Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pimpim666:

1920x1080 4xAA = 8.2M
1280x720 8xAA = 7.3M

Nej jag förstår inte alls. Varför krävs det mindre AA på högre upplösning?

Hahaha. Seriöst, sluta agera som ett troll.

Ta din skärm, ställ in 1280x720 och starta valfritt spel.
Sedan gör du samma sak, fast i 1920x1080.

Samma spel är skarpare, har mindre jaggies (därav du behöver mindre antialiasing, vilket du aldrig kommer att förstå) och ser allmänt bättre ut än i 1280x720.
Detta gäller TV och Monitor.

Citat:

"At increasingly higher resolutions, as more pixels are used, that sample comes closer to the original source and hence the image is clearer and displays less aliasing. "

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Hahaha. Seriöst, sluta agera som ett troll.

Ta din skärm, ställ in 1280x720 och starta valfritt spel.
Sedan gör du samma sak, fast i 1920x1080.

Samma spel är skarpare, har mindre jaggies (därav du behöver mindre antialiasing, vilket du aldrig kommer att förstå) och ser allmänt bättre ut än i 1280x720.
Detta gäller TV och Monitor.

Du borde skärpa dig och sluta kalla andra för troll. Det får dig att se ut som en fjortis.

Klart det blir snyggare med högre upplösning men det kräver också mycket mer kraft av din dator som jag skrev tidigare i tråden.

Som jag skrev i mitt förra inlägg så tar det mer kraft av datorn att sampla 4x AA på 1080p än det tar att sampla 8x i 720p.

Så oavsett hur du vrider och vänder på det så kommer det alltid vara snyggare med högre upplösning men samtidigt kommer det kräva mycket mer att rendera den upplösningen. Det du förlorar på lägga all kraft på hög upplösning tappar du sedan i detaljrikedom och andra effekter.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boozfob:

nej.. bara nej

kan du motivera, jag förstår inte...

Visa signatur

Chassi: en låda | CPU: i femma | Ram: 16 gib | Moderkort: jag vet inte | Hårddisk: några tusen gig och en SSD | Grafikkort: GTX 670 | Strömgrej: PSU

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pimpim666:

Sedan så jämför du med en bärbar med intel hd graphics vilket inte är rättvist. Du kan bygga en HTPC med AMDs FM2 CPUer som kommer prestera jävligt mycket bättre än den där bärbara och fortfarande vara ganska billiga. Så du kan bygga en liten billig HTPC som fungerar att spela många spel på low och medium settings som inte kostar mycket mer än 4000kr. Tex. dåligt optimerade spel till konsol som GTA IV flyter bättre på min HTPC än på en PS3 eller krysslåda.

men 4000kr är ändå nästan 4 gånger mer än vad en xbox 360 kostar, så PCn är fortfarande ungefär 4 gånger sämre.

Visa signatur

Chassi: en låda | CPU: i femma | Ram: 16 gib | Moderkort: jag vet inte | Hårddisk: några tusen gig och en SSD | Grafikkort: GTX 670 | Strömgrej: PSU

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pimpim666:

Du borde skärpa dig och sluta kalla andra för troll. Det får dig att se ut som en fjortis.

Klart det blir snyggare med högre upplösning men det kräver också mycket mer kraft av din dator som jag skrev tidigare i tråden.

Som jag skrev i mitt förra inlägg så tar det mer kraft av datorn att sampla 4x AA på 1080p än det tar att sampla 8x i 720p.

Så oavsett hur du vrider och vänder på det så kommer det alltid vara snyggare med högre upplösning men samtidigt kommer det kräva mycket mer att rendera den upplösningen. Det du förlorar på lägga all kraft på hög upplösning tappar du sedan i detaljrikedom och andra effekter.

Det tar mer kraft att sampla 4x AA i 1080p än 8x AA i 720p ja. Vem fan vet inte det?! (Grafikkorten används ju knappt vid sådan låg upplösning idag)
Du behöver ändå mindre AA ju högre upplösning du använder.
Och @ 1080p så är ju 2x AA så gott som lika effektivt som 8x AA är i 720p.

Dock ser jag inte varför du är så anti-1080p?! Det är ju standard idag, på alla datorer, liksom vilken dator kan inte hantera 1080p.
Konsoller är däremot helt enkelt för klena, de har ju inte ens tillräcklig AA för 720p, iofs de flesta spelen är ju inte ens 720p och där räcker inte 2x AA någonstans, utan alla spelen ser sjukt äckliga ut.

Ja du förlorar i detaljrikedom med högre upplösning på konsoller, däremot inte på datorer då man alltid kan anpassa sin hårdvara.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Avstängd

Hur kan någon ens påstå att ett spel skulle kunna vara snyggare om man har lägre upplösning? Det är väl ganska så självklart att spelet är snyggare om man höjer upplösningen?

Det går ju inte ens att argumentera mot det.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Du behöver ändå mindre AA ju högre upplösning du använder.

Innebär det att i framtiden när vi har typ 4k eller 8k kommer det inte behövas AA överhuvudtaget längre?

Visa signatur

Chassi: en låda | CPU: i femma | Ram: 16 gib | Moderkort: jag vet inte | Hårddisk: några tusen gig och en SSD | Grafikkort: GTX 670 | Strömgrej: PSU

Permalänk
Avstängd
Skrivet av nitroid:

Innebär det att i framtiden när vi har typ 4k eller 8k kommer det inte behövas AA överhuvudtaget längre?

4K är väl runt 300dpi?
Då behövs väl ingen vanlig antialiasing, utan mer en form av FXAA!? Som inte kräver prestanda.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av nitroid:

men 4000kr är ändå nästan 4 gånger mer än vad en xbox 360 kostar, så PCn är fortfarande ungefär 4 gånger sämre.

Men PC spel är snyggare, så vem bestämmer att konsollen är fyra gånger bättre?
Jag tycker själv det är svårt att jämföra konsoll VS PC (Teh ultimaet shauwdauwnz)
En konsoll spelar ofta upp spel i 720p och mycket låg detaljrikedom. MEN, Den (Konsollen) är snorbillig. Mycket billigare är en bra dator.
Om du köper en konsoll för 2K och en dator för tio gånger det priset. Alltså 20K, och sedan jämför dessa kommer du få följande resultat i BF3:
KONSOLL:
30fps FAST. Går ej upp eller ned. Låg detaljrikedom i texturer.

PC:
Med hjälp av ditt GTX 680/7970 och I7 3770 kommer du klämma ut minst 60FPS i högsta möjliga grafikinställningar. (Ultra preset @1080p AAx8 osv)

Är datorn tio gånger sämre?

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk
Skrivet av BrutalSwede:

Lägsta inställningarna i 720p med ca. 30 fps är det väl... (Förutom CoD-serien, som har 60fps har jag för mig...)

dock kan man väl inte riktigt göra så om man inte har 720p skärm? Jag anser att dom flesta har 1080p+ och det kommer se dåligt ut när det skalar upp spelet.

OnT: jag tycker det är mycket större skillnad grafikmässigt men tycker speciellt cod är mycket skönare att spela på en konsol jämfört mot en pc. Varför vet jag inte tycker inte man får riktiga känslan på pc.

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67 EVO B3 | Proccesor: i7 2600k @4,6Ghz Antec 620 PnP GT 1450rpm | Ram: Corsair 8gb Vengeance och 8gb Vengeance LP | Chassi: Fractal Design Arc | Grafikkort: MSI Gtx 660ti 2gb Power Edition Nätagg Corsair TX650w V2

Permalänk
Medlem

Köp en 360 om du vill åt exclusive spel så som Forza, annars finns det inga poeng köpa den. Själv köpte jag en ps3 i förgår bara för att spela LBP och Journey. Min 360 har inte varit i använding på säckert 3 år, samma med mitt wii, men då o då kan man bli sugen på å spela lite bilspel, som jag tycker är bäst på konsol.

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem
Skrivet av GaMeR2K5:

Hur kan någon ens påstå att ett spel skulle kunna vara snyggare om man har lägre upplösning? Det är väl ganska så självklart att spelet är snyggare om man höjer upplösningen?

Det går ju inte ens att argumentera mot det.

Om övriga inställningar är samma så är det klart det är snyggare i högre upplösning. Men om du skulle behöva stänga av tex. Bloom eller Shadows och/eller AA för att uppnå den högre upplösningen med samma prestanda, Så kanske det inte alls är snyggare i högre upplösning.

Jag mäter inte hur snygg grafiken är i bara upplösning.

Visa signatur

Chassi: Silverstone Fortress FT05B PSU: Corsair RM650i MoBo: ROG Strix X570-F CPU: AMD Ryzen 3600X Mem: 32GB G.Skill Trident Z Neo GPU: EVGA GTX970 SSC Cooling: Corsair H115i SSD: Samsung 970 EVO Plus 1TB SSD & MX100 512GB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av CynXen:

Om övriga inställningar är samma så är det klart det är snyggare i högre upplösning. Men om du skulle behöva stänga av tex. Bloom eller Shadows och/eller AA för att uppnå den högre upplösningen med samma prestanda, Så kanske det inte alls är snyggare i högre upplösning.

Jag mäter inte hur snygg grafiken är i bara upplösning.

Jo självklart... men ifall man behöver ändra på andra inställningar så blir det ju lite meningslöst att jämföra olika upplösningar, då det är andra saker som påverkar det visuella.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sannapulsen:

dock kan man väl inte riktigt göra så om man inte har 720p skärm? Jag anser att dom flesta har 1080p+ och det kommer se dåligt ut när det skalar upp spelet.

En TV skalar ju också upp.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

I slutändan kan du inte jämföra en dator med en spelkonsol, är som att jämföra ett Nintendo DS med en smartphone. Den ena är byggd för att uppfylla en funktion kanske två medan (kommer fler funktioner med varje generation) den andra klarar av hundratals.

så i ren pris/prestanda så kommer en konsol alltid att vinna inget snack om saken, men oftast så tänker man inte så när man handlar utan man tänker vad vill man ha.
Jag personligen gillar att spela MMO, RTS och FPS spel jag anser är mycket skönare och bättre på konsoll. Vet att många säkert inte håller med speciellt på fps fronten men det är min preferens, så jag kör på pc, utnuttjar även min dator till andra saker men hade nog kört pc ändå.
Så den enda anledningen för mig att köra på konsol är att komma åt vissa speltitlar t.ex. Halo.

Måste ju dock rätta till folk som tycker att 360 ser bättre ut än PC i dagens läge för det är inte ens nästan sant. Du kan inte jämföra 360 och pc på spel som kom för 6 år sedan för då är det spelet som är begränsat inte konsolen/pc'en. du får titta på nyare titlar som B3 och far cry 3, Och i dessa titlar är det tveklöst att en dator klarar mer än en konsol.
känns dock som en ganska meningslös diskussion, är du villig att betala kommer pc alltid att vara snyggare eller minst lika bra.

pc - dyrare men "bättre", och mångsidig
konsol - billigare och om man vet vad man vill ha tveklöst det bästa köpet.

Visa signatur

Citera gärna

ASRock Fatal1ty Z77 | i5 3570K @ 4,4 Ghz - Phanteks PH-TC14PE | 2-Way Sli GTX 680 | 16 Gb Corsair vengeance 1600 MHz | OCZ ZX Series 1250W | SSD - 1x128 GB - 1x256 | 2,7 TB - HDD | Antec P280 | G500 | Qpad MK-80 | G35

Permalänk
Medlem

går man på extrem budget, välj xbox 360.
vill du ha en dyrare maskin som klarar av att spela snygga spel, med MYCKET flera alternativ både på kringutrustning och annat, välj PC.
Sedan så är nästan alltid konsolspelen dyrare än PC-spel, däremot så är begagnatmarknaden för konsolspel mycket större.

Diskussionen slut.

EDIT: när jag menar att PC har mycket fler alternativ så menar jag inte bara att du kan använda din PC till mycket mer än att bara spela. jag menar även att du kan ha exempelvis eyefinity, du kan modda ett spel, du kan själv välja vilken mus och tangentbord du vill ha, eller kanske en handkontroll? finns mycket mer.

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk

PC använder man till mass aandra saker också..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Det tar mer kraft att sampla 4x AA i 1080p än 8x AA i 720p ja. Vem fan vet inte det?! (Grafikkorten används ju knappt vid sådan låg upplösning idag)
Du behöver ändå mindre AA ju högre upplösning du använder.
Och @ 1080p så är ju 2x AA så gott som lika effektivt som 8x AA är i 720p.

Dock ser jag inte varför du är så anti-1080p?! Det är ju standard idag, på alla datorer, liksom vilken dator kan inte hantera 1080p.
Konsoller är däremot helt enkelt för klena, de har ju inte ens tillräcklig AA för 720p, iofs de flesta spelen är ju inte ens 720p och där räcker inte 2x AA någonstans, utan alla spelen ser sjukt äckliga ut.

Ja du förlorar i detaljrikedom med högre upplösning på konsoller, däremot inte på datorer då man alltid kan anpassa sin hårdvara.

Jag är inte anti 1080p. Säger bara att upplösning inte är en mirakelmedicin som kommer göra alla spelen snyggare.

Jag har en 3930k och 3st Gtx 680 och jag kan inte maxa alla spel i 5760x1080. Hur ska jag anpassa min hårdvara för att göra det?

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

4K är väl runt 300dpi?
Då behövs väl ingen vanlig antialiasing, utan mer en form av FXAA!? Som inte kräver prestanda.

Fxaa är värdelöst då den även suddar ut objekt som inte ska ha aa alls.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pimpim666:

Fxaa är värdelöst då den även suddar ut objekt som inte ska ha aa alls.

Men herregud.
Vid 4K är det så skarpt att FXAA är välkommet!

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Men herregud.
Vid 4K är det så skarpt att FXAA är välkommet!

Den suddar ut 2d objekt också.

Det betyder att ui och annat också suddas ut.

Med andra ord betyder det att 4k inte kommer spela någon roll.

EDIT: FXAA suddar ut hela bilden istället för speciella områden. Det är en billig AA som förstör för dom flesta och det märks tydligt i UIn speciellt i spel som WoW.
Inte bara det kanter på längre avstånd blir suddiga när dom inte ska vara det och förstör anistropic filtering om du kör med det.

FXAA är en jävligt billig metod för att få lite AA men den förstör mer än den hjälper i många spel och jag skulle inte använda det på allt annat än riktiga budgetkort.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Skrivet av xapa112:

Är datorn tio gånger sämre?

nej, men priset är... man får mer prestanda per krona på en konsol, på det sättet kan konsoler vara bättre/kraftfullare.

Visa signatur

Chassi: en låda | CPU: i femma | Ram: 16 gib | Moderkort: jag vet inte | Hårddisk: några tusen gig och en SSD | Grafikkort: GTX 670 | Strömgrej: PSU

Permalänk
Medlem
Skrivet av nitroid:

nej, men priset är... man får mer prestanda per krona på en konsol, på det sättet kan konsoler vara bättre/kraftfullare.

Haha det är verkligen inte så många här som verkar förstå vad pengar vs prestanda är. Hur många gånger har du försökt förklara det? Frågan vrids och vänds direkt från andra som svarar.

Visa signatur

Intel Pentium 2 MMX 233 @263 MHz, 192 mb, Nvidia TNT 16mb, 40gb hdd

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pimpim666:

Den suddar ut 2d objekt också.

Det betyder att ui och annat också suddas ut.

Med andra ord betyder det att 4k inte kommer spela någon roll.

EDIT: FXAA suddar ut hela bilden istället för speciella områden. Det är en billig AA som förstör för dom flesta och det märks tydligt i UIn speciellt i spel som WoW.
Inte bara det kanter på längre avstånd blir suddiga när dom inte ska vara det och förstör anistropic filtering om du kör med det.

FXAA är en jävligt billig metod för att få lite AA men den förstör mer än den hjälper i många spel och jag skulle inte använda det på allt annat än riktiga budgetkort.

FXAA på en sådan hög upplösning som 4K kommer inte sudda ut den markant, vilket det knappt gör idag på 1080p, märker att du sällan spelar datorspel eller provat FXAA.

Och då 4K på liten skärmstorlek kommer vara för skarpt för en person att sitta framför under längre tid, så fxaa är välkommet i min mening.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Och då 4K på liten skärmstorlek kommer vara för skarpt för en person att sitta framför under längre tid, så fxaa är välkommet i min mening.

Nu har jag inte läst hela tråden, så hoppas jag missuppfattar, du menar att högre upplösning gör bilden för skarp? Får du ont i ögonen när du tar ögonen av datorskärmen och ser ur fönstret, eller har du smutsiga fönster så bilden inte blir för skarp?

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Skrivet av Dwightschrute:

FXAA på en sådan hög upplösning som 4K kommer inte sudda ut den markant, vilket det knappt gör idag på 1080p, märker att du sällan spelar datorspel eller provat FXAA.

Och då 4K på liten skärmstorlek kommer vara för skarpt för en person att sitta framför under längre tid, så fxaa är välkommet i min mening.

Hur kan något vara "för skarpt"?
Om något skulle kunna vara för skarpt så skulle man få ont ib huvudet bara av att öppna ögonen...

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

Jag lirar ändå på 360 är fullt medveten om att det är en dx9-maskin med, i dagens mått, relativt låg prestanda. Spelvärdet är ok på titlar som inte finns till PC eller som jag hellre spelar i Soffan. Och jag har ju ändå en någorlunda "monsterPC" Köp om du ska lira Fifa med polarna på tex förfesten

Visa signatur

Jag förstår, men vad menar du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nitroid:

nej, men priset är... man får mer prestanda per krona på en konsol, på det sättet kan konsoler vara bättre/kraftfullare.

Jag tycker inte att prisvärdhetaspekten som flera här skriver om stämmer, spelen kostar betydligt mer till konsolen så spelar man många olika spel så blir konsolen sjukt mycket dyrare i längden.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dwightschrute:

Och då 4K på liten skärmstorlek kommer vara för skarpt för en person att sitta framför under längre tid, så fxaa är välkommet i min mening.

Inte för "skarp" va? Du måste tänka på att allting blir så extremt litet på skärmen vid den upplösningen?

För annars så är det ju bara bättre för ögonen med mer skärpa i bilderna.

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

FXAA på en sådan hög upplösning som 4K kommer inte sudda ut den markant, vilket det knappt gör idag på 1080p, märker att du sällan spelar datorspel eller provat FXAA.

Och då 4K på liten skärmstorlek kommer vara för skarpt för en person att sitta framför under längre tid, så fxaa är välkommet i min mening.

En bild säger mer än tusen ord och två bilder säger mer än skitsnack

Här har du två bilder nerpackade. Tar 10MB att ladda hem och uppackat tar dom 35MB.
Ena är med FXAA och andra är med 8xAA. Skillnaden är STOR på bilderna och när bilden är rörlig blir den större.

Du har en dator så varför inte testa det själv? För då skulle du själv se hur äcklig bilden blir med FXAA när man är van vid skarp bild med AA på rätt ställe och inte någon skitig budgetlösning.

https://dl.dropbox.com/u/7114232/Fraps%20Screenshots.7z

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken