Hej,
Jag har spelat Mage sen vanilla men hade ett uppehåll när Cataclysm kom och har nu kommit tillbaka när MoP släpptes. Jag vet inte hur det är med er men för mig va det en chock att komma tillbaka. allt var annorlunda och det var ju kul försig! Men från att kunna sin character utantill till att va helt nybörjare var ju inte så roligt. Har nu vart 90 ett tag och krigat med att farma gear. har nu lvl 480 i snitt vilket är helt ok. Men nu till min fråga:
Jag läser olika forum och ser på olika videos för rotation för mages i olika speccs. Jag testar och försöker öka min dps (ligger på 50-60k) men när man sen pratar med mage alts i guilden där dem har hälften av gearen som jag har så lyckas dem lika bra. Detta förvånar mig och jag fattar inte vad jag gör fel. Jag har ju bra gear och enligt många ska jag ligga mkt högre (på en stabil 80-90k dps).
Kör Fire nu då Arcane va total stopp. Fire är också lite enklare än Arcane och Frost, lite därför.
Hur ska jag göra? Vad gör jag fel? har läst icy-veins och noxxic guider och gått igenom noga. Youtube har inte så mkt att erbjuda i nuläget, men det är kanske nåt jag har missat även där?
Om ni har tid och ork... är erfarna Mageare så kom gärna med tips och kanske låta detta va en allmän forum för oss Mages som spelar aktivt eller icke aktivt.
http://eu.battle.net/wow/en/character/skullcrusher/Xatraz/sim...
Lite info om gear ect.
Tack på Förhand!
Vill bara inflika att ligga runt 80-90k dps på singeltarget efter den våldsamma ändringen av fire är inte realistiskt. Visst kan du har lite flyt och få in en hel del crits+comb under en fight, men jag är ytterst tveksam att du ändå kan lyckas sluta på över 80k dps med din ilvl. Snarare runt 70k med lite tur som sagt. Innan nerfen var det dock fullt möjligt då jag själv spelade fire och lyckades få till bra siffror. Nu har de förvisso hotfixat en ytterligare gång, eller fler inräknat frostbomb, som nämnts, men jag har svårt att tro det kommer göra någon större skillnad.
Om du känner för att prova på arcane igen så skumma igenom magedelen på: http://www.mmo-champion.com/forum.php exempelvis. Är nog det bästa alternativet då spelstilen med arcane inte riktigt stämmer överens med guiderna från exempelvis noxxic och icy-veins, framför allt stats (haste och mastery) samt rotation.
Annars är arcane inte speciellt svårt, bara att det tar lite tid att vänja sig vid "trygghetscirkeln" och att planera sina rörelser i fighterna. Samt vara lite på hugget vid starten av en fight, exempelvis veta vad du ska sätta ut din RoP, placera och ta dig dit snabbt, kanske kasta din NT eller LB på vägen eller scorch, börja stacka upp till 6 stacks med arcane blast, om du får 2 arcane missiles procs tidigt på vägen, eller om det inte är någon tidspress, använd 1 så att de inte går till spillo. Målet är att nå 6 stacks samt 2 missles procs snabbt. Använd en managem samt dra igång arcane power+mirror image om det är läge samt alter time. Beroende på haste och heroism hinner du med olika, men för min del så hinner jag utan heroism med att göra av med båda mina missle procs, kasta arcane barrage för att göra av med alla stacks och sedan under tiden jag kastar en arcane blast går AT ur och alla stacks är tillbaka så den tar full skada. Kan liknas lite med PoM+AT med fire om du körde med det.
Utöver det är min rotation på singeltarget att jag kör alltid... Eller meh, jag tror det räcker med skrivande nu .
Är arcane roligare än fire enligt mig? Nej.