Permalänk
Medlem

Mikrofonen bara sprakar.

Hej!

Jag hade en fungerade mikrofon under fredagen. När jag på lördagen startade min dator så fick jag en uppdatering som ville att jag skulle starta om datorn så jag passade på att göra detta. När jag sedan skulle in i skype och snacka med polaren så hörde han inte vad jag sa och det bara sprakade. Ändrade så att det jag säger i mikrofonen spelas upp på min dator och det lätet var inte direkt örongodis. Är min mikrofon helt slutkörd eller är det något strul med datorn? Har ingen annan mikrofon som jag kan testa med. Har i övrigt W8 64-bit.

MVH
Dalgren

Visa signatur

Crosshair IV | 1055T @ 3.2 GHz | 4 GB Corsair dominator | Corsair H50 | Fractal Design R3 | 2x PowerColor 6950 2GB | Corsair HX 750W

Permalänk
Medlem

Vad har du för ljudkort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extrapaj:

Vad har du för ljudkort?

Moderkortets, Asus CROSSHAIR IV

Visa signatur

Crosshair IV | 1055T @ 3.2 GHz | 4 GB Corsair dominator | Corsair H50 | Fractal Design R3 | 2x PowerColor 6950 2GB | Corsair HX 750W

Permalänk
Medlem

bump bump

Visa signatur

Crosshair IV | 1055T @ 3.2 GHz | 4 GB Corsair dominator | Corsair H50 | Fractal Design R3 | 2x PowerColor 6950 2GB | Corsair HX 750W

Permalänk
Medlem

Försök fixa en annan mikrofon eller ljudkort så du kan utesluta vad det är fel på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extrapaj:

Försök fixa en annan mikrofon eller ljudkort så du kan utesluta vad det är fel på.

Mikrofonen fungerar i laptopen, så inte mikrofonen som är trasig.

Visa signatur

Crosshair IV | 1055T @ 3.2 GHz | 4 GB Corsair dominator | Corsair H50 | Fractal Design R3 | 2x PowerColor 6950 2GB | Corsair HX 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalgren:

Mikrofonen fungerar i laptopen, så inte mikrofonen som är trasig.

Hör man nåt av vad du säger i mikrofonen på stationära eller är det enbart massa brus?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Extrapaj:

Hör man nåt av vad du säger i mikrofonen på stationära eller är det enbart massa brus?

Det är både och, i början hör man vad jag säger men sedan tar bruset över och man klarar inte av att lyssna på det.

Visa signatur

Crosshair IV | 1055T @ 3.2 GHz | 4 GB Corsair dominator | Corsair H50 | Fractal Design R3 | 2x PowerColor 6950 2GB | Corsair HX 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalgren:

Det är både och, i början hör man vad jag säger men sedan tar bruset över och man klarar inte av att lyssna på det.

Okej. Låter ju som ljudkortet plockar upp störningar eller är trasigt. Finns billiga hyfsade ljudkort att köpa.

Permalänk
Skrivet av Dalgren:

Det är både och, i början hör man vad jag säger men sedan tar bruset över och man klarar inte av att lyssna på det.

Min kompis hade liknande problem. Han fick sitt headset utbytt då det fungerade i några dagar, men sen bara sprakade det hela tiden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bassefrom:

Min kompis hade liknande problem. Han fick sitt headset utbytt då det fungerade i några dagar, men sen bara sprakade det hela tiden.

Detta headset har varit med i några år och det fungerade i laptopen så kan inte vara fel på headsetet!

Visa signatur

Crosshair IV | 1055T @ 3.2 GHz | 4 GB Corsair dominator | Corsair H50 | Fractal Design R3 | 2x PowerColor 6950 2GB | Corsair HX 750W

Permalänk
Medlem

Bumpar igen då jag inte har lyckats lösa problemet!

Visa signatur

Crosshair IV | 1055T @ 3.2 GHz | 4 GB Corsair dominator | Corsair H50 | Fractal Design R3 | 2x PowerColor 6950 2GB | Corsair HX 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dalgren:

Bumpar igen då jag inte har lyckats lösa problemet!

Köp ett nytt ljudkort så ordnart det sig.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=707421