Permalänk

ASUS G75VX 17.3" Full HD

Vet inte direkt varför, men jag har blivit rätt intresserad av en gaming laptop. Kollade runt för en tid sedan, men då var det inget som höll måttet
började kolla igen igår och hittade ASUS senaste skaplse G75 och blev igen sugen

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=768382

Är det någon som har lite erfarenhet av denna laptop, om den är något att ha eller e det bara på pappret som den ser fet ut ?

linustech tips på youtube verkar ju hyfsat upphetsad över den

http://www.youtube.com/watch?v=LWTqzlUFOh8

Jag sitter idag på en 2500k samt 660ti med SSD. Så inget fel på det jag har idag, men skärmen är på sista versen, vit är grått och nått måste göras.
Tillsaken är att jag har min ( allvarligt talat ) LÅD-JÄÄVLEN brevid mig vid ett litet bord som är utfällbart i sovrummet och jag får inte ens hela bordet ( 1m ) rakt framför mig, vilket är mer irriterande än jag kan få ner i ord.

Hur som så jag antar nästan att jag kommer få sämre prestanda med den laptopen, men just enkel heter att bära med sig den, i förhållande till att bära med sig skärm, datorlåda mm,...ni fattar. Är detta en bra kompromiss

Alla responser är välkomna.

Visa signatur

[Fractal Design Define R4] [FD Newton R2, 1000W] [P8P67 EVO]
[ i7 3770K@4.5GHz] [Noctua NH-D14] [Gigabyte GTX 780 TI]
[16GB Corsair XMS3] [Kingston 480GB]
[WD Black 2TB] | [WD Green 4TB]

Permalänk
Skrivet av toddy_inc:

Vet inte direkt varför, men jag har blivit rätt intresserad av en gaming laptop. Kollade runt för en tid sedan, men då var det inget som höll måttet
började kolla igen igår och hittade ASUS senaste skaplse G75 och blev igen sugen

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=768382

Är det någon som har lite erfarenhet av denna laptop, om den är något att ha eller e det bara på pappret som den ser fet ut ?

linustech tips på youtube verkar ju hyfsat upphetsad över den

http://www.youtube.com/watch?v=LWTqzlUFOh8

Jag sitter idag på en 2500k samt 660ti med SSD. Så inget fel på det jag har idag, men skärmen är på sista versen, vit är grått och nått måste göras.
Tillsaken är att jag har min ( allvarligt talat ) LÅD-JÄÄVLEN brevid mig vid ett litet bord som är utfällbart i sovrummet och jag får inte ens hela bordet ( 1m ) rakt framför mig, vilket är mer irriterande än jag kan få ner i ord.

Hur som så jag antar nästan att jag kommer få sämre prestanda med den laptopen, men just enkel heter att bära med sig den, i förhållande till att bära med sig skärm, datorlåda mm,...ni fattar. Är detta en bra kompromiss

Alla responser är välkomna.

För den summan pengar så skall du hellre kolla på nån som har ett HD 7970m grafikkort som är betydligt kraftigare en GTX 670MX.
http://www.notebookcheck.net/Mobile-Graphics-Cards-Benchmark-...

Skall du ha nåt som motsvarar ditt 660 Ti så får du kolla på 7970m CF eller GTX 680m SLI och då blir det dyrare. 670MX är långt sämre en ditt nuvarande kort

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk

Tack för svaret, får se hur jag gör. Men jag hör vad du säger engående prestanda. Har ju vant mig vid denna datorn kapacitet så jag får allt ta mig en funderare!

Visa signatur

[Fractal Design Define R4] [FD Newton R2, 1000W] [P8P67 EVO]
[ i7 3770K@4.5GHz] [Noctua NH-D14] [Gigabyte GTX 780 TI]
[16GB Corsair XMS3] [Kingston 480GB]
[WD Black 2TB] | [WD Green 4TB]

Permalänk
Skrivet av toddy_inc:

Tack för svaret, får se hur jag gör. Men jag hör vad du säger engående prestanda. Har ju vant mig vid denna datorn kapacitet så jag får allt ta mig en funderare!

Det är lite så att man bör aldrig förvänta sig att få ett lika högpresterande grafikkort på en bärbar, åtminstone inte för ens nästan rimliga pengar. Jag gjorde dock en hyffsad kompromiss, där min nya bärbara en Lenovo Y500 (som är för klen för dina specifikationer) faktiskt hade bättre processor, mer ram, samt större och snabbare hårddisk än min stationära dator. Dock var grafikkortet sämre än mitt gamla GTX 580. Allt som allt så fick jag dock en snabbare och smidigare dator som presterar något sämre i just spel, men som överlag är en betydligt bättre upplevelse.

Visa signatur

Bitfenix Shanobi Red. CPU: i5 4690K GPU: EVGA 970 Ram: 8GB 1600mhz. Lagring: Hyper X 256GB SSDSmartphone: Xperia Z3Macbook Pro Retina Late 2013

Permalänk
Skrivet av toddy_inc:

Tack för svaret, får se hur jag gör. Men jag hör vad du säger engående prestanda. Har ju vant mig vid denna datorn kapacitet så jag får allt ta mig en funderare!

Lägg till 4k från den du först titta på till en med HD 7970m Crossfire som du kan hitta hos PC-Konsulten konfigurerad till ca 20000:- och du kommer bli nöjd.
http://www.pc-konsulten.se/barbara/extreme/x-2048b.html

Visa signatur

Apple MacBook Pro 15" Retina. 2,2 GHz Quad-Core Intel Core i7 Turbo Boost upp till 3,4 GHz, 16 GB 1600 MHz minne, 256 GB PCIe-baserad flashlagring, Intel Iris Pro Graphics.
Laptop 2. MSI GT 780DX, 17.3" LED matt (1920 x 1080), Intel Core i7-2670QM 2.2 - 3.1 GHz, Minne: 16 GB DDR3 1333MHz, NVIDIA GeForce GTX 570M 1.5 GB GDDR5, HDD Intel 320 SSD 120GB + 750 GB (7200 rpm).

Permalänk
Medlem

Jag köpte G75VX T4109H från Komplett.se och anser att den faktiskt är väldigt prisvärd. Visst, 670MX är inte hetast på marknaden, men räcker till fint. Inte många laptops där man får 16GB RAM, 256GB SSD och 750GB HDD, 802.11ac nätverk, Bluray och Thunderbolt för under 16000:-. NetOnNet säljer 3D-modellen för samma pris med bättre LCD panel (120Hz), men då missar man lite annat godis.

Vill man ha en mer renodlad speldator, så är Clevo som PC-konsulten säljer ett bättre val.

Permalänk

köpte g75vw-t1392 när den låg på 11490 och köpte till en ssd på 180 gb, när jag äntligen lyckades få tag i en win 8 iso så blev datorn riktigt bra!

att betala 4500 för 8 gb ram och en 256 ssd likt Walkir här ovan,låter dock lite mycket, köp en av de billigare varianterna och peta in det själv i så fall så sparar du några tusingar.

visst finns det datorer med bättre grafikkort och om sanningen skall fram så har jag inte testa något särskilt krävande spel ännu. skall peta in bf3 i den nu i dagarna och se, men i övrigt är jag supernöjd med datorn!

Visa signatur

Dator: ASUS G75VW-T1392H: Intel® Core™ i7-3630QM, 2,40-3,40 GHz, NVIDIA® GeForce® GTX 670M, 8 GB ram 1600 MHz, 17,3" 1920x1080. SSD: Intel 520 180 gb, läs 550 MB/s, Skriv 520 MB/s. HDD: 750 GB, 7200 rpm. Win 8.
Tablet: Sony Xperia Z tablet 16 gb wi-fi
Mobil: Sony Xperia Z 16 gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av tokgubben:

att betala 4500 för 8 gb ram och en 256 ssd likt Walkir här ovan,låter dock lite mycket

Du glömmer bort 670MX (snabbare och energisnålare än 670M), 802.11ac, Bluray och Thunderbolt VX-modellen av Asus G75 är vassare än VW. Men annars håller jag helt med dig. Funderade på att köpa den äldre VW-modellen och uppgradera därifrån istället, men ville inte känna mig inlåst utan Thunderbolt.

Tyvärr trodde jag att även skärmen skulle vara av bättre klass jfm G75VW, men så var inte fallet. Det är Chi Mei CMO1720 även i VX. Bara skärmen (AUO) tar exempelvis PC-konsulten 1650:- extra för. Så det var där jag blev "blåst" på pengarna. 3000:- extra för det övriga kan jag leva med.

Prisjakt har fel uppgifter om VX-modellerna, så man får titta på återförsäljarna för mer info.

Permalänk
Skrivet av walkir:

Dmen ville inte känna mig inlåst utan Thunderbolt.
.

Har aldrig haft en dator med thunderbolt och har aldrig kännt mig inlåst

Visa signatur

Bitfenix Shanobi Red. CPU: i5 4690K GPU: EVGA 970 Ram: 8GB 1600mhz. Lagring: Hyper X 256GB SSDSmartphone: Xperia Z3Macbook Pro Retina Late 2013

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gröngås:

Har aldrig haft en dator med thunderbolt och har aldrig kännt mig inlåst

Största fördelen med Thunderbolt är möjligheten till externa grafikkort enligt mig. Speciellt på en bärbar dator där man inte kan byta ut de delarna så lätt själv. Iofs så kan man välja en bättre dator från början där dessa delar är lättare att byta ut (Clevo exempelvis).

Permalänk
Skrivet av walkir:

Största fördelen med Thunderbolt är möjligheten till externa grafikkort enligt mig. Speciellt på en bärbar dator där man inte kan byta ut de delarna så lätt själv. Iofs så kan man välja en bättre dator från början där dessa delar är lättare att byta ut (Clevo exempelvis).

Okej visste faktiskt inte att det fanns externa grafikkort till thunderbolt. Man slutar aldrig att lära sig nya saker. Då förstår jag dock att du efterfrågar en sådan port.

Visa signatur

Bitfenix Shanobi Red. CPU: i5 4690K GPU: EVGA 970 Ram: 8GB 1600mhz. Lagring: Hyper X 256GB SSDSmartphone: Xperia Z3Macbook Pro Retina Late 2013

Permalänk

Hej! köpt G75VX från komplett nyligen o kan bara säga att den är helt jäkla underbar! hade en stationär innan o ej någon värsting men helt okej o den har ej någon chans mot G75VX! spelar mest wow-D3 och Skyrim o har inte som helst några problem med att köra på högsta inställningarna.

snygg-snabb-tyst och härlig prestanda som man kan flytta med sig i huset eller till en vän enkelt! kopplar upp den till min 27 skärm när ja lirar spel.

kan i alla fall starkt rekommendera den om det är laptop som du vill ha! riktigt prisvärd om man ser till va andra kostar med liknande innehåll.