Permalänk
Medlem

Arbetar ni med ordrar under annandagen?

Visa signatur

Mannagrynsgröt är nog det bästa som finns.

Permalänk
Avstängd

Inet tog bort mina ordrar på TP kablar fastän det inte stod något om max 3 per hushåll när jag gjorde min beställning.
När jag sedan ifrågasatte detta så tog man bort ALLA mina ordrar.

Uselt och brutalt dåligt hanterat. (Inte ens ett simpelt telefonsamtal eller försök till att lösa det)
Hade aldrig hänt med komplett.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av SASPandion:

Inet tog bort mina ordrar på TP kablar fastän det inte stod något om max 3 per hushåll när jag gjorde min beställning.
När jag sedan ifrågasatte detta så tog man bort ALLA mina ordrar.

Uselt och brutalt dåligt hanterat.
Hade aldrig hänt med komplett.se

Det stod klart och tydligt att man max fick köpa 3st på deras annonssida. Tycker du att det vore rimligt för Inet att skicka alla tiotusentals kablar som blev beställda? Det finns vissa som beställt 1000+ kablar bara till sig själva. Bara en person då blir en förlust på 80 000kr.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Marcusk:

Det stod klart och tydligt att man max fick köpa 3st på deras annonssida. Tycker du att det vore rimligt för Inet att skicka alla tiotusentals kablar som blev beställda? Det finns vissa som beställt 1000+ kablar bara till sig själva. Bara en person då blir en förlust på 80 000kr.

För det första fans det inte ens så många kablar.
Vilken annonssida? Jag blev inlänkad direkt till kabelsidan av en bekant. Hur skulle jag veta?
Nej, riktigt lurad.

Det är inte det som irriterar mig utan hur man sköter det.
Man bör ringa upp kunden och förklara hur det ligger till och kanske hitta en lösning, nej istället tar dom bort ordrarna utan ett enda ljud.
Det är AMATÖR-nivå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SASPandion:

För det första fans det inte ens så många kablar.
Vilken annonssida? Jag blev inlänkad direkt till kabelsidan av en bekant. Hur skulle jag veta?
Nej, riktigt lurad.

Det är inte det som irriterar mig utan hur man sköter det.
Man bör ringa upp kunden och förklara hur det ligger till och kanske hitta en lösning, nej istället tar dom bort ordrarna utan ett enda ljud.
Det är AMATÖR-nivå.

Visst det kan vara dåligt att dom inte kommunicerade med dig. Men artikeln ifråga visar klart och tydligt 3st max

http://www.inet.se/produkt/8906305/tp-kabel-cat6-vit-3m-max-3...

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Torach:

Visst det kan vara dåligt att dom inte kommunicerade med dig. Men artikeln ifråga visar klart och tydligt 3st max

http://www.inet.se/produkt/8906305/tp-kabel-cat6-vit-3m-max-3...

Kan tillägga att det inte stog någonstans i själva artikeln innan, varken i länken eller på produkten.
Det stog på bilden dock, så nej det visade inte klart och tydligt innan, långt ifrån.

Sen tycker jag det är löjligt att folk beställde hundratals kablar, en annan sak dock.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Torach:

Visst det kan vara dåligt att dom inte kommunicerade med dig. Men artikeln ifråga visar klart och tydligt 3st max

http://www.inet.se/produkt/8906305/tp-kabel-cat6-vit-3m-max-3...

Dom har ju lagt till i efterhand!!!

Så här såg sidan ut när jag beställde:

http://www.ladda-upp.se/bilder/bdblyxkgbaepo/

Var står det max 3 per kund?

Det är ju pinsamt att man ska behöva ta printscreens på allt bara för att bolagen inte ska kunna fiffla och skriva dit saker i efterhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SASPandion:

Dom har ju lagt till i efterhand!!!

Så här såg sidan ut när jag beställde:

http://www.ladda-upp.se/bilder/bdblyxkgbaepo/

Var står det max 3 per kund?

Det är ju pinsamt att man ska behöva ta printscreens på allt bara för att bolagen inte ska kunna fiffla och skriva dit saker i efterhand!

Ja det har dem, men ändå bra att de kollar på forumet ändå och rättar sig efter fel och misstag som hänt?

Visa signatur

Mannagrynsgröt är nog det bästa som finns.

Permalänk
Medlem

Erbjuder ni fortfarande gratis "Byggnation och test av dator med valfria komponenter"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevvs:

Erbjuder ni fortfarande gratis "Byggnation och test av dator med valfria komponenter"?

det var till och med den 16/12 nu är priset tillbaks som vanligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Kan tillägga att det inte stog någonstans i själva artikeln innan, varken i länken eller på produkten.
Det stog på bilden dock, så nej det visade inte klart och tydligt innan, långt ifrån.

Sen tycker jag det är löjligt att folk beställde hundratals kablar, en annan sak dock.

Skrivet av SASPandion:

Dom har ju lagt till i efterhand!!!

Så här såg sidan ut när jag beställde:

http://www.ladda-upp.se/bilder/bdblyxkgbaepo/

Var står det max 3 per kund?

Det är ju pinsamt att man ska behöva ta printscreens på allt bara för att bolagen inte ska kunna fiffla och skriva dit saker i efterhand!

Ah okej. Då ber jag om ursäkt. Men fortfarande borde man inse att man inte kan beställa tonvis med kablar för det priset...

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marcusk:

Det stod klart och tydligt att man max fick köpa 3st på deras annonssida. Tycker du att det vore rimligt för Inet att skicka alla tiotusentals kablar som blev beställda? Det finns vissa som beställt 1000+ kablar bara till sig själva. Bara en person då blir en förlust på 80 000kr.

Nej, de ger inte 80kr i inköp för en kabel.

Men visst. att de inte säljer obegränsat för en krona kan man förstå.

Permalänk
Inet
Skrivet av SASPandion:

Dom har ju lagt till i efterhand!!!

Så här såg sidan ut när jag beställde:

http://www.ladda-upp.se/bilder/bdblyxkgbaepo/

Var står det max 3 per kund?

Det är ju pinsamt att man ska behöva ta printscreens på allt bara för att bolagen inte ska kunna fiffla och skriva dit saker i efterhand!

Hej!

Om jag inte blandar ihop dig med någon anna så fick du ett mail precis efter du lagt ordern med en förklaring. Ja det var en miss av oss att det gick att missuppfatta, det stod tydligt på själva annonsen men inte om man gick vidare in på beställningssidan, något vi åtgärdade så fort det uppdagades. Jag tror du hade beställt 300st kablar för 1kr och förstod väl antagligen själv att det inte var rätt men försökte ändå, vilket vi självklart förstår men vi kan omöjligt leverera 300st kablar för 1kr styck som du säkert också förstår. I vilket fall så mailade vi dig direkt på annandagen, vid tvåtiden på natten och informerade. Skulle vi ringa kunder mitt i nätterna tror jag många inte skulle uppskatta det, vi kommer ringa dig imorgon när vi är tillbaka på kontoret som vanligt och försöka hitta en lösning så du blir nöjd, känns tråkigt att vi får så mycket hårda ord som att vi skulle försöka fiffla elller inte försöka hjälpa dig, har du förslag på hur vi skulle gjort istället för att du skulle bli nöjda tar vi tacksamt emot en feedbacken så vi kan bättra oss nästa gång!

Ha en fortsatt trevlig annandag!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Avstängd
Skrivet av inet.se:

Hej!

Om jag inte blandar ihop dig med någon anna så fick du ett mail precis efter du lagt ordern med en förklaring. Ja det var en miss av oss att det gick att missuppfatta, det stod tydligt på själva annonsen men inte om man gick vidare in på beställningssidan, något vi åtgärdade så fort det uppdagades. Jag tror du hade beställt 300st kablar för 1kr och förstod väl antagligen själv att det inte var rätt men försökte ändå, vilket vi självklart förstår men vi kan omöjligt leverera 300st kablar för 1kr styck som du säkert också förstår. I vilket fall så mailade vi dig direkt på annandagen, vid tvåtiden på natten och informerade. Skulle vi ringa kunder mitt i nätterna tror jag många inte skulle uppskatta det, vi kommer ringa dig imorgon när vi är tillbaka på kontoret som vanligt och försöka hitta en lösning så du blir nöjd, känns tråkigt att vi får så mycket hårda ord som att vi skulle försöka fiffla elller inte försöka hjälpa dig, har du förslag på hur vi skulle gjort istället för att du skulle bli nöjda tar vi tacksamt emot en feedbacken så vi kan bättra oss nästa gång!

Ha en fortsatt trevlig annandag!

Hej!

För det första, 300 kablar beställde jag inte utan det var en överdrift.
Däremot la ja 150 kablar som beställning. 50x3.
De två första gick igenom, dvs 50 reserverade på kontot.
Den sista gick inte igenom.

Hade det stått klart och tydligt att det var max 3 per kund hade jag aldrig lagt min beställning.
Nu stod det ingenting och då tar man ju för givet att det inte är någon gräns, känner mig lite lurad faktiskt.
Dessutom slösade jag min tid.

I mailet ni skrev stod det bara att ni ändrat ordern till 3 kablar, dvs ett automatiskt utskick då jag fick 2 likadan email.
Ni ändrade alltså bara rakt av, sedan skrev ni att ni hade gjort det och inget mer med det.

Här tänkte jag sprida lite julglädje genom att dela ut kablar till alla nära och kära och var givetvis glad över att få sprida lite julglädje men nej då, det får man inte göra.

(Jag förstår att man kan göra fel, men stora/bra företag brukar också stå för sina fel!!)

Ett exempel är Alitalia (ett flygbolag) som släppte biljetter i Business Class för 20 EURO istället för 2000 EURO. (typo) Dom lät folk flyga på biljetterna i alla fall, det kallar jag för att stå upp för sina misstag. (Ja, ni kan ju själv räkna hur många miljoner euro i förlust det blev där när det spreds över alla flygforum på internet.)

Permalänk
Permalänk

Hej jag har en fråga.

Jag beställde just ett moderkort (MSI Z77 GD-65) och ett par Corsair 8GB (2x4096MB) VENGEANCE LP minnen. Men tydligen så är dessa minnena försenade i lagret. Min fråga är då hur kommer allt ske, Kommer jag få moderkortet först och senare när minnena återkommer som såvidare skickas till dem. Eller får jag vänta en lite längre tid tills minnena kommer tillbaka så får jag allt i ETT packet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SleepyCat:

Hej jag har en fråga.

Jag beställde just ett moderkort (MSI Z77 GD-65) och ett par Corsair 8GB (2x4096MB) VENGEANCE LP minnen. Men tydligen så är dessa minnena försenade i lagret. Min fråga är då hur kommer allt ske, Kommer jag få moderkortet först och senare när minnena återkommer som såvidare skickas till dem. Eller får jag vänta en lite längre tid tills minnena kommer tillbaka så får jag allt i ETT packet?

Om du ber dom väldigt snällt (till supporten) så brukar dom ibland kunna flytta grejerna från butikerna till lagren och sen skicka ut sakerna
annars kan du ju också byta till röda minnen http://www.inet.se/produkt/5315300/corsair-8gb-2x4096mb-cl9-1...

Permalänk

Dem röda ser nog inte bra ut på det moderkortet
Men får försöka imorron att kontakta supporten. meen inet eller någon som har haft samma "problem", ser ni detta svara gärna på min fråga

Permalänk

Lade till Sweclockers rabatten (Fri frakt) fast ingenting händer. Fraktkostnaden är fortfarande där??? Varför är det så? Var nära på att betala...
http://www.inet.se/kundvagn/visa/2749098/2012-12-26

Visa signatur

Proccesor:i5 3450 3,1 Ghz Grafik:GeForce GTX 650Ti 2GB Moderkort:MSI Z77A-G43 ATX Chassi:NZXT Source 210 Elite The voltage :D :Be quiet! Pure power L7 530W Bronze 80+ RAM:Corsair 8GB 1333Mhz HDD:1TB Western digital blue Skärm:BenQ 21,5 LED

Permalänk
Medlem
Skrivet av 420GBGlass:

Lade till Sweclockers rabatten (Fri frakt) fast ingenting händer. Fraktkostnaden är fortfarande där??? Varför är det så? Var nära på att betala...
http://www.inet.se/kundvagn/visa/2749098/2012-12-26

Försvinner inte frakten när du går till kassan?
Edit: Är du säker på att du vill ha Windows 8? Har hört att det inte är det bästa operativsystemet just nu för spel och liknande.
Edit2: Märkte detta: "OBS, fraktfritt gäller ej vid hempaket eller beställning av vår monteringstjänst pga. höga fraktostnader hos Posten."
Edit3 till inet: Det står "fraktostnader" utan k i kostnader på eran sida

Visa signatur

Chassi: En stor bakpotatis
CPU: En körsbärstomat (OC 4.5 tomater) som kyls av ketchup
Modertkort: En extra-allt pizza
Nätagg: En modulär kålrot
Grafikkort: En fet biff (standardklock 987mHeinz)

Permalänk
Medlem

Tänkt att skriva denna posten ett tag nu, kommer ni dra in saker från ESI till erat ljudkorts sortiment?

http://www.esi-audio.com/products/prodigyxfinrg/

Värt att titta på, då det har en inbyggd hörlursförstärkare.

Visa signatur

Chassi: Fractal R3 Svart | Motherboard: Asus P7H55 | CPU: Intel Core i5 750 @ 3.6GHz | CPU Fan: Zalman CNPS12X | RAM: Corsair XMS3 4x3GB @ 2133MHz | GFX: Gigabyte Radeon 5450 Passiv | PSU: Corsair TX 750W 80+ Bronze | Fans: 5xNexus RealSilent White LED | Sound Devices: ESi Juli@ & Beats By Dre & Eurorack MX1604A

Permalänk
Geeks
SweClockers

Denna tråd handlar _inte_ om definitionen av REA, huruvida Inet har rätt att upphäva ordrar etc. Vänligen återgå tilll topic och använd forumet konsumenträtt om ni vill fortsätta diskutera tidigare nämnda frågor.

*Tråd rensad*

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Inet
Skrivet av Superolle:

Har ni möjlighet att ta in fler vita "Färdigsleevade" AX750 kablar?

Vi har det upplagt! http://www.inet.se/kategori/594/tillbehor/186/corsair

Skrivet av Zizoor:

Hej Inetfolket, bara en liten fråga och kanske nåt tips eller nåt... Då jag inte sett dessa http://www.corsair.com/us/headset-earpads-black-leatherette.h... någonstans i sverige, alls. Kanske det skulle vara nåt att ta in i sortimentet? Då jag (och seriöst alla jag känner) som köpt Corsair Vengeance 1500 och 2000 tycker att microfibret blir lite för varmt om man säger så. Bara en tanke. God fortsättning på er!

Tack för tipset - har skickat vidare det till inköpsavdelningen.

Skrivet av Batman:

Stort och bra gjort av er att förklara hur ni tänker angående hela rea-grejen. Även om jag tycker att det finns rejält med godbitar så är det vissa som ändå måste hålla på och gnälla och trilskas, kanske inte fick några hårda klappar i år ni eller
Fortsätt med det goda och fina arbetet INET

Tack

Skrivet av THEBADGUY:

Ja det blir ju tyvärr alltid en massa gnäll och tårar när folk inte får det dom vill ha.
Men jag tycker att ni gör ett jättebra jobb överlag Inet! Fortsätt så!

Passar även på att fråga;
Kommer ni att få in Antec P280 white edition? Tänkte eftersom ni har den vanliga versionen, så kanske ni kan få in den vita också?

Ha ett gott nytt år iaf!

Den bör komma upp inom kort - håll utkik på hemsidan!

Skrivet av Senseiio:

Arbetar ni med ordrar under annandagen?

Nej, men idag kör vi på som vanligt!

Skrivet av wookpannan:

Gissningsvis kommer det in om ca 2 veckor. Väntar på bekräftelse och uppdaterar sidan så fort vi vet mer!

Skrivet av SleepyCat:

Hej jag har en fråga.

Jag beställde just ett moderkort (MSI Z77 GD-65) och ett par Corsair 8GB (2x4096MB) VENGEANCE LP minnen. Men tydligen så är dessa minnena försenade i lagret. Min fråga är då hur kommer allt ske, Kommer jag få moderkortet först och senare när minnena återkommer som såvidare skickas till dem. Eller får jag vänta en lite längre tid tills minnena kommer tillbaka så får jag allt i ETT packet?

Normalt inväntar vi tills hela ordern är komplett innan vi skickar iväg den från oss, dvs du kommer få ett paket med både moderkort och minne så fort det finns i lager.

Skrivet av 420GBGlass:

Lade till Sweclockers rabatten (Fri frakt) fast ingenting händer. Fraktkostnaden är fortfarande där??? Varför är det så? Var nära på att betala...
http://www.inet.se/kundvagn/visa/2749098/2012-12-26

Skrivet av Deatlev:

Försvinner inte frakten när du går till kassan?
Edit: Är du säker på att du vill ha Windows 8? Har hört att det inte är det bästa operativsystemet just nu för spel och liknande.
Edit2: Märkte detta: "OBS, fraktfritt gäller ej vid hempaket eller beställning av vår monteringstjänst pga. höga fraktostnader hos Posten."
Edit3 till inet: Det står "fraktostnader" utan k i kostnader på eran sida

Som Deatlev skrev så har vi varit tvungna att ändra pga. förändringar i villkoren hos Posten.

Tack, har fixat till stavfelet!

Skrivet av TEEH:

Tänkt att skriva denna posten ett tag nu, kommer ni dra in saker från ESI till erat ljudkorts sortiment?

http://www.esi-audio.com/products/prodigyxfinrg/

Värt att titta på, då det har en inbyggd hörlursförstärkare.

Tyvärr inget som vi har möjlighet att ta in i dagsläget men har tipsat inköpsavdelningen så dom ska hålla ett öga öppet!

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Medlem

Tjena,

Har planer för en tyst liten HTPC för vardagsrummet Tänkte höra när ni får in Streacom FC8 Evo Svart (6911650) i sortimentet.
Samt Streacom fjärrkontroll inkl. IR-reciever (6909641).
Blir min egna lilla julklapp

Permalänk
Medlem

Tja Inet!

Tycker att ni ska dra till med en större rea på de lite bättre SSD-diskarna som finns där ute.
Pratar om de som ligger mellan priserna ~1.500 - 2.000:-

Vad tycker forumet om det?

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Yorgo_:

Tja Inet!

Tycker att ni ska dra till med en större rea på de lite bättre SSD-diskarna som finns där ute.
Pratar om de som ligger mellan priserna ~1.500 - 2.000:-

Vad tycker forumet om det?

Jag skulle tro att SSD-priserna redan är väldigt hårt pressade, finns inte mycket marginaler att hämta där.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem

Vilken tid under dagen brukar ni skicka paket?

Visa signatur

Mannagrynsgröt är nog det bästa som finns.

Permalänk
Inet
Skrivet av t0kk:

Tjena,

Har planer för en tyst liten HTPC för vardagsrummet Tänkte höra när ni får in Streacom FC8 Evo Svart (6911650) i sortimentet.
Samt Streacom fjärrkontroll inkl. IR-reciever (6909641).
Blir min egna lilla julklapp

Lådan är det tyvärr obekräftad leveranstid på just nu - mitten/slutat på januari skulle jag gissa.

Fjärrkontrollen finns dock i lager hos distributör så det ska bara vara några arbetsdagar från det att vi fått in en beställning.

Skrivet av Yorgo_:

Tja Inet!

Tycker att ni ska dra till med en större rea på de lite bättre SSD-diskarna som finns där ute.
Pratar om de som ligger mellan priserna ~1.500 - 2.000:-

Vad tycker forumet om det?

Har tipsat inköp om det!

Skrivet av Senseiio:

Vilken tid under dagen brukar ni skicka paket?

Vi skickar löpande under hela dagen och Posten kommer och hämta flera gånger varje dag! Har ett enormt tryck just nu på centrallagret med tanke på långhelgen som varit.

Visa signatur

Frågor? info@inet.se | 031-65 27 00 | Facebook | Discord
Instagram

Permalänk
Avstängd

Angående kabelstrulet som jag upplevde!

En anställd på inet ringde upp precis, förklarade sin syn på saken och jag fick förklara min.

Blir lite tillrättavisad om mitt beteende här på forumet och visst håller jag med, borde gett inet chansen att ringa upp först.

Kunde helt klart valt bättre ord i forumet men i samband med annan irritation blev det lite väl hätsk ton mot inet, men inget som jag egentligen menar. Men tycker ändå att företag bör stå upp för sina misstag (se exemplet jag skrev tidigare)

Killen frågade hur vi skulle göra för att alla parter skulle bli nöjda och jag nämnde att jag behöver minst 10 kablar.
Det är inga problem säger han och han insisterar på att kablarna skickas utan kostnad trots att jag säger att jag absolut betalar för kablarna, det är inte där skon klämmer så att säga.

Bra skött av inet att ringa upp och lösa det via telefon.
Vill ursäkta för min ton här på forumet, men som sagt. Irriterad över andra saker fick bägaren att rinna över.

Jag hoppas även att inet kollar över sina "kampanjer" mer noggrant i framtiden så inte samma "problem" kommer igen senare.
Nu var det tur att det uppstod med endast tp-kablar, det kunde ju varit värre med dyrare produkter.

Bra löst inet, nu har ni kvar en kund som ser fram emot att hämta en Samsung 24" imorgon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zizoor:

Hej Inetfolket, bara en liten fråga och kanske nåt tips eller nåt... Då jag inte sett dessa http://www.corsair.com/us/headset-earpads-black-leatherette.h... någonstans i sverige, alls. Kanske det skulle vara nåt att ta in i sortimentet? Då jag (och seriöst alla jag känner) som köpt Corsair Vengeance 1500 och 2000 tycker att microfibret blir lite för varmt om man säger så. Bara en tanke. God fortsättning på er!

Huh?!? Jag har inga microfiberkuddar på. Mina 1300 levererades med fuskläderkuddarna. Har det blivit något fel här kanske?

Visa signatur

Ryzen 3900X
ASUS GTX 1080 Ti Strix OC
32 GB Corsair Vengeance RGB RAM
Samsung CF791 3440x1440 @ 100 Hz