Lite Frågor om wow | Frågor om DK

Permalänk
Medlem

Lite Frågor om wow | Frågor om DK

Hej!

Jag har först en fråga om wow

Varför gör han så många hastiga svängar?

Är det ett måste att göra så och måste man använda musen för det?

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sen Till frågor om Death Knight

1. Jag är hord, Vilken ras är bäst? Går vilken som helst bra?

2. Är Death Knights bra i mop? I både pvp och pve?

3. Jag har hört att man levlar till 70.75 i start zonen. är det sant?

Tack i förhand

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matsson82:

Hej!

Jag har först en fråga om wow

Varför gör han så många hastiga svängar?

http://www.youtube.com/watch?v=nu9VrHi226w

Är det ett måste att göra så och måste man använda musen för det?

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Sen Till frågor om Death Knight

Tack i förhand

Dold text

1. Beror på vad du vill göra (pve/pvp) men kör på den rasen du gillar mest.
2. Just nu är dom sådär i PvP. PvE följer jag inte så noga.
3. I start zonen levlar du 55-58 som Neutral faction, sedan väljer du Alliance/Horde och börjar levla i Outland.

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mixe:

1. Beror på vad du vill göra (pve/pvp) men kör på den rasen du gillar mest.
2. Just nu är dom sådär i PvP. PvE följer jag inte så noga.
3. I start zonen levlar du 55-58 som Neutral faction, sedan väljer du Alliance/Horde och börjar levla i Outland.

Men varför gör han på vidieon så snabba svängar?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Avstängd

Att han rör sig sidleds snabbt har mest att göra med hans spelstil, som att csspelare ofta trycker på "q" och byter vapen hela tiden bara för att det ska se bra ut, eller för att man känns som en bättre spelare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matsson82:

Men varför gör han på vidieon så snabba svängar?

Kan bero på olika anledningar;

Han vill inte vända ryggen imot dom, speciellt monks / rogues som gör extra skada när dom slår i ryggen.
Man kan inte parry'a en attack i ryggen.
Alltid vara in front of the target, alltså att alla hans slag träffar, ifall att motståndaren springer rakt igenom honom.

För att göra det så kan du;
Hålla in båda musknapparna, eller hålla in Högermusknapp medans du spelar men styr med WASD det är sätter jag alltid spelar med (höger musknapp)
Då kan du alltid vända dig om snabbt.

Ifall du är en S.K keyboard turner (vänder med tagentbordet) så råder jag dig att träna bort det asap, speciellt för pvp.
Då det tar alldeles för lång tid att svänga med tagentbordet.

Hoppas att detta gav dig några svar iaf

Edit;

Ras; Blood elf för en extra silence eller om du gillar mer burst så orc, deras stun reduction är bra att ha också.
Frost är just nu bäst för pvp, dom tål dock ingenting men skadar däremot otroligt mycket.
Om du kommer att spela mycket arena som frost, så var berädd på att i princip alltid vara nr1 target.

Enkel tact för mig i 2vs2 vi kör rogue / spriest, möter vi dk / x så är det all in på dkn med en smokebomb / cc på healern = död dk på några sekunder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mixe:

Du väljer faction beroende på vilken ras man väljer precis som vanligt
Du tänker nog på ifall man väljer en Pandaren

Permalänk
Medlem
Skrivet av SleeZy:

Kan bero på olika anledningar;

Han vill inte vända ryggen imot dom, speciellt monks / rogues som gör extra skada när dom slår i ryggen.
Man kan inte parry'a en attack i ryggen.
Alltid vara in front of the target, alltså att alla hans slag träffar, ifall att motståndaren springer rakt igenom honom.

För att göra det så kan du;
Hålla in båda musknapparna, eller hålla in Högermusknapp medans du spelar men styr med WASD det är sätter jag alltid spelar med (höger musknapp)
Då kan du alltid vända dig om snabbt.

Ifall du är en S.K keyboard turner (vänder med tagentbordet) så råder jag dig att träna bort det asap, speciellt för pvp.
Då det tar alldeles för lång tid att svänga med tagentbordet.

Hoppas att detta gav dig några svar iaf

Edit;

Ras; Blood elf för en extra silence eller om du gillar mer burst så orc, deras stun reduction är bra att ha också.
Frost är just nu bäst för pvp, dom tål dock ingenting men skadar däremot otroligt mycket.
Om du kommer att spela mycket arena som frost, så var berädd på att i princip alltid vara nr1 target.

Enkel tact för mig i 2vs2 vi kör rogue / spriest, möter vi dk / x så är det all in på dkn med en smokebomb / cc på healern = död dk på några sekunder.

jag har bara en och en halv arm. jag väntar på att razer naga lefthanded edition ska komma ut. men är det smart att bara köra med musen och sen ta bort att man går på WASD och sätta skills i istället?

Permalänk
Skrivet av Matsson82:

jag har bara en och en halv arm. jag väntar på att razer naga lefthanded edition ska komma ut. men är det smart att bara köra med musen och sen ta bort att man går på WASD och sätta skills i istället?

Jag skulle säga att det är en smaksak. testa dig fram och se vad du känner dig mest bekväm med så blir det bäst för en själv

Permalänk

Killen i filmen är sämst finns ingen anledning att röra sig på sättet han gör. Det enda man behöver är att förska vara bakom sin motståndare när man slår, kan inte dodga eller parry from behind.

Han i filmen är fruktansvärt dålig men så är hans motståndare, är väll 1200 ratings arena eller nått lol

http://www.youtube.com/user/ReinhartDaRussian här ser du en bra dk inte springer han omkring som en retard?

Dks suger rätt hårt i arena, man blir nukad snabbt och kan inte göra ett skit. Jag spelar både war och dk, kan gibba dks med min war å 1 shot macro.

Men dks är sjuka i Rbg, men då måste man vara bra för man kör dks som target caller för dom har massgrip och deathgrip, sedan gör dom sjuk dmg, aoe single target dots etc etc.

Dks dps är rätt sjut, jag raidar på in dk och hade pvp gear när börja endå gjorde jag mer dps än min pve ret pala och war, obliterate crittar sinnesjukt.

På single target är frost dw och forst 2 hand lika bra typ, kanske att 2 hand är lika bra.

Men i aoe fights vinner master frost spec, där man kör mastery all out (frost dmg) så howlingblast gör najs dmg.

Visa signatur

Live for fun, Loyal to none

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matsson82:

0. Är det ett måste att göra så och måste man använda musen för det?

0. Nej det är inget måste som de tidigare har nämnt att skutta runt som en idiot. Men vanligtvis brukar man ha lättast för att styra med hjälp av W A D och musen. S är en helt onödig tangent, går snabbare att vrida gubben 180 grader med musen och springa åt andra hållet. Vanligtvis ska du väl styra med W/A/D eventuellt piltangeterna ifall du är vänsterhänt. Sedan styra kameran och hållet du pekar gubbe åt med höger musknapp.

1. Det är väl ingen ras som är direkt bättre än någon annan. Orc/Troll är väl att föredra för pve dps, men också för burst i pvp, troll för haste buff och orc för attack power. Tauren för att tanka (5% extra hp). Blood elf möjligen för pvp, en extra silence är alltid bra. Goblin går väl också, rocket jump är bra att skutta ifatt folk med. Annars brukar det vara upp till vilken karaktär man tycker ser bäst ut och kan tänka sig att stirra på all den tiden man spelar. Så välj inte en ras endast för racials.

2. Just arena pvp är väl DKs något klena i, blir som sagt ganska lätt burstade. RBG/BG går bra, så länge du har healers. För pve är de både bra tank och dps, ligger väl på 6:e plats som dps efter mage/warlock/hunter.

3. I startzonen levlar du endast 55-58. Sedan blir du skickad till Orgrimmar.

Permalänk
Skrivet av taailyn.:

0. Nej det är inget måste som de tidigare har nämnt att skutta runt som en idiot. Men vanligtvis brukar man ha lättast för att styra med hjälp av W A D och musen. S är en helt onödig tangent, går snabbare att vrida gubben 180 grader med musen och springa åt andra hållet. Vanligtvis ska du väl styra med W/A/D eventuellt piltangeterna ifall du är vänsterhänt. Sedan styra kameran och hållet du pekar gubbe åt med höger musknapp.

1. Det är väl ingen ras som är direkt bättre än någon annan. Orc/Troll är väl att föredra för pve dps, men också för burst i pvp, troll för haste buff och orc för attack power. Tauren för att tanka (5% extra hp). Blood elf möjligen för pvp, en extra silence är alltid bra. Goblin går väl också, rocket jump är bra att skutta ifatt folk med. Annars brukar det vara upp till vilken karaktär man tycker ser bäst ut och kan tänka sig att stirra på all den tiden man spelar. Så välj inte en ras endast för racials.

2. Just arena pvp är väl DKs något klena i, blir som sagt ganska lätt burstade. RBG/BG går bra, så länge du har healers. För pve är de både bra tank och dps, ligger väl på 6:e plats som dps efter mage/warlock/hunter.

3. I startzonen levlar du endast 55-58. Sedan blir du skickad till Orgrimmar.

Beror lite på vilken klass du spelar, S är tex nädvändigt om du spelar en monk och måste göra en roll bakåt, en så kallad "s key roll"

1, jo det är en jäkla skillnad på raser i wow, troll är helt värdelösa på horde sidan skulel jag säga undead eller orc är bra både för pve och pvp, orc för extra dps trinket, mer pet dmg om du är unholy, mer expertise av yxa,fist osv blir stunnad kortare tid osv, undead för att ta bort feras, sedan touch of teh grave för extra pve eller pvp dps.

Troll i min mening är helt värdeläsa, bloodelfs också (kan vara bra ibland i pvp (extra sillnce), taruen är helt okey dk tanks.

På ally sidan är human det enda rätta, extra pvp powertrinket för pvp, extra expertise för mace och swords. Lättre å farma rep osv.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Skrivet av blue eyed devil:

Killen i filmen är sämst finns ingen anledning att röra sig på sättet han gör. Det enda man behöver är att förska vara bakom sin motståndare när man slår, kan inte dodga eller parry from behind.

Han i filmen är fruktansvärt dålig men så är hans motståndare, är väll 1200 ratings arena eller nått lol

http://www.youtube.com/user/ReinhartDaRussian här ser du en bra dk inte springer han omkring som en retard?

Dks suger rätt hårt i arena, man blir nukad snabbt och kan inte göra ett skit. Jag spelar både war och dk, kan gibba dks med min war å 1 shot macro.

Men dks är sjuka i Rbg, men då måste man vara bra för man kör dks som target caller för dom har massgrip och deathgrip, sedan gör dom sjuk dmg, aoe single target dots etc etc.

Dks dps är rätt sjut, jag raidar på in dk och hade pvp gear när börja endå gjorde jag mer dps än min pve ret pala och war, obliterate crittar sinnesjukt.

På single target är frost dw och forst 2 hand lika bra typ, kanske att 2 hand är lika bra.

Men i aoe fights vinner master frost spec, där man kör mastery all out (frost dmg) så howlingblast gör najs dmg.

Hur spelar du din DK? Har aldrig några problem med nukes på min kan dock vara för att jag som inte så många andra kör i Blood Presence för att få den behövda mängden hp och armor.

Gear kan du kolla på armory om du söker efter - Gribgong.

Visa signatur

PSU: Corsair HX1200i Case: Phanteks NV9
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 9800X3D RAM: Corsair Dominator 96GB
Motherboard: Asus TUF X870-Plus Wifi Cooler: Noctua NH-D15 G2

Permalänk
Skrivet av 13ers3rk:

Hur spelar du din DK? Har aldrig några problem med nukes på min kan dock vara för att jag som inte så många andra kör i Blood Presence för att få den behövda mängden hp och armor.

Gear kan du kolla på armory om du söker efter - Gribgong.

Jag spelar min dk på hög rating 2200.

Jo men du kör pvp i 1300 bracket med ett pve wep, folk är inte så skillade där, om du kommer upp lite i rating ska du se att det inte spelar någon roll i vilken pressnce är i spelar, du dör either way.

Så du kör du i blood pressnce hela tiden? Det är inte så bra, du losar för mycket dmg, blood pres ska du bara köra om du blir nukad. Ser att du spelar frost så läs vad frost pres gör "Frost Strike cost reduced by 15" det är typ ett måste dom du ska göra dmg

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag spelar min dk på hög rating 2200.

Jo men du kör pvp i 1300 bracket med ett pve wep, folk är inte så skillade där, om du kommer upp lite i rating ska du se att det inte spelar någon roll i vilken pressnce är i spelar, du dör either way.

Så du kör du i blood pressnce hela tiden? Det är inte så bra, du losar för mycket dmg, blood pres ska du bara köra om du blir nukad. Ser att du spelar frost så läs vad frost pres gör "Frost Strike cost reduced by 15" det är typ ett måste dom du ska göra dmg

Damage tycker jag inte är något problem än så länge på den låga bracketen (har inte funnit ett lag eller tiden att nöta mer tid på det) då man på cloth users får in 130k+ crits, och plate users cirka 95-100k och detta är ju utan ett 498pvp vapen Länk till din armory skulle vara gött, blood presence på hela tiden ja, det räcker för att få ner någon till 0 hp i en stun / silence.

Visa signatur

GPU:

Permalänk
Skrivet av 13ers3rk:

Damage tycker jag inte är något problem än så länge på den låga bracketen (har inte funnit ett lag eller tiden att nöta mer tid på det) då man på cloth users får in 130k+ crits, och plate users cirka 95-100k och detta är ju utan ett 498pvp vapen Länk till din armory skulle vara gött, blood presence på hela tiden ja, det räcker för att få ner någon till 0 hp i en stun / silence.

På hög res targets crittar inte ens jag 130k så dom du möter har nog inte så bra gear.

http://eu.battle.net/wow/en/character/outland/Deathwalk/simpl...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

På hög res targets crittar inte ens jag 130k så dom du möter har nog inte så bra gear.

Ratingen säger nog det mesta

Visa signatur

GPU:

Permalänk
Medlem

hahah, för mig att jag har spelat på dig någon gång

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Skrivet av Xenoz:

hahah, för mig att jag har spelat på dig någon gång

Mot? Vilken server spelar du på då?

Visa signatur

Permalänk
Medlem

fan va jag saknar BG´s , känner suget hela tiden men vill inte börja spela igen - hoppas skyrim online får bra pvp del

Visa signatur

BlackJava - Svart bälte i kundkorg ;) :P