Permalänk
Medlem

Köpte en massa datorkomponenter av er.
Hämtade ut två paket igår, men då saknades moderkortet, nätagget och tvåfläktar.

På kvittot står det att det ska vara med i paket två, men där rymdes bara ett chassi.

Har inte fått något kolli-id nummer så det kanske skickas i efterhand?

Ordernr: 37095769

Visa signatur

MoBo: MSI KRAIT Z170A CPU: i7 6700K @ 4.0GHz GPU: EVGA 980ti RAM: 16GB HyperX Fury DDR4 Lagring: 500GB + 500GB Samsung Evo Nätdel: EVGA 1000W Gold+ Chassi: H440 Kylning: H20 620 Bildskärm: BenQ XL2420T @ 120Hz

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av kortleken:

köpte denna för en vecka sedan http://cdon.se/accessoarer/cars-57-0051tcg-p21818966
fått mejlbekräftelse men finns ingen order när man loggar in på kontot.
hur kan det bli så här?

Hej hej

PMa ditt ordernummer till mig så kollar jag, du hittar det i din bekräftelse.

MVH Josefin

Skrivet av Chib:

Köpte en massa datorkomponenter av er.
Hämtade ut två paket igår, men då saknades moderkortet, nätagget och tvåfläktar.

På kvittot står det att det ska vara med i paket två, men där rymdes bara ett chassi.

Har inte fått något kolli-id nummer så det kanske skickas i efterhand?

Ordernr: 37095769

Hej hej

Chassin skickas alltid i ett separat kolli, det andra (tredje) kollit är på gång - jag skickar numret i ett PM åt dig.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej, har nu skickat PM till Josefin ang fakturafrågor, hoppas du kan svara på detta snarast tack.

Tack på förhand.

Permalänk
Medlem

Även jag har kontaktat dig på PM josefin.

/Jakob

Permalänk
Medlem

Äntligen fick jag min skärm som jag beställde hos er i Torsdag (3/1) Beställde en Dell u2312hm för den fanns i lager till ett ok pris. Hämtade ut paketet idag och när jag kom hem och kollade på lådan så var det en u2212hm... det är nu man brukar trycka på caps lock och skriva hårda ord.. vilket vore jätte skönt.. men det hjälper varken dig eller mig..

sen kommer det lite mer tråkiga, den är slut på erat lager.. så jag lär få vänta ett x antal dager eller till och med veckor innan jag får det jag beställt..

kan ni lösa detta på något smidigt sätt?

Ordernr: 37122747

Visa signatur

| Dator: CePu: Cåre iFEM 3570knut | GePU: ErVeGeA EnVidiao 680 2Geggabyte | Ram: 16Geggabyte körshahir vengenze 1600MuppIHurtzen | Mammakort: ASdödROCK EGGztreme fywrah Zewtah 77| Chatsii: Fractur i Design R4 svårt svärtad | Nät agg: Rhodium Platinum extravaganza 750W Fractur i Design | Huddisk: 1TestadByte 7200RakningarPärMenhut, SystemetsDrygaDisk (SSD) SamTung 840 256Geggabyte PROutt |

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Du kan betala med max 10 presentkort per order. Mer information finns här: http://cdon.se/kundservice/best%C3%A4llning/presentkort/

MVH Josefin

Går det att kombinera presentkortskoder (och då ej 50:- för det vet vi ju att det inte går redan) och swec koderna på 5%, 15%?

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej, jag skulle vilja veta hur det ligger till med mitt garantiärende hos er, jag har inte fått ett svar på veckor.

nr E81E4F6B76

Mvh

Visa signatur

MSI B550 | Ryzen 7 5800X | GTX 3060ti | 16GB RAM

Permalänk
Medlem

När kommer nästa 15% rea? :S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ignostic:

När kommer nästa 15% rea? :S

Slutet av månaden...

Visa signatur

RTS :D

Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

Går det att kombinera presentkortskoder (och då ej 50:- för det vet vi ju att det inte går redan) och swec koderna på 5%, 15%?

Jag använde ett presentkort jag fick i julklapp tillsammans med en rabattkod igår, inga problem.

Permalänk
Medlem

När kommer Nexus 10 (http://cdon.se/hemelektronik/google_nexus_10_tablet_-_16gb-22...) komma in i lager? Bokade den för rätt länge sedan och enligt er skulle den förmodligen inte komma in före jul. Nu är det efter jul och fortfarande bara bokbar, när kommer den komma in? Kommer den ens komma in?

Visa signatur

Stationär: Silverstone Fortress FT02 | PSU: NZXT Hale90 650W 80+ Gold | MB: ASUS M4A89GTD PRO/USB3 | CPU: AMD Phenom II X4 955BE| CPU-C: Noctua NH-U12P SE2 | RAM: Corsair xms3 2x2GB DDR3 1600Mhz/CL 7-8-7-20 | SSD: INTEL 330 120GB | HDD: Samsung SpinPoint T133 400GB, 2 x Samsung SpinPoint F3 1TB | Skärm: DELL U2311H | Tangentbord: Microsoft SideWinder X4 | Mus: A4Tech X7

Permalänk
Medlem
Visa signatur

i5-2500K@5Ghz - Antec KÜHLER H2O 620 - MSI P67A-C45 - OCZ Agility Sata III 120 GB - Crucial M500 250GB - 20GB 1600mhz xms3 - GTX 560 TI OC 1Gb - OCZ sXs2 700W

c2d E6750@3 ghz - GA-EP35-DS3 P35 - 8 Gb 800Mhz xms2 - HD5670 1024MB - CGS 600W

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Razia88:

Äntligen fick jag min skärm som jag beställde hos er i Torsdag (3/1) Beställde en Dell u2312hm för den fanns i lager till ett ok pris. Hämtade ut paketet idag och när jag kom hem och kollade på lådan så var det en u2212hm... det är nu man brukar trycka på caps lock och skriva hårda ord.. vilket vore jätte skönt.. men det hjälper varken dig eller mig..

sen kommer det lite mer tråkiga, den är slut på erat lager.. så jag lär få vänta ett x antal dager eller till och med veckor innan jag får det jag beställt..

kan ni lösa detta på något smidigt sätt?

Ordernr: 37122747

Hej hej

Bad skärmansvarig lösa ditt ärende tillsammans med kundtjänst, det ska vara på gång. Om inte så får du gärna kontakta mig via PM så knuffar jag på dem igen.

MVH Josefin

Skrivet av grizzly666:

Hej hej

Japp, det går bra att kombinera en rabattkod tillsammans med presentkort.

MVH Josefin

Skrivet av Lundiin:

Hej, jag skulle vilja veta hur det ligger till med mitt garantiärende hos er, jag har inte fått ett svar på veckor.

nr E81E4F6B76

Mvh

Hej hej

Ser att det är en retur som inte är ankomstregistrerad än i Göteborg. Är den inskickad och i så fall kan du PMa mig kollinummer så jag kan undersöka vad som händer där?

MVH Josefin

Skrivet av pundus:

När kommer Nexus 10 (http://cdon.se/hemelektronik/google_nexus_10_tablet_-_16gb-22...) komma in i lager? Bokade den för rätt länge sedan och enligt er skulle den förmodligen inte komma in före jul. Nu är det efter jul och fortfarande bara bokbar, när kommer den komma in? Kommer den ens komma in?

Hej hej

Vi har tyvärr inte fått något nytt bekräftat datum på den än.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com

Hej hej

329:- är ordinariepris på det, men ligger med i vinterrean under "Minst 50% rabatt"-taggen därför blir det tillfälligt fel vs fyndvaran.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Josefin, kan du förklara exakt vad det innebär när en order inte har någon status alls? Inte "Ej levererad", "Packas", "Postad".. Inget?
Har för övrigt mottagit produkten på ordern men tänkte just varför det är så?

Visa signatur

- Åldern har tagit ut sig i form av bekvämlighet -
------- Playstation 4/5 - Nintendo Switch -------

Permalänk
Medlem

Hej!

Ser att de flesta intel 330 SSD inte finns i lager, finns det någon chans att de kommer in i lager de närmaste dagarna?
T.ex.
120gb
180gb

Permalänk
Medlem

Upptäckte idag att CDON:s kundtjänst inte har några telefonnr och man hänvisar istället till en chatt "till höger" som jag då inte ser på min skärm... Lade ett ärende om att avbeställa en produkt via kontaktformuläret, ska bli intressant att se hur lång tid det tar. Antagligen så lång tid att ordern redan gått till packning. Hade jag gjort som jag brukar och köpt på Dustin eller Inet hade mitt spörsmål redan varit avklarat. Så här sitter jag och känner mig dumsnål.

Tycker inte det är mycket begärt att det ska vara möjligt att komma i direkt kontakt med kundtjänst, om det är via chatt eller telefon spelar mindre roll men i CDON:s fall finns ingetdera.

14:40
Jepp status nu "varorna packas".

Permalänk
Medlem
Skrivet av airhead:

Upptäckte idag att CDON:s kundtjänst inte har några telefonnr och man hänvisar istället till en chatt "till höger" som jag då inte ser på min skärm... Lade ett ärende om att avbeställa en produkt via kontaktformuläret, ska bli intressant att se hur lång tid det tar. Antagligen så lång tid att ordern redan gått till packning. Hade jag gjort som jag brukar och köpt på Dustin eller Inet hade mitt spörsmål redan varit avklarat. Så här sitter jag och känner mig dumsnål.

Tycker inte det är mycket begärt att det ska vara möjligt att komma i direkt kontakt med kundtjänst, om det är via chatt eller telefon spelar mindre roll men i CDON:s fall finns ingetdera.

chatten syns lite olika ggr om den är bemanad eller inte

Visa signatur

| Steam - Toivo |

Permalänk
Hedersmedlem

*Meddelande borttaget*

Tiggeri om rabattkoder undanbedes.

Visa signatur

Nu med kortare användarnamn, men fortfarande bedövande långa inlägg.

Permalänk

Vet inte riktigt vart jag ska börja.. Beställde ett Gainward GTX 670 Phantom den 30/12 och det kom "äntligen" fram idag efter en alldeles för lång väntan. Observera "äntligen" jag har fått ett begagnat kort, man ser att kartongen till själva kortet varit öppen för det första, sedan så när jag ska installera drivrutinerna med tillhörande skiva så finns det skador på den.

Förstår ärligt inte hur ni kan skicka ut detta kort som nytt. Kan lika gärna vara ett kort någon haft i 20 dagar och klockat sönder och sedan skickat tillbaka. EXTREMT missnöjd att ni inte har mer koll på era begagnade varor.

Visa signatur

i5 750 @ 4.4GHZ || ASUS P7P55D || Gainward GTX 670 Phantom || 6 GB MUSHKIN DDR3 1600MHZ || A-C XTREME FREEZER REV.2 || FRACTAL DESIGN R3 || SCHYTHE 650W || 1TB SAMSUNG F1

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av Electrix:

Josefin, kan du förklara exakt vad det innebär när en order inte har någon status alls? Inte "Ej levererad", "Packas", "Postad".. Inget?
Har för övrigt mottagit produkten på ordern men tänkte just varför det är så?

Hej hej

Den bör alltid ha en status, kan du PMa mig ordernumret så kan jag anmäla det vidare till vår IT-avdelning?

MVH Josefin

Skrivet av ZeB:

Hej!

Ser att de flesta intel 330 SSD inte finns i lager, finns det någon chans att de kommer in i lager de närmaste dagarna?
T.ex.
120gb
180gb

Hej hej

Det är superbrist på Inteldiskar just nu, främst 330 Series. Har tyvärr inget datum i dagsläget på när vi får in nya.

MVH Josefin

Skrivet av airhead:

Hej hej

Om du inte vill behålla varorna kan du låta bli att hämta ut paketet och låta det gå tillbaka till oss istället. Vill du snabba på det kan du även be utlämningsstället att skicka tillbaka det direkt, då slipper du vänta de 2 veckorna det ska ligga innan det returneras.

MVH Josefin

Skrivet av onetreehill:

Vet inte riktigt vart jag ska börja.. Beställde ett Gainward GTX 670 Phantom den 30/12 och det kom "äntligen" fram idag efter en alldeles för lång väntan. Observera "äntligen" jag har fått ett begagnat kort, man ser att kartongen till själva kortet varit öppen för det första, sedan så när jag ska installera drivrutinerna med tillhörande skiva så finns det skador på den.

Förstår ärligt inte hur ni kan skicka ut detta kort som nytt. Kan lika gärna vara ett kort någon haft i 20 dagar och klockat sönder och sedan skickat tillbaka. EXTREMT missnöjd att ni inte har mer koll på era begagnade varor.

Hej hej

Kontakta vår kundtjänst för att lösa det.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk

Känner jag måste skriva här då varken josefine eller supporten vill svara.
Jag beställde en dell 14z i december och betalade med mitt visakort.
Pengarna drogs men jag fick ingen orderbekräftelse.
Jag mailar cdon och de svarar att det varit något fel i deras betalsystem och att ordern inte gått igenom.
Ser då att datorn höjts till 6490 kr istället för 4490 som den kostade när jag beställde.
Cdon är vänliga nog att fixa så jag får datorn för 4490 och jag lägger en ny beställning.
Samtidigt säger de den 30 december att jag ska ha pengarna tillbaka på mitt konto inom 2-5 arbetsdagar.
Datorn får jag väldigt snabbt och fakturar jag tog den på får jag lika fort.
Men återbetalningen från första beställningen har jag fortfarande inte sett röken utav.

Idag är vi inne på 6 bankdagen eftersom vi får räkna bort röda dagar samt helger.
Jag börjar bli riktigt irreterad då jag inte får något svar om pengarna ens är skickade tillbaka ifrån cdon.
Dom slingrar sig och ger mig helt andra svar på supporten och från ekonomiavdelningen som supporten vidarebidodrade mina mail till har jag inte hört något av på tre dagar.

Sista gången jag beställer av cdon och jag har handlat en del och aldrig haft problem med dem innan.
Inte bara för problemet utan för telefonsupport saknas vilket jag tror hade löst mitt problem då man kan få raka svar.
Jättesnällt att de fixade det bättre priset på datorn även om felet låg hos dem, men där slutar det bra med denna affären.

Visa signatur

Macbook 13" Retina
Lg optimus G

Permalänk
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Kontakta vår kundtjänst för att lösa det.

MVH Josefin

Det har jag gjort, men det kommer förmodligen så kommer jag strunta i att ta till åtgärder. Jag kommer få svar om några dagar att jag kan skicka tillbaka kortet för att få ett nytt, vilket jag inte vill göra då det betyder att jag kommer vara utan dator i minst 2 veckor till.

Vad CDON däremot BORDE göra är att skicka mig ett nytt kort, och när det väl kommit fram så skickar jag tillbaka erat begagnade kort ni redan skickat mig.

Visa signatur

i5 750 @ 4.4GHZ || ASUS P7P55D || Gainward GTX 670 Phantom || 6 GB MUSHKIN DDR3 1600MHZ || A-C XTREME FREEZER REV.2 || FRACTAL DESIGN R3 || SCHYTHE 650W || 1TB SAMSUNG F1

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av 001001001:

Känner jag måste skriva här då varken josefine eller supporten vill svara.
Jag beställde en dell 14z i december och betalade med mitt visakort.
Pengarna drogs men jag fick ingen orderbekräftelse.
Jag mailar cdon och de svarar att det varit något fel i deras betalsystem och att ordern inte gått igenom.
Ser då att datorn höjts till 6490 kr istället för 4490 som den kostade när jag beställde.
Cdon är vänliga nog att fixa så jag får datorn för 4490 och jag lägger en ny beställning.
Samtidigt säger de den 30 december att jag ska ha pengarna tillbaka på mitt konto inom 2-5 arbetsdagar.
Datorn får jag väldigt snabbt och fakturar jag tog den på får jag lika fort.
Men återbetalningen från första beställningen har jag fortfarande inte sett röken utav.

Idag är vi inne på 6 bankdagen eftersom vi får räkna bort röda dagar samt helger.
Jag börjar bli riktigt irreterad då jag inte får något svar om pengarna ens är skickade tillbaka ifrån cdon.
Dom slingrar sig och ger mig helt andra svar på supporten och från ekonomiavdelningen som supporten vidarebidodrade mina mail till har jag inte hört något av på tre dagar.

Sista gången jag beställer av cdon och jag har handlat en del och aldrig haft problem med dem innan.
Inte bara för problemet utan för telefonsupport saknas vilket jag tror hade löst mitt problem då man kan få raka svar.
Jättesnällt att de fixade det bättre priset på datorn även om felet låg hos dem, men där slutar det bra med denna affären.

Hej hej

Mitt svar från igår:

Hej hej

2-5 bankdagar är det som gäller, idag är 5:e dagen så de bör vara på gång. Om du inte får dem under dagen så kontakta vår kundtjänst imorgon och dubbelchecka så inget gått fel.

/Josefin - CDON.COM

Du skickade ett nytt meddelande imorse som jag inte hunnit svara på än, detta trots att jag bett dig ta det med vår kundtjänst. Att de inte svarar inom en timme från att du kontaktar dem är inte skäl nog för mig att blanda mig i tyvärr - som jag har sagt så många gånger tidigare här i tråden är jag _inte_ ett substitut för vår kundtjänst.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Cdon.com
Skrivet av onetreehill:

Det har jag gjort, men det kommer förmodligen så kommer jag strunta i att ta till åtgärder. Jag kommer få svar om några dagar att jag kan skicka tillbaka kortet för att få ett nytt, vilket jag inte vill göra då det betyder att jag kommer vara utan dator i minst 2 veckor till.

Vad CDON däremot BORDE göra är att skicka mig ett nytt kort, och när det väl kommit fram så skickar jag tillbaka erat begagnade kort ni redan skickat mig.

Hej hej

Det är faktiskt precis så vi löser majoriteten av våra returer, via förskottsutbyte.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Mitt svar från igår:

Hej hej

2-5 bankdagar är det som gäller, idag är 5:e dagen så de bör vara på gång. Om du inte får dem under dagen så kontakta vår kundtjänst imorgon och dubbelchecka så inget gått fel.

/Josefin - CDON.COM

Du skickade ett nytt meddelande imorse som jag inte hunnit svara på än, detta trots att jag bett dig ta det med vår kundtjänst. Att de inte svarar inom en timme från att du kontaktar dem är inte skäl nog för mig att blanda mig i tyvärr - som jag har sagt så många gånger tidigare här i tråden är jag _inte_ ett substitut för vår kundtjänst.

MVH Josefin

Ber om ursäkt om du tog det personligt.

En timme , nej ni garanterar svar inom 24 timmar står det på er hemsida och det har gått längre än så.
Det jag skrev i tråden får du väl se som kritik då.
Samtidigt representerar du ett företag där ni inte sköter ärende särskilt bra eftersom kundtjänst inte ger svar på mina frågor samt ni saknar telefonsupport och er chatt är ständigt offline.

Visa signatur

Macbook 13" Retina
Lg optimus G

Permalänk
Medlem
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

MVH Josefin

Eran "glömt lösenord" funktion verkar inte funka på sidan. Försökt 3 gånger nu att få ett email med nytt lösenord, inte funkat en enda gång.

Permalänk
Skrivet av CDON.COM:

Hej hej

Det är faktiskt precis så vi löser majoriteten av våra returer, via förskottsutbyte.

MVH Josefin

Isåfall vore det alldeles lysande Josefin, får se vad dom svarar.

Och ta inte åt dig om jag låter brysk, du sköter ditt jobb utmärkt

Visa signatur

Permalänk
Cdon.com
Skrivet av 001001001:

Ber om ursäkt om du tog det personligt.

En timme , nej ni garanterar svar inom 24 timmar står det på er hemsida och det har gått längre än så.
Det jag skrev i tråden får du väl se som kritik då.

Hej hej

Kan inte påstå att jag tog det personligt direkt, men om du postar här att du blir ignorerad av mig när du faktiskt har fått svar är det klart att jag protesterar.
Jag bad dig kontakta kundtjänst idag om du inte har fått dina pengar, med tanke på att du messade mig 08:56 och vår kundtjänst är på plats 08:00 = en timme sedan "idag" inträffade affärsmässigt. Jag ber iaf kundtjänst titta på ditt ärende igen.

MVH Josefin

Skrivet av marm0t:

Eran "glömt lösenord" funktion verkar inte funka på sidan. Försökt 3 gånger nu att få ett email med nytt lösenord, inte funkat en enda gång.

Hej hej

Provade precis själv och direkt damp det ner ett:

Hej Josefin
Vi skickar på begäran ett nytt lösenord för ditt konto på CDON.COM.

Säker på att du skriver in rätt mailadress vs ditt konto hos oss? Om du skickar mig ditt kundnummer, namn/adress eller mailadress i ett PM så kan jag dubbelchecka det.

MVH Josefin

Visa signatur
Permalänk
Medlem

La en beställning för nån dag sedan vid kl 19.00 Dök sedan upp något som gjorde att jag avbeställde vid 24.00 samma dag och får som svar att det inte går att avbeställa för att behandlingen hunnit för långt? Dock har paketet tydligen ännu inte kommit iväg ännu..

Visa signatur

13700K & GTX 3070