Årets besvikelse 2012

Permalänk

The WarZ.
Nuff said. Kommer inte röra någonting från Hammerpoint/Sergey Titov igen.
Okej, jag erkänner. Spelet hade lite potential, med betoning på lite, men det lyckades de snabbt förstöra.

Permalänk
Medlem

Heroes VI , Hemskt hur dom kan förstöra världens bästa spelserie. Heroes III, IIII och V är ju legendariska.
Man får inte alls in samma nostalgiska kännsla som i dom andra spelen, grafiken är buggig och sen inte bättre ut än vad den gjorde på 5an som är från 2005...

Permalänk
Medlem
Skrivet av R4UWR:

Heroes VI , Hemskt hur dom kan förstöra världens bästa spelserie. Heroes III, IIII och V är ju legendariska.
Man får inte alls in samma nostalgiska kännsla som i dom andra spelen, grafiken är buggig och sen inte bättre ut än vad den gjorde på 5an som är från 2005...

Heroes IV....legendarisk? :S

Visa signatur

CPU: i9-13900K + Cooler Master ML360L ARGB V2 || GPU: Gainward RTX 4090 Phantom GS.
MoBo: Asus Rog Strix Z790-F Gaming || RAM 32 GB Kingston Fury Beast CL40 DDR5 RGB 5600 MHz.
PSU: Corsair RMe 1000W 80+ Gold || Chassi: Phanteks Eclipse P500A D-RGB.
Lagring: Kingston Fury Renegade M.2 NVME 2TB + Samsung 860 QVO 1TB.
Skärmar: 27" 1440p 144 Hz IPS G-sync + 27" 1440p 155 Hz VA || OS: Win 11 Home.

Permalänk
Medlem

Ställer mig i ledet, Diablo 3 var största besvikelsen för mig.

Visa signatur

AMD 5800X3D - Asus ROG B450-F - AMD Sapphire Vega 56 Pulse
Intel 330 180GB - 32gb DDR4 - Meshify C - beQuiet L8 530w
Panasonic 50" VT60 - Xonar Essence STX - Arcam FMJ A39 - Monitor Audio BR5 - Nintendo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blackguy:

O ja. Det kändes som om spelet var en tutorial som aldrig tog slut. Gå dit, se en cutscene, gör den här nya grejen (självklart står det exakt hur du ska göra för att vinna), hämta belöning, se en ny cutscene. Repetera in absurdum. Jag orkade inte köra klart det, hoppade in i Far Cry 3 istället (som för övrigt var en av årets glada överraskningar).

Det jag stöde mig mest på var när man kom till Boston och klättrade upp i masten. Istället för att få se staden själv med egna ögon sabbade Ubisoft hela ögonblicket genom att frånta mig kontrollen, visa mig en cutscen på killen (vadhannuhette) och sedan sakta vända kameran mot staden. Det förstörde inlevelsen helt för mig.

Permalänk
Medlem

Hitman: Absolution , de gjorde så många fel där att man bara kan skaka på huvudet.

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem

undergången... men vänta det är ju inget spel,,

Diablo 3 va nog årets sämsta...
csgo kul men.. samma som scoure fast svårare att aima

Skrivet av sockerbagaren:

The WarZ.
Nuff said. Kommer inte röra någonting från Hammerpoint/Sergey Titov igen.
Okej, jag erkänner. Spelet hade lite potential, med betoning på lite, men det lyckades de snabbt förstöra.

håller med, men tycker ändå att spelet äger. men ja har inte kunnat spela på 2dagar.... dom fixar ju aldrig problemen och sergey sitter på sin feta plånbok och gör ingenting

Visa signatur

CPU: i7 9700k GHz |GPU:GTX 2070 ROG |Moderkort: ASUS ROG Strix Z390-F |Kylning: Corsair H115i PRO |RAM: Corsair ddr4 32GB 3000 mhz |SSD:m.2 90 evo plus |OS: windows 10 Pro
Online:| Overwatch(master) | CS:GO | APEX | VR-SPEL | PUBG |
Bredband | Fraktfritt Inet | hemsida| swec bb-koder

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Håller inte alls med dig när det gäller Hitman, tyckte det var riktigt bra, dock alldeles för kort och för små banor.
Men jag gillade verkligen dess gameplay.

Vissa saker var lite för FPS-aktiga dock, det måste jag säga.

Blev också besviken på Hitman, man fick ju starta om uppdragen 500 ggr per mission eftersom man får sån ångest när man får minuspoäng. Dom skulle slopat idén med poäng helt och hållet.

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av bicepscurl:

Far Cry 3... trodde dom skulle återgå till den sköna stilen dom hade i ettan men icke. provade det 2 ggr kunde inte förmå mig att spela det urusla spelet... 2ggr uninstall.
bortkastade pengar deluxe.

Hur vågar du Far Cry 3 var epic :D. Spelets storyline var riktigt bra, helt klart ett av de bästa spelen av 2012

Visa signatur

"I awoke, only to see the rest of the World was still asleep" - Leonardo Da Vinci

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Vilka spel blev ni besvikna på förra året?
Håll tonen sansad, folk har olika smak så provocera inte tack.

För mig är det följande:

Sleeping Dogs.
Bland det sämsta jag spelat, enformig och patetisk GTA-klon med horribel styrning.

Diablo 3. Nerdummat = Enkel spelmekanik och avsaknad direktstyrning.
Besviken så in i tusan. Helt klart årets Duke Nukem 4ever.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Diablo 3 blir för min del det sämsta för 2012.

Visa signatur

BitFenix Prodigy Svart Asus P8Z77-I Deluxe Intel Z77 2xDDR3 WiFi Socket 1155 mITX, Intel Core i5-3570K 3.4GHz
Corsair 16GB 1600MHz/CL10/VENGEANCE, CoolerMaster Silent Pro GOLD 600W, EVGA GeForce GTX 670, Intel 320 120 GB

Permalänk
Medlem

Vet att det nämnts tidigare men vill gärna räkna in SWTOR här och det är vinnaren för mig i FAIL.

Visa signatur

CPU: I7 8086K MOBO: Asus Rog Strix Z370-F GAMING PSU: Corsair HX850i 850W GFX: ASUS eForce RTX 2080 Ti 11GB DUAL OC DISC: M.2 960 RAM: 16 Gig Corsair 2666Mhz DISP: Predator XB1 27" gaming XB271HU CASE: Fractal Design Define R6 OS: Win 10 x64

Permalänk
Medlem

DIII Utan tvekan, vilken flopp!

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red

Permalänk
Medlem
Skrivet av Minsc S2:

Heroes IV....legendarisk? :S

Grymt spel, visst 3an och femman är bättre men det är fortfarande legendariskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bicepscurl:

Far Cry 3... trodde dom skulle återgå till den sköna stilen dom hade i ettan men icke. provade det 2 ggr kunde inte förmå mig att spela det urusla spelet... 2ggr uninstall.
bortkastade pengar deluxe.

Precis vad jag misstänkte. Ettan kändes som crysis serien, far cry nu är nåt helt annat.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

5820k 4,2 GHz @ 1,220 V
6950 XT undervolt

[FAQ: Formatera text i inläggen med BB-kod]

Permalänk
Medlem
Skrivet av nivv:

Blev också besviken på Hitman, man fick ju starta om uppdragen 500 ggr per mission eftersom man får sån ångest när man får minuspoäng. Dom skulle slopat idén med poäng helt och hållet.

det är nu alla hitman spelen i ett nötskal, kanske inte bm för det har jag inte kört. Ettan är mer "f**k it, jag dödar allt!", och går inte det plockar man en walkthrough.
jag undrar varför jag ens köpte samlingspaketet med 1,2, contracts och blood money... Hela serien känns oseriös, tittar man på filmen eller trailers till absolution så känns det som nåt helt annat än all den comic relief etc som man får, och som gjorde ettan och 2an rätt fåniga enl mig.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

5820k 4,2 GHz @ 1,220 V
6950 XT undervolt

[FAQ: Formatera text i inläggen med BB-kod]

Permalänk
Medlem

Diablo 3 och Guild Wars 2, inte för att det är dåliga spel utan mer för att jag inte fastnade, hade tillräckligt roligt eller tid för något av dem.

Vidare blev Baldurs Gate Enhanced Edition ett platt fall då det inte fungerade på min dator. Köpte det senare till iPad där det fungerar prima så på det stora hela ska det inte vara med på besvikelselistan. Grymt besviken var jag dock då det inte gick att få grafiken att fungera (grafikkretsarna i bärbara ska tydligen vara problemet för många)

Visa signatur

iMac, inget monster på något sätt så spec överflödigt!

Permalänk

CS: Global Offensive

Fy fan vilket skitspel. Lyser casual rakt genom.

Permalänk
Medlem

NFS: Most Wanted, är inte alls likt originalet från 2005, så varför dela namn? Trodde det skulle vara något liknande, att du tävlar din väg upp till toppen och får tillgång till bättre bilar och delar under ressans gång, men icke.

Visa signatur

Desktop: i5 2500K, 32GB RAM, Intel 330 60GB SSD, 1TB HDD, GTX 670, Fractal Design Arc, Arch Linux
Laptop: Asus U32u, Intel 330 60GB SSD, 8GB RAM, Arch Linux

Permalänk
Medlem

BF3

Visa signatur

7800X3D//4090
Kubuntu // W10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Behind900:

BF3 är från 2011.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Behind900:

Troll!! För antar att du inte är ett retard eller är så är du bara dålig. aja

Permalänk
Medlem

Diablo 3, hade sjuka förväntningar....

Permalänk
Medlem

D3 Väntade sjukt länge på det och så suger det pung. Tycker det är sorligt att så många fortfarande spelar det.. :/

Permalänk

Diablo 3
Mass Effect 3 (slutet)

Permalänk
Medlem
Skrivet av TrueCroj:

Det du just skrev är bara rakt igenom korkat. Väx upp.

On topic: Hitman var en megabesvikelse, trots att jag borde ha anat att det inte kunde bli lika bra som vissa av dom gamla spelen. Men om det var den största besvikelsen 2012 är svårt att säga. Jag håller med dom flesta andra i den här tråden om deras förslag. Väldigt svårt att bestämma. Hmm.

Visa signatur

Skriv jätteintressant information här.

Permalänk
Medlem

Mist of Pandaria.
Spelar dock fortfarande pga mina vänner, spelet börjar även bli lite bättre igen (pvp).

Visa signatur

Datorn: | AMD FX-8350 @4,5ghz | Noctua NH-D14 | ASRock 990FX Professional Fatal1ty | 32gb, Corsair Vengeance LP 1866mhz | Gigabyte Radeon HD7970 3072MB Ghz Edition SLI | Samsung Pro Basic 840-Series 256GB | 3TB Seagate Barracuda 7200rpm | XFX Black Edition 1000W 80+ Platinum | Fractal Design Define R4 | Tangentbord: Razer Black Widow Mechanical | Mus: Razer Naga Green MMO Gaming Mouse | Headset: Cooler Master Storm Sirus Gaming Headset |

Permalänk
Medlem

CS:GO.
CS har altid legat varmt om hjärtat, men GO förstörde i princip allt.

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk
Medlem
Skrivet av R4UWR:

Grymt spel, visst 3an och femman är bättre men det är fortfarande legendariskt.

Själv tycker jag femman är det sämsta i hela serien, segt och svåröverblickat, och väldigt konstiga skills/magi-schools. Varför kan dom inte hålla sig till de fyra elementen när det gäller magi?

OnT: mitt val står mellan diablo 3 och hitman. Spelade både diablo 1 och 2, hur många timmar som helst. D3 är verkligen nerdummat utan skill-träd och stat-allocation. Kom inte och säg att alla minsann satte samma sak där, så de inte fyllde någon funktion. Då är det snarare så att man bör finslipa och balansera det, inte ta bort det. Att WPs i stort sett var helt meningslösa var verkligen ett steg bakåt, och AH har ju tagit bort allt endgame (gear-farming) samt allt det sociala med byteshandel. Nej, usch för det.

Hitman har jag spelat alla spel i serien, tyckte bäst om silent assassin och blood money. Absolution kändes verkligen inte som hitman dock. Det ska ju vara separata banor, med ett eller några få mål, som du själv väljer hur du tar dig till och dödar. Men många av banorna innehöll ingen target, utan du skulle bara gå från punkt a till b, ofta fanns bara en eller två vägar. Jag spelade inte ens färdigt det, skitspel.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av TrueCroj:

Så bara för att han inte tycker som du så är han ett troll?! Visserligen ingen ovanligt fenomen på Sweclockers

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!