Eve Online-tråden, fortsättning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zonny:

Vill gärna ha ett svenskt corp, pm:a om ni har

Du kan kolla in The Swedes. Vi är en helt svensk corp, sitter alltid folk varje dag som spelar.

Vi är mest miners och missions. Men vi köra lite PVP i Low Sec när vi känner för det.
Vissa är nya andra är lite äldre.

Permalänk
Medlem

Har testat några dagar på ett gratis-konto. Kört igenom tutorial och career agents och håller nu på med Epic Arc. Hittills har alla uppdrag varit att åka mellan olika system och kanske skjuta ner några "rats" eller hitta anomalier. Ska jag vara riktigt ärlig så känns det inte särskilt upphetsande. Kan väl förstå charmen med utveckling av karaktären osv men är det allt det går ut på? Åka mellan stjärnsystem och göra snarlika uppdrag? Eller finns det mer?

Visa signatur

Ne nos sequere nobis secede

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Wolfclaw:

Har testat några dagar på ett gratis-konto. Kört igenom tutorial och career agents och håller nu på med Epic Arc. Hittills har alla uppdrag varit att åka mellan olika system och kanske skjuta ner några "rats" eller hitta anomalier. Ska jag vara riktigt ärlig så känns det inte särskilt upphetsande. Kan väl förstå charmen med utveckling av karaktären osv men är det allt det går ut på? Åka mellan stjärnsystem och göra snarlika uppdrag? Eller finns det mer?

Missions ær typ just det, åka till olika system och skjuta NPCs.

Finns ju iofs industry missions och exploration dær du probar. Fast alla ær i stort sett åk dit mina i 10h // døda råttor // explora och sedan døda råttor.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wolfclaw:

Har testat några dagar på ett gratis-konto. Kört igenom tutorial och career agents och håller nu på med Epic Arc. Hittills har alla uppdrag varit att åka mellan olika system och kanske skjuta ner några "rats" eller hitta anomalier. Ska jag vara riktigt ärlig så känns det inte särskilt upphetsande. Kan väl förstå charmen med utveckling av karaktären osv men är det allt det går ut på? Åka mellan stjärnsystem och göra snarlika uppdrag? Eller finns det mer?

Det finns väldigt mycket mer att göra i PvE-väg. Men missions etc är mest till för att tjäna ISK och lära sig spelmekaniken.

Det som spelat faktiskt går ut på är ju att samarbeta med andra spelare (eller motarbeta om man hellre vill det).Spelat kommer antagligen inte börja kännas roligt innan du hittat ett kul corp att flyga med. Det spalar nog inte så stor roll om du börjar i ett corp som bara kör missions tillsammans, mining i grupp, PvP eller lever i wormhole. Huvudsaken är att du får känna på EVE:s rätta sida, vilket är att sitta på teamspeak och snacka skit med kul folk medans ni gör något tillsammans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wolfclaw:

Kan väl förstå charmen med utveckling av karaktären osv men är det allt det går ut på?

Det är det som jag tycker är både det bästa och sämsta med EVE; det är en total sandbox. Det går ut på precis vad du själv vill.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Kreatur:

Det är det som jag tycker är både det bästa och sämsta med EVE; det är en total sandbox. Det går ut på precis vad du själv vill.

Nja egentligen inte, pga rymdpolisen.

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk

Högt ärade Auktoritetshatare, Griefers, Gankers, Goons, Tomtar, Vikingar, Svenskar, Vänner, Fiender och SweClockare.

Jag har efter drygt ett år tröttnat en smula på att grusa asteroider i olika regioner av i New Eden.
Det är dags att borsta av sig dammet, sträcka på ryggen, putsa sina combat goggles och ladda haubitsarna, för nu ska det bli åka av.

För att göra en lång historia kort, så har jag lyckats skaffa mig en ovän i Sinq Laison och känner att han behöver lära sig att veta hut.
Det enda sättet jag kunde komma på var att spränga hans blankputsade Orca småbitar.

Detta är något jag helst vill kunna klara av Själv, och frågar er nu:
Är detta möjligt?

Jag har ingen som helst erfarenhet av det här och det är därför jag frågar nu, så jag slipper bli ledsen i ögat när ifall det fallerar när det väl gäller.
Min skill tränings plan är nu 101 dagar och 10 timmar lång. Först går jag på Battlecruisers för att sedan gå över och köra Gunnery tills jag kan nyttja T2 Large Artillery Cannons och T2 Weapon Upgrades.

Planen är att ta en Tornado och 8 stycken 1400mm Howitzer Artillery II (eller bättre...) använda Quake L ammunition och slänga på så många rigs och weapons upgrades som jag bara kan för att maximera min dps och reducera hans Orca till skrot innan CONCORD bestämmer sig för att rycka in.

Om det kostar mig mer att ha ihjäl hans Orca än vad han förlorar rör mig inte i ryggen.

Vad säger ni Sweclockers? Är det möjligt? Har ni förslag på bättre skepp att använda? Tips eller idéer?
Jag kommer dock inte att nyttja nånting annat än Minmatar skepp och projektilvapen, så håll er gärna inom det området.

Tackar ödmjukast för all hjälp.

Eventuellt killmail kommer naturligtvis publiceras.

--MrJokerit

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrJokerit:

Högt ärade Auktoritetshatare, Griefers, Gankers, Goons, Tomtar, Vikingar, Svenskar, Vänner, Fiender och SweClockare.

Jag har efter drygt ett år tröttnat en smula på att grusa asteroider i olika regioner av i New Eden.
Det är dags att borsta av sig dammet, sträcka på ryggen, putsa sina combat goggles och ladda haubitsarna, för nu ska det bli åka av.

För att göra en lång historia kort, så har jag lyckats skaffa mig en ovän i Sinq Laison och känner att han behöver lära sig att veta hut.
Det enda sättet jag kunde komma på var att spränga hans blankputsade Orca småbitar.

Detta är något jag helst vill kunna klara av Själv, och frågar er nu:
Är detta möjligt?

Jag har ingen som helst erfarenhet av det här och det är därför jag frågar nu, så jag slipper bli ledsen i ögat när ifall det fallerar när det väl gäller.
Min skill tränings plan är nu 101 dagar och 10 timmar lång. Först går jag på Battlecruisers för att sedan gå över och köra Gunnery tills jag kan nyttja T2 Large Artillery Cannons och T2 Weapon Upgrades.

Planen är att ta en Tornado och 8 stycken 1400mm Howitzer Artillery II (eller bättre...) använda Quake L ammunition och slänga på så många rigs och weapons upgrades som jag bara kan för att maximera min dps och reducera hans Orca till skrot innan CONCORD bestämmer sig för att rycka in.

Om det kostar mig mer att ha ihjäl hans Orca än vad han förlorar rör mig inte i ryggen.

Vad säger ni Sweclockers? Är det möjligt? Har ni förslag på bättre skepp att använda? Tips eller idéer?
Jag kommer dock inte att nyttja nånting annat än Minmatar skepp och projektilvapen, så håll er gärna inom det området.

Tackar ödmjukast för all hjälp.

Eventuellt killmail kommer naturligtvis publiceras.

--MrJokerit

För att hinna få ner en Orca i High-sec lär du nog behöva en hel del blodtörstande vänner som hjälper dig på traven. Du får även vara beredd på att alla som deltar kommer förlora sina skepp eftersom CONCORD låser ned dem. Den vanligaste proceduren brukar väl vara att man flyger billiga grejer i stora mängder av just den anledningen.

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem

En av de bästa jag har sett på länge:

http://eve-kill.net/?a=kill_detail&kll_id=16031774

Kanske något sådant du skulle sikta på för den där Orcan?

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dwightschrute:

Nja egentligen inte, pga rymdpolisen.

"rymdpolisen" är ju dock inte i low/null. Där är det helt spelarstyrt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Eroish:

"rymdpolisen" är ju dock inte i low/null. Där är det helt spelarstyrt.

Jo, fast i null/low så behöver du ett corp eller ett gäng, annars är du oftast körd. D:

Visa signatur

| i5 2500K@4.2GHz | 8GB Gskill 1600MHz | Gigabyte Z68X-UD3H B3 | GTX 680 2GB w/ Twin Turbo II |
Corsair TX650W | BENQ GW2750HM | 5TB | 60GB Nova 2 SSD | Samsung 830 128GB OS SSD
Ze Best Moosic You'll Ever Hear

Permalänk
Medlem

Polaren som lirat Eve ett bra tag tyckte det var dax för mig att flytta ut i lowsec och tjäna isk på ratting och annat skoj. Så packade min taskigt fittade Drake och hängde på.....

http://zkillboard.com/detail/28037457/

Jaja skit samma, polaren hade tydligen en till drake över till mig på "deras" bas. Bara att fortsätt, inget att förlora...

http://zkillboard.com/detail/28037457/
http://zkillboard.com/detail/28037628/

Håller mig i hisec ett tag till

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kryll:

Polaren som lirat Eve ett bra tag tyckte det var dax för mig att flytta ut i lowsec och tjäna isk på ratting och annat skoj. Så packade min taskigt fittade Drake och hängde på.....

http://zkillboard.com/detail/28037457/

Jaja skit samma, polaren hade tydligen en till drake över till mig på "deras" bas. Bara att fortsätt, inget att förlora...

http://zkillboard.com/detail/28037457/
http://zkillboard.com/detail/28037628/

Håller mig i hisec ett tag till

Lowsec är inte överdrivet farligt om du känner till din omgivning:

1. Hoppa inte in i nya system med dyra skepp utan att scouta dem först.
2. Överanvänd Directional Scanner så finns det inte mycket som kan överraska dig.
3. Märk ut "safe spots" i varje system som du regelbundet besöker.

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem

Se vad som händer om du klickar jump istället för bridge med din titan......
http://www.youtube.com/watch?v=TLqb-m1ZZUA

Visa signatur

Intel Core i5 4690k | Asus GTX 970 STRIX | Moderkort: Asus Z97-P | 8GB RAM | Corsair TX 650 | Antec Three Hundred | BenQ G2420HDBL | Samsung EVO 250GB

Permalänk
Medlem

'Såg den igår, helt underbar

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lucaz:

Se vad som händer om du klickar jump istället för bridge med din titan......
http://www.youtube.com/watch?v=TLqb-m1ZZUA

Ser förbannat dyrt ut.

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem
Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Windir87:

Var du piraten?

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk
Medlem

Då är ju den oundvikliga fråga, tog han sig till säkerhet på egen hand eller lät du honom komma undan?

Permalänk
Medlem
Skrivet av CAHN:

Då är ju den oundvikliga fråga, tog han sig till säkerhet på egen hand eller lät du honom komma undan?

Tja, jag har spelat Eve Online i knappt ett halvår och endast ägnat en knapp månad åt PvP.

Planen var först att skjuta ner honom (första gången jag hoppade in) men jag hade min scout och PvP-gubbe på samma konto vilket innebar en massa onödigt trassel. Slutade med att jag landade 40km från honom och avslöjade mig för tidigt vilket gav honom tid att fly. Använde sedan D-scan och hittade honom utanför en station där han laddade upp sköldarna på sin Imicus. Där någonstans började jag tycka synd om honom så det fick bli en vänskaplig konversation istället med en del tips om exploration.

Någon dag senare höll vi fortfarande kontakten och jag erbjöd mig att hjälpa honom att rensa några Radar- och Mag-platser om det blev för tufft. Så, han skickade en fleet-invite och vi gav oss iväg till en plats där jag tog ner några Battlecruisers medan han plockade allt loot. Efter det tackade jag för mig och vi gick skilda vägar.

Kort därpå hittade jag fyra Mag-platser i samma system så jag tog kontakt med honom igen och erbjöd mig att hjälpa till. Efter några minuter dök han upp och vi började rensa platserna på värdefulla föremål. Under tiden gav jag honom tips rörande vilka T2 Blueprints som han skulle hålla utkik efter, vilket resulterade att han länkade dessa i chatten. När jag såg att han plockat på sig runt 100 miljoner i loot skred jag till verket. Jag skrev att jag var tvungen att dra iväg och ladda upp sköldarna vid en station och lämnade honom när två containrar återstod. Min cloakade scout, som nu var på ett annat konto, höll hela tiden ögonen på honom och när han påbörjade arbetet med den sista containern dök jag upp i min Harbinger på 100 meters avstånd.

Jag låste honom med en disruptor och skrev att det här skulle bli en läxa för honom. Så länge som han lämnade över T2-ritningarna skulle han få leva. Misstaget jag gjorde var att glömma Web och att ta mig närmare honom. Istället nöjde jag mig med en point (borde egentligen ha haft en scramble) och började skriva till honom om lösensumman vilket gav honom tid att aktivera MWD och dra iväg...

Tror att vi båda lärde oss någonting av den upplevelsen

Planen var dock aldrig att skjuta ner honom, åtminstone inte efter det att han undkom första gången. Jag ville bara lyckas med ett riktigt snyggt bedrägeri.

Ironiskt nog så gick min kumpan, som hela tiden suttit och vaktat den enda vägen ut ur systemet, precis AFK när mitt tänkta offer flydde från mig. Han lyckades alltså egentligen undkomma tre gånger med såväl värdesakerna som livhanken i behåll

Hoppas verkligen på att få uppleva någonting liknande igen. Som tur är så har jag åtminstone ett till bedrägeri på gång. Räckte med att jag räddade honom från ett gatecamp för att jag skulle få över honom på min sida

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem

Älskar spekulationerna:

Citat:

[–]rob-arcadius 1 poäng 20 timmar sen
i'm going to give you some of my general philosophy on everything; eve addition. just because there is a norm that people adhere to does not mean that it is true 100% of the time. when reading this guy's story i thought about how i would have been thinking and what my motives would be as that 'pirate'. i'm not saying that he was being a good guy in a bad guy's skin, however, i am saying that it is easily a possibility. i'm a space jew so some loot in one site isn't going to make my wallet noticeably bigger and there's a lot of players like that, so for me, if i came across a noob in lowsec and i saw that he was a week or two old and he acted like a noob and i could easily have killed him, i would do exactly what happened. do you not see how much OP got out of that experience? even if it is falsely set up. fitting the warp disruptor would support this since it would allow a crusior with a mwd to easily escape.

Citat:

[–]LagMeister 124 poäng 1 dag sen
Plot twist: He wasn't after your blueprints but instead, wanted to teach you a lesson of not trusting someone blindly. Good guy space pirate. ;_;7

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Windir87:

Tja, jag har spelat Eve Online i knappt ett halvår och endast ägnat en knapp månad åt PvP.

Planen var först att skjuta ner honom (första gången jag hoppade in) men jag hade min scout och PvP-gubbe på samma konto vilket innebar en massa onödigt trassel. Slutade med att jag landade 40km från honom och avslöjade mig för tidigt vilket gav honom tid att fly. Använde sedan D-scan och hittade honom utanför en station där han laddade upp sköldarna på sin Imicus. Där någonstans började jag tycka synd om honom så det fick bli en vänskaplig konversation istället med en del tips om exploration.

Någon dag senare höll vi fortfarande kontakten och jag erbjöd mig att hjälpa honom att rensa några Radar- och Mag-platser om det blev för tufft. Så, han skickade en fleet-invite och vi gav oss iväg till en plats där jag tog ner några Battlecruisers medan han plockade allt loot. Efter det tackade jag för mig och vi gick skilda vägar.

Kort därpå hittade jag fyra Mag-platser i samma system så jag tog kontakt med honom igen och erbjöd mig att hjälpa till. Efter några minuter dök han upp och vi började rensa platserna på värdefulla föremål. Under tiden gav jag honom tips rörande vilka T2 Blueprints som han skulle hålla utkik efter, vilket resulterade att han länkade dessa i chatten. När jag såg att han plockat på sig runt 100 miljoner i loot skred jag till verket. Jag skrev att jag var tvungen att dra iväg och ladda upp sköldarna vid en station och lämnade honom när två containrar återstod. Min cloakade scout, som nu var på ett annat konto, höll hela tiden ögonen på honom och när han påbörjade arbetet med den sista containern dök jag upp i min Harbinger på 100 meters avstånd.

Jag låste honom med en disruptor och skrev att det här skulle bli en läxa för honom. Så länge som han lämnade över T2-ritningarna skulle han få leva. Misstaget jag gjorde var att glömma Web och att ta mig närmare honom. Istället nöjde jag mig med en point (borde egentligen ha haft en scramble) och började skriva till honom om lösensumman vilket gav honom tid att aktivera MWD och dra iväg...

Tror att vi båda lärde oss någonting av den upplevelsen

Planen var dock aldrig att skjuta ner honom, åtminstone inte efter det att han undkom första gången. Jag ville bara lyckas med ett riktigt snyggt bedrägeri.

Ironiskt nog så gick min kumpan, som hela tiden suttit och vaktat den enda vägen ut ur systemet, precis AFK när mitt tänkta offer flydde från mig. Han lyckades alltså egentligen undkomma tre gånger med såväl värdesakerna som livhanken i behåll

Hoppas verkligen på att få uppleva någonting liknande igen. Som tur är så har jag åtminstone ett till bedrägeri på gång. Räckte med att jag räddade honom från ett gatecamp för att jag skulle få över honom på min sida

Haha underbar tur killen hade.
Fan man blir inte lite sugen att starta EVE igen och ta upp exploration. Kanske även lite piratande

Visa signatur

Har inget bra att skriva här så lite meningslöst skrivande får duga här så länge. Vem vet jag kanske kommer på nått att skriva här någon dag ;-)

Permalänk

Det här är en rätt bra beskrivning för alla nybörjare därute, kan vara väldigt bra att ha det i åtanke när man ska döma spelet.

Visa signatur

Asrock Z77 Pro4-M | Intel core i5 3450 | Gigabyte Radeon HD7970 | Fractal Design R2 550W | NZXT 410 Phantom | SteelSeries 7g

Permalänk
Medlem
Skrivet av Misantropen:

Det här är en rätt bra beskrivning för alla nybörjare därute, kan vara väldigt bra att ha det i åtanke när man ska döma spelet.

http://cdn.overclock.net/1/12/127a2824_eve-online-learning-cu...

Snygg bild, men...

Man blir alltså sjukt bra jättesnabbt och sedan stagnerar man totalt?

"Gaming skill required" skulle antagligen vara bättre.

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Windir87:

Tja, jag har spelat Eve Online i knappt ett halvår och endast ägnat en knapp månad åt PvP.

Planen var först att skjuta ner honom (första gången jag hoppade in) men jag hade min scout och PvP-gubbe på samma konto vilket innebar en massa onödigt trassel. Slutade med att jag landade 40km från honom och avslöjade mig för tidigt vilket gav honom tid att fly. Använde sedan D-scan och hittade honom utanför en station där han laddade upp sköldarna på sin Imicus. Där någonstans började jag tycka synd om honom så det fick bli en vänskaplig konversation istället med en del tips om exploration.

Någon dag senare höll vi fortfarande kontakten och jag erbjöd mig att hjälpa honom att rensa några Radar- och Mag-platser om det blev för tufft. Så, han skickade en fleet-invite och vi gav oss iväg till en plats där jag tog ner några Battlecruisers medan han plockade allt loot. Efter det tackade jag för mig och vi gick skilda vägar.

Kort därpå hittade jag fyra Mag-platser i samma system så jag tog kontakt med honom igen och erbjöd mig att hjälpa till. Efter några minuter dök han upp och vi började rensa platserna på värdefulla föremål. Under tiden gav jag honom tips rörande vilka T2 Blueprints som han skulle hålla utkik efter, vilket resulterade att han länkade dessa i chatten. När jag såg att han plockat på sig runt 100 miljoner i loot skred jag till verket. Jag skrev att jag var tvungen att dra iväg och ladda upp sköldarna vid en station och lämnade honom när två containrar återstod. Min cloakade scout, som nu var på ett annat konto, höll hela tiden ögonen på honom och när han påbörjade arbetet med den sista containern dök jag upp i min Harbinger på 100 meters avstånd.

Jag låste honom med en disruptor och skrev att det här skulle bli en läxa för honom. Så länge som han lämnade över T2-ritningarna skulle han få leva. Misstaget jag gjorde var att glömma Web och att ta mig närmare honom. Istället nöjde jag mig med en point (borde egentligen ha haft en scramble) och började skriva till honom om lösensumman vilket gav honom tid att aktivera MWD och dra iväg...

Tror att vi båda lärde oss någonting av den upplevelsen

Planen var dock aldrig att skjuta ner honom, åtminstone inte efter det att han undkom första gången. Jag ville bara lyckas med ett riktigt snyggt bedrägeri.

Ironiskt nog så gick min kumpan, som hela tiden suttit och vaktat den enda vägen ut ur systemet, precis AFK när mitt tänkta offer flydde från mig. Han lyckades alltså egentligen undkomma tre gånger med såväl värdesakerna som livhanken i behåll

Hoppas verkligen på att få uppleva någonting liknande igen. Som tur är så har jag åtminstone ett till bedrägeri på gång. Räckte med att jag räddade honom från ett gatecamp för att jag skulle få över honom på min sida

Såna som du ska man skjuta ner bums
Lille stackare, hoppas han inte var allt för ny.
För du har förmodligen skrämt honom så han kommer aldrig lita på någon i EVE igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FearKill:

Såna som du ska man skjuta ner bums
Lille stackare, hoppas han inte var allt för ny.
För du har förmodligen skrämt honom så han kommer aldrig lita på någon i EVE igen.

Han lär åtminstone tänka sig för innan han bjuder in en pirat i fleet igen

Vi har fortfarande kontakt så det blev mest en rolig grej av det hela

Visa signatur

MSI MPG B550 Gaming Edge WiFi | Ryzen 7 5800x | MSI RTX 3080 SUPRIM X | be Quiet! Straight Power 11 850W | Corsair 32 GB (2x16) DDR4 Vengeance RGB Pro 3200MHz CL16 | NZXT Kraken Z73 | Fractal Design Meshify 2 XL | Qpad QH-1339 | Asus Xonar Essence STX | Steelseries Apex Pro | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Windir87:

Han lär åtminstone tänka sig för innan han bjuder in en pirat i fleet igen

Vi har fortfarande kontakt så det blev mest en rolig grej av det hela

Har du fått din hämnd?

Annars kan jag be om Orca mining boost, brukar funka för de flesta som ja frågar. Minear nämeligen runtom kring Sinq och Placid.

Visa signatur

Sveriges största Hell Let Loose Community - https://hellletloose.se/
Sveriges största Palworld Community - https://palworld.se

Permalänk
Medlem

Har en fråga och är ganska ny i Eve univeriumet.

Jag vill pvpa lite och då menar jag inte gatecampea eller söka efter en fight i hundra år i FW.

Hörde att man kan joina nåt som heter Red vs Blue.

Har försökt hitta någon tråd i Eve online forumet och corporation ads men inte lyckats hitta nåt, bara folk som pratar om de. Vet ni var ja vänder mig till?

Visa signatur

Sveriges största Hell Let Loose Community - https://hellletloose.se/
Sveriges största Palworld Community - https://palworld.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Krok777:

Har en fråga och är ganska ny i Eve univeriumet.

Jag vill pvpa lite och då menar jag inte gatecampea eller söka efter en fight i hundra år i FW.

Hörde att man kan joina nåt som heter Red vs Blue.

Har försökt hitta någon tråd i Eve online forumet och corporation ads men inte lyckats hitta nåt, bara folk som pratar om de. Vet ni var ja vänder mig till?

http://rvbeve.com/forums/index.php?/index , Google funkar utmärkt.

Permalänk
Medlem

Men förbaske mig vad sugen jag är på eve!

"Inlärningskurvbilden" ovan skrämmer mig rejält, inser att jag är nog för dum för eve.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk