Permalänk
Medlem

19,216 backers
£1,091,881 pledged of £1,250,000 goal
5 days to go

Visa signatur

AMD 5600x

Permalänk
Medlem

19,463 backers
£1,116,021 pledged of £1,250,000 goal
4 days to go

Visa signatur

AMD 5600x

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker det är nästan exakt en EVE-online kopia?? Känns ganska meningslöst..

Permalänk
Medlem

Det är bara du.

Permalänk

Det kommer nog bli allt annat än EVE-online.

Har pyntat in lite slantar nu. Synd att man får lön den 7:e januri och sista datum är 5:e Januari. Hade gärna gått upp till 85 pund. Körde Frontier: Elite 2 på Amiga emulator igår och insåg hur mycket jag älskade det spelet som grabb.

19,885 backers
£1,151,536 pledged of £1,250,000 goal
3 days to go

Visa signatur

""All you need in this life is ignorance and confidence, and then success is sure" - Mark Twain"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fuusko:

Är det bara jag som tycker det är nästan exakt en EVE-online kopia?? Känns ganska meningslöst..

Nej. Det är EVE som försökte kopiera Elite och failade totalt.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD 5600x

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Nej. Det är EVE som försökte kopiera Elite och failade totalt.

Hur failade EVE? De har blivit större med åren.

Permalänk
Medlem
Permalänk

Verkar som min egen önskan om "stämningen" i spelet tycks vara lik den som skaparna har. Spelar inte mycket nuförtiden men om detta blir av så kommer det bli spela av. Möjligheterna är enorma. Bara glädjen att upptäcka nya system(med värdefulla mineraler) eller handels-rutter gör mig känslosam

Visa signatur

""All you need in this life is ignorance and confidence, and then success is sure" - Mark Twain"

Permalänk
Medlem

Man kommer ju även kunna spela det singleplayer, så det borde passa alla slags gamers.

Backa upp spelet nu, det finns ett par 20£ slots öppna just nu, men dom försvinner fort!

Visa signatur

AMD 5600x

Permalänk

Iofs lite äldre men en del bra svar från Braben angående PVP etc och hur man ska undvika att hamna i MMO-träsket:

Visa signatur

""All you need in this life is ignorance and confidence, and then success is sure" - Mark Twain"

Permalänk
Medlem

Har redan backat Wasteland 2, Project Eternity, Age of Decadence och Path of Exile med en hel del pengar så jag står över den här gången även om spelet säkert kan bli intressant.

Frågan är dock hur väl de kommer lyckas med fokus på singleplayer. Jag avskyr vanligtvis MMO:n men om det är någonting som Eve online lyckas riktigt bra med så är det att skapa ett dynamiskt universum. AI kommer alltid att vara begränsad och förutsägbar, med levande spelare blir förutsättningarna helt annorlunda.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Windir87:

Har redan backat Wasteland 2, Project Eternity, Age of Decadence och Path of Exile med en hel del pengar så jag står över den här gången även om spelet säkert kan bli intressant.

Frågan är dock hur väl de kommer lyckas med fokus på singleplayer. Jag avskyr vanligtvis MMO:n men om det är någonting som Eve online lyckas riktigt bra med så är det att skapa ett dynamiskt universum. AI kommer alltid att vara begränsad och förutsägbar, med levande spelare blir förutsättningarna helt annorlunda.

Skickades från m.sweclockers.com

Elite var ju tidigare enkom single player, och vilken spelvärld sen. Elite Frontier hade "513,982,470 unique star systems". Helt Open-ended där du själv gjorde vad som föll dig in. Om du läser nedanstående FAQ post, så blir single player upplevelsen "berikad" i E:D (men enbart om man själv vill!)

How will single player work? Will I need to connect to a server to play?

The galaxy for Elite: Dangerous is a shared universe maintained by a central server. All of the meta data for the galaxy is shared between players. This includes the galaxy itself as well as transient information like economies. The aim here is that a player's actions will influence the development of the galaxy, without necessarily having to play multiplayer.

The other important aspect for us is that we can seed the galaxy with events, often these events will be triggered by player actions. With a living breathing galaxy players can discover new and interesting things long after they have started playing.

Update! The above is the intended single player experience. However it will be possible to have a single player game without connecting to the galaxy server. You won't get the features of the evolving galaxy (although we will investigate minimising those differences) and you probably won't be able to sync between server and non-server (again we'll investigate).

Visa signatur

www.faihido.com - Musikgrupp jag grundat med min bror
www.mathiaskholm.se - Personlig hemsida
www.faihidoadministration.se - Administrativa vårdtjänster på distans
www.medicinsksekreterare.se - Samlad information för vårdadministratörer/medicinska sekreterare

Permalänk
Medlem

20,274
Backers

£1,181,193
pledged of £1,250,000 goal

62
hours to go

Permalänk
Medlem

Nära nu !!!

20,661 Backers

£1,218,595 pledged of £1,250,000 goal

56hours to go

Visa signatur

www.faihido.com - Musikgrupp jag grundat med min bror
www.mathiaskholm.se - Personlig hemsida
www.faihidoadministration.se - Administrativa vårdtjänster på distans
www.medicinsksekreterare.se - Samlad information för vårdadministratörer/medicinska sekreterare

Permalänk
Medlem

Då var spelet fund:at!!!

20,996 Backers

£1,251,296 pledged of £1,250,000 goal

52 hours to go

Visa signatur

www.faihido.com - Musikgrupp jag grundat med min bror
www.mathiaskholm.se - Personlig hemsida
www.faihidoadministration.se - Administrativa vårdtjänster på distans
www.medicinsksekreterare.se - Samlad information för vårdadministratörer/medicinska sekreterare

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

YES!!

Visa signatur

AMD 5600x

Permalänk

Underbart! Trodde spelet skulle bli fundat först sista dagen men ICKE! Lovely lovely!
Och sen att man kan styra sitt skepp med handkontroller, som jag längtat efter det! Alldeles för länge sen nu... och det kan man inte i EVE som är ett annorlunda spel.

Visa signatur

Bloggen för dig med sjuk/egendomlig humor:
http://www.colinzeal.se

Permalänk

Slängde en 100£ pledge på detta tillslut tidigare idag också. Dom hade en riktigt usel och blyg start på Kickstarter men nu efterhand så har dom släppt en del intressant material. Är mer aktiv och taggad på Star Citizen, men man kan ju aldrig få för lite av denna genren så det är lika bra att backa Hoppas det blir bra!

Jävla tjat om EVE här också ser jag. Både Elite och Star Citizens spirituella föregångare gjorde detta grundkonceptet långt innan EVE. Så dom kör ju vidare på det dom redan är kända för och utvecklas även rent tekniskt nu när det finns mycket kraftfullare datorer och vettigt internet. Men den stora charmen jämfört med EVE är ju att du faktiskt flyger skeppen själv, så det tillhör ju egentligen en helt annan genre och bör inte jämföras över huvud taget.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

Skönt att se Elite gå i mål också! Har följt kampanjen noga men inte pledgat själv, hade inte riktigt budget efter Star Citizen-kampanjen. Aldrig spelat något i Elite-serien, men om deras pitch och concept är något att gå på så är jag riktigt sugen på att spela det, kanske som en uppvärming till Star Citizen om båda håller tidtabellen. Kul att se denna typen av spel på kartan igen!

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R3 Mobo: Asus P6T Deluxe V2 CPU: Intel i7 950 3,06GHz PSU: Corsair HX 650W RAM: Corsair XMS 12GB DDR3 2000MHz Grafik: MSI GTX 1070 Ljud: Focusrite Scarlett 6i6 USB, 2x ESI nEar 05 Lagring: OS/Program: 1TB Samsung 850 Evo SSD, Data: 2TB WD Black OS: Win 10 Pro Skärm: Dell U2713HM

Permalänk

Det blir fräckt att köra coop i framtiden. Ska man frakta något riktigt dyrbart lär man ju behöva eskort av mänskliga spelare. Eller angripa någon riktig välbeväpnad feting "for the loot".

Visa signatur

""All you need in this life is ignorance and confidence, and then success is sure" - Mark Twain"

Permalänk
Medlem

1,5 dag kvar. Det finns platser kvar på 20£ nivån om nån är sugen och köpa in sig billigt (digital download).

Visa signatur

www.faihido.com - Musikgrupp jag grundat med min bror
www.mathiaskholm.se - Personlig hemsida
www.faihidoadministration.se - Administrativa vårdtjänster på distans
www.medicinsksekreterare.se - Samlad information för vårdadministratörer/medicinska sekreterare

Permalänk
Medlem

...nu närmar vi oss Mac stretch goal vid 1,4m... och nås 1,5m då blir det ytterligare 10 spelbara skepp...

23,099 Backers

£1,358,593 pledged of £1,250,000 goal

27 hours to go

Visa signatur

www.faihido.com - Musikgrupp jag grundat med min bror
www.mathiaskholm.se - Personlig hemsida
www.faihidoadministration.se - Administrativa vårdtjänster på distans
www.medicinsksekreterare.se - Samlad information för vårdadministratörer/medicinska sekreterare

Permalänk
Medlem

Lite info och idéer vad gäller sköldar:

Permalänk
Medlem

Nära 1.5M nu. Mycket trevligt

Permalänk
Medlem

20£ tog nyss slut. 25£ finns det gott om och det vad vad jag gett. Tycker att Elite har bättre utseende på skepp än Star Citizen och att flyga nära ett förstört skepp och se in i den vad den kar för last som går att ta är underbart! Just sån interaktion är vad jag vill ha. Skulle också vara perfekt om man kan åka till en "verkstad" eller en skeppsdocka för större skepp och se visuellt när de monterar uppgraderingar. Ser fram emot både Elite Dangerous och Star Citizen :).

Permalänk
Medlem

Alla mål uppnådda!

24,929 backers
£1,512,319 pledged of £1,250,000 goal
5 hours to go

Visa signatur

AMD 5600x