Tv-avgift för datorer och surfplattor i februari

Permalänk
Medlem

Men om man har typ en konsol som enda anslutna enhet, vilken naturligtvis inte kan ta emot SVTs sändningar. Eventuell dator i hemmet saknar nätverkskort, och kan heller inte ta emot SVTs sändningar. Då behöver man inte betala någon licensavgift va?

Permalänk
Medlem

Lite konstigt hur dom kan sätta en avgift sådär bara för att dom bestämmer att lägga ut deras saker på nätet.
Är ju som att jag skulle lägga ut en sak som jag gjort och tvinga alla att betala bara för att folk kan titta på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Frankoz:

Många har nämnt att det ska läggas in i skatten, då får man ju likförbannat betala för det även om man inte nytjar det..

Precis!

Problemet blir att vi allihopa får betala för det, precis som de vill att vi skall göra nu. En bättre lösning vore att låta folket själva bestämma vare sig om de vill ha dessa kanaler som är under TV-licensen. Låt oss välja bort dessa och på så sätt skall vi inte behöva betala för den delen.

Dock har vi ju radio kvar, vilket är licensbelagt och skall ingå i den avgiften de vill att du skall betala. Den avgiften borde finansieras av samma personer som betalar TV-licens, av TV-licensen. På så sätt kan vi andra njuta av radio om vi så vill, men inte betala TV-licens, de som betalar TV-licens verkar ju vara nöjda med det utbud de får så logiskt sett borde de inte klaga. Det är ju inte så att licensavgiften lär sänkas precis!

Permalänk
Medlem

Kan inte svinen fixa lösenord till sin jävla playtjänst istället?

Permalänk
Medlem

Se det från den ljus sidan folk! Det kan ju hända att svt bjuder på någon vuxenfim ibland!

Permalänk

Jag gav med mig och började betala TV-licens så jag gråter inga floder men visst känns det riktigt löjligt. Varför? Public Service har ett uppdrag. Det skall vara allmännyttig radio- och TV. Hur mycket pengar behöver de för sitt uppdrag, egentligen?

Permalänk
Medlem

vi betalar ju redan för Internet? ta de från telias kassor så kanske pengarna stannar inom landet ist för Uzbekistan eller vad de heter...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon34034:

SVT har alltid funnits i mitt liv och dem är en del av Sverige. Jag skulle vara stolt att betala avgiften, alla mina äldre i släkten njuter av innehållet och även jag.. nyheter, dh-sändningar, melodifestivalen, landet runt, plus, julkalendern, debatt, olympiska spelen med mera. Dessa är bara de jag förväntar mig att se!

Så du vill med andra ord betala för snedvinklad nyhetsrapportering, melodifestivalen

och en censurerad version av Kalle Ankas jul?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Burks:

Se det från den ljus sidan folk! Det kan ju hända att svt bjuder på någon vuxenfim ibland!

Spelar väll ingen roll om man inte ägt en Antenn kabel/digitalbox sen man flyttade hemifrån.

Permalänk
Medlem

Det är väl fortfarande bara en avgift per hushåll eller hur?

Visa signatur

Stuff

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av tryinghard:

Så då är det okej att lägga straffavgift på oss andra som INTE vill ta del av detta utbut?
Har även det svenska språket varit en del av ditt liv och en del av Sverige? Sluta misshandla det i så fall.

Du detta är Sverige! Tätorters skattepengar går till glesbygden för att de skall kunna ha plogade vägar samt acceptabla gångavstånd för att resa kommunalt. Vi betalar för andras välmående.. en avgift på detta.. hah! Småsummor.

Permalänk
Medlem

Va fan kallar dom det inte för skatt istället, för det är ju va det är! GE OSS ETT VAL FÖR HELVETTE!!! jag menar bli påtvingad svt, ett par skit kanaler som man ändå inte tittar på det suger : (

Permalänk
Medlem
Skrivet av hallon:

Men om man har typ en konsol som enda anslutna enhet, vilken naturligtvis inte kan ta emot SVTs sändningar. Eventuell dator i hemmet saknar nätverkskort, och kan heller inte ta emot SVTs sändningar. Då behöver man inte betala någon licensavgift va?

Har du en tv men inte möjlighet att ta emot svt's sändningar så måste du betala så jag gissar på att det kommer räcka med en dator....oavsett om det är cray titan eller en amiga

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burks:

Vad för filmer kan SVT visa, som inte t.ex Netflix kan erbjuda för endast 80:- i månaden? Mot SVTs .. 175:- i månaden?

Behövs det verkligen så mycket pengar för att producera skitet SVT skapar?.. Och vem reglerar deras material egentligen?

Lägg reklam på skitet.. Eller börja sätta lösenord, och kräv alla som vill se deras skit på nätet. Att dom ska behöva registrera sig där med t.ex person nummer..

Men nä, fuck that! Tvinga alla att betala för skitet, oavsett om dom vill titta på det eller inte...

Skulle dom ge os valet att betala för SVT eller inte.. så lär skitet konka inom en månad..

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 3700X MB: X570 Aorus Ultra Mem: Corsair Vengeance RGB Pro 2x16GB DDR4 @ 3200 MHz CL16 GPU: Radeon RX Vega 56 SSD: Corsair Force MP510 960GB Case: FD Meshify C PSU: Corsair RM 750W Display: Acer 35" Predator XZ350CU OS: Win10 Pro

Permalänk
Skrivet av anon34034:

Du detta är Sverige! Tätorters skattepengar går till glesbygden för att de skall kunna ha plogade vägar samt acceptabla gångavstånd för att resa kommunalt. Vi betalar för andras välmående.. en avgift på detta.. hah! Småsummor.

Broder. Din solidariska anda har fått mig att inse mina fel! Klart vi ska ha avgift! Men vi kan väl kalla det för ett privilegium istället för en "avgift"! Då vi få chansen att hjälpa våra landsmän!
Mitt folk! Kasta av er de kapitalistiska bojorna som ankrar er i girigheten! Staten vill alltid det som är bäst för er!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon34034:

Och glesbygdens naturresurser går åt till att hålla tätorterna belysta och varma på vintern/kalla på sommaren.
Så tänk om lite om du tror att stadsbor på något sätt "sponsrar" folk i glesbygden.

Permalänk
Medlem

betalar licens om vi slipper all reklam, hur många håller med mig?

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av anon34034:

Smutskasta inte folk som inte är födda med en silversked i röven, det är en stor skillnad att betala skatt för andras välmående eller bidra till ett växande/bättre samhälle, men varför i helvete ska någon oavsett status eller inkomst betala för andras nöje?

Tråkig attityd.

Permalänk
Skrivet av Mario.T:

Bra, då kan du betala min avgift också, för jag tänker inte lägga ner mer pengar när allt går till bidrag.

Det finns många korkade inlägg i den här tråden, men det där tar priset. Vad har detta med bidrag att göra?

Förstår inte varför folk blir så upprörda. Och nej(!) man kan inte jämföra det här med Copyswede.

Visa signatur

Acer Aspire E1-572-6497 | i5-4200U | Intel HD 4400 | W10 | Steelseries Rival

Permalänk
Medlem
Skrivet av annddyy:

Är ingen reklam på 1-2-barnkanalen osv ( gäller bara dessa )

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Avstängd

Så tar Censur swec bort mitt inlägg...

Visa signatur

-Thuban X6@3,9GHZ + NH-D14

-HD7950@1300/6000MHZ + Accelero Extreme

-Corsair TX850W

Permalänk
Avstängd
Skrivet av annddyy:

Reklam kommer vi aldrig undan! Smygreklam finns överallt!

Visa signatur

-Thuban X6@3,9GHZ + NH-D14

-HD7950@1300/6000MHZ + Accelero Extreme

-Corsair TX850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av ParasiteX:

Vad för filmer kan SVT visa, som inte t.ex Netflix kan erbjuda för endast 80:- i månaden? Mot SVTs .. 175:- i månaden?

Behövs det verkligen så mycket pengar för att producera skitet SVT skapar?.. Och vem reglerar deras material egentligen?

Lägg reklam på skitet.. Eller börja sätta lösenord, och kräv alla som vill se deras skit på nätet. Att dom ska behöva registrera sig där med t.ex person nummer..

Men nä, fuck that! Tvinga alla att betala för skitet, oavsett om dom vill titta på det eller inte...

Skulle dom ge os valet att betala för SVT eller inte.. så lär skitet konka inom en månad..

Det var menat som ett skämt

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10940286.ab

Skrivet av FrozenYoghurt:

Spelar väll ingen roll om man inte ägt en Antenn kabel/digitalbox sen man flyttade hemifrån.

well då får du se det på youtube istället!

Permalänk
Hedersmedlem

Demografiskt kan knappast skillnaden vara särskilt stor mellan att beskatta alla eller att ta ut en avgift per hushåll. Min gissning är att gruppen utan Internet är den som i större utsträckning har TV. I slutändan handlar det därför endast om en subjektiv, kanske känslosam, fråga om hur makten över innehållet i teorin skulle kunna ändras beroende på om det är en beskattad eller avgiftsbelagd service.

I övrigt skulle jag gärna vilja att belackarna här gör en lista på bättre alternativ till SVTPlays mindre underhållsmässiga programutbud. Det mest skrämmande är kanske inte frågan om avgift för SVT:s Internet tjänster, utan vad folk hellre stoppar huvudet fullt med. SR erbjuder fortfarande en hel del program av kvalitet som tyvärr är svår att hitta på andra platser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Burks:

Det var menat som ett skämt

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article10940286.ab

well då får du se det på youtube istället!

Youtube kräver att man kör Flash för många av filmerna på sidan samt att man kör Javascript som inte är fritt licensierade. Check your privileges, shill scum!

Permalänk
Musikälskare

gl hf på det

men får de in 1% så går de med vinnst

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Jävla skämt, bara för att man inte får tillräckligt med tittare på sina tjänster så kräver man in pengar. Bra där svt!

Visa signatur

Fractal Design R4 Titanium | Fractal Design Newton R3 | Intel i7 3770K
Corsair Vengeance 16 GB | Asus 1060 Strix | ASRock Z77 Extreme4
Samsung 840 | Seagate 3 TB | Acer XB270HU
Samsung P2450 | Steelseries Sensei Raw | Steelseries Siberia 650
Ducky Shine II Tenkeyless MX Red

Permalänk
Medlem

Själv har man ju då ingen TV Dator surfplatta mobil ( surfplatta/tv har jag ju då inte ) eller dylikt fram till att de tar fram domstolsbeslut på att gå in och kolla i lägenheten.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Kan bara se att detta bidrar till onda blickar mot svt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

i5-5675C @ 4,3 GHz | GTX 970 @ 1290/1953| HyperX Beast 2x4 GB @ 2666MHz| Asus ROG MAXIMUS VII HERO | Corsair HX 750W | Fractal Design Define R4 |

Permalänk
Medlem

Jävla fascist metoder!!! Jag äger ingen TV och är inte intresserad av SVT j*vla skitutbud, för att inte tala om SR.