Permalänk

Tunn Web/Torrent/Filserver i trä

Permalänk
Medlem

Lycka till! Ser ifram imot resultatet!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Mackiin:

Lycka till! Ser ifram imot resultatet!

Skickades från m.sweclockers.com

Tack, hoppas inte chassit tar lika lång tid att bygga som båten XD

Permalänk
Medlem

Grymt fin båt, respekt!

Får man fråga hur lång tid det tog att bygga den?
Vad är det för träslag?

Visa signatur

Antec 900 | Corsair 650W | E8400 3,0Ghz | Ati asus 4890 1Gb | 320Gb | 4Gb corsair | Asus PQ5-e

Permalänk
Skrivet av Chwille:

Grymt fin båt, respekt!

Får man fråga hur lång tid det tog att bygga den?
Vad är det för träslag?

Det tog nog ett år ungefär, men då råkade jag ut för en hel del problem, så bygget stod stilla länge.
Träslaget är vanlig gran. Det ligger även ett lager genomskinlig glasfiber på båda sidor om träet (bildar ett väldigt styvt laminat) Trä ribborna är bara 5 millimeter i tjocklek.

Permalänk

När jag sett andra bilden fick du full poäng. Kan vara för att jag är galet förtjust i vatten och båtar.

edit: Coolt bygge för övrigt

Permalänk
Medlem

Cool ide, lycka till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av iguanodon:

Det tog nog ett år ungefär, men då råkade jag ut för en hel del problem, så bygget stod stilla länge.
Träslaget är vanlig gran. Det ligger även ett lager genomskinlig glasfiber på båda sidor om träet (bildar ett väldigt styvt laminat) Trä ribborna är bara 5 millimeter i tjocklek.

Sjukt cool båt, och respekt att ha byggt den själv

Seglade 5 dagar en sommar (jolle, tvingad av morsan), en heldag i motorbåt med en kompis samt några korta fiskerundor är all båt jag har åkt, och klok som jag blivit skulle jag aldrig sätta mig i en båt som bara hade 5 mm tjock botten

Visa signatur

Citera för svar :)

Intel 3770k / Msi Mpower / 980 TI / 16gb 1600mhz Corsair Vengeance / H100i / Silverstone Strider 1000w Gold / Samsung 830 128gb / Fractal Design Arc