Är beats by dr. dre studio något att ha?

Permalänk
Medlem

Angående hd650 så komer det kräva att du också har en hörlursförstärkare eller ett rejält ljudkort (typ asus essence stx). För inbyggda och mp3 spelare är de för tungdrivna och kommer låta väldigt tråkiga (vilket det troligen gjorde för han jämförde hd598 och dr dre hörlurar).

Om du behöver ha ett par gatuhörlurar och hifi hörlurar skulle jag rekomendera att köra något som det står över, och sedan köra ett par portapro på gatan då de duger helt för målet de ska uppfylla. Även slipper du looken med dr dre hörlurar som jag dessväre associerar med att man inte har en aning av vad "ljud" är.

Kan förövrigt säga att hd650 är de skönaste hörlurana jag prövat och är enligt mig ett livköp då de kommer hänga med ett långt långt tag om du sköter dem.

Visa signatur

Hörlurar : HD650 --- Förstärkare : X-Can V8 + X-Can psu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sammyc51:

Hade varit sant om jag nu inte testade Siberia v2, Sennheiser 595, 598 innan dess. Men nu när jag har det så tror jag knappast att det är att "jag kan lite om ljud". Snarare att jag har en annan smak på kvalité av ljud.

Jag håller med att beats har otroligt mörka toner. Ljudet var sämre än Sennheiser 598. Men när jag boostade tremble frekvensen via Realtek så blev tonerna skarpare, vid samma nivå som 598.

Dessutom fick jag en verklig bas vilket 598 inte hade ALLS. Hade ju inte förväntat mig att dom endast fokuserade på ljudet i 598 och tog bort all bas.

Jag har testa fler lurar än så och anser mig inte kunnig nog för att ge bra rekomendationer. Jag äger ett par denon ah-d1001, har nyligen provat bla, akg k550, sennheiser hd 650 och 598, samt några andra akg, bose och logitech i 1000-2500kr klassen (testade till och med ett par Audio Technica för ca 10k).

Jag kan dock säga att sennheisers hd 598 är verkligen inte basfattiga, de har en fokus på lower mid och bas. Jag tyckte inte alls om de varma ljudet ur dem utan tänker köpa akg k550 som har mycket mer neutralt ljud.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Orden "boost", "tremble" och "Realtek" motbevisar din påstådda kunskap och nedgraderar dina argument.

Men herregud, att påpeka bara för att man gjort en felstavning så har man inget att säga; går du i grundskolan? Du har ju ändå förstått vad jag har menat.

Folk visar diagram hit och dit. Men dom misslyckas att förstå att varje individ hör olika toner på olika sätt.

Som sagt, att utesluta beats pga statistik hit och dit är fånigt. Prova olika hörlurar och se för dig själv.

Man kan definitivt inte säga att "jag har fel". Min smak är ju olik er andra, bara att inse.

Var också emot beats så som ni är nu, men som sagt. Det är bara att prova sig fram.

Gillar du inte det du har på dig nu? Testa dig fram tills du gillar det som använder. Min beats by dr dre upplevelse i butik var av sämre kvalité än vad jag nu har.

Permalänk
Medlem

Dr dre. Har ungefär ett ljud som går att jämföra med ett deltaco headset för nån hundring. De har ingen diskant alls. Utan bara överdriven bas så att allt låter liksom Bbublulblulbulbl om ni fattar, mycket otydligt ljud. Dessutom är de inte speciellt bekväma heller. OCH JA! Jag har testat. Köp inte.

Kort svar:

Nej för i helvete!

Dold text
Visa signatur

Aspirerande Nätverk- och Sysadmin
Ryzen 5 1600|Hd 7950|16 GB RAM|
"Går det att installera Linux på den här brödrosten?"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

http://i.imgur.com/tHrdX.png

http://i.imgur.com/joI5x.png

Orden "boost", "tremble" och "Realtek" motbevisar din påstådda kunskap och nedgraderar dina argument.
Jag förstår inte varför du skulle vilja höja de högre frekvenserna och på så sätt få ännu mer distorsion istället för att helt enkelt sänka basen. Beatslurarna distar tillräckligt mycket ändå
http://graphs.headphone.com/graphCompare.php?graphType=1&grap...

Tremble betyder, som skärmdumparna visar, att skaka eller skälva. T.ex "the earth trembles". Treble däremot är de höga frekvenserna inom människans hörbara område, alltså från ~2kHz upp till ~20kHz.

Sedan, att driva ett par lurar för över tusenlappen på att Realtek ljudkort är lite att skjuta sig själv i foten. För svag förstärkardel, säkerligen för hög utgångsimpedans och på tok för dålig DAC.

Att jämföra 2500kr beats med 299kr koss porta pro säger mer än tusen ord...

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Tänkte bara inflika med att CDon har 34% rabatt på dem i dag

Visa signatur

Intel 3570K + CM 212 EVO - Corsair 16GB - Asus GTX 660Ti OC - Gigabyte Z77X-D3H - Sandisk 240GB -
WD Green 7,5TB - E9 580W - Antec P182 - Acer XF240H

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Att jämföra 2500kr beats med 299kr koss porta pro säger mer än tusen ord...

speciellt när det ser bättre ut för 300kr lurarna... eller?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DevilsDad:

speciellt när det ser bättre ut för 300kr lurarna... eller?

Mitt köpsug på beats dog direkt.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Skrivet av cobbyman:

Nej

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fuskobot:

Angående hd650 så komer det kräva att du också har en hörlursförstärkare eller ett rejält ljudkort (typ asus essence stx). För inbyggda och mp3 spelare är de för tungdrivna och kommer låta väldigt tråkiga (vilket det troligen gjorde för han jämförde hd598 och dr dre hörlurar).

Det är sant - de kräver bra insignal för att göra sitt bästa.

Skrivet av Fuskobot:

Kan förövrigt säga att hd650 är de skönaste hörlurana jag prövat och är enligt mig ett livköp då de kommer hänga med ett långt långt tag om du sköter dem.

Kan bara hålla med!

Visa signatur

Intel: Asrock Z370 Extreme M4|8700K@4.9|Noctua DH15|G.Skill Flare X 3200@4000 17-19-19-39 32GB|MSI 1080TI Gaming X|Samsung 960 EVO 1TB
AMD: MSI B350 Tomahawk|RyzenR5 1600X|Fractal Design Celsius S24|Corsair Vengeance@2933 32GB|Asus 970|Samsung830 SSD

Permalänk
Medlem

Har sett dem i verkligheten, de ser billiga och plastiga ut och så tycker jag personligen att designen är riktigt ful... verkar vara tillräckligt många som köper dem för märket dock, har nästan enbart sett 14- och 12-åriga pojkar ha dem. Är inte ett par professionella dj lurar coolare, låter bättre och hållbarare isf?

Visa signatur

i5 10400f | asus b460-f | 2x8gb kingston 2666 | zotac 3060ti | corsair mp510 960gb (OS) + samsung 860 evo 1tb + 2x kingston a400 480gb | corsair vx450 | tr true black | fractal r3 | asus mg279q + lg w2363d | dt 880 | win 10 x64 | deathadder chroma | glorious 3xl | tb impact 600 | oculus quest 2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sammyc51:

Men herregud, att påpeka bara för att man gjort en felstavning så har man inget att säga; går du i grundskolan? Du har ju ändå förstått vad jag har menat.

Folk visar diagram hit och dit. Men dom misslyckas att förstå att varje individ hör olika toner på olika sätt.

Som sagt, att utesluta beats pga statistik hit och dit är fånigt. Prova olika hörlurar och se för dig själv.

Man kan definitivt inte säga att "jag har fel". Min smak är ju olik er andra, bara att inse.

Var också emot beats så som ni är nu, men som sagt. Det är bara att prova sig fram.

Gillar du inte det du har på dig nu? Testa dig fram tills du gillar det som använder. Min beats by dr dre upplevelse i butik var av sämre kvalité än vad jag nu har.

Googla Fletcher-Munson.
En hörlur ska vara så neutral som möjligt för att påverka orginalet så lite som möjligt. Man ska inte kompensera med en lur, den ska bara återge orginalet så trovärdigt som möjligt.

Jag går faktiskt i trean på gymnasiet, alltså ganska längesedan jag gick i grundskolan. Visst, jag förstår vad du menar men det är svårt att ta någon seriöst som skriver fel, inte bara en gång, på ett så grundläggande begrepp. Jag gillar dom lurar jag har nu. Hemma har jag ett par Denon AH-D2000 som drivs av en egenbyggd O2+ODAC combo och för portabelt bruk så har jag ett par Porta Pro som jag föredrar framför beats, till mindre än en tiondel av priset.

Skrivet av Pimpim666:

Att jämföra 2500kr beats med 299kr koss porta pro säger mer än tusen ord...

Japp, jag lyckades faktiskt få mina för 188kr inklusive frakt från komplett.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Har inte läst vad alla andra har skrivit, men de är överprisade för det ljud man får. Men om du tycker de är snygga och vill gå runt med dem runt halsen som alla gör (sjukt coolt att visa att man har mycket pengar). Då tycker jag att du ska köpa dem!

Kassa mids, kassa highs. Bra bas.

Jag skulle kunna rekomendera Audio technica M50. Bästa hörlurarna under 200 dollar.

Desutom rätt biliga på amazon.

http://www.amazon.com/Technica-ATHM50-Professional-Monitor-He...

God jul!