Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Stylingwebben har dock otroligt dyr sleeve, så det är nog inte värt det. När deras sleeve kostar 180kr/10 meter och MDPCs som är mycket bättre kvalitet kostar 60kr/10 meter är något fel.

Tack för att du nämner det! Vet du någon annan sida som har sleeving? Jag har inte alls koll på sidorna tyvärr. Vore ju tråkigt om det skulle bli alltför dyr sleeve på inet.

Visa signatur

Chassi: En stor bakpotatis
CPU: En körsbärstomat (OC 4.5 tomater) som kyls av ketchup
Modertkort: En extra-allt pizza
Nätagg: En modulär kålrot
Grafikkort: En fet biff (standardklock 987mHeinz)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Deatlev:

Tack för att du nämner det! Vet du någon annan sida som har sleeving? Jag har inte alls koll på sidorna tyvärr. Vore ju tråkigt om det skulle bli alltför dyr sleeve på inet.

Det är i princip bara MDPC och några Amerikanska sidor som har det, annars får man försöka köpa direkt från någon tillverkare.

Permalänk
Medlem

Hej Inet.
Jag bestämde mig för att köpa ett till Gigabyte GTX 670 då jag såg att ni hade sänkt priset på den till 3099:- under mellandagsrean.

Assassins Creed 3 och Borderlands 2 skulle ingå, och båda spelen ligger med under min order, men nu idag när ni skickade iväg ordern så är det bara Assassins Creed 3 som följer med, och det står att Borderlands 2-vouchern har utgått på er hemsida. (men ingen kommentar om det i mitt leverans-brev.)
Jag var noga med att kontrollera att både Borderlands 2 och Assassins Creed 3 fanns på lager när jag beställde kortet, och det gjorde dom.

Kombinationen av prissänkningen till 3099:- och att BL2 samt AC3 fortfarande ingick, var anledningen till att jag köpte ett kort till.

Tacksam för svar.
Ordernummer: 5767047

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem
Skrivet av inet.se:

Har aldrig tidigare haft så mycket ordrar att hantera under så kort tid. Gick inte hela vägen den gången men vi kommer vara bättre förberedda nästa år! Live and learn, right?

Haha nästa år kommer det bli ännu värre vid mellandags rean för då är det röda dagar hela vägen fram tom torsdagen, sen är det 1 vardag, sen har vi helg igen

Visa signatur

Ryzen 3600 | RX6800

Permalänk
Medlem

Tjena Inet.
Ser att ni har en del Chassin ifrån Aerocool, dock inga mATX varianter. Något ni kan ta in kanske? Ni har lite tunt med billigare modeller Qs-200 lite och Advance kanske kan vara av intresse, speciellt nu när Elite 341 har utgått?

http://www.aerocool.com.tw/index.php?option=com_content&view=...

Permalänk

Vad hände?

Visa signatur

"Music expresses that which cannot be said and on which it is impossible to be silent." - Victor Hugo
- Beyerdynamic DT770, Pro-Ject Head Box II, Asus Xonar DX -

Permalänk
Medlem

Undrar detsamma, jag var mitt uppe i min nattliga fönstershopping

Permalänk
Medlem
Skrivet av BlueFlux:

Undrar detsamma, jag var mitt uppe i min nattliga fönstershopping

Jag va också inne å kikade på delar. Så bara dör allt. Wtf

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av meastro:

Jag va också inne å kikade på delar. Så bara dör allt. Wtf

Skickades från m.sweclockers.com

Hela natten är förstörd nu, lika bra att gå och sova

Permalänk
Medlem

noooo inet är nere

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

noooo inet är nere

Inte nu längre!

Permalänk
Medlem

Inet finns ju vid hötorget?

Permalänk
Medlem

Hur är det med ångerrätten? Tycker det är lite dåligt beskrivande för olika scenarion, men tänkte att jag alltid kan fråga här. Dock tror jag att ångerrätten inte står mig helt på min sida >.<

Köpte en datamus(ASUS ROG GX1000) från er för ca 2 veckor sedan (4 dagar kvar), vilket jag har testat ut men är inte riktigt helt nöjd med designen pga mina händer. Når inte alla knappar så bra. Musen har varit använd dessa 10 dagar men är i ett utmärkt skick, dvs inga skador. Personligen känns det fel att lämna tillbaka en vara när man har använt den och testat den i mer än 2 dagar för att se om den fungerar, men måste ändå fråga för man kan troligtvis endast sälja den för 50-60% av inköpspriset här på marknaden.

Edit: Pga saknade tillbehör i kartongen så åker den upp på marknaden istället

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Reyintaz:

Hur är det med ångerrätten? Tycker det är lite dåligt beskrivande för olika scenarion, men tänkte att jag alltid kan fråga här. Dock tror jag att ångerrätten inte står mig helt på min sida >.<

Köpte en datamus(ASUS ROG GX1000) från er för ca 2 veckor sedan (4 dagar kvar), vilket jag har testat ut men är inte riktigt helt nöjd med designen pga mina händer. Når inte alla knappar så bra. Musen har varit använd dessa 10 dagar men är i ett utmärkt skick, dvs inga skador. Personligen känns det fel att lämna tillbaka en vara när man har använt den och testat den i mer än 2 dagar för att se om den fungerar, men måste ändå fråga för man kan troligtvis endast sälja den för 50-60% av inköpspriset här på marknaden.

Oavsett var Inet säger tycker jag du borde ha någon form av sunt förnuft, inte bara räkna ören i plånboken?

Du har använt musen i tio dagar och anser tydligen fortfarande att den är i väsentligt oförändrat skick och kan säljas vidare till nypris eller nästintill nypris till någon annan? Skulle du vilja köpa möss som använts på det viset, till nypris? Hela vitsen med ångerrätten och lydelsen i den är ju bl a att företagen ska kunna sälja produkten igen utan att förlora pengar samt att kunden ska ha möjlighet att upptäcka rena felköp. Då ska produkten vara försiktigt undersökt, inte använd i veckor. Ganska självklart?

Du skriver att du ändå måste fråga, varför? Om även du tycker det känns fel är väl saken avgjord, då bortsett från vad jag skrev tidigare. Bara att fortsätta använda eller sälja själv och gå vidare.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem

Vill bara tacka Inet för deras fantastiska service. Köpte ett minneskort av dem, men fick fel minneskort. Så jag fick behålla det felaktiga och de skickade ett nytt(rätt) direkt. Så trotts att det blev fel, gick allt jättebra och tog ändå bara 3dagar.

Visa signatur

Ryzen 3600X, PRIME B350-PLUS, 32GB DDR4 3200, Samsung EVO 860, Radeon RX 5700 AMD Reference, ViewSonic VA2719-2K https://xbox-series.se/

Permalänk
Avstängd

Hej, kollade lite på era nät agg och sleeve kits (corsair)
och undrar om detta sleeve Går till detta nätagg
Då de inte står något om 860, utan bara 850.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Oavsett var Inet säger tycker jag du borde ha någon form av sunt förnuft, inte bara räkna ören i plånboken?

Du har använt musen i tio dagar och anser tydligen fortfarande att den är i väsentligt oförändrat skick och kan säljas vidare till nypris eller nästintill nypris till någon annan? Skulle du vilja köpa möss som använts på det viset, till nypris? Hela vitsen med ångerrätten och lydelsen i den är ju bl a att företagen ska kunna sälja produkten igen utan att förlora pengar samt att kunden ska ha möjlighet att upptäcka rena felköp. Då ska produkten vara försiktigt undersökt, inte använd i veckor. Ganska självklart?

Du skriver att du ändå måste fråga, varför? Om även du tycker det känns fel är väl saken avgjord, då bortsett från vad jag skrev tidigare. Bara att fortsätta använda eller sälja själv och gå vidare.

Varför tror du att jag frågar här i tråden? Mitt sunda förnuft säger emot det hela, men samtidigt undrar jag vad syftet med 2 veckors ångerrätt är egentligen. Tanken var också att Inet har denna sida för sina fysiska produkter, https://www.inet.se/fyndhornan , där det står "I fyndhörnan hamnar produkter som av någon anledning inte passar vårt ordinarie sortiment, det handlar ofta om reparerade produkter, återköp, skadat emballage, ej kompletta varor och liknande.

Jag tror inte själv att Inet anser att det är så den ska hanteras, men tänkte att det är värt att göra en chansning att FRÅGA här i forumet alla fall. Jag har ännu inte begärt återköpet och ville ha åsikt från Inet, samt andra såsom dig här ifrån forumet.

Problemet med en mus är att man har en inlärningsperiod på flera dagar, alla fall jag, en mus är aldrig bekväm direkt i handen utan kräver massa användning.

Men efter din halvnegativa post så väljer jag att lägga ut en annons här på forumet istället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Reyintaz:

Varför tror du att jag frågar här i tråden? Mitt sunda förnuft säger emot det hela, men samtidigt undrar jag vad syftet med 2 veckors ångerrätt är egentligen. Tanken var också att Inet har denna sida för sina fysiska produkter, https://www.inet.se/fyndhornan , där det står "I fyndhörnan hamnar produkter som av någon anledning inte passar vårt ordinarie sortiment, det handlar ofta om reparerade produkter, återköp, skadat emballage, ej kompletta varor och liknande.

Jag tror inte själv att Inet anser att det är så den ska hanteras, men tänkte att det är värt att göra en chansning att FRÅGA här i forumet alla fall. Jag har ännu inte begärt återköpet och ville ha åsikt från Inet, samt andra såsom dig här ifrån forumet.

Problemet med en mus är att man har en inlärningsperiod på flera dagar, alla fall jag, en mus är aldrig bekväm direkt i handen utan kräver massa användning.

Men efter din halvnegativa post så väljer jag att lägga ut en annons här på forumet istället.

Du har enligt lag rätt att inom 14 dagar lämna tillbaka den om den är i väsentligt oförändrat skick, att förpackningen är öppnad etc gör inget då man har rätt att göra den åverkan som krävs för att testa den.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Du har enligt lag rätt att inom 14 dagar lämna tillbaka den om den är i väsentligt oförändrat skick, att förpackningen är öppnad etc gör inget då man har rätt att göra den åverkan som krävs för att testa den.

Upptäckte själv att delar av förpackningen saknas (osäker på hur musen satt fast, men någon del är där), och brochyrer verkar vara slängda, så är väl inte i väsentligt oförändrat skick längre.

Kommer istället upp på SweC marknaden inom kort!

Permalänk
Medlem

Hej, undrar när be quiet! Pure Power L8 530W 80+ Bronze Modulär kommer i lager?=)

Permalänk

Gott nytt år Inet! Blir antagligen ganska många köp innan året är slut hos er!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Chassi: Cooler Master HAF 912 Plus Svart Processor: i5 3570K (Ivy Bridge) RAM: 8 GB Grafikkort: GeForce GTX 670, Kepler PSU: 550W Hårddisk: 120GB SSD + 2TB HDD Ned/Uppkoppling: 100/50 Skärm: Acer LED 27'' Headset samt Tangentbord: Razer Megalodon och Razer Lycosa

Permalänk

Hej! Skulle behöva hjälp, fick en mus i julklapp, som jag testade 1 dag, käände att formen var för liten för mig, har allt kvar och så, det enda som inte är som ursprungligen är att förpackningar har ju oftast en tejpbit för öppningen som jag skar igenom, som denna bilden exakt

http://www.google.se/imgres?hl=sv&tbo=d&biw=1920&bih=993&tbm=...

som den, har försökt maila och ringa Inet, inte kommit fram och det har nog gått 14 eller 15 dagar nu sedans den inköptes....
Vad tror ni om att lämna tillbaka den? jag mailade ju inet för ca 1 vecka sedan, så jag försökte ju få kontakt så snabbt som möjligt....

; Om inet själva skulle få syn på detta inlägg så svara gärna!

Tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av linusberg:

Hej! Skulle behöva hjälp, fick en mus i julklapp, som jag testade 1 dag, käände att formen var för liten för mig, har allt kvar och så, det enda som inte är som ursprungligen är att förpackningar har ju oftast en tejpbit för öppningen som jag skar igenom, som denna bilden exakt

http://www.google.se/imgres?hl=sv&tbo=d&biw=1920&bih=993&tbm=...

som den, har försökt maila och ringa Inet, inte kommit fram och det har nog gått 14 eller 15 dagar nu sedans den inköptes....
Vad tror ni om att lämna tillbaka den? jag mailade ju inet för ca 1 vecka sedan, så jag försökte ju få kontakt så snabbt som möjligt....

; Om inet själva skulle få syn på detta inlägg så svara gärna!

Tack

Ska inte vara några problem tycker jag. Om du mejlat in för 1 vecka sen så är det från det datumet ditt återköp ska gälla.
Men Inet har ju en rättighet att säga nej, då produkten måste återvända i oväsentligt förändrat skick och gärna i en obruten kartong. Men nu kanske Inet är snälla. Bästa vore helt enkelt att ringa dom istället på ondag när dom är tillbaka efter nyårsfirande och ledighet. Jag tror inte de ska vara några problem, med tanke på att dom faktiskt är års 2012 bästa e-butik

Permalänk
Medlem
Skrivet av linusberg:

Hej! Skulle behöva hjälp, fick en mus i julklapp, som jag testade 1 dag, käände att formen var för liten för mig, har allt kvar och så, det enda som inte är som ursprungligen är att förpackningar har ju oftast en tejpbit för öppningen som jag skar igenom, som denna bilden exakt

http://www.google.se/imgres?hl=sv&tbo=d&biw=1920&bih=993&tbm=...

som den, har försökt maila och ringa Inet, inte kommit fram och det har nog gått 14 eller 15 dagar nu sedans den inköptes....
Vad tror ni om att lämna tillbaka den? jag mailade ju inet för ca 1 vecka sedan, så jag försökte ju få kontakt så snabbt som möjligt....

; Om inet själva skulle få syn på detta inlägg så svara gärna!

Tack

Får att använda ångerrätten så skall du ju fylla i ett formulär på deras web så jag tror dom räknar från det datumet, inte det datumet du mailade till dom. Men bästa är att du ringer dom imorgon då jag tror dom har öppet igen.

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Torach:

Får att använda ångerrätten så skall du ju fylla i ett formulär på deras web så jag tror dom räknar från det datumet, inte det datumet du mailade till dom. Men bästa är att du ringer dom imorgon då jag tror dom har öppet igen.

Bara å vänta på när inet svarar Så får vi alla veta hur dom tänker

Permalänk
Medlem
Skrivet av linusberg:

Hej! Skulle behöva hjälp, fick en mus i julklapp, som jag testade 1 dag, käände att formen var för liten för mig, har allt kvar och så, det enda som inte är som ursprungligen är att förpackningar har ju oftast en tejpbit för öppningen som jag skar igenom, som denna bilden exakt

http://www.google.se/imgres?hl=sv&tbo=d&biw=1920&bih=993&tbm=...

som den, har försökt maila och ringa Inet, inte kommit fram och det har nog gått 14 eller 15 dagar nu sedans den inköptes....
Vad tror ni om att lämna tillbaka den? jag mailade ju inet för ca 1 vecka sedan, så jag försökte ju få kontakt så snabbt som möjligt....

; Om inet själva skulle få syn på detta inlägg så svara gärna!

Tack

Har du sagt i mejlet att du vill ångra köpet så räcker det.

Du ska meddela säljaren att du ångrar dig inom 14 dagar. Säljaren behöver inte bekräfta att du har ångrat köpet. Säljaren behöver inte heller ha fått tillbaka varan inom de 14 dagarna.

Permalänk
Medlem

Finns det något (mer eller mindre bekräftat) datum för när de nya Qpad QH-85 och QH-90 kommer in?

Såg att det stod 4:e januari på hemsidan ett tag har jag för mig, men nu är det tillbaka på "Ej i lager". Har samtidigt hört talas om att de finns som demo i några av era butiker, hoppas de betyder att det inte är allt för långt borta nu, behovet av ett lite billigare, oömt, headset börjar bli stort och jag är sugen på att testa dessa

Permalänk
Medlem

Verkar som att Inet har mycket att göra idag, så om ni beställt i helgen och inte får era varor imorgon, så beror de ju på trycket dom har på lagret. (Snackade med kundtjänst idag.)

Permalänk
Inaktiv

När kommer PC360 in?

Permalänk
Medlem

Verkar som att mitt Borderlands 2-problem har löst sig själv, fick ett mail idag att vouchern också var på väg.
Vet inte om ni gjorde något, eller om det bara blev fördröjt, men skönt oavsett.

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.