Permalänk
Medlem

Mitt första Juldatorbygge

Godkväll alla sweclockare
Jag har tänkt att köpa en från grunden ny dator i delar, här efter jul. (har byggt en dator tidigare, men aldrig valt delar)
Eftersom att jag länge funderat på det, men aldrig påbörjat projektet så känner jag att jag kan behöva en hjälpande hand, och svar på MÅNGA frågor
datorn kommer att flyttas runt ett par gånger per månad och användas till att spela många olika sorters spel och även filma detta, kan även ibland rendera filmer, men detta är bara en liten del så den behöver inte vara super på sådant (min AMD Althon II x4 har varit tillräcklig till den lilla film jag renderat) Spelen som spelas är allt från COD MW3 och BF3 till Metro 2033 och Diablo 3 och Ghost Recon Future Soldier

Jag vill ha att min dator ska vara så tyst som möjligt, och är det då en bra idé att sikta på en vattenkylare? -jag tänker på en Corsair hydro H80i-
och isåfall hur går det om man ska flytta runt sin dator? jag färdas ofta runt på LAN osv, inte kan kylarblocket bli skadat av det? och visst ryms det i ett lite större miditower chassi?

I min dator hade jag tänkt att ha ett "ASUS GeForce GTX 680 4GB "DirectCU II" http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=767329 men jag kan inte mycket om andra delar än grafikkort, så om någon vänlig människa kan hjälpa mig genom att föreslå delar som passar bra till så skulle jag vara tacksam. En motivation till valet skulle vara ännu bättre eftersom att man då också kanske lär sig något

Min budget ligger på 7500kr exklusive grafikkortet och jag har funderat på om en Intel Core i7-3820 med 3,6 GHz Quad Core http://www.netonnet.se/art/dator/komponenter/processor/intel-... och jag undrar även ifall den processorn kommer att få hela datorns prestanda att minska eftersom att den "flaskhalsar" grafikkortet, och isåfall kom gärna med andra förslag som skulle passa bättre

I övrigt så vill jag ha en SSD på 128gb och HDD på 1tb med 7500 RPM. Dessa kan jag själv kolla runt efter men rekommendationer är alltid uppskattat

Nätaggregat är en del som jag vet lite om, men jag vill ha ett modulärt nätagg. Om någon kan säga hur många watt som skulle behövas för att driva denna dator så vore jag tacksam

Ramminnen ska ha sammanlagda minnesmängden 8gb men hastighet (Mhz) kan jag inget om
men samma sak där, rekommendationer på fabrikat skulle uppskattas ^^

Moderkort, vet bara att jag ska ha ett som passar processorn och som har möjlighet att SLI koppla grafikkort, men även här skulle hjälp uppskattas

Chassi där tar jag ett miditower som rymmer det jag vill ha i den och som är stilrent, har en ruta så man kan se in, och någon form av belysning, LED-fläktar duger fint:). Siktar mot ett som ligger runt 1000:- eller liknande

Ska sätta in en billig cd/dvdläsare som jag har hemma

Ifall jag nu slutligen missat någon vital del så säg till och tack snälla för all kommande hjälp, jag känner att detta aldrig hade gått utan sweclockers.com
Ha en god jul

EDIT: slutliga kundvagnen blev alltså: http://www.inet.se/kundvagn/visa/2795431/2013-01-03

Visa signatur

CPU Intel core i5-3570k│MB ASRock Z77 Extreme4│Cooler Corsair Hydro H80i + 2xNoctua NF-F12│GPU 2x EVGA Classified GTX 780 Sli│HDD Western Digital 2tb│SSD Intel 330 reseller│RAM Corsair Vengeance (2x4GB) + Gskill Ripjaw (2x8GB)│PSU Corsair RM1000 │Chassi Fractal Design define r4 titan│Mus Mionix NAOS 7000│Tangentbord FUNC kb-460 cherry mx blue│Belysning NZXT HUE RGB LED Controller│

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bildoor:

Spel: CoD, MW3, BF3, Metro 2033, Diablo3, Ghost Recon Future Soldier

Användningsområden: Spel, LAN,

Krav: Tyst, Sluten kylare, GTX 680 4GB, SSD, 1TB HDD 7200rpm,Modulärt nätdel, SLI, Miditower

Budget: 7500kr exkl grafikkortet

Om LAN är i fokus är min rekommendation till dig som första gångs köpare att köpa ett mITX system, dels p.g.a dess vikt samt mobiliteten i att ta med sig datorn. Nackdelen med mITX är avsaknaden utav SLI möjligheter. Jag ska sätta ihop ett antal system åt dig.

i5 ITX: http://www.inet.se/kundvagn/visa/2731238/2012-12-23
i5 ATX: http://www.inet.se/kundvagn/visa/2731267/2012-12-23

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Murdoc:

Om LAN är i fokus är min rekommendation till dig som första gångs köpare att köpa ett mITX system, dels p.g.a dess vikt samt mobiliteten i att ta med sig datorn. Nackdelen med mITX är avsaknaden utav SLI möjligheter. Jag ska sätta ihop ett antal system åt dig.

i5 ITX: http://www.inet.se/kundvagn/visa/2731238/2012-12-23
i5 ATX: http://www.inet.se/kundvagn/visa/2731267/2012-12-23

Blir det inte lite trångt i Prodigy med push-pull? Och saknas det inte grafikkort?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av stee_vo:

Blir det inte lite trångt i Prodigy med push-pull?

Nej, fläkt->H70->Fläkt?

Citat:

Och saknas det inte grafikkort?

Läs TS inlägg igen, så förstår du..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Murdoc:

Om LAN är i fokus är min rekommendation till dig som första gångs köpare att köpa ett mITX system, dels p.g.a dess vikt samt mobiliteten i att ta med sig datorn. Nackdelen med mITX är avsaknaden utav SLI möjligheter. Jag ska sätta ihop ett antal system åt dig.

i5 ITX: http://www.inet.se/kundvagn/visa/2731238/2012-12-23
i5 ATX: http://www.inet.se/kundvagn/visa/2731267/2012-12-23

Tja, tack för svar
Det är så att jag vill ha ett miditower trots att jag ska LANa med den eftersom att jag inte är så bra på att bygga i små chassin, och dessutom trivs jag med den storlek som jag har (alltså midi tower)

men trevligt att du satt ihop ett helt system så att jag fick en bild av hur man kan bygga, kommer nog att justera en del men det var en bra grund! te.x. så vill jag ha ett chassi med "sidofönster" och belysning men det går ju att byta

Måste dock fråga varför du valde en i5a istället för i7an som jag föreslog. Den du rekommenderade kanske är bättre men isåfall på vilket sätt?

Även så undrar jag ifall du hade någon speciell anledning till att välja just den vattenkylningen?

En lite allmän fråga, skulle det gå att i framtiden köra SLI kopplade grafikkort med just detta nätaggregat?

Du har ju valt 2x4gb = 8 vilket är bra, men är det inte så att man bör fylla alla fyra ram "slots"en så att processorn kan gå på 4stegs hyperthread eller nått (detta kan också vara HELT fel men jag tror att jag hört nått sådant om att man hälst ska fylla alla "uttag")

och sista frågan, på informationen om SSDn står det: "Tänk på att denna endast är 7mm tjock och kanske inte passar i alla laptops" ehm. Inte är det så att samma sorts ssd diskar funkar både till stationära och Laptops? trodde laptops hade en egen mindre modell^^

och slutligen bara för att förtydliga så vill jag inte på något sätt "hacka ner på" vad du föreslagit utan bara försöka lära mig varför du valt som du gjort
HOJ

Visa signatur

CPU Intel core i5-3570k│MB ASRock Z77 Extreme4│Cooler Corsair Hydro H80i + 2xNoctua NF-F12│GPU 2x EVGA Classified GTX 780 Sli│HDD Western Digital 2tb│SSD Intel 330 reseller│RAM Corsair Vengeance (2x4GB) + Gskill Ripjaw (2x8GB)│PSU Corsair RM1000 │Chassi Fractal Design define r4 titan│Mus Mionix NAOS 7000│Tangentbord FUNC kb-460 cherry mx blue│Belysning NZXT HUE RGB LED Controller│

Permalänk
Medlem
Skrivet av stee_vo:

Blir det inte lite trångt i Prodigy med push-pull?

Skrivet av Mr.Murdoc:

Nej, fläkt->H70->Fläkt?

Okej, du måste ta det där fån början vad är push-pull? har det med kylningen att göra?

Visa signatur

CPU Intel core i5-3570k│MB ASRock Z77 Extreme4│Cooler Corsair Hydro H80i + 2xNoctua NF-F12│GPU 2x EVGA Classified GTX 780 Sli│HDD Western Digital 2tb│SSD Intel 330 reseller│RAM Corsair Vengeance (2x4GB) + Gskill Ripjaw (2x8GB)│PSU Corsair RM1000 │Chassi Fractal Design define r4 titan│Mus Mionix NAOS 7000│Tangentbord FUNC kb-460 cherry mx blue│Belysning NZXT HUE RGB LED Controller│

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bildoor:

Måste dock fråga varför du valde en i5a istället för i7an som jag föreslog. Den du rekommenderade kanske är bättre men isåfall på vilket sätt?

Det är en personlig preferens, Anledning att det blev en i5:a hade med ekonomin att göra. Med en i7:a landar du på cirka 8500kr, med i5 inom budget.

Citat:

Även så undrar jag ifall du hade någon speciell anledning till att välja just den vattenkylningen?

H70 samt fläktarna jag valde kommer sluta i ett bra push-pull system som garanterat kommer hålla din processor sval.

Citat:

En lite allmän fråga, skulle det gå att i framtiden köra SLI kopplade grafikkort med just detta nätaggregat?

Bra att du upplyste mig, hade missat att den bara hade 2st PCI-Express kontakter. jag ska stuva om i kundvagnen och se vart vi hamnar med ett bättre nätaggregat.

Citat:

Du har ju valt 2x4gb = 8 vilket är bra, men är det inte så att man bör fylla alla fyra ram "slots"en så att processorn kan gå på 4stegs hyperthread eller nått (detta kan också vara HELT fel men jag tror att jag hört nått sådant om att man hälst ska fylla alla "uttag")

Det är en personlig preferens, Jag personligen rekommenderar hellre 2x4GB än 4x2GB.

Citat:

och sista frågan, på informationen om SSDn står det: "Tänk på att denna endast är 7mm tjock och kanske inte passar i alla laptops" ehm. Inte är det så att samma sorts ssd diskar funkar både till stationära och Laptops? trodde laptops hade en egen mindre modell^^

Samtliga SSD är utav 2,5" storleken. Laptops använder sig av 2,5" Hårddiskar, medans stationära datorer använder 3,5"

Citat:

och slutligen bara för att förtydliga så vill jag inte på något sätt "hacka ner på" vad du föreslagit utan bara försöka lära mig varför du valt som du gjort
HOJ

Mina listor är bara för att ge dig en översikt om vad jag rekommenderar samt du får för pengarna

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bildoor:

Okej, du måste ta det där fån början vad är push-pull? har det med kylningen att göra?

Ja det är hur man monterar fläktarna..Ena fläkten monterar för att dra in Fläkt Pusch(insug)->H70->Fläkt pull(utblås)

Permalänk
Avstängd

Med lite omstuvning kom jag upp med något liknande http://www.inet.se/kundvagn/visa/2731608/2012-12-24

Permalänk

Hej Murdoc,

Sitter i samma sits som Bildoor och kollade igenom den här tråden efter info.

Skillnaden mellan dom 2 listorna som du länkade var:
- Chassi (Bildoors chassi val)
- PSU för SLI stöd
- Asus P8Z77-V ---> ASRock Z77 EXTREME4, ATX

Varför bytet av moderkortet?

Ursäkta om jag "hijackar" tråden.

*EDIT* Vilken GPU skulle du rekommendera?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Citrusbomb:

Hej Murdoc,

Sitter i samma sits som Bildoor och kollade igenom den här tråden efter info.

Skillnaden mellan dom 2 listorna som du länkade var:
- Chassi (Bildoors chassi val)
- PSU för SLI stöd
- Asus P8Z77-V ---> ASRock Z77 EXTREME4, ATX

Varför bytet av moderkortet?

Ursäkta om jag "hijackar" tråden.

*EDIT* Vilken GPU skulle du rekommendera?

Listorna är bara ett förslag på vad jag personligen anser är prisvärt, sedan är det upp till TS om han önskar gå på sin egna linje eller t.ex mitt.

Byte av moderkortet kan väl på ett enkelt sätt sammanfattas, Längre garanti samt Wlan kort ingår i priset.

Nätdelen har SLI stöd, information på inet´s hemsida är felaktig!

Permalänk

Måste vara blind men var står det att ett Wlan kort ingår i ASROCK Mobo?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Citrusbomb:

Måste vara blind men var står det att ett Wlan kort ingår i ASROCK Mobo?

Du verkar yra om AsRock kortet. Av den lista du skrev framgår det att du vill veta varför jag bytte från AsRock till ASUS..

Permalänk

Då ber jag så mycket om ursäkt. Utifrån listorna så bytte du från en ASUS till AsRock.
Den första listan http://www.inet.se/kundvagn/visa/2731267/2012-12-23 ingår ett ASUS kort
medans http://www.inet.se/kundvagn/visa/2731608/2012-12-24 ingår ett AsRock kort.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Citrusbomb:

Då ber jag så mycket om ursäkt. Utifrån listorna så bytte du från en ASUS till AsRock.
Den första listan http://www.inet.se/kundvagn/visa/2731267/2012-12-23 ingår ett ASUS kort
medans http://www.inet.se/kundvagn/visa/2731608/2012-12-24 ingår ett AsRock kort.

Okej nu hänger jag med, kortfattat det har med budgeten att göra. Vill man hålla sin inom budgeten får man helt sonika byta ut delar för att inte överstiga med flera tusen kronor.

Permalänk

Okej! Då förstår jag!
Jag får tacka så mycket för hjälpen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Murdoc:

Listorna är bara ett förslag på vad jag personligen anser är prisvärt, sedan är det upp till TS om han önskar gå på sin egna linje eller t.ex mitt.

Byte av moderkortet kan väl på ett enkelt sätt sammanfattas, Längre garanti samt Wlan kort ingår i priset.

Nätdelen har SLI stöd, information på inet´s hemsida är felaktig!

Aha, jag hade faktist tänkt fråga om det men Citrusbomb var före.
OfT; Jag har varit lite frånvarande på tråden men är tillbaka nu, och anledningen till det var att jag firade jul och åt julbord ^^

OnT; Väntar nu på att veta hur mycket pengar som jag ska få i julklapp och kanske kan justera min budget efter det, men jag har stuvat om lite i kundvagnen med den budget som jag förhoppningsvis kommer att ha
http://www.inet.se/kundvagn/visa/2730548/ny-dator
och här följer en kort motivering till ändringarna:
Chassit ändrade jag för att jag ville ha ett chassi med färdig belysning, (jag kan inte installera lysrör och Led-lister själv) och eftersom att jag inte vill ha ett chassi med en lucka där framme

Processorn ville jag ha en i7a och denna var inom mina prisramar och hade bra recensioner.

Vattenkylningspaketet var det många recensenter som klagade på att pumpen lät som om den innehöll luftbubblor och sådant vill jag inte vara med om x)

Hårddsiken hade 3års garanti istället för den med 2år

om någon har något förslag som skulle passa bättre så säg till, men såhär ser det ut just nu

Visa signatur

CPU Intel core i5-3570k│MB ASRock Z77 Extreme4│Cooler Corsair Hydro H80i + 2xNoctua NF-F12│GPU 2x EVGA Classified GTX 780 Sli│HDD Western Digital 2tb│SSD Intel 330 reseller│RAM Corsair Vengeance (2x4GB) + Gskill Ripjaw (2x8GB)│PSU Corsair RM1000 │Chassi Fractal Design define r4 titan│Mus Mionix NAOS 7000│Tangentbord FUNC kb-460 cherry mx blue│Belysning NZXT HUE RGB LED Controller│

Permalänk
Avstängd

[QUOTE="Bildoor;13038476"]http://www.inet.se/kundvagn/visa/2730548/ny-dator
och här följer en kort motivering till ändringarna:

Citat:

Chassit ändrade jag för att jag ville ha ett chassi med färdig belysning, (jag kan inte installera lysrör och Led-lister själv) och eftersom att jag inte vill ha ett chassi med en lucka där framme

Personligen skulle jag undvika CoolerMaster chassin, de är inte värda sitt pris. Lysrören fästes med Dubbelhäftande tejp, Ledlisterna kan fästas på samma sätt. Lukan fyller en funktion då den är ljuddämpad den med, hur ofta på en dag öppnar du luckan för att ev. använda en dvd-brännare?

Citat:

Processorn ville jag ha en i7a och denna var inom mina prisramar och hade bra recensioner.

Totalt onödig utgift, 3570k sköter sina uppgifter galant och är ju dessutom billigare.

Citat:

Vattenkylningspaketet var det många recensenter som klagade på att pumpen lät som om den innehöll luftbubblor och sådant vill jag inte vara med om

Chansen att en H80i får samma fel är ganska överhängande även här.

Citat:

Hårddsiken hade 3års garanti istället för den med 2år

Välj hellre Western Digital framför Seagate.

Permalänk
Medlem
Citat:

Personligen skulle jag undvika CoolerMaster chassin, de är inte värda sitt pris. Lysrören fästes med Dubbelhäftande tejp, Ledlisterna kan fästas på samma sätt. Lukan fyller en funktion då den är ljuddämpad den med, hur ofta på en dag öppnar du luckan för att ev. använda en dvd-brännare?

-Jag räknar med att använda den typ 1ggn/vecka, men jag är orolig att jag ska slå den mot en vägg så spricker den (min kompis hade en liknande låda, men framsidan var gjord i plast och fick stå ut med en del smällar, och man märkte att plasten sviktade flera gånger, har dessutom ett dåligt minne av min senaste byggupplevelse i ett sådant eftersom att jag inte KLARADE att koppla ihop fläktarna X(
Aja om du hjälper mig med en grej...så kanske det kan bli ett sådant after all.
Kan du säga ifall mitt grafikkort ryms, och hjälpa mig att hitta några gröna LEDfläktar som passar i chassit (fick 2st av min broder till jul och dessa var 80mm så ifall dessa passar så har du mitt intresse )skulle uppskattas
Ps. isåfall ska jag nog byta mot ett svart likadant chassi eftersom att svart och grönt pasar bättre än vitt och grönt

Citat:

Totalt onödig utgift, 3570k sköter sina uppgifter galant och är ju dessutom billigare.

-Jag förstår om du tycker det, men just den här är jag lite envis om xP vill nämligen ha ut den minsta lilla framerate ur processorn och då verkar denna prestera lite bättre

Citat:

Chansen att en H80i får samma fel är ganska överhängande även här.

-Jo, det är sant men jag hoppas på att få en utan sådana problem annars byter jag den, för så ska det ju ändå inte vara

Citat:

Välj hellre Western Digital framför Seagate.

-Okej, noterat och ändrat men varför?

och slutligen en ny länk till kundvagnen x) (denna ggn med grafikkort)
http://www.inet.se/kundvagn/visa/2739807/go-jul

Visa signatur

CPU Intel core i5-3570k│MB ASRock Z77 Extreme4│Cooler Corsair Hydro H80i + 2xNoctua NF-F12│GPU 2x EVGA Classified GTX 780 Sli│HDD Western Digital 2tb│SSD Intel 330 reseller│RAM Corsair Vengeance (2x4GB) + Gskill Ripjaw (2x8GB)│PSU Corsair RM1000 │Chassi Fractal Design define r4 titan│Mus Mionix NAOS 7000│Tangentbord FUNC kb-460 cherry mx blue│Belysning NZXT HUE RGB LED Controller│

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bildoor:

-Jag räknar med att använda den typ 1ggn/vecka, men jag är orolig att jag ska slå den mot en vägg så spricker den (min kompis hade en liknande låda,

En utav förbättringarna med R4..

Citat:

Kan du säga ifall mitt grafikkort ryms, och hjälpa mig att hitta några gröna LEDfläktar som passar i chassit (fick 2st av min broder till jul och dessa var 80mm så ifall dessa passar så har du mitt intresse )skulle uppskattas

Ja ditt grafikkort kommer rymmas, alternativt får du skruva ut ena HDD buren. LED fläktarna låter mycket, samt de är totalt värdelösa..

Citat:

-Jag förstår om du tycker det, men just den här är jag lite envis om xP vill nämligen ha ut den minsta lilla framerate ur processorn och då verkar denna prestera lite bättre

Förstår det, men den är fortfarande inte värd de 600kr extra.

Citat:

-Okej, noterat och ändrat men varför?

Bättre kvalite, stabilare och oftast längre garanti..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Murdoc:

En utav förbättringarna med R4..

Citat:

Ja ditt grafikkort kommer rymmas, alternativt får du skruva ut ena HDD buren. LED fläktarna låter mycket, samt de är totalt värdelösa..

jahapp...jag maxxade dem i mitt nuvarande chassi och de var TYSTARE än min tidigare processorfläkt kanske har att göra med luftblåsningsförmåga...aja anyway ända anledningen till att ha dem är ju just belysningen,men nog om det Det blir ett sånt chassi btw

Citat:

Förstår det, men den är fortfarande inte värd de 600kr extra.

ajdå :/ aja då kanske det blir så att jag byter tillbaka den! Men en sista gång: tror du att jag inte skulle märka någon skillnad på i5an du föreslog och i7an (alltså typ 1% eller liknande prestandamässigt) som jag sa? för annars verkar det onödigt att lägga 800:- på att få kalla den för i7 ist. för i5

Men nu har jag ett stort dilemma, det nätaggregatet som du föreslog är slut :/ och jag vill gärna ha datorn snabbt efter beställning, så om du (eller någon annan) vill hjälpa mig så vore det JÄTTEsnällt försökte räkna ut ett annat som passade bra, till samma pris, men hittade bara omodulära eller med för få sladdar :/ som sagt så vore det bra med något som kunde köra SLI i framtiden. (om detta är otänkbart till det priset så säg det och länka ett billigare som då INTE klarar SLI) Värt att nämna kanske kan vara att jag konstant har en ikopplad extern hårddisk (som i och för sig får ström via eluttag, men ändå)

Bytte till en av Intels SSD för den du rekommenderade såldes slut också :/
Jag har fått en Julbonus som gör att jag fick en del mer pengar som ni kanske märkte på den förra kundvagnen, vill gärna hålla priset ganska precis där det är så en hjälpande hand skulle uppskattas

Även bara för infons skull så får gärna någon vänlig själ säga vad märkningarna 80+bronce och dom betyder och vilka som finns (jag e visst helt lost i nät-aggvärlden)

Slutligen en länk till nya kundvagnen med en i5a igen, ifall någon kunde justera den http://www.inet.se/kundvagn/visa/2788378/2013-01-02-slutgilti...

Ps. denna ggn ska jag vara snabbare på att beställa så inte allt hinner säljas slut
har nämligen tänkt handla så fort jag fått ett förslag på Nätagg, så snälla svara ASAP vore kul att få ihop sakerna innan jullovet är slut ^^

Visa signatur

CPU Intel core i5-3570k│MB ASRock Z77 Extreme4│Cooler Corsair Hydro H80i + 2xNoctua NF-F12│GPU 2x EVGA Classified GTX 780 Sli│HDD Western Digital 2tb│SSD Intel 330 reseller│RAM Corsair Vengeance (2x4GB) + Gskill Ripjaw (2x8GB)│PSU Corsair RM1000 │Chassi Fractal Design define r4 titan│Mus Mionix NAOS 7000│Tangentbord FUNC kb-460 cherry mx blue│Belysning NZXT HUE RGB LED Controller│

Permalänk
Avstängd

Ta core modellen, inte modulärt men i övrigt samma nätdel..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Murdoc:

Ta core modellen, inte modulärt men i övrigt samma nätdel..

Jaha, det fanns en sådan, missade det ^^ jamen du tack ska du ha för hjälpen då blir det slutgiltiga kundvagnen med ett sådant, du har varit till STOR hjälp och det tackar jag ENROMT för

Visa signatur

CPU Intel core i5-3570k│MB ASRock Z77 Extreme4│Cooler Corsair Hydro H80i + 2xNoctua NF-F12│GPU 2x EVGA Classified GTX 780 Sli│HDD Western Digital 2tb│SSD Intel 330 reseller│RAM Corsair Vengeance (2x4GB) + Gskill Ripjaw (2x8GB)│PSU Corsair RM1000 │Chassi Fractal Design define r4 titan│Mus Mionix NAOS 7000│Tangentbord FUNC kb-460 cherry mx blue│Belysning NZXT HUE RGB LED Controller│

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bildoor:

Jaha, det fanns en sådan, missade det ^^ jamen du tack ska du ha för hjälpen då blir det slutgiltiga kundvagnen med ett sådant, du har varit till STOR hjälp och det tackar jag ENROMT för

Varsågod!

Lycka till med datorbygget, stöter du på problem finns vi här omkring!