Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Köpa danskt Windows 8 Uppgradering till nyinstallation?

Permalänk
Medlem

Köpa danskt Windows 8 Uppgradering till nyinstallation?

Befinner mig i Danmark och har ett presentkort att göra slut på.
Butiken i fråga har "Windows 8 Pro 64-bit VUP Dansk Uppgradering DVD"

Vad jag förstår efter lite googlande så kan jag göra en clean install på ett nytt system med en sådan uppgraderingsskiva utan att ens ha någon serienyckel från tidigare Win 7 MEN kommer vissa saker sedan vara danska även om jag väljer svenska vid installationen?
Väldigt viktigt att jag inte får några "appar" eller menyord på danska!

Alternativet är att använda presentkortet på en Intel 330 SSD 120Gb för 899:- (danska) vilket är rena rånet samt att jag egentligen inte vill ha så liten SSD till mitt bygge!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Odi666:

Befinner mig i Danmark och har ett presentkort att göra slut på.
Butiken i fråga har "Windows 8 Pro 64-bit VUP Dansk Uppgradering DVD"

Vad jag förstår efter lite googlande så kan jag göra en clean install på ett nytt system med en sådan uppgraderingsskiva utan att ens ha någon serienyckel från tidigare Win 7 MEN kommer vissa saker sedan vara danska även om jag väljer svenska vid installationen?
Väldigt viktigt att jag inte får några "appar" eller menyord på danska!

Alternativet är att använda presentkortet på en Intel 330 SSD 120Gb för 899:- (danska) vilket är rena rånet samt att jag egentligen inte vill ha så liten SSD till mitt bygge!

Det går inte att få tag på ett engelskt Win8 då?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Det går inte att få tag på ett engelskt Win8 då?

Kan ju höra med dem om de kan beställa. Ska hem om en vecka å bara i denna affären jag hade presentkort...

Permalänk

Köp uppgraderingen i Danmark. Sedan går du till http://windows.microsoft.com/sv-SE/windows-8/upgrade-product-... och startar uppgraderingen. Välj "Install by creating media", skapa ett bootbart USB-minne/DVD och installera från det (om du vill göra en ren installation). Ange produktnyckeln som medföljde kartongen du köpte i Danmark.