Överklockning Asus HD7950 DCII TOP

Permalänk
Medlem

Överklockning Asus HD7950 DCII TOP

Tjenare,
Har som rubriken säger ett Asus 7950 DCII TOP och kommer inte över 1100/6300Mhz Gpu/minne.
Testat både Msi Afterburner och Asus Gpu tweak men det går inte att komma högra pågrund utav programmens restriktioner..
Hur kommer man högre? Något annat program? Dessutom så är Volten maxad vid 1175mV i Asus gpu tweak.

tack på förhand

Visa signatur

Raijintek Metis Silver - Intel Core i5 6600K - ASUS Z170I PRO GAMING 1 - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - Corsair 32gb DDR4 3000MHz - PNY XLR8 1TB NVME SSD - be quiet! Dark Rock Pro 3 - be quiet! Power Zone 750w

Permalänk
Medlem

Har inte GPU Tweak en inställning för "extreme settings" som låser upp iaf core till löjliga nivåer (2200+)?

Eller också minns jag fel, men jag kan svära på att jag sett det i något överklockningsprogram.

Visa signatur

< i5 2500K @ 4.2GHz | 16 GB A-Data XPG + Corsair XMS3 1600MHz | ASUS GTX 670 DCU2 | Qnix QX2710 2560x1440 @ 96Hz | ASUS Xonar D2 | Samsung 830 128 GB | Crucial M4 240 GB | Samsung Spinpoint F3 1 TB | WD Green 2GB | Fractal Design Define R3 | Be Quiet! Straight Power 580W >

Permalänk
Medlem
Skrivet av occe94:

Har inte GPU Tweak en inställning för "extreme settings" som låser upp iaf core till löjliga nivåer (2200+)?

Eller också minns jag fel, men jag kan svära på att jag sett det i något överklockningsprogram.

Har letat men inte hittat något.. börjar bli less nu,

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Raijintek Metis Silver - Intel Core i5 6600K - ASUS Z170I PRO GAMING 1 - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - Corsair 32gb DDR4 3000MHz - PNY XLR8 1TB NVME SSD - be quiet! Dark Rock Pro 3 - be quiet! Power Zone 750w

Permalänk

För MSIafterburner ska du öppna MSIafterburner.cfg, ändra sedan
"UnofficialOverclockingEULA = I confirm that I am aware of unofficial overclocking limitations and fully understand that MSI will not provide me any support on it"

och

UnofficialOverclockingMode = 1

Permalänk

hej

du går in på tweak sedan settings tryck på fliken tuning sedan flickan under står det tuning sen äre bara kryssa i sedan tebaka till overclockning menyn....

Permalänk
Inaktiv

Men högre än 1100MHz för ett 7950 är väl ändå inte att rekommendera?

Permalänk
Medlem
Skrivet av bollen123:

För MSIafterburner ska du öppna MSIafterburner.cfg, ändra sedan
"UnofficialOverclockingEULA = I confirm that I am aware of unofficial overclocking limitations and fully understand that MSI will not provide me any support on it"
och
UnofficialOverclockingMode = 1

Får kolla det, dock så fick jag inte grafikkortet stabilt med Msi afterburner sist

Skrivet av Sly_Stupid:

du går in på tweak sedan settings tryck på fliken tuning sedan flickan under står det tuning sen äre bara kryssa i sedan tebaka till overclockning menyn....

TACKAR

Skrivet av e-lite:

Men högre än 1100MHz för ett 7950 är väl ändå inte att rekommendera?

Okej, Har kollat i överklockningstråden och där har många ganska höga clocks, högre än 1100

Edit (Det är ju inte ett TOP kort utan anledning)

Visa signatur

Raijintek Metis Silver - Intel Core i5 6600K - ASUS Z170I PRO GAMING 1 - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - Corsair 32gb DDR4 3000MHz - PNY XLR8 1TB NVME SSD - be quiet! Dark Rock Pro 3 - be quiet! Power Zone 750w