Permalänk
Skrivet av tobbe_x90:

Finns iphone ute för bra pris någonstans? Tänker främst på 4 eller 4S, 5:an lär väl vara för ny för att reas ut.

Sen är jag inne på att köpa laptop, hade tänkt mig en slimmad 13-tummare i prisklass runt 5-6k, någon som har sett något fynd?

Appleprodukter i regel som mest prisvärda 1 dag efter att de lanserats
Men, detta är ändå ganska billigt http://www.tre.se/Privat/Kopflode/AccessoryPicker/?device=260... om än lite ovärt

Permalänk
Skrivet av ORanje:

"Denna produkt har utgått och går inte att beställas"

Ja saker och ting tar ju slut. Den kostade 599 kr inkl frakt när jag beställde igår...

Permalänk
Medlem
Skrivet av tobbe_x90:

Finns iphone ute för bra pris någonstans? Tänker främst på 4 eller 4S, 5:an lär väl vara för ny för att reas ut.

Sen är jag inne på att köpa laptop, hade tänkt mig en slimmad 13-tummare i prisklass runt 5-6k, någon som har sett något fynd?

Jag skulle rekommendera att du köper iPhone begagnat om du inte vill ha 5:an, det går t.ex. att få tag på en 4:a i nyskick för runt 2200kr.

Permalänk

Ingen som hittar 32-42" tv? Orkar inte kolla igenom typ 500 kommentarer här, så tänker att jag frågar.

Kollat på någon philips 40" på elgiganten (tror jag det var) för 3990:-
Har en maxbudget på 4000.

Permalänk
Skrivet av The Door:

Måste ha en ny projektor eftersom jag måste lämna tillbaka den lånade till polaren
Någon här som sett en bra fullHD projektor på någon mellandagsrea?

Tackar

Hi-Fi Klubben har en Benq W1100 + 75" duk just nu. Vet inte hur många som är kvar men du kan alltid kolla. Går på 7500 kr tror jag

Visa signatur

Bio & Ljud: Optoma HD67, B&W 805D, Dali Fazon Sat, Dali Lektor Sub, Denon AVR3313
Dator: CPU: i5 2500K@4.5 GHz GPU: 2x6950 2GB Mobo: Asus P8P67 RAM: 16GB HDD: Corsair Force 3 120GB + WD 1TB + WD 2TB Kylning: Thermalright Silver Arrow + 4st Noctua 120mm + 2st Noctua 140mm Skärm: Samsung SA23700d
Övrigt: Synology DS413j + WD Red 12TB, Playstation 3, Xbox 360, Nintendo Wii

Permalänk
Skrivet av PC-Hybris:

ska köpa ett par in ear lurar, ca 500 kr
Denon ah-c560 finns på hifiklubben för 449. värt ett köp?

Skickades från m.sweclockers.com

Skrivet av Cable:

Detta pris är inget speciellt, det var rätt så himla överprisat tidigare, om man jämför med t.ex. priserna på dessa hörlurar i England och USA, som ligger runt cirka £39.

Skrivet av PC-Hybris:

stämmer säkert, men finns det något bättre för 500 kr??

Skickades från m.sweclockers.com

Låg på $100 resp £90 för inte allt för länge sen. Antar att det är rea där också (ligger på $65 och £39 just nu).
Till TS. Tror det blir svårt att hitta ett par mer prisvärda just nu. Åk förbi och testa ett par

Visa signatur

Bio & Ljud: Optoma HD67, B&W 805D, Dali Fazon Sat, Dali Lektor Sub, Denon AVR3313
Dator: CPU: i5 2500K@4.5 GHz GPU: 2x6950 2GB Mobo: Asus P8P67 RAM: 16GB HDD: Corsair Force 3 120GB + WD 1TB + WD 2TB Kylning: Thermalright Silver Arrow + 4st Noctua 120mm + 2st Noctua 140mm Skärm: Samsung SA23700d

Permalänk
Permalänk

Samsung 830 eller intel 520. Har båda och de är väldigt snabba och stabila

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av TheSwecHobbit:

Appleprodukter i regel som mest prisvärda 1 dag efter att de lanserats
Men, detta är ändå ganska billigt http://www.tre.se/Privat/Kopflode/AccessoryPicker/?device=260... om än lite ovärt

Varför är det värdast när de släpps? För att de sjunker så lite i pris eller?

Jag har funderat lite på 5:an men det är ju ungefär dubbla priset för lite bättre skärm och lite mer slimmad design, vet inte riktigt om det känns värt det. Visst sen har den väl bättre hårdvara också men jag ska inte göra så avancerade saker så vet inte om jag kommer märka någon skillnad på det.

Skrivet av Marcusk:

Jag skulle rekommendera att du köper iPhone begagnat om du inte vill ha 5:an, det går t.ex. att få tag på en 4:a i nyskick för runt 2200kr.

Har övervägt detta men inte alltid lätt att hitta ett bra fynd nära sig, vill helst göra upp mellan fyra ögon så att man inte blir blåst på skicket eller pengarna. Sen känns det ju alltid fräschast med nytt

Permalänk
Skrivet av tobbe_x90:

Jag har funderat lite på 5:an men det är ju ungefär dubbla priset för lite bättre skärm och lite mer slimmad design, vet inte riktigt om det känns värt det. Visst sen har den väl bättre hårdvara också men jag ska inte göra så avancerade saker så vet inte om jag kommer märka någon skillnad på det.

Ja apples prisstrategi skiljer sig ganska mycket från andra elektronikföretag, dvs att en produkt kostar ungefär lika mycket då den lanseras till dess att en ersättare kommer (och när ersättaren kommer så försvinner den föregående helt och hållet utan reor, eller så sänkts priset några hundralappar).

Skrivet av tobbe_x90:

Har övervägt detta men inte alltid lätt att hitta ett bra fynd nära sig, vill helst göra upp mellan fyra ögon så att man inte blir blåst på skicket eller pengarna. Sen känns det ju alltid fräschast med nytt

Ptja om nu abbonemanget till den iphone 4 som jag länkade passade just dina telefonvanor så är det ju ett mycket bättre val än att köpa begagnat. Men det är ju just det, abbonemanget måste passa som handen i handsken; ringer ett kort samtal på någon minut varannan dag (typ, eller färre), skickar sällan sms (under 2-3 stycken per vecka?) och använder inte mer än 500 MB per månad i datatarfik, samtidigt som du tycker att 1 mbit/s är en okej hastighet.

Vad som är viktigt att komma ihåg vid begköp av telefoner (och andra bärbara enheter) är att batteriet är en förbrukningsvara, ett två år gammalt batteri som använts flitigt håller inte särskilt bra längre.

Permalänk
Skrivet av TJ:

Du kan ju få ett XFX Radeon HD7850 för 1 390:- på netonnet presterar bättre.
http://www.sweclockers.com/forum/126-radeon/1155843-sapphirre...

HD7850 är klart bättre ja. Men är man ändå sugen på en hyfsad Nvidia lösning i prisklassen så är detta kort ett alternativ. 2Gb minne, ska vara mycket tyst, samt att det står Inet på kvittot, kan betyda en hel del om det blir strul

http://www.inet.se/produkt/5409700/gigabyte-geforce-gtx-650ti...

Visa signatur

PC1 / Antec 1100 | Corsair RM850W | ASUS Rampage IV Formula | I7 3930K x6 4.25GHz | Noctua NH-U12S | Corsair Dominator Platinum 1866MHz 2x4GB | Samsung Pro 240 256GB | ASUS GTX680 DirCU II OC | 4 x 2TB WD Green | 2 x 3TB Seagate 7200
PC2 / Asus P7P55D | I7 870 3.8GHz | Zotac GTX480 AMP
PC3 / Gigabyte X58A UDR3 | I7 950 3.8GHz | Gigabyte GTX470 SOC

Permalänk
Medlem
Skrivet av FFredrikk:

HD7850 är klart bättre ja. Men är man ändå sugen på en hyfsad Nvidia lösning i prisklassen så är detta kort ett alternativ. 2Gb minne, ska vara mycket tyst, samt att det står Inet på kvittot, kan betyda en hel del om det blir strul

http://www.inet.se/produkt/5409700/gigabyte-geforce-gtx-650ti...

Netonnet är nog precis lika bra när det gäller support dock.

Visa signatur

Intel Core i7 5820K @3.7ghz | 16GB Corsair LPX 3000mhz DDR4 | ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO Advanced | Kingston A1000 480GB M.2 | Phanteks P300 | EVGA Supernova 650w | Asus X99-A | Aerocool Pulse L240 F |

Permalänk
Skrivet av Von_OttO:

Netonnet är nog precis lika bra när det gäller support dock.

Jo det är möjligt. Jag har ingen erfarenhet av dem. Dock får jag det snart för har beställt en 60" TV där. Hoppas du har rätt.

Hur som helst presterar ett GTX650-Ti som ett GTX560/HD6870 vilket räcker till de flesta spel om inte i extrema inställningar. Jag beställde nyss detta kort (på Inet) för att ha i mitt HTPC-bygge. Det är ju mest tänkt för film, men visst är det bra att ha lite extra kraft om man känner för att spela på 60-tummaren nån gång ibland.

Visa signatur

PC1 / Antec 1100 | Corsair RM850W | ASUS Rampage IV Formula | I7 3930K x6 4.25GHz | Noctua NH-U12S | Corsair Dominator Platinum 1866MHz 2x4GB | Samsung Pro 240 256GB | ASUS GTX680 DirCU II OC | 4 x 2TB WD Green | 2 x 3TB Seagate 7200
PC2 / Asus P7P55D | I7 870 3.8GHz | Zotac GTX480 AMP
PC3 / Gigabyte X58A UDR3 | I7 950 3.8GHz | Gigabyte GTX470 SOC

Permalänk
Medlem
Skrivet av skibbetyskott:

Ingen som hittar 32-42" tv? Orkar inte kolla igenom typ 500 kommentarer här, så tänker att jag frågar.

Kollat på någon philips 40" på elgiganten (tror jag det var) för 3990:-
Har en maxbudget på 4000.

En 42" på netonet känns prisvärd 2990kr
http://www.netonnet.se/art/startpage/andersson-a4222fdc/17212...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Luckyy:

Sålänge det står Andersson på den är jag nöjd

Visa signatur

. EyeFinity Setup
Project Daedalus
| PhII x6 1090T 3,2GHz @ 4,1Ghz | H50 - PnP Scythe GT 1450rpm | Sapphire Dual-X OC 7970 | Corsair Vengeance LP 16GB 1600MHz | FD Define R2 | FD Newton R2 650w, S34E790C, Catleap 27"|R.I.P. Pettson

Permalänk
Medlem
Skrivet av saindrenan:

Hi-Fi Klubben har en Benq W1100 + 75" duk just nu. Vet inte hur många som är kvar men du kan alltid kolla. Går på 7500 kr tror jag

Tackar,

Skall in och läsa om den

Dock skulle jag vilja dra av priset på duken har redan 108"

Permalänk
Skrivet av tobbe_x90:

Jag tycker du ska köpa Galaxy S2 den kostar 2,2k nu i affären eller är det att du vill/måste ha IOS för de du ska göra? Annars rekommenderar jag S2, den har skön passform i handen och är förövrigt snabbare än 4:an tror även 4s men inget jag är säker på så någon annan får bekräfta de om du ens bryr dig :P.

Kan någon svara vill gärna ha svar idag :).

Permalänk

Sandisk - Slut
OCZ - har haft mycket problem med stabilitet tidigare, jag skulle inte lita på OCZ
Samsung - Den mest stabila, har funnits längst tid på marknaden, inte den bästa prestandan.
intel - sand-force, inte snabb i alla situationer, bra support från intel, endast 60gb

Jag skulle köpt samsungen, mest för att jag själv redan äger en, men egentligen är det dött lopp mellan samsung och intel, du kommer bli nöjd vilken du än väljer av dessa.

Visa signatur

Chassi: Phanteks Enthoo Evolv ATX | Moderkort: ASUS Z97-AR | CPU: Intel Xeon E3-1270v3 | RAM: Corsair 16GB VENGEANCE LP Grafikkort: 2x AMD R9 290 | PSU: Corsair AX750 | SSD: Intel 730 Series Kylning: Phanteks PH-TC14CS | Scythe Gentle Typhoon | Corsair Air series AF140 | Phanteks PH-F140HP

Galleri: Ash | By SweLingonBerry

Permalänk
Medlem
Skrivet av ströbröd:

Jag tycker du ska köpa Galaxy S2 den kostar 2,2k nu i affären eller är det att du vill/måste ha IOS för de du ska göra? Annars rekommenderar jag S2, den har skön passform i handen och är förövrigt snabbare än 4:an tror även 4s men inget jag är säker på så någon annan får bekräfta de om du ens bryr dig :P.

Galaxy S2 sålde slut under juldagen, numera kostar den 2990:-.

Skall du verkligen satsa på en 60GB?

Dustin sålde denna disken för ett par dagar sedan för 599:-, men nu kostar den 749:- och det är ändå bästa priset.
http://www.dustinhome.se/product/5010627962/intel-330-series-...

Permalänk
Skrivet av SweLingonBerry:

Sandisk - Slut
OCZ - har haft mycket problem med stabilitet tidigare, jag skulle inte lita på OCZ
Samsung - Den mest stabila, har funnits längst tid på marknaden, inte den bästa prestandan.
intel - sand-force, inte snabb i alla situationer, bra support från intel, endast 60gb

Jag skulle köpt samsungen, mest för att jag själv redan äger en, men egentligen är det dött lopp mellan samsung och intel, du kommer bli nöjd vilken du än väljer av dessa.

Okej tack då kör jag nog på de. Storlek på disk skiter jag i bara de är 60+ ska ju typ bara ha Windows och LoL på den då det är det jag använder mest ;). Btw finns det någon bättre för samma pris? Dvs lika snabb/snabbare och kanske typ 120gb.

Skrivet av SUMITOMO:

Galaxy S2 sålde slut under juldagen, nu kostar den 2990:-.

Ah okej bara såg på Elgiganten eller något att dom kostade 2,2k o den är ju inte helt utdöd den slår ju liksom dom flesta mobiler fortfarande.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MasteraCe:

Mediamarkt har prisgaranti.. även om dom inte skyltar med det så mycket:P

När jag köpte en 55" tv så sänktes den med 1000kr efter en vecka.. åkte bara dit med kvitto och fick pengar i hand.. inga problem

Håller med. Drog dit och skulle köpa hemmabio med förstärkare och hela kittet för ca 7k, slutade med att jag kom därifrån med ett komplett paket för 5100kr pga att säljaren kollade upp allt på prisjakt innan samt gav mig en liten paketrabatt.

El-giganten kör också samma stuk

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk

Blev riktigt sur på en som arbetade på Mediamarkt. Var och kollade på en TV som kostade 7777:- den 26 på kvällen, hade dock inte tillräckligt stor bil så kunde inte köpa den, dagen(27e) efter när jag kom och hade bytt bil så hade dom höjt priset till 8600:-, och visade mitt foto jag hade tagit på prisskylten och frågade varför dom hade höjt priset. Då fnästen han och sa, det priset var under MELLANDAGARNA. Vafan tänkte jag, orkade inte diskutera och gick och köpte en TV på netonnet istället. Det är väl förfan mellandagar fortfarande, den 27e är väl mellan jul och nyår.

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Håller med. Drog dit och skulle köpa hemmabio med förstärkare och hela kittet för ca 7k, slutade med att jag kom därifrån med ett komplett paket för 5100kr pga att säljaren kollade upp allt på prisjakt innan samt gav mig en liten paketrabatt.

El-giganten kör också samma stuk

Minns back in the days när man fick 200% prisgaranti. Ex om du köpte något för 2000 kronor, och hittade att det kostade 1500 kronor någonannanstans, då fick du tillbaka 1000 kronor

Permalänk
Medlem

Minns back in the days när man fick 200% prisgaranti. Ex om du köpte något för 2000 kronor, och hittade att det kostade 1500 kronor någonannanstans, då fick du tillbaka 1000 kronor

Oj vad de måste gått back på det

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 5090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM1000x | Antec Flux Pro | MSI 321URX QD-OLED | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Oj vad de måste gått back på det

Vet inte.. Var i slutet på 90-talet, då hade ju elektronikkedjrona inte lika stor konkurrens från internet (prisjakt och dylikta site var ju inte heller mainstream att använda?). Så de hade nog större marginaler då än idag, samt som sgat svårt för kunderna att verkligen prisjämföra, var ju tvugna att fysiskt åka från butik till butik eller ringa för att se vilken som var billigast

Permalänk
Medlem

XFX ProSeries XXX Edition 850W PSU
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=760109

Blev ett köp

Permalänk
Medlem
Skrivet av ströbröd:

Skulle kört på denna istället:

120gb är det minsta du ska satsa på, om du inte får en 60gb för typ max 400kr...

Visa signatur

Vincent Gustafsson

Än en dag går solen upp.

Permalänk
Medlem

Vet inte.. Var i slutet på 90-talet, då hade ju elektronikkedjrona inte lika stor konkurrens från internet (prisjakt och dylikta site var ju inte heller mainstream att använda?). Så de hade nog större marginaler då än idag, samt som sgat svårt för kunderna att verkligen prisjämföra, var ju tvugna att fysiskt åka från butik till butik eller ringa för att se vilken som var billigast

Låter vettigt

Visa signatur

Permalänk
Skrivet av Virre39:

Skulle kört på denna istället:

120gb är det minsta du ska satsa på, om du inte får en 60gb för typ max 400kr...

Tackarr får bli att beställa en o installera om datorn....för mycket vuxen filmer typ, skämt åsido så börjar datorn bli lite dum för jag har spel som tar runt 600gb och filmer på lika mycket -.-.
Edit: Finns det någon sida som erbjuder betala i februari förutom cdon för där är den slut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ströbröd:

Tackarr får bli att beställa en o installera om datorn....för mycket vuxen filmer typ, skämt åsido så börjar datorn bli lite dum för jag har spel som tar runt 600gb och filmer på lika mycket -.-.
Edit: Finns det någon sida som erbjuder betala i februari förutom cdon för där är den slut.

EN kvar så var snabb..

http://www.webhallen.com/se-sv/hardvara/152508-intel_intern_s...

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------