Behöver backplate till mina GTX 680.

Permalänk
Medlem

Behöver backplate till mina GTX 680.

Hej gott folk och God Jul!
Jag är ute efter 2st backplate till mina "Gainward GTX 680 2gb Phantom" Men vet inte om PCBn är referensdesign eller så, tänkte om någon kunde vägleda mig till vad för backplate jag skall skaffa till dem.

Och som sagt vad är jul utan att ge?
Här är en kod för full nedladdning av spelet "Metro 2033" som aktiveras via steam
"BP0YH-GCP3G-NLGM2"

Visa signatur

9800x3d | 5090 ROG Astral | 64GB 6GHz | 4TB 990 PRO | G9 Odyssey OLED

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av MarcusNO:

Hej gott folk och God Jul!
Jag är ute efter 2st backplate till mina "Gainward GTX 680 2gb Phantom" Men vet inte om PCBn är referensdesign eller så, tänkte om någon kunde vägleda mig till vad för backplate jag skall skaffa till dem.

Och som sagt vad är jul utan att ge?
Här är en kod för full nedladdning av spelet "Metro 2033" som aktiveras via steam
"BP0YH-GCP3G-NLGM2"

Den koden är ju gratis för alla igenom Facebook.
Varför backplate?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Den koden är ju gratis för alla igenom Facebook.
Varför backplate?

Jo, jag vet men ifall någon ville ha en till eller ge bort till någon som inte har facebook

Backplate vill jag ha främst för att det är snyggt och också i minimalt hopp om att det undre kortet kanske inte kommer alstra lika mycket värme till det översta och 3e anledningen för att det är mindre risk för skada om man pillar i burken om det blir trångt

Visa signatur

Permalänk

Kortet kommer att alstra lika mycket värme som innan, men kortet kanske kommer vara kallare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Balls Of Steel:

Kortet kommer att alstra lika mycket värme som innan, men kortet kanske kommer vara kallare.

Något sånt minimalt hopp jag har som sagt, men huvudsaken till att jag vill skaffa det är för att jag tycker att det är snyggt

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av MarcusNO:

Något sånt minimalt hopp jag har som sagt, men huvudsaken till att jag vill skaffa det är för att jag tycker att det är snyggt

Det roliga var att du sa att du ville att kortet skulle alstra mindre värme pga en backplate, dvs en komponent som tar bort mer värme från kortet, men det ändrar inte hur mycket värme kortet alstrar bara hur fort värmen lämnar kortet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Balls Of Steel:

Det roliga var att du sa att du ville att kortet skulle alstra mindre värme pga en backplate, dvs en komponent som tar bort mer värme från kortet, men det ändrar inte hur mycket värme kortet alstrar bara hur fort värmen lämnar kortet.

haha jaja, sluta vara en besserwisser, jag sa tydligt att jag ville ha det främst för att det ser bra ut.

Visa signatur