Helgsnack: Den allra bästa spelmusiken

Permalänk

Alla kan gå hem, jag har svaren.

Call of Magic/Nerevar Rising
Max Payne Main Theme
Rebuilt Jedi Enclave (dessutom troligtvis den bästa scenen någonsin i ett spel)
Bloody Tears
Terra's Theme

Visa signatur

And another thing... Y/N?

Permalänk
Medlem

Många av favoriterna är redan postade och tänkte därför inte ta med dem igen, Morrowind, Turrican, Megaman, Jazz Jackrabbit 2, C&C osv. Har bara skummat igenom så är möjligt även dessa har blivit postat innan. Blev nog mer en nostalgitripp :).

Teenage mutant ninja turtles 2

Worms 1

Chip N' Dale (även om introt i spelet inte är någon överraskning)

Street fighter 2 Guile (Goes with everything, right?)

Age of Empires (1) hade med en del mysiga bakgrundsslingor.

Slänger med denna med, Alex the kidd som grannen hade på sitt Sega när vi var små.

Permalänk
Medlem

Diablo II, Morrowind och Outlaws

Permalänk
Medlem

på supernintendo

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Foobuba:

Worms 1
http://www.youtube.com/watch?v=Z8L-Mz9ygSA

Age of Empires (1) hade med en del mysiga bakgrundsslingor.
http://www.youtube.com/watch?v=GEbnqc82lew

Dold text

Age Of Empires :3 Bra grejer det. Första alltså.

Annars kommer jag med en riktig goding till er andra:
Perfekt Dark - N64 - Air Base Espionage X

Dold text
Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Inaktiv

.. Ni andra har bidragit med många minnen, mycket uppskattat! *edit: bättre kvalité val*

kvalité uppdatering
Permalänk
Medlem

Megaman x3!

Permalänk

den är bara så awesome!

Permalänk

Varför blev det ingen fredagspanel igår?
De har inte varnat i förväg att det blir uppehåll i fredagspanelen.

Permalänk
Medlem

vietcong - pseudohendrix

operation flashpoint - minns inte namnet

hitman...

no one lives forever

jag vinner denna tävling...

Permalänk
Medlem

Warcraft 2!!

Permalänk
Medlem

Legend of Zelda NES

Wizards and Warriors

Metroid-Kraid's Lair

Diablo I och II Tristram Village

Visa signatur

i7-2600K | ASUSTek Maximus IV Extreme | GTX 690 Quad SLI | 32GBCorsair CL10 1600 MHz Vengeance DDR3 | INTEL SSD 510 | 2 st 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair Cooling Hydro H80 | Cooler Master MegaFlow 200 Röd | Corsair AX 1200W 80+ Gold Modular | Cooler Master HAF X Black|FX-4100 | 16GB DDR3 | Radeon 7850 2GB| 630 W
FX-6300 6C 3.5Ghz Black | 32GB DDR3 | GTX 590| 850 W

Permalänk
Medlem

Gothic 3

Little Big Adventure 2

Evil Genius

Bionic Commando Rearmed

Bionic Commando

Visa signatur

AMD Ryzen 9 3950X | Asus Crosshair VIII Hero | 64 GB DDR4 3200MHz | MSI GeForce RTX 3090 Suprim X 24GB

Permalänk
Medlem

Några doldisar... tre lugna låtar och två stridslåtar

PS. Många har nämnt Silent Hill här men tycker det senaste spelet med Daniel Licht som ny kompositör förtjänar lite cred också... blev väldigt förvånad över hur bra han lyckats förvalta SH-musiken!

Permalänk
Medlem

Far Cry 3, uppdraget där man tänder eld på en killes marijuana farm

Visa signatur

Asus Rog Strix B550-F Gaming | AMD Ryzen 7 5800x3D | Nvidia RTX 3090 | 32gb 3600mhz cl16 DDR4 RAM | 1x 2tb FireCuda 530 gen 4 nvme ssd | 2x 1tb Crucial MX500 sata3 ssd | Creative SoundblasterX AE-5 | 850w 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Vafalls! att ni har missat denna! ( har inte tittat på allt )

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk
Medlem

Heroes of Might and Magic 4

Permalänk
Medlem
Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Visa signatur

Dator 1: Intel core i7 3930K @ 4,7Ghz, Asus P9X79 Deluxe. Crucial Ballistix Tactical Tracer DDR3 (32GB),Crossfire 2x MSI Radeon 7970 OC Edition 3GB, Tagan 800W NA, SanDisk 120GB systemdisk, EK 360 kit + 120mm extraradiator.
Dator 2: AMD FX 8350, Gigabyte 990FXA UD3, Crucial ballistix DDR3, Nvidia GTX 480, Corsair 650W, 2x OCZ Agility, Thermaltake bigwater 760 vattenkylning.

Permalänk
Medlem

Inte för att anstifta till sabotage, men undrar vad som skulle ske om ca 100 av Sweclockers medlemmar samtidigt bläddrar runt inne i den här tråden. För tillfället så klarar inte flash i mitt Firefox av att ladda sidorna och nästan krahar, trafiken som genereras mot Youtube lär ju blir rätt tung när alla besökare ska ladda alla videolänkar när sidorna i tråden laddas...

Sida fem går iaf. inte att besöka för min del då flash kraschar och Firefox fryser i ett par minuter, innan texten laddas.

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Medlem
Skrivet av skogsvilden:

Sida fem går iaf. inte att besöka för min del då flash kraschar och Firefox fryser i ett par minuter, innan texten laddas.

funkar bra här, lite segt men å andra sidan sitter man inte på något super bandbredd

men krashar gör det inte oavsett vilken sida jag är inne på.

Visa signatur

Nick BF5/2042 - Osterlindh

Permalänk
Medlem

Jag röstar på denna herre.

Permalänk
Avstängd

I win!

Visa signatur

Nya funktioner i “Anniversary Update” för Windows 10 som släpps till sommaren:
http://www.howtogeek.com/248177/whats-new-in-windows-10s-anni...

Permalänk

Panauan Sun från Just Cause 2

Visa signatur

HP 550-256no| A10-8750 | R7 360
Nokia 6.1 2018 | 128GB Samsung

Permalänk
Medlem

Curse of Monkey Island:

Guldkorn från spelet:

Annars håller jag Halo, Fable, TES, Age of Empires och Battlefield som ikoniska (så här på rak arm, finns nog fler).
Svea Rikes musik har jag också en svag punkt för.

Permalänk
Medlem

Metal gear solid

Visa signatur

Chassie: Corsair Graphite 600T - Mobo: Asus P8P67 - CPU: Intel i7 2600K - CPUkylare: Corsair Hydro H80 - RAM-minne: 12 Gb Corsair Dominator - GPU: EVGA 680GTX FTW+ 4GB - PSU: Corsair AX 850 GOLD - HDD: Intel 330 Series 2.5 OS: W7 Pro - Keyboard: Logitech Illuminated

Permalänk
Medlem

wow, du måste ha närmast identisk smak med mig. Satt just och tänkte igenom vad min favoritmusik varit genom tiderna och kollade på youtube, för att kunna länka hit. Tänkte länka exakt till de fyra låtar du länkat till här.
Turrican 2 musiken är också en favorit, men den har så många redan länkat till.

Ah, nu kom jag på en "egen" låt. Musiken i Battle squadron var också en höjdare. Ska leta upp den.
Både in game och highscore musiken var bra där.

Musiken från Giana sisters spelen är också trevlig.
Musiken från det nya project giana är helt suverän också tycker jag. Bra remix med den gamla musiken som grund.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av joqqy:

Jag ryser fan ända från tårna av den där låten! GRYM är bara förnamnet!

Permalänk
Medlem

Orkar inte gå igenom alla posts men har ingen lagt upp den här?

Bubble Bobble!

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Quake, världens bästa e-sport!
5800x @ 4.85Ghz 1.4v // 2070 super @ 1935Mhz 0.875v // 4x8Gb 3733 cl16-16-16-32 @1.42v