Permalänk

Släng in en intel 520 240gb på eran 15% rea så blir jag en lycklig student!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Fanns många sjyssta grejer men inte en enda Intel SSD, även jag hade hoppats på en Intel 520 240GB...

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem

Även jag hade hoppats på en 240-256 gb SSD av nyare modell från Samsung eller Corsair på Prestanda modellerna.

Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Chassi: Ssupd Meshroom S V2, Moderkort: Gigabyte Aorus X570I Pro Wifi, Processor:Ryzen 7 5800X3D , Cpu kylare: EK-AIO Elite 280 D-RGB Minnen Gskill Ripsaw 16 Gb Cl16 3600 mhz,Startdisk:SSD Samsung 970 Evo plus 1 TB , Grafikkort:PNY RTX4070TI Super Verto Oc PSU: Corsair SF850L Skärm: ASUS ROG Swift PG278Q Tillbehör: Logitech G903 & Funk KB460 , Logitech Z520 datorhögtalare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon193950:

koden funkar inte ???????????????? står ingen rabatt

funkar på endast utvalda varor, vilka som e utvalda ser du i fältet under "VIP erbjudanden" texten.

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk
Medlem

Det hade suttit fint med ett 7970 som ej är referensmodell t.ex http://cdon.se/hemelektronik/gigabyte_radeon_hd7970_oc_3gb_dd...

Visa signatur

MB:Asus Sabertooth Z77 CPU:i5 3570K @4.0 CM EVO 212 P&P GPU: HD4000.. PSU: OCZ ZT 650W 80Bronze+ Minne:4x4GB 16GB 1600Mhz LP SSD:OCZ Agility 2 120GB HDD:WD 2TB Green, 500GB WD BLUE

Permalänk
Medlem

Tråkigt att ni fortfarande kör med "Varorna packas", måste vara riktigt slöa personer som jobbar om det tar dom alltid mer än 2dagar att packa...

Säg som det är att ni inte har behandlat den ännu istället för att ljuga.
När ska ni dessutom fixa tele support så jag kan förmedla min ilska i tal?...

Permalänk
Skrivet av Mimematis:

Tråkigt att ni fortfarande kör med "Varorna packas", måste vara riktigt slöa personer som jobbar om det tar dom alltid mer än 2dagar att packa...

Håller med dig. Tycker ni på CDON skall sluta ljuga, och även fixa telefon support!

Förresten, "levererar inom 2-3 dagar" skulle nog inte säga så, va?

Permalänk
Medlem

Men deras status stämmer inte alltid, har hänt många gånger att jag fått paketet innan det ens står "postad".

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Ja så är det när folk fortsätter ösa pengar på ett företag fastän de missköter sig.

Visa signatur

|| Citera för svar ||
--
Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & EK-Nucleus AIO 360 Dark | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E
--
Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | Stabilizers: AP TX Screw-in

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlueAssault:

Håller med dig. Tycker ni på CDON skall sluta ljuga, och även fixa telefon support!

Förresten, "levererar inom 2-3 dagar" skulle nog inte säga så, va?

Ett företag som Cdon kanske skulle behöva 20-30 pers om de skulle ha kundtjänst över telefon.
Att slimma organisationen gör att de kan hålla nere priserna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Ett företag som Cdon kanske skulle behöva 20-30 pers om de skulle ha kundtjänst över telefon.

Precis, det finns liksom en anledning till att cdon är så jäkla billiga. Det klassiska begreppet "man får vad man betalar för" gäller alltid.

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem

Väntar på en order, stått skickas i 2 dar, fick sändningsnummer igår, de delade dock ordern då jag inte hade pengar på kortet, fick på faktura kostnadsfritt, smidigt att de inte annulerade ordeen istället

Visa signatur

As usual, citera för svar

Permalänk
Medlem

CDON - Josefin

För de som beställt filmer och spel från er där man kunnat kombinera fri frakt och 50 kr rabatt (där slutsumman blir 0 kr), kommer ni att stå för det och skicka vad som beställts?

Visa signatur

|| Citera för svar ||
--
Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & EK-Nucleus AIO 360 Dark | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E
--

Permalänk
Medlem

Glöm det jag skrev.

För att aäga det igen, josefin har semester till den 7e januari

Visa signatur

As usual, citera för svar

Permalänk
Medlem

CDON ni kan inte komma med lite fler alternativ på SSD-diskar på 15% tror ni? Just nu har Dustin intel 520 120 gig under 1 000 kr. Med er rabatt kommer Corsair Neutron Series GTX 120GB SSD R:555/W:330 2.5" SATA-3 på 1059 kr. Alltså vinner Dustin. Snälla CDON, prispressa SSDer nu, det kommer ni tjäna på

Permalänk
Medlem

Fick ett sms om att ett paket från CDON var påväg till mig, återstår att se bara vilken av alla ordrar av spel det är.

Edit: Kom ett till nu så tror nog att alla spel på 0kr kommer ändå.

Visa signatur

ASUS ZenBook UX32VD | Intel i7 Mobile 3517u | Full HD 13,3" GeForce GT 620M | RAM 6GB | HDD/SSD 500GB/24GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrM3:

CDON ni kan inte komma med lite fler alternativ på SSD-diskar på 15% tror ni? Just nu har Dustin intel 520 120 gig under 1 000 kr. Med er rabatt kommer Corsair Neutron Series GTX 120GB SSD R:555/W:330 2.5" SATA-3 på 1059 kr. Alltså vinner Dustin. Snälla CDON, prispressa SSDer nu, det kommer ni tjäna på

http://cdon.se/hemelektronik/intel_520_series_120gb_ssd_r%3a5...

Skrivet av FireFox:

För de som beställt filmer och spel från er där man kunnat kombinera fri frakt och 50 kr rabatt (där slutsumman blir 0 kr), kommer ni att stå för det och skicka vad som beställts?

Ja det gör dem, kanske inte om du beställt 100st

Permalänk
Skrivet av SUMITOMO:

Absolut, du har helt rätt. Men att ha en service för kunderna är alltid en fördel, och att dem skickar ut systematiska svar på frågor är ju inte heller så jätte "service-minded"

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlueAssault:

Absolut, du har helt rätt. Men att ha en service för kunderna är alltid en fördel, och att dem skickar ut systematiska svar på frågor är ju inte heller så jätte "service-minded"

Det kan jag hålla med om, särskilt på facebook.
Där kan man tro att det är en robot som svarar.

Men vad man får visa lite hänsyn till är att alla inte kan få svar på frågor idag efter 5 dagars ledighet.
De måste ha flera tusen frågor att svara på.

Jag är medveten om att Cdon inte är lika snabba att skicka som Dustin, inet, Alina, Komplett och många andra.
Men jag kan vänta ett par dagar extra om prisskillnaden är markant.

Har fått hem 23 ordrar under december och ingen tog längre än 4 dagar.
Jag är nöjd. Gjort många fina fynd tack vare alla 50kr och 100kr koder.

Däremot är det synd om alla som beställde julklappar innan deadline och fick sitta utan dem på julafton.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Ja det gör dem, kanske inte om du beställt 100st

Haha nej, det skulle inte vara speciellt schysst

Visa signatur

|| Citera för svar ||
--
--

Permalänk
Medlem

En fråga här när det gällere dessa rabattkoder. Vart hittar man dom och hur använder man sig av dom? Får inget brev i mejlen, är det någonstans på sidan som det dyker upp eller syns det som tillgodosaldo på ens konto eller hur funkar det? Talar alltså om dessa 50/100 osv rabatter man får.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrM3:

En fråga här när det gällere dessa rabattkoder. Vart hittar man dom och hur använder man sig av dom? Får inget brev i mejlen, är det någonstans på sidan som det dyker upp eller syns det som tillgodosaldo på ens konto eller hur funkar det? Talar alltså om dessa 50/100 osv rabatter man får.

Handlar du för 600kr får du en rabattkod på 50kr

den skriver du in när du är i kassan,strax ovanför dina adress uppgifter.

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Skrivet av SUMITOMO:

Det kan jag hålla med om, särskilt på facebook.
Där kan man tro att det är en robot som svarar.

Men vad man får visa lite hänsyn till är att alla inte kan få svar på frågor idag efter 5 dagars ledighet.
De måste ha flera tusen frågor att svara på.

Jag är medveten om att Cdon inte är lika snabba att skicka som Dustin, inet, Alina, Komplett och många andra.
Men jag kan vänta ett par dagar extra om prisskillnaden är markant.

Har fått hem 23 ordrar under december och ingen tog längre än 4 dagar.
Jag är nöjd. Gjort många fina fynd tack vare alla 50kr och 100kr koder.

Däremot är det synd om alla som beställde julklappar innan deadline och fick sitta utan dem på julafton.

Absolut, har inga problem med att svaren från CDONs kundtjänst kommer sent, speciellt nu när det varit en massa röda dagar. Antar att breven / mailen är väldigt väldigt många. CDONs priser är inget jag kan klaga på, har alltid varit en trogen kund här Har handlat över flera tusen lappar. Bara denna månad blev det nog ett par impuls köp från bl.a. CDON. Har gjort 6 ordrar totalt, från måndags, sista ordern las igår. Har fått två ordar skickade till mig, den som lades på måndagen och en på tisdagen. Vissa är blanka och på en står det "Paketeras". Men tycker det är tråkigt att få vänta på min kära PS3 som jag beställde i tisdags!

Permalänk
Medlem

Tjena, har precis köpt datorprylar för 4500:- tack vare Sweclockers (på gott och ont )

Här kommer en kod på 50:- i4YLfDW79

Visa signatur

ASUS ZenBook UX32VD | Intel i7 Mobile 3517u | Full HD 13,3" GeForce GT 620M | RAM 6GB | HDD/SSD 500GB/24GB

Permalänk
Medlem

http://cdon.se/hemelektronik/fujitsu_lifebook_ah532_gl_intel_i5-3210m_4gb_320gb_15.6_w7hp-20896593
med rabattkoden xY2pWSJH så får man den för 2990 :-

Kan ju kanske vara något för någon

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

Ja så är det när folk fortsätter ösa pengar på ett företag fastän de missköter sig.

Ja vad fan ska man göra som fattig student? =/

Permalänk
Medlem

Tyckte nog att det var ganska få intressanta saker denna gången från CDON. Självklart är 3570 en riktigt fin deal. Men utöver det så var det få saker som fångade mitt intresse. Några fläktar+en kylare från noctuna blev det också... Men men...

Visa signatur

”Det är en myt att det inte finns arbete att söka i svåra tider. Det finns alltid lediga platser. […] En viktig orsak till att ungdomar inte får jobb är att de inte söker jobb.” ~ Fredrik Reinfeldt , 2010

Permalänk
Medlem
Skrivet av FireFox:

Jag personligen är medveten att det tar 1-2 dagar extra ibland när jag beställer på cdon, och det tar jag då priserna är flera hundralappar billigare än konkurrenterna ofta.

Support har jag haft 2 ärende som skötts bra, så jag har inget att klaga på.

Telefonsupport hade ju dock varit trevligt, men men.