Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

3 skärmar 2 grafikkort

God jul på er! hoppas ni finns någon som kan svara på min fråga så här på julafton

idag kör jag med 2 skärmar på ett Radeon 5700 HD series kort och är helt nöjd med det förutom att jag vill kunna ha en till skärm.
nu efter jul ska jag köpa nytt moderkort länk och det moderkortet har inbyggt grafikkort och då undrar jag om jag kan koppla in och köra en skärm via det grafikkortet? jag ska inte sitta och spela med alla 3 skrämar utan det är väldigt skönt när man kör 3 text redigerare och kunna ha ett dokument på vardera skärm

hoppas det inte vart för rörigt! Tack på för hand.

Permalänk
Medlem

nej du kan inte köra 3 skärmar på det viset
men ati stödjer väl 3 skärmar på ett kort så länge du har utgångar för det
annars kan du uppgradera lite till ett tex HD7770
då kan du köra 3 skärmar på ett kort
så länge du inte spelar så mycket

Visa signatur

Chassi: Enthoo EVOLV mATX Moderkort: MSI M75A-E33 CPU: i5 3570K 4.4GHz Kylare: Corsair H75(P&P) Nätagg: FD Newton R2, 650W RAM:Corsair Vengence 16GB GPU: EVGA SSC ACX GTX 970 SSD: Japp Tangentbord: Gigabyte Aivia Ghost (röda brytare) Mus: QPAD 5K Ljud: Turtlebeach Earforce
OS: Win 10 pro Mobil: Motorola G5 Plus.

Permalänk
Medlem

så jag kan köra 3 skärmar på det kort jag redan har? är inte ute efter att spela på eyefinity eller dylikt utan kunna surfa och ha textredigerare på varje skärm?

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av fille777:

så jag kan köra 3 skärmar på det kort jag redan har? är inte ute efter att spela på eyefinity eller dylikt utan kunna surfa och ha textredigerare på varje skärm?

Bar att skaffa en aktiv Displayport till DVI adapter och köra Bara för att man har Eyefinity behöver det inte innebära att man skall spela. Desktop på 3 skärmar fungerar alldeles utmärkt på det sättet med det grafikkortet du redan har. Så en liten investering på ca 200kr eller vad de nu kan kosta (adaptern) och kör.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

Tack för så snabba svar! God Jul på er!

måste det vara en aktiv dp adapter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av fille777:

God jul på er! hoppas ni finns någon som kan svara på min fråga så här på julafton

idag kör jag med 2 skärmar på ett Radeon 5700 HD series kort och är helt nöjd med det förutom att jag vill kunna ha en till skärm.
nu efter jul ska jag köpa nytt moderkort länk och det moderkortet har inbyggt grafikkort och då undrar jag om jag kan koppla in och köra en skärm via det grafikkortet? jag ska inte sitta och spela med alla 3 skrämar utan det är väldigt skönt när man kör 3 text redigerare och kunna ha ett dokument på vardera skärm

hoppas det inte vart för rörigt! Tack på för hand.

Borde funka att koppla in skärmar på grafikkortet och ett på moderkortet.. Funkar felfritt för mig.. Eller bara skaffa adaptrar å köra allt via grafikkortet

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

kan kan köra flera skärmar på helat olika grafikkort. Under xp för säg 2 år sedan satt jag med ett 8800gt, ett ati rage (PCI) och ett matrox millenium något(PCI) för att kunna köra 4 skärmar.

Nu kör jag tre skärmar via två 6870.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.