, gick ifrån 21.000

Det var inget dåligt lönelyft!

Permalänk
Medlem

23000kr brutto, 20 år gammal. (Grundlön)

Förra arbetet betalade ca 17k brutto så visst är det ett steg i rätt riktning iaf.

EDIT, jobbar som skiftelektriker på ett bruk.

Visa signatur

i5 2500k - Cooler Master Hyper 212 Plus - ASUS P8P67 - Gigabyte HD6870 - 8GB 1600mhz RAM - WD 320GB - Samsung 500GB - WD 640GB - Corsair HX650W -Windows Vista Ultimate 64-bit - Antec P182 - G11 - Ikari Optical

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nect:

Det var inget dåligt lönelyft!

Har slitat som ett djur det senaste året och det hade dom lagt märke till.

Permalänk
Medlem

23 år gammal, eget företag inom bygg/snickeri. Går ju lite upp och ner, men fakturerar väl för ca 50 000kr/månad snitt. Teoretisk skulle jag kunna ta ut nästan 30 000kr/månad i lön, men håller mig till 15-20 000kr och resten investeras i företaget.

Visa signatur

CPU: i7 960 | MB: Asus Rampage III Extreme | RAM: 24GB Corsair Dominator | GPU: Sapphire RX 480 8GB | NÄTAGG: Corsair AX1200

Permalänk
Medlem

Intressant att se vad andra tjänar!

23 år, 29 000kr/mån brutto, jobbar som utvecklare på ett produktbolag i Stockholm.

Permalänk
Medlem

Får ut ca. 14 000 efter skatt, inte dåligt med tanke på att man är praktikant

Permalänk
Medlem

Får ut mellan 30-37000 efter skatt, jobbar 3 skift så ibland jobbar jag mer vissa månader, vissa mindre.

28 år gruvarbetare