Ska det se ut såhär? (FC3)

Permalänk

Ska det se ut såhär? (FC3)

Hoj hoj!

Var tvungen att lägga upp en tråd för att kolla med folk!

Ser era Far cry ut såhär? Vilken effekt är det som gör det svarta skitet kring massa texturer.
Det är värre i vissa ljus/vinklar. Stör mig som fan för det ser verkligen ut som skit i mina ögon.
Man har väl upplevt de i andra spel med men inte ALLS i denna grad. USh ush ush!
Grafiken i detta spelet skär sig så in i helvete. Vissa saker är skitsnyggt, men gräs m.m ser så jävla
lökigt ut i visst ljus/vinklar. Ser ut som en mix av far cry 1 och crysis om man bara ska hårddra de lite.

// Mvh Honky!

http://www.ladda-upp.se/bilder/whwdzskazeutsj/

Permalänk

HDR, men du har låg skuggokvalite vilket också resulterar i större/mindre exakta mörka områden kring objekt. Men ja, handtagen till skottkärran verkar ha fått sig en redig solförmörkelse lol!

edit: tog o jämförde lite och det verkar som att det faktiskt "ska" se ut så, tyvärr, dock så har jag inget minne av att det är så mycket skugga från när jag spelade det. Vilka inställningar har du?

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Har inte det där å göra med SSAO/HDAO grejerna? mitt spel såg ut så först också men efter jag ändrat dom till nå annat hade inte allt en svart aura runt sig

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Skrivet av Itchy Trojan:

HDR, men du har låg skuggokvalite vilket också resulterar i större/mindre exakta mörka områden kring objekt. Men ja, handtagen till skottkärran verkar ha fått sig en redig solförmörkelse lol!

edit: tog o jämförde lite och det verkar som att det faktiskt "ska" se ut så, tyvärr, dock så har jag inget minne av att det är så mycket skugga från när jag spelade det. Vilka inställningar har du?

Jag körde HBAO! Blev bättre med HDAO upptäckte jag efter jag postat. Sen höjde jag shadow till high, resten på max. Ingen AA. Nu ser det lite bättre ut fast det ser fortfarande halvaskigt ut på sina ställen.