vilken class på WoW ska jag spela??

Permalänk
Medlem

vilken class på WoW ska jag spela??

Tjena fick ett WoW battlechest gratis av blizzard igår Tänkte då börja lite med spelet men undrar då vilken class ska jag köra? jag har tänkt att pvpea då pve ser lite tråkigt ut enligt mig jag är inne på rouge men okså sugen på någon caster vilken class tycker ni är rolig.och bra att köra?(jag har en razer naga om det skulle spela någon roll).

Permalänk
Medlem

Antar att du har kollat på livestream/videos. Då ser PvP mkt roligare ut, men pve "feelingen" är ganska fin också men det ser ju tyvärr galet tråkigt ut på videos,

Om du har svårt att bestämma dig för range eller melee, rolla druid tex som kan vara både, healer, tank / caster/melee dps.
Razer nagan kommer att underlätta galet mkt.

Visa signatur

Intel Core i7 @ 3.50GHz | MSI Z77A-G43 | AMD Radeon Sapphire 7970 3gb | 16 GB Corsair DDR3 RAM | STOCKKYLARE FTW

Permalänk
Medlem

Shaman <3
Både roliga som healer och elemental (Caster DPS)

Fast själv har jag lagt ner wow.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem
Skrivet av kUuul:

Antar att du har kollat på livestream/videos. Då ser PvP mkt roligare ut, men pve "feelingen" är ganska fin också men det ser ju tyvärr galet tråkigt ut på videos,

Om du har svårt att bestämma dig för range eller melee, rolla druid tex som kan vara både, healer, tank / caster/melee dps.
Razer nagan kommer att underlätta galet mkt.

haha rätt där brukar kolla på swifty om du vet vem det är och pvp ser helt AMAZING ut men är det svårt med melee i arenas/bgs? jag menar casters kan skada galet mycket ibland

Permalänk
Medlem
Skrivet av shawn882:

haha rätt där brukar kolla på swifty om du vet vem det är och pvp ser helt AMAZING ut men är det svårt med melee i arenas/bgs? jag menar casters kan skada galet mycket ibland

Mm Swifty vet jag vem det är. Generellt sett är inte melee underlägset. Casters kan ju göra bra damage men det är lättare att bursta riktigt hårt som melee.

Visa signatur

Intel Core i7 @ 3.50GHz | MSI Z77A-G43 | AMD Radeon Sapphire 7970 3gb | 16 GB Corsair DDR3 RAM | STOCKKYLARE FTW

Permalänk
Medlem

Är väl egentligen bara att testa sig fram, om du väntar på svar här i forumet så kommer du få förslag på alla klasser som finns eftersom alla gillar olika spelstilar.
Personligen har jag väldigt svårt att se charmen i PVP då jag tycker att det är astråkigt medans PVE är det som faktiskt gör spelet till vad det är

Visa signatur

Guide för felsökning av Bluescreen! (tack till m4goo2 som gjort denna)
Chassi: Antec Twelve Hundred | Moderkort: Asus z170-A | CPU: I7 6700K @ 4.7GHz | Corsair H80 | RAM-minnen: Corsair Vengeance LPX 16GB@2666MHz | GPU: MSI NVIDIA GTX 1070 Gaming G8 | Nätagg: EVGA SuperNova G2 750w | HDD: Samsung 850 EVO 500GB, OCZ Vertex3 120GB, 4x Seagate Barracuda Green 2TB, 1x Western Digital My Book 3TB, Western Digital My Book 4TB.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kUuul:

Mm Swifty vet jag vem det är. Generellt sett är inte melee underlägset. Casters kan ju göra bra damage men det är lättare att bursta riktigt hårt som melee.

han sa även i en av sina videos att warriors knappt kan critta längre är det sant?

Permalänk
Medlem

Bara testa dig fram vad du själv känner..

Men testa hunter eller warlock skulle jag säga!

Dock lagt ner wow själv..

Permalänk
Medlem

Druid ser väldigt frestande ut att spela

Permalänk
Medlem

Under tiden jag har spelat WoW (vanilla - Cata) så har min favvoclass varit mage, den har i regel alltid varit bra i PVP.. classer nerfas och buffas hela tiden..

Sen tycker jag den är absolut roligast att questa med PGA teleport.. då kan man ha HS där man questar och bara ta en tele till Ogr//SW

Sen så är ju gratis mat//vatten med ett stort pluss!

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!

Permalänk
Medlem
Skrivet av azezl:

Under tiden jag har spelat WoW (vanilla - Cata) så har min favvoclass varit wizz, den har i regel alltid varit bra i PVP.. classer nerfas och buffas hela tiden..

Sen tycker jag den är absolut roligast att questa med PGA teleport.. då kan man ha HS där man questar och bara ta en tele till Ogr//SW

Sen så är ju gratis mat//vatten med ett stort pluss!

Wizz = Mage antar jag? ^^

Sedan så kan nog en druid eller så vara en schyst fösta class att spela eftersom du kan köra allt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Glaed:

Wizz = Mage antar jag? ^^

Sedan så kan nog en druid eller så vara en schyst fösta class att spela eftersom du kan köra allt

Hahaha, japp Blir lätt fel i skallen när man jobbat en dag

Visa signatur

Crummy laptop DeLux!

Permalänk
Medlem

Warrior tycker jag är den roligaste klassen just nu, bra skada och bra självhealing.

Visa signatur

I rikets namn.

Permalänk

Spelade lock för runt 7 år sedan, det var trevligt. PvP'ade dock ingenting då, utan, precis som alla andra, utforskade världen och alla quests. Nu verkar allt så utlagt, simpelt och så vidare, men det handlar ju inte tråden om lol. Spela de som någon guild requestar, annars är det bara att gå på magkänsla, alla ska ju vara kul all spela med, eller hur?

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Mage...

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem

blev en human warrior tack för hjälpen

Permalänk
Medlem

ångrade mig nu :S vill ha en hunter men vilken ras ska man ta?

Permalänk
Medlem

Hunter är roligaste klassen, min main är human hunter. Sen har jag även en lvl 85 worgen hunter.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk

Pf hunters...
Mage/Spriest/Feral eller Warlock, tycker jag är roligast. Shadow priest ligger väldigt bra till just nu också, Warlocks och Mages åker på ganska mycket skit i 5.2 ..
Mage forever <3

Visa signatur

hej :)

Permalänk
Medlem

Rogue är roligast, även om de är en underdog just nu så tycker jag de är enormt roliga.

Permalänk
Quizmaster Malmö 22

Gå på det som är kul för dig. Vill du teleportera o kasta eld, is o grejer så blire Mage.
Själv var jag Night Elf Hunter (till lvl 39) o den fungerade fast Horde Hunters är starkare (pets gör mer skada). Hade valt Rouge idag.

Du måste helt enkelt gå på va du vill göra om det så är skjuta, slå, smyga, kasta magi, förvandla dig (Druid shapeshifting) o.s.v.

Visa signatur

[Gigabyte EP35-DS4][Intel Core 2 Duo E8400 3.0 Ghz][2x2GB Corsair XMS 2][Gainward GTX 570][Sandisk Extreme II 480GB][Corsair HX 620W][Fractal Design Define XL R4][Acer GD245HQBID]

Permalänk
Medlem

Om du vill levla snabbt så ta HUNTER.
Om du kan tänka dig att spela en lite längre tid på din gubbe innan du tar 90 så skulle jag säga Mage eller warlock.

Permalänk
Medlem

har redan valt en hunter är just nu lvl 30 och älskar den

Permalänk

Det är ju alltid kul med hunter. 4 knappar och döda allt.

Visa signatur

hej :)