Lura datorn att jag sitter i Australien

Permalänk
Medlem

Lura datorn att jag sitter i Australien

Tjenare, hade tänkt mig kontakta vissa personer i Australien igenom en "blocket" sida innan jag åker ner dit för en längre tid. Problemet är att denna sida blockerar alla mail och nummer så jag inte kan kontakta dem för att min IP inte är ifrån Australien regionen. Jag har testat med en AU Proxy men kunde inte ens uppdatera sidorna för att det gick för sakta så det gick inte riktigt hem.

Finns det några andra sätt för mig att göra detta`?

Tackar!

Mvh Crim

Permalänk

Du ska väl inte lura datorn utan servern? Proxy ska fungera, då du bör få några hundra millisekunders ping mellan din dator och servern. Som ska gå bra.

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem

Ja helt rätt, lura deras serv! Jo, testade utan någon särkilt bra resultat. 2 st olika adresser testade jag och de skulle ha högsta hastighet, gick åt pipan. Får fortsätta testa!

Permalänk
Medlem

smeta in dig själv i nutella och ta på dig ett par shorts o en kepa med solglasögon.
sedan ställer du en palm bakom dig, och en tavla på en öken.
när du gjort allt detta så sätter du igång webcamen, har du tur så tror datorn att han är i australien då.

PS. Har du tillgång till en känguru så är det ett stort plus!

Visa signatur

MODERMODEM: Asus ROG Strix Z270E Gaming | i7 7700K | Corsair Hydro H110 | Kingston HyperX Savage 32GB DDR4 RAM | Asus GeForce RTX 3060 Ti TUF OC | Crucial BX100 500GB SSD | Phanteks Enthoo EVOLV | SilverStone Strider Evolution 1200W |

Permalänk
Medlem

Det finns betalproxy/VPN du kan använda. De kan erbjuda bra hastighet.

Visa signatur

Citera om du vill ha svar.

Permalänk
Skrivet av morxy49:

smeta in dig själv i nutella och ta på dig ett par shorts o en kepa med solglasögon.
sedan ställer du en palm bakom dig, och en tavla på en öken.
när du gjort allt detta så sätter du igång webcamen, har du tur så tror datorn att han är i australien då.

PS. Har du tillgång till en känguru så är det ett stort plus!

hahaha made my day:)

Permalänk
Medlem

ha ha ha

Skrivet av morxy49:

smeta in dig själv i nutella och ta på dig ett par shorts o en kepa med solglasögon.
sedan ställer du en palm bakom dig, och en tavla på en öken.
när du gjort allt detta så sätter du igång webcamen, har du tur så tror datorn att han är i australien då.

PS. Har du tillgång till en känguru så är det ett stort plus!

Ha ha ha ha

Visa signatur

Dator 1 5800x 32 GB ram B550 plus TUF Kingston 3000 2048 GB EVO 870 QVO 4TB ASUS 370 ti TUF RM 750 X Corsair 4000D Airflow Noctua NH-D15S WIN 10 ASUS PG279Q skärm

Permalänk
Medlem

Ladda ner Tor Browser Bundle:
https://www.torproject.org/projects/torbrowser.html.en

Ställ in Exit Point till Australien.
Om det går trögt så kan man trycka på knappen New Identity så får du en ny Exit Point. Alternativt provar du det som morxy49 skrev och om du gör det så ta gärna en bild med webcamen och lägg upp här så vi ser att du gör rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunmoses:

Ladda ner Tor Browser Bundle:
https://www.torproject.org/projects/torbrowser.html.en

Ställ in Exit Point till Australien.
Om det går trögt så kan man trycka på knappen New Identity så får du en ny Exit Point. Alternativt provar du det som morxy49 skrev och om du gör det så ta gärna en bild med webcamen och lägg upp här så vi ser att du gör rätt.

Tack för svaret och testade men kunde inte hitta några IP adresser ifrån AU, kunde inte riktigt finna detta med Exit point, var detta i Settings eller? Fanns en hel del så...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Crim2:

Tack för svaret och testade men kunde inte hitta några IP adresser ifrån AU, kunde inte riktigt finna detta med Exit point, var detta i Settings eller? Fanns en hel del så...

Gå in i din Tor Browser katalog sen Data och Tor. I den katalogen har du en fil som heter torrc den editerar du med Wordpad. Längst ner i filen lägger du till raden ExitNodes {au}

Där au är toppdomänen för Australien (om det finns nån ExitNodes rad redan så ta bort den). Du kommer nu att kopplas via Tor-nätverket ut till en exitnode i Australien nästa gång du startar Tor browsern. Med andra ord alla kommer se det som du ansluter från en australiensk IP-adress.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gunmoses:

Gå in i din Tor Browser katalog sen Data och Tor. I den katalogen har du en fil som heter torrc den editerar du med Wordpad. Längst ner i filen lägger du till raden ExitNodes {au}

Där au är toppdomänen för Australien (om det finns nån ExitNodes rad redan så ta bort den). Du kommer nu att kopplas via Tor-nätverket ut till en exitnode i Australien nästa gång du startar Tor browsern. Med andra ord alla kommer se det som du ansluter från en australiensk IP-adress.

Stort tack till hjälpen, men av någon anledning så fungerar inte det jag vill ändå. Jag kollade om det verkligen funkade och att den trodde jag satt i AU och det stämde, det gjorde den men ändå så fungerar det inte när jag försöker att "kolla nummret" på t.ex http://www.gumtree.com.au/s-ad/sydney-city/campervan/toyota-4...

För att se full number så måste man ha ett IP nr ifrån AU men det verkar inte visas även fast jag nu har fixat Exit point till AU.