Permalänk
Medlem

Nu äntligen har jag beställt en Nexus 7, längtar! Blev helt såld på Nexus-konceptet när jag skaffade en Galaxy Nexus i November. Vill dela med mig av ett par fina fodral jag hittade efter flera timmars letande på Ebay, Amazon och diverse webbshoppar. BoxWave's Manila och Nero i kuvert-design av syntetiskt läder. Förhoppningsvis prisvärt! Kände att ett bulkigt fodral med ställ blir lite överflödigt eftersom jag kommer skaffa ett tangentbord med inbyggt ställ inför den kommande höstterminen ändå, och föll direkt för den här designen. Verkar vara av ganska hög kvalitet också. Återkommer med åsikter/frågor när grejerna dimper ner i brevlådan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av n_sandstrom:

Jag har iallafall bleed på min, och samtliga jag sett i butik har samma bleed. Kan vara så att du hittar en perfekt efter 5 ex, men då är det nog en slupmässig bonus.

Nedre vänstra hörnet it is.

Stort sett alla lcd-displayer har lite bleed. Det är ngt man får på köpet med LCD.

Permalänk
Skrivet av ozo64:

Stort sett alla lcd-displayer har lite bleed. Det är ngt man får på köpet med LCD.

Jupp, men det finns olika mycket på olika displayer. Nexusen är värre än dom flesta high-end enheter. Vill man ha den primärt till att titta på film bör man nog kika på alternativ.

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av hanou:

Jag har också fått min Nexus 7 "reparerad" av infocare (köpt av Inet). Min platta hade stora problem med touchen som registrerade tryckningar på ställen där man inte ens vart med fingrarna etc. Lösningen för mig var också en ny skärm. Fick tillbaka den igår, nu fungerar den inte alls. När man laddar den så tänds skärmen en smula sen händer absolut ingenting. Har laddat den över natten, fortfarande ingenting. Jag vet att laddaren fungerar. Gjorde nyss en ny felanmälan. Börjar bli rejält less nu, har inte kunnat använda den sen jag köpte den. Vilket är över en månad sen nu.

edit: Märkte nu att när skärmen tänds (det lilla den faktiskt gör det) så syns nån form av brus i form av vita prickar som blinkar på skärmen. Tog ett tag innan jag märkte det nu. Är ju rätt klart att Infocare har totalt misslyckats med att få den nya skärmen att fungera. De kan inte ha kontrollerat att plattan fungerade innan de skickade tillbaka den. Riktigt förbannad nu.

Jag råkade ut för liknande problem som dig. Att ladda fungerade inte och hade en del "brus" på skärmen. Jag tog loss baksidan och det visade sig att batteriet inte var inkopplat... Har du tur har du samma problem, bara koppla in batteriet så funkar det.

Permalänk
Medlem

Roota

Går det att roota utan att förlora data som hur långt man kommit hem i spelet och så.

Permalänk

Någon annans N7 som batterikurvan går uppåt på ibland utan att den varit ansluten till laddare? Den har inte heller ändrat temperatur eller något annat, bara legat på samma ställe orörd utan något igång. Tog upp den nu och då hade kurvan gått upp flera procent, dafuq x)

Screenshot:

Dold text
Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem

Sen bank app

Hade seb bank app på plattan men Rootade jag den igår och nu kan jag inte lägga in den för att det står att den inte är kompatibel med mitt system. Vad är fel?

Permalänk
Medlem

Har nu haft min platta sedan den 23e. Tycker den fungerar hur bra som helst!
Batteri tiden är riktigt bra, skärmen är mycket trevlig, kan inte hitta någon bleed, storleken känns perfekt! Tycker nästan att den kan vara aningens för stor ibland.

Tror att den kan lida utav väldigt väldigt lite screenlift. Men det är så lite att man inte märker det. Glaset är inte över plastkanten iaf.
Flyter på riktigt bra på HD-filmer och de få spel jag testat. Även Chrome presterar riktigt bra. Har aldrig kraschat eller laggat.
Väntar just nu på fodral med en massa tillbehör.
Upplösningen tycker jag är riktigt bra! Kan knappt titta på min S2a längre, tycker den är alldeles för grynig!

Kanske hade bristfällig röd-tråd i min lilla review, men hoppas ni får något besvarat!
God jul & Gott Nytt år!

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av ubbe24:

Hade seb bank app på plattan men Rootade jag den igår och nu kan jag inte lägga in den för att det står att den inte är kompatibel med mitt system. Vad är fel?

Vet inte men jag har inte kunnat lägga in den. Jag har inte rotat

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem

Har fått ordning på det det hade inget med att jag rootat seb har inte lagt till stöd för 4.2 och jag hade installerat den före för innan jag fick 4.2. Men var en som skickade mig install filen så nu fungerar det bra

Permalänk
Medlem
Skrivet av ubbe24:

Har fått ordning på det det hade inget med att jag rootat seb har inte lagt till stöd för 4.2 och jag hade installerat den före för innan jag fick 4.2. Men var en som skickade mig install filen så nu fungerar det bra

Lust att skicka filen till mig med? Saknar den appen som fan.

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem

Seb

Skrivet av Torach:

Lust att skicka filen till mig med? Saknar den appen som fan.

Har skickat filen till dig i ett privat meddelande nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av ubbe24:

Har skickat filen till dig i ett privat meddelande nu

Tack

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem

Är väldigt sugen på att skaffa en surfplatta, och lutar starkt åt en Nexus 7.

Har dock två frågor, hur hemskt är det att titta på filmer/serier på en 7" stor skärm, står man ut? Och, då jag har en extern hårddisk på två TB med filmer som jag gärna hade kunnat se på så undrar jag ifall det går att koppla ihop dessa genom vanlig USB 2.0 (3.0 ifall det går)?

Permalänk
Medlem
Skrivet av KIockren:

Är väldigt sugen på att skaffa en surfplatta, och lutar starkt åt en Nexus 7.

Har dock två frågor, hur hemskt är det att titta på filmer/serier på en 7" stor skärm, står man ut? Och, då jag har en extern hårddisk på två TB med filmer som jag gärna hade kunnat se på så undrar jag ifall det går att koppla ihop dessa genom vanlig USB 2.0 (3.0 ifall det går)?

Jag har iofs bara kollat youtubeklipp men där tycker jag den fungerar ypperligt!

Vet inte hur det är med extern lagring. Kan hända att du måste roota för att få tillgång till det. Och en micro usb -> usb adapter. Annars kan du säkert streama på något sätt.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av KIockren:

Är väldigt sugen på att skaffa en surfplatta, och lutar starkt åt en Nexus 7.

Har dock två frågor, hur hemskt är det att titta på filmer/serier på en 7" stor skärm, står man ut? Och, då jag har en extern hårddisk på två TB med filmer som jag gärna hade kunnat se på så undrar jag ifall det går att koppla ihop dessa genom vanlig USB 2.0 (3.0 ifall det går)?

jag streamar över nätverket och har installerat xbmc på min nexus. helt perfekt när man ligger i sängen

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pantsoff:

Jag har iofs bara kollat youtubeklipp men där tycker jag den fungerar ypperligt!

Vet inte hur det är med extern lagring. Kan hända att du måste roota för att få tillgång till det. Och en micro usb -> usb adapter. Annars kan du säkert streama på något sätt.

Skrivet av Torach:

jag streamar över nätverket och har installerat xbmc på min nexus. helt perfekt när man ligger i sängen

Min hårddisk är tyvärr inte nätverksansluten, så jag hade verkligen behövt att det funkade med sladd så att säga.

Har kollat lite på Inets ( http://www.inet.se/produkt/8906110/usb-2-0-adapter-a-ho-micro... ) och rätta mig gärna om jag har fel, men den borde väl funka som adapter från en vanlig USB 2.0 till Nexusen?

Permalänk
Medlem

jag tror inte att nexusen har en usb2go port.

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av KIockren:

Har dock två frågor, hur hemskt är det att titta på filmer/serier på en 7" stor skärm, står man ut?

Det är inga problem alls att titta på film/serier på 7". Senast igår kväll låg jag och tittade serier innan jag gick och lade mig. Hade ställt plattan på nattduksbordet ca 50cm bort och det fungerade utmärkt. Visst, det är ingen bio-upplevelse. Vill jag ha det går jag på bio eller köper mig en projektor. En 10" hade nog inte gjort så stor skillnad. Jag gissar dock att det i slutänden handlar om vad du jämför med, och har för förväntningar.

Jag har lagt märke till att jag oftast sänker skärmstyrkan till det minsta. Det är fullt tillräckligt ändå tycker jag i 90% av fallen. Särskilt när man surfar eller läser e-bok, annars blir man som bländad :).

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk

Tjena fundera på att köpa en Nexus 7. Vad har ni för råd åt mig? Jag kommer med stora sannolikheter roota den. Undrar sammt vad det är för skillnad på dessa två?

http://postimage.org/image/biogxhmfz/

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Swedishg33k95:

Tjena fundera på att köpa en Nexus 7. Vad har ni för råd åt mig? Jag kommer med stora sannolikheter roota den. Undrar sammt vad det är för skillnad på dessa två?

http://s19.postimage.org/biogxhmfz/Nexusskillnad.jpg

http://postimage.org/image/biogxhmfz/

Samma artikelnummer..?

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Skrivet av ilstallione:

Samma artikelnummer..?

Vad menar du? Derras egna artikelnummer är inte samma? Verkar ju vara två olika "modeller" eller vad man ska säga!

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Swedishg33k95:

Vad menar du? Derras egna artikelnummer är inte samma? Verkar ju vara två olika "modeller" eller vad man ska säga!

Båda heter 1B068A eller är jag helt ute och reser?

Visa signatur

Numera nöjd med en Chromebook.

Permalänk
Skrivet av ilstallione:

Båda heter 1B068A eller är jag helt ute och reser?

Jo, precis. Fast, varför två olika priser?

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishg33k95:

Jo, precis. Fast, varför två olika priser?

Är ju även två olika bilder. Dubbelregistrering eller något? Det är dock bara en som finns i lager och den är billigare. Jag vet vilken jag hade tagit ;).

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Skrivet av Nightcrawl:

Är ju även två olika bilder. Dubbelregistrering eller något? Det är dock bara en som finns i lager och den är billigare. Jag vet vilken jag hade tagit ;).

Det kan inte vara så att det bara är en liten "fix". Läste att det var många som hade problem med tex sin skärm. För jag vet att tex en kamera där bak var tanken från första början, finns till och med en ut "skärning" under skalet. Kanske dem andra är lite anolunda under till då?

Visa signatur

Intel i7 8700k @ 5.0GHz | Asus Rog Strix Z370-H | FD R5 | Strix Gtx 1080 ti | 16Gb Corsair Vengeance LPX 3600Mhz | Samsung 850-Series EVO 500GB | WD Caviar Black 500Gb | WD RE4 1TB x2 i Raid 1 | MK-85 <3 Cpu-Z Gamla

Citera, annars kommer jag inte tillbaka!

Permalänk
Avstängd

Hade ett elände med att kopiera över 11GB musikfiler mp3 och några enstaka FLAC samt musikvideor i olika format på någon GB.

Problemet var att efter ett tag upphörde kopieringen av filerna till plattan och på något sätt fick jag upp "Enheten (surfplattan)" har slutat fungera/svara.
Enda sättet att få över allt var att kopiera filerna i flera omgångar, några GB i taget.

Är det bara min platta som stänger av sig om den lämnas orörd under längre kopieringar/synkningar?
Antar att det berodde på att Nexus7 gick strömspar-läge även när när kopieringar pågår men det ska ju inte påverka?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Fafne:

Hade ett elände med att kopiera över 11GB musikfiler mp3 och några enstaka FLAC samt musikvideor i olika format på någon GB.

Problemet var att efter ett tag upphörde kopieringen av filerna till plattan och på något sätt fick jag upp "Enheten (surfplattan)" har slutat fungera/svara.
Enda sättet att få över allt var att kopiera filerna i flera omgångar, några GB i taget.

Är det bara min platta som stänger av sig om den lämnas orörd under längre kopieringar/synkningar?
Antar att det berodde på att Nexus7 gick strömspar-läge även när när kopieringar pågår men det ska ju inte påverka?

Har ingen aning av vad det kan bero på, men jag kopierade över en hel säsong av en tv serie i HD utan problem.

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishg33k95:

Tjena fundera på att köpa en Nexus 7. Vad har ni för råd åt mig? Jag kommer med stora sannolikheter roota den. Undrar sammt vad det är för skillnad på dessa två?

http://s19.postimage.org/biogxhmfz/Nexusskillnad.jpg

http://postimage.org/image/biogxhmfz/

Det är noll skillnad. Måste vara ett typo
Du såg att momsen inte var inräknad va?

Visa signatur

Ryzen 5 5600, Geforce 1080

Permalänk
Medlem

Första surfplattan på ingång. Beställt en GN7 från "3"...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Hobby #1 Ryzen 7 5700G 3060ti 1tb ssd Hobby #2 Glock 19, Remington 700 .308, Mossberg 500.