Permalänk
Medlem

Behöver hjälp med uppgradering!

Tjoflöjt.

Gjorde en tråd om att jag behövde hjälp för 2 veckor sedan eller dylikt, och då var min ekonomi inte på top. Men nu har jag skaffat jobb under hela vintern, och det är skattat och klart, så jag kommer tjäna runt 4000 i veckan, så nu kan jag inhandla bra saker!

Det jag ska köpa främst är en ny processor, minne och moderkort. Sedan tillkommer ju även kylare etc för att processorn kommer kunna köras hela tiden, som sagt så kommer jag kunna lägga ner relativt mycket pengar på uppgraderingen.

Det jag mest kommer göra är att spela spel, allt från league of legends som inte kräver så mycket, men även upp mot BF3 och cod vilket kräver lite mer, och vem vet, kanske köpa mig ett av dessa spel som kräver mycket. Jag vill även kunna rendera filmer etc i bra kvalle och göra klipp/videos mycket mindre, eftersom att det kan jag inte göra nu..

Det enda jag har inhandlat nu är ett grafikkort, men nästa vecka börjar jag jobba och julen kommer även snart.. Så det skulle vara schysst om någon kunnig kan hjälpa mig att hitta bra prylar för både gaming och rendering!

Tack på förhand