Hjälp hitta RAM minnen till asus sabertooth 990fx

Permalänk
Medlem

Hjälp hitta RAM minnen till asus sabertooth 990fx

Tjenare Sweclockers... jag har moderkortet asus sabertooth 990fx och jag tänkte öka på mina minnen ifrån mina tre 4 gigs 1333mhz.... och jag undrar om ni här på sweclockers har några favoriter/rekommendationer till ram minnen.. jag vill helst ha 8 gigs minnen.. för jag tänkte ta mig upp till iallafall 24 gig i ram...

Mvh // Dexxos

Visa signatur

Livet... punkt slut.

Permalänk
Medlem

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=752776

Funderade på dessa men jag är inte så inne i alla dessa siffror och sånt.. någon som vet om 3-4 av dessa skulle hjälpa i redigering av videos? (Att rendra en video)??

Visa signatur

Livet... punkt slut.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Det är bättre att köra på jämnt antal minnestickor. Många moderkort vill ha det så. Så 2 eller 4 st stickor @ 8 GB blir då 16 GB alt. 32 GB RAM.

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk
Medlem
Skrivet av iMatter:

Hittade bara ca 10 med CL8 på prisjakt, 8 GBs-dimmar.

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?l=s111753948

humm... glömde helt bort att prisjakt.nu ens fanns. Ursäkta hehe!

Joo inte finns det många inte... men jag behöver för video redigering såå.. måste ju skaffa någon gång iallafall hehe!

Visa signatur

Livet... punkt slut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av csholmq:

Det är bättre att köra på jämnt antal minnestickor. Många moderkort vill ha det så. Så 2 eller 4 st stickor @ 8 GB blir då 16 GB alt. 32 GB RAM.

men då kör jag helst på 32 GB för jag behöver så mycket som möjligt, och pengar är inte ett sånt stort problem... tack för infon!

Visa signatur

Livet... punkt slut.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dexxos:

... pengar är inte ett sånt stort problem...

Vissa har det bra

Visa signatur

Swec @ 2001 / Chalmerist - Javisst!
'Den som har flest prylar när han dör vinner!'

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dexxos:

men då kör jag helst på 32 GB för jag behöver så mycket som möjligt, och pengar är inte ett sånt stort problem... tack för infon!

-----------------
Kolla så att de finns med i QVL listorna, har haft mycket kunder med problem med just 32gb kit och många moderkort från olika tillverkare

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av csholmq:

Vissa har det bra

Njaaa, inte direkt..... men jag sparar pengar för sådana saker. hehe.

Visa signatur

Livet... punkt slut.