Permalänk
Moderator
Brons i quiz

GTX 560TI för 999 kr på inet ifrån EVGA. sist jag såg så fanns det 2 stycken kvar. försten till kvarn på den. O.B.S OEM, utan tillbehör

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Skrivet av Mickesven:

jag hoppas att inet har lite rabatter imorgon! passar bra till stuediebidraget.

Kommer 28e, såvida du inte får av dina föräldrar i förskott ofc.

Permalänk
Medlem

Inet hade ungefär lika tråkig mellandagsrea som de andra stora datorbutikerna.
Skillnaden är väl snarast att medan Komplett t.ex har bra pris på 1 specifik HD 7970 från tillverkare X, så har Inet faktiskt sänkt priserna 'across the board'. Ingen stor sänkning, men fortfarande en sänkning.

Är lite besviken på att deras Gigabyte GTX 670 "fortfarande" kostar 3299:-, det är samma pris som den hade som sweclockers-erbjudande flera veckor före jul.
Däremot kunde de sänka priserna på FC3 rejält, från 299:- (Sweclockers) till 199:- (Mellandagsrea)...jag skulle väntat med och köpa det...

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk

att säga att inets mellandagsrea var ett skämt är att kasta skam över ordet skämt

Visa signatur

Moderkort:asus prime x570 pro cpu: Amd ryzen 5600x cpucooler: corsair h70 Ramminne: 64 gb corsair vengance Gpu: AMD: rx 6800 16 gb psu: corsair RM1000i

Permalänk
Medlem
Skrivet av SASPandion:

Frågan är ju hur detta kan vara årets butik, det är ju ett hån mot alla bolag som är så mycket bättre..

Inets mellandagsrea är sämre än Kompletts/CDONs/Webhallens, och helt plötsligt ska "årets butik"-priset tas ifrån dom?
Jag är mållös...

Enligt mig så har detta varit en kass mellandags-rea rent allmänt, och inte enbart från Inets håll. Såg inget jag var intresserad av någon av de andra större dator-relaterade försäljarna heller.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rickard11:
Skrivet av Simcon:

Så om vi bortser från att alla är missnöjda över att det inte blev några rejäla prissänkningar på elektronikprodukterna, är det någon som har koll på några vettiga mellandagsreor på kläder? Gärna rejäla prissänkningar på Kostymer, Kavajer, Skjortor, Chinos, Skor och dy. Gärna någon herrekipering i Lund/Malmö eller omnejd.

Nelly.com har rätt fin rea

Tack för tipset :), ska se om jag hinner kolla igenom för att se om man kan hitta något köpvärt

Permalänk

inet har bra grejer och bra service men deras rea var skämt för de

Visa signatur

Moderkort:asus prime x570 pro cpu: Amd ryzen 5600x cpucooler: corsair h70 Ramminne: 64 gb corsair vengance Gpu: AMD: rx 6800 16 gb psu: corsair RM1000i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Simcon:

Tack för tipset :), ska se om jag hinner kolla igenom för att se om man kan hitta något köpvärt

http://www.dress-for-less.se/tmpl/home.tmpl 60% på det mesta!

Visa signatur

Välkommen till Sweclockers, där den ena vet mer än den andra!

Permalänk
Medlem
Skrivet av martincool:

inet har bra grejer och bra service men deras rea var skämt för de

Precis som Kompletts/Webhallens/Alinas/Dustins/CDONs rea menar du?

Själv är jag lite nyfiken på vad folk förväntade sig, med tanke på den marginal-handel som elektronik är:
25-50% rabatt på ett flertal datorkomponenter, så att företagen ska gå med förlust, bara så att ni kan impulshandla något?

Jag höll tummarna för att Inets mellandagsrea skulle vara bra (eftersom som sagt, Kompletts/Webhallens/alinas/dustins/CDONs var så bläh), men det var den inte. Inte mycket att göra åt (dock har vissa klagat i Inets butiks-tråd här på forumet, vilket jag bara tycker är barnsligt/sorgligt), utan det är bara att låta bli att handla.
Ville man verkligen ha ett visst Grafikkort/SSD/etc, så är det väl bara att köpa? Det är ju fortfarande rabatt, men om det inte räcker med (t.ex) 200:- i rabatt, utan man förväntade sig kanske 400:-, och därav låter bli att köpa det man ville ha, ja då ska man nog ta sig en funderare på hur mycket man egentligen ville ha den där komponenten.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Fan vad irriterande.. Var sugen att köpa en surfplatta (Galaxy tab) fanns på electroworld för 2495:- .. kollade vid 17tiden .. 100+ i lager och erbjudandet gäller t.om 31/12 ..

Går in sen på natten eftersom Inet.se mellandagsrea lämnade övrigt att önska.. ser då att varan inte går hitta längre.. däremot hittar jag den via prisjakt men om jag lägger den i varukorgen blir det "Din kundvagn är tom" ..

Kan det på riktigt vara så att dom har en stenålderswebsite som inte uppdaterar lagerstatus öht? :/

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Inets mellandagsrea var lite av en besvikelse :/.

@MasteraCe, kolla på en Nexus 7 istället, bättre hårdvara, lite mindre skärm då den bara är 7" men det räcker i dom flesta fallen, satt och pillade med morsans 10 tums platta som hon fick i julklapp och jag måste säga att jag är inte så imponerad som jag trodde jag skulle vara, alldeles för otymplig.

Permalänk
Medlem

Här har ni ett fint klipp på hörlurar http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=5015

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Precis som Kompletts/Webhallens/Alinas/Dustins/CDONs rea menar du?

Själv är jag lite nyfiken på vad folk förväntade sig, med tanke på den marginal-handel som elektronik är:
25-50% rabatt på ett flertal datorkomponenter, så att företagen ska gå med förlust, bara så att ni kan impulshandla något?

Jag höll tummarna för att Inets mellandagsrea skulle vara bra (eftersom som sagt, Kompletts/Webhallens/alinas/dustins/CDONs var så bläh), men det var den inte. Inte mycket att göra åt (dock har vissa klagat i Inets butiks-tråd här på forumet, vilket jag bara tycker är barnsligt/sorgligt), utan det är bara att låta bli att handla.
Ville man verkligen ha ett visst Grafikkort/SSD/etc, så är det väl bara att köpa? Det är ju fortfarande rabatt, men om det inte räcker med (t.ex) 200:- i rabatt, utan man förväntade sig kanske 400:-, och därav låter bli att köpa det man ville ha, ja då ska man nog ta sig en funderare på hur mycket man egentligen ville ha den där komponenten.

Det finns en lagstadgad praxis för vad som får kallas rea och inte. Och det oavsett hur marginalerna ser ut. Siba har valt att sluta ha sk "fejk reor", gissningsvis av den anledningen att de vill följa lagen samt få sympati för att de inte följer trenden med falsk marknadsföring som sker bland alla andra elekronikjättar på internet (höja priset när varorna inte går att beställa eller sätta oskäligt höga priser, för att sedan sänka priset med 30-50% när varorna åter finns i laget och sedan kalla det rea).
"barnsligt och sorgligt" att gnälla?! Trött på all jantelag och machoattityd som folk tillämpar där ingen får gnälla. Tycker vi i Sverige ska gnälla desto mer.
Lista inte saker under "mellandagsrea" om det inte är minst 30% rabatt, eller dra åt skogen med fulmarknadsföringen!

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Är det ngn som har koll på om det finns bra erbjudanden för ssd-diskar och mekantiska t-bord? Det jag vill fynda under mellandagsrean. Nu blev det inget på inet tyvärr då dom floppa i år. Kanske man kan hitta på cdon eller ngt? Tipsa gärna tack!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndersBlomdahl:

tester och omdömmen http://www.blu-rays.se/samsung-ps51e455/
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=1182996
e nog jävligt prisvärd hur som haver tror jag

Ehrm... Och du tror inte blu-rays.se är köpta av netonnet och skriver bra omdömen om alla produkter som netonnet råkar ha i sitt sortiment? du kanske inte lagt märke till att alla deras länkar går till just netonnet?!

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av saindrenan:

Ser att 51" från samsung bara har 1024x768 i upplösning. Kan det stämma?? :S

Skrivet av HurMycket:

Yes, enligt både Prisjakt, Pricerunner och Komplett är det den upplösningen. Rena rånet att sälja en 51-tummare med den upplösningen för 5000 kr år 2012.

Skrivet av saindrenan:

Men kan det inte vara en typo? kan fan inte tänka mig att samsung skulle producera en 51" plasma år 2012 och ha en upplösning under 720p. Eller så hade det en hel drös med gamla skit paneler som de stoppade in i en "ny" tv och skriver årsmodell 2012, smart tv och massa flams och sen säljer den till ovetande människor

Skrivet av HurMycket:

Samsungs hemsida anger också 1024x768. Ärligt talat, vad fan håller de på med? Det är ju lurendrejeri att sälja en sån TV utan att tydligt förklara att bildkvalitén suger, vilket jag tvivlar på att de flesta säljare berättar för kunden.

Skrivet av saindrenan:

Om kunden har någon syn kvar så borde de iof kunna se att det ser ut som en sörja gröt. Däremot är det väldigt lätt att råka beställa den på internet och då blir det tråkigt.

Skrivet av HurMycket:

Många kunder är väldigt okunniga och köper bara det som säljaren säger är bra. Det är därför det säljs så många totalt värdelösa stationära "kraftpaket" på Elgiganten och liknande, trots att de kostar 8000 kr och innehåller ett GT 640.

Är det nya nu. Vet när dom hade kampanj på en tvättmaskin, en special för just den rean (dom skulle gå med vinst på en rea).

Så bara räkna med mer sånt här skit. Beställa Tv:en över nätet och se att det är skit så har man ångerrätten

Visa signatur

Min spel rigg:FD Define R4|VX 550W|i5 2500K|Corsair LP 4GBX2|Mammabräda P67 Extreme4|GTX 670 windforce|23tum u2312hm
Min gamla/HTPC:AMD 6000+|Ram 2GbX2|Radeon HD5770| XFX 450/nu XFX 550
Mitt bygge: ByggloggFri frakt INET:Fraktfritt sweclockers vid köp över 500kr

#Gilla inlägg som är bra & Använd citera/@"namn" vid snabbt svar

Permalänk
Permalänk

Är det någon som hittar ett bra pris på ett Playstation 3 alla modeller förutom 12 gb verisionen så får ni gärna hojta till Sen en off toppic fråga men räcker det med 12 gb? Tänkte om man skall ladda ner packs till de olika spelen så måste det ta en det utrymme?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Destromath:

Inets mellandagsrea var lite av en besvikelse :/.

@MasteraCe, kolla på en Nexus 7 istället, bättre hårdvara, lite mindre skärm då den bara är 7" men det räcker i dom flesta fallen, satt och pillade med morsans 10 tums platta som hon fick i julklapp och jag måste säga att jag är inte så imponerad som jag trodde jag skulle vara, alldeles för otymplig.

Tack för tipset men jag tycker 7" är för litet för en surfplatta Det gick beställa på electroworld nu igen så har lagt en beställning

Visa signatur

Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SASPandion:

Förklarar krig mot inet om jag inte får mina kablar, så är det bara.
Att dom glömmer lägga till "max 3 per / kund" är inte mitt problem.

Ska springa dit maskerad någon natt och hitta på hyss om jag inte får mina kablar.
Jävla bluff-företag.

Skrivet av Hinken91:

Fick precis samma....

Äsch, va glada att ni kan spara in några kronor på 3 kablar Dessutom, om de ändrar orden, kräv dem på fri frakt

Visa signatur

Citera för garanterat svar

Permalänk
Skrivet av TheSwecHobbit:

Visst har du rätt i detta, men det är farligt att göra kunderna missnöjda. Exempelvis media markt lyckas hyffsat med sina reor, och internetbutikerna som ska vara billigare lyckas inte matcha.

Farligt och farligt, det kanske mer handlar om långsiktigt att kunna även göra vinst i slutändan och finnas kvar många år framåt. Tar du tex. MediaMarkt så backas deras reor upp med pengar från moderbolaget mest i syfte att slå ut sina konkurrenter för att sedan höja priserna och kunna tjäna pengar långt senare.

Tror det är farlig strategi att medvetet göra förlust på produkter bara för att göra kunder nöjda, då kan man ju lika gärna dela ut pengar till folk direkt. "Gratis 100-lapp per hushåll, ställ er i kö" och sen hoppas att de ska komma och handla så de kan tjäna tillbaka hundralappen.

Visa signatur

- Who are you? -

Permalänk
Medlem

Benq XL2420T 120 hz skärm för ett bra pris http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=648274

Visa signatur

Chassi:Fractal Design R4 CPU: i5-3570K+Cooler Master TX3 EVO Mobo:Asus Sabertooth Z77 Minne:8GB G.Skill Ripjaws 1600 GPU:Asus GTX 680 DCII+ SSD:Corsair Force 3 120GB, 2TB Seagate Barracuda PSU:Fractal Design Newton R2 800W Monitor: Benq XL2420T
Bärbar: Asus G750JX

Permalänk
Skrivet av Chris_Kadaver:

Det finns en lagstadgad praxis för vad som får kallas rea och inte. Och det oavsett hur marginalerna ser ut. Siba har valt att sluta ha sk "fejk reor", gissningsvis av den anledningen att de vill följa lagen samt få sympati för att de inte följer trenden med falsk marknadsföring som sker bland alla andra elekronikjättar på internet (höja priset när varorna inte går att beställa eller sätta oskäligt höga priser, för att sedan sänka priset med 30-50% när varorna åter finns i laget och sedan kalla det rea).
"barnsligt och sorgligt" att gnälla?! Trött på all jantelag och machoattityd som folk tillämpar där ingen får gnälla. Tycker vi i Sverige ska gnälla desto mer.
Lista inte saker under "mellandagsrea" om det inte är minst 30% rabatt, eller dra åt skogen med fulmarknadsföringen!

Precis. Som jag tidigare skrev så finns det en procentsats som priset måste vara nedsatt för att ens få kallas REA. Ngn som orkar kan leta upp vad som är lagstadgat. Detta har varit problemet hos många el-lador i många år. Tror inte det följs speciellt bra dock, tyvärr. Och alla INET-fanboys. Jag har handlat för över 100k hos Inet genom åren till mig själv och bekanta. Men detta är trots det en usel rea, punkt.

Marginaler? Köpte nyligen ett par högtalare hos CDON för 4790kr (nypris/normalpris hos alla andra 7690kr plus frakt). Och inte var det ngn mellandagsrea inte. Så visst finns det marginaler. Inte lika stora på mindre belopp klart. Men det finns där. Marginalerna är mindre hos de vanliga butikerna som Mediamarkt osv men det är en helt annan historia.

Och sätter man ut att en rea börjar på natten då är det nästan underförstått att man menar att det kommer bli slutsålt och kommer vara skitbra priser. Hade räckt man skrivit mellandagsrea 25-27e december annars.
Nu hajpar man upp det genom att skriva att rean börjar 00.01 precis som om det gäller att vara snabb.

Nu blir det påhopp av alla INET-kids. Men hallå. Jag har rätt att "gnälla". Har sponsrat dem med mycket pengar genom åren.
Tråden handlar dock inte bara om Inets rea.
Ngn annan bra rea på g? Är som sagt på jakt efter en skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMD_PERA:

Baktanken med röstandet var nog Tack-rean förra året, som var grym.
Jag röstade på Komplett, som har flera grymmare reor över hela året än inet.
Komplett är större och det märks...

Att vinna årets datorbutik handlar inte om att ha bäst reor som många här verkar tro, tror verkligen inte man röstade på inet för en eventuell stor "tack-rea" utan för deras grymma support, leveranstider, användarvänliga och välskötta hemsida. Men som sagt, så fort den medelsnålesvensson inte får mer än 10% rabatt så blir denna grinig. Inet är heller inte lika stor concern som komplett, mediamarkt, webhallen osv då dessa är etablerade i flera länder och har större omsättning så det går inte riktigt att jämföra inet med dessa.

Visa signatur

Hänger på Sweclockers när jag blir köpsugen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

"barnsligt och sorgligt" att gnälla?! Trött på all jantelag och machoattityd som folk tillämpar där ingen får gnälla. Tycker vi i Sverige ska gnälla desto mer.!

Du ska nog läsa vad jag skrev en gång till.
Jag sa inte att det är "barnsligt och sorgligt" att gnälla (ibland är det befogat), utan att gå in på inets tråd i butik-forumet och gnälla röven av sig (de flesta inläggen var dessutom okonstruktiva hat-inlägg), det tycker jag är barnsligt uppförande, och sen får du tycka att jag är macho hur mycket du vill.
(Men vad jantelagen har med detta och göra, det förstår jag inte riktigt.)

Lite synd att denna tråden skulle urarta till en Hata-Inet-tråd.

Visa signatur

Permalänk
Hedersmedlem

*Tråd rejält rensad*

Massor med skräp raderat. Mest OT, men en del annat med.

Skärp er!

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk
Skrivet av Kosh of Vorlon:

Farligt och farligt, det kanske mer handlar om långsiktigt att kunna även göra vinst i slutändan och finnas kvar många år framåt. Tar du tex. MediaMarkt så backas deras reor upp med pengar från moderbolaget mest i syfte att slå ut sina konkurrenter för att sedan höja priserna och kunna tjäna pengar långt senare.

Tror det är farlig strategi att medvetet göra förlust på produkter bara för att göra kunder nöjda, då kan man ju lika gärna dela ut pengar till folk direkt. "Gratis 100-lapp per hushåll, ställ er i kö" och sen hoppas att de ska komma och handla så de kan tjäna tillbaka hundralappen.

Ja men nu är det ju så att inet plöjde ned pengar i reklam "titta här vår mellandagsrea börjar senare än alla andras!!!", nu kanske det inte är så jättedyrt att göra reklam på swec men är ju ändå pengar de lagt. Att lägga pengar på sådant och bygga upp förväntningarna är ju helt onödigt. Om de ska satsa på någon långsikitig vinst så kan de ju hålla tyst om det när de ändå inte tänkt ha några bra erbjudande.

Jämför med kompletts gamla 1337rea, den som var en nedsatt produkt vid ett visst klockslag. Reklam hårt som fan på swec dagarna innan. Folk hypade upp och gisaade produkten och i slutänden så blev det total rage i tråden över att komplett hade en dålig produkt "Hur FAN kan de kalla en usel budgetcpu för 1337????? Lol noobs"

Permalänk
Medlem

Var det någon som var förbi MM och haffade någon LENOVO G580-2189K7G? Undrar om det var något att ha, så om någon har en sedan tidigare eller fick tag i en, vad tycks?

Visa signatur

Gammal dator och många servrar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mine.craft:

Är det någon som hittar ett bra pris på ett Playstation 3 alla modeller förutom 12 gb verisionen så får ni gärna hojta till Sen en off toppic fråga men räcker det med 12 gb? Tänkte om man skall ladda ner packs till de olika spelen så måste det ta en det utrymme?

http://www.elgiganten.se/product/spel-konsoler/spelkonsol/PS3...

Om du är ute efter en 12 gb version!

Permalänk
Medlem

Ifall någon är sugen på att uppdatera ljudsystemet hemma..
Sjukt sugen att slå till!

http://www.dustinhome.se/product/5010659856/teac-ag-d500-7-2-...

Visa signatur

|| Chassi Fractal Design Define R3 || PSU Corsair 650W modular || MOBO MSI Z68A-GD65 (G3)|| CPU Intel® Core™ i7 2600k
|| GPU
Sapphire Nitro R9 390 || Minne 8GB Corsair XMS3 DDR3 @ 1600MHz || SSD Samsung 830 256GB|| OS Win 10 Pro || Gear Dell U2412M, Samsung 226BW || Logitech G500 || Corsair K70|| ATH-M50x <3 ||