finns de inget Z77 moderkort som är omtyckt av de flesta ?

Permalänk

finns de inget Z77 moderkort som är omtyckt av de flesta ?

jag brukar alltid kolla på http://www.newegg.com/ när jag ska köpa nytt moderkort, mycket för att det skrivs många Reviews och man kan få en mer äkta vision av vad folk tycker om moderkorten..... när jag kollar på Z77 moderkort så förutom dom med högst betyg( är bara ett fåtal Reviews) så får i stort sett alla moderkort rätt så dåliga betyg,,,där det är många som skrivit sitt tycke då...

i stort sett alla moderkort med mer än 40-50 Reviews så får ca 15-20% betyg 1 av 5,,,, är verkligen just Z77 moderkort av någon anledning sämre kvalitet än andra? nu har jag iofs inte jämfört med andra chipsets,, dock spelar de mindre roll då det är Z77 som gäller nu om man ska ha något med prestanda för bra pris... de jag menar är, ska man verkligen tro att 1 utav 5 moderkort(20%) är kasst så det får betyg 1av5... verkligen hög failurerate..

och det var många som var dead on arrivale ,, låter ju inte bra..

Visa signatur

| Coolermaster 800w+ Gold | Z-690 | Hyper-X 32GB @3200 RGB | I9-12900K | RTX 3090 24GB | WD Black M.2 NWMe SSD GEN 4 - 2TB |

Permalänk

exempel

http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E168131572...

1/4 del av alla 594 Reviews har gett det dåligt betyg, skala 1-3 utav 5, alltså då är det 25% chans man får ett sånt här moderkort som är kasst eller så pass dåligt att man inte är nöjd,,,,, låter inte bra ju...

givetvis kan man inte uttala sig statistiskt om det gäller 30 Reviews, men nästan 600 st ger en rätt bra bild ju..

Visa signatur

| Coolermaster 800w+ Gold | Z-690 | Hyper-X 32GB @3200 RGB | I9-12900K | RTX 3090 24GB | WD Black M.2 NWMe SSD GEN 4 - 2TB |

Permalänk

Extreme 4 kortet funkar riktigt bra för mig iaf, snabbt och stabilt, bra bios, bra pris osv.

5+

Permalänk
Medlem

Det är för att det finns alltid en risk att de är sönder och de som faktiskt får problem är mycket mer benägna att gå och skriva något om det. Det är alltså väldigt långt ifrån 25% chans att få något som är trasigt, de allra flesta är nöjda med deras moderkort och skriver ingen recension.

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem

Asus Maximus V gene/eller full atx varianten och du kommer vara nöjd i år.

Permalänk

4 av 5 är väl bra eller? Finns ju alltid något någon klagar på..

Visa signatur

Burk: Asus Maximus XI z390, i7 9900ks @5100mhz, cache 4800mhz, Corsair Platinum ddr4 3600mhz @4400mhz quad 16gig (18-22-22-44 2t), 1st Asus Strix 1080ti + EK @2070/12000mhz, Samsung 840 pro 240 gig x2 raid0, 1 tb 2.5" WD Red, Skärm: Acer x34p, TJ07 custom water, Ljud: HiFiman X v2 + EONE MK2 Muses

Permalänk

Asrock extreme6

Visa signatur

CM NR200P | AMD Ryzen5 3600 | 5700 XT | 64GB DDR4 | 1080p@165HZ

Permalänk
Medlem

Min ASUS P8Z77-V PRO/THUNDERBOLT är jag supernöjd med..Den har WiFi adapter, som gör att du slipper köpa en router-perfekt för en Ipad och/eller laptop..

Visa signatur

"Saints are in Hell!"
Cooler Master Cosmos II || ASUS P8Z77-V-PRO TB ||Gainward 680 Phantom 4GB|| I7-3770K ||
G-Skill Ares 1866 MHZ 16 GB||BeQuiet! Dark Rock 2||OCZ Vertex 4 256 GB||Samsung 830 120GB||WD Enterprise 1TB||
Plextor PX-LB950SA||Dell U2410||Corsair AX 1200

Permalänk
Medlem

Sabertooth Z77 vad annars

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk

http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E168131285...

gigabyte sniper M3 tycker jag funkar fint...har kört ASUS men nu Gigabyte...tror att de kända i top inte skiljer sig mycket.

Visa signatur

| Thermaltake P3 | i5 13500 3,5GHz | EKWB Water cooling |
| MSI pro B760M-p | gigabyte vision 8GB RTX3070 OC |
| 32Gb Corsair Vengence 3000MHz |
| Msi spatium 390M | Thermaltake RGB 750W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av musse pigg:

jag brukar alltid kolla på http://www.newegg.com/ när jag ska köpa nytt moderkort, mycket för att det skrivs många Reviews och man kan få en mer äkta vision av vad folk tycker om moderkorten..... när jag kollar på Z77 moderkort så förutom dom med högst betyg( är bara ett fåtal Reviews) så får i stort sett alla moderkort rätt så dåliga betyg,,,där det är många som skrivit sitt tycke då...

i stort sett alla moderkort med mer än 40-50 Reviews så får ca 15-20% betyg 1 av 5,,,, är verkligen just Z77 moderkort av någon anledning sämre kvalitet än andra? nu har jag iofs inte jämfört med andra chipsets,, dock spelar de mindre roll då det är Z77 som gäller nu om man ska ha något med prestanda för bra pris... de jag menar är, ska man verkligen tro att 1 utav 5 moderkort(20%) är kasst så det får betyg 1av5... verkligen hög failurerate..

och det var många som var dead on arrivale ,, låter ju inte bra..

Otur kan ju alla ha, och det är ju garanti så att man får det utbytt. Har haft Gigabyte i alla år men nu fick jag för mig att testa MSI. Är toknöjd.. undrar nästan varför man inte testade dem tidigare. Asus är ju också bra men de har ju lite saker på korten som jag finner onödigt för just mina behov. Men det är ju allt lull-lull som intressant. Varför går det inte på Sweclockers tester? Och bara för det så hittar jag inte deras test av Z77.

Edit: Plockar Sweclockers bort tester ibland?

Visa signatur

It is impossible to defeat an ignorant man in an argument.
William G. McAdoo
My definition of an expert in any field is a person who knows enough about what's really going on to be scared.
P. J. Plauger, Computer Language, March 1983

Permalänk
Medlem

Msi GD-65 Z77 är jag då sjukt nöjd med och snygg är den )

Permalänk
Medlem

Sabertooth Z77 är riktigt grymt men förstår fortfarande inte varför Asus inte la till ett dammfilter till i/o fläkten... :S

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

5900X || GTX3080 || Impact DTX || 32GB RAM @ 3600MHz || Custom Loop i Lian Li Tu150 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quorthon:

Min ASUS P8Z77-V PRO/THUNDERBOLT är jag supernöjd med..Den har WiFi adapter, som gör att du slipper köpa en router-perfekt för en Ipad och/eller laptop..

Kör också på det moderkortet. Funkar bra enligt mig.

Man köper moderkort efter vad man behöver, kan inte direkt säga att något är bäst.

Permalänk

Personligen har jag fallit lite för MSI tycker de gör bra moderkort över lag och sällan haft problem med deras kort till skillnad mot asus som jag också kört några olika genom åren och de flesta har krånglat med något.

brukar hålla mig i medelklassen dvs kort mellan 1000:- och 1500:- ungefär just för att jag vill ha SLI stöd vilket gör att i princip kort under 1000:- får bort pga avsaknaden av det, och kort över 1500:- känns bara som slöseri om det inte är någon specifik funktion som eftersöks som billigare kort inte har eller att du sysslar med extrem överklockning och behöver ett riktigt strömkraftigt moderkort.

och plus i kanten är att de kör ett ganska smakfullt färgtema på sina kort.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Nöjd med mitt Asrock Extreme6 iaf, funkar jätte bra

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Medlem
Skrivet av musse pigg:

Du får tänka på hur omdömen fungerar: folk som är nöjda bryr sig inte om att skriva något om dom. Det är bara folk som råkar ut för DOA eller gör något fel som skriver reviews för det mesta.