Android mini pc MK802 III och MK802 IIIS

Permalänk
Medlem

Android mini pc MK802 III och MK802 IIIS

som rubriken lyder, samt några som kan ge feedback på sina enheter hur de fungerar? T.ex. Spotify, viaplay mm.

EDIT: Tydligen så kan man förbeställa en MK802IV. Denna verkar kraftfullare än IIIS. Quadcore, 2GB RAM. Vad tror ni?

Tilllägg av produkt
Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Medlem

MK802 IIIS

Jag fick hem min MK802 IIIS (ej bluetooth) häromdagen. Driver den med vanlig 1.2A Nokia mobilladdare, har dock beställt en 2A adapter då jag är osäker på om 1.2A räcker. Fick problem i början, pressade den lite med nedladdning på max mot en extern hårddisk och samtidigt försökte jag titta på en film från samma hårddisk, som är USB-ansluten. Enheten startade om sig och därefter hade en del appar försvunnit och gick inte heller att installera om. Försökte först med Recovery-image till MK802 III men då fungerade inte Wi-Fi efteråt. Lyckades sedan efter en del letande få tag i recovery image till IIIS på forumet på rikomagic.co.uk och kunde med hjälp av imagen få enheten att fungera normalt.

Nu fungerar allt som den ska, har haft den igång över ett dygn utan några problem. Har som sagt extern hårddisk ikopplat och ytterligare ett gammalt micro-sd kort på 8gb. Använder Olive FTP vilket ger tillgång till enheten från andra datorer i nätverket, så jag kan kopiera in filmer och liknande. Kör ett torrent program som lyssnar på en mapp på sd-kortet, kopierar jag in en torrent-fil dit från min laptop så börjar programmet ladda ner automatiskt. Wi-Fi har väl inte jättebra räckvidd, ungefär som en telefon skulle jag gissa. Har enheten vid min TV som är ca 4m ifrån min router och har 3 av 4 "pluppar", en anslutning på 65mb/s. Nedladdning och kopiering går dock runt 20-30mb/s. Har testat surfa en del med Chrome, laggar en del vid sidladdning men fungerar sedan ok, men den är kanske inte något man köper för att surfa mycket med.

Har bara testat ett spel, något svävarspel som liknade Wipeout vilket såg riktigt bra ut och flöt på utan lagg.

Spotify-appen ser ut som på mobil, och fungerar som det ska. Saknar dock möjlighet att lägga till externt mediebibliotek vilket man kan göra på Spotify till dator.

Enheten är rootad, det går alltså att komma åt hela filsystemet på enheten. Av någon anledning fungerar inte HBO-appen p.g.a. detta, förhoppningsvis kommer detta ändras på. Har inte testat viaplay men tv4play fungerar i alla fall bra. Har också testat en svtplay app som tillåter uppspelning i externa program, där 720p fungerade utan lagg vid uppspelning i androids orginalspelare. Har tyvärr inte hittat någon bra videouppspelningsapp, MX player har ej stöd för dts-ljud och BS-player verkade inte heller kunna spela upp en del filer. XBMC skulle jag gärna använda, flyter på hyfsat i menyerna men det finns ej hardware decoding ännu så 720p är uteslutet via XBMC. Kör nu bara med orginalspelaren vilket klarar bl.a. avi och mkv utan problem. Testade Earth i 1080p och det flöt på hur bra som helst.

Det går att koppla till trådlöst tangentbord + mus, just nu kör jag bara trådlös mus vilket räcker om man inte ska skriva mycket. Använder också en remote control-app till min galaxy s2 som finns på market, som bl.a. kan styra en muspekare på MK802:an.

Summa summarum tycker jag den ger väldigt mycket för pengarna, med extern-HD och appar såsom Olive ftp, ES file explorer och Spotify kan man använda den som mediedator. Är man väldigt noga med ljud och bild kanske man ska välja något annat, men för drygt 700kr tycker jag den är ett kap.

Permalänk
Medlem
Skrivet av eJb:

Jag fick hem min MK802 IIIS (ej bluetooth) häromdagen. Driver den med vanlig 1.2A Nokia mobilladdare, har dock beställt en 2A adapter då jag är osäker på om 1.2A räcker. Fick problem i början, pressade den lite med nedladdning på max mot en extern hårddisk och samtidigt försökte jag titta på en film från samma hårddisk, som är USB-ansluten. Enheten startade om sig och därefter hade en del appar försvunnit och gick inte heller att installera om. Försökte först med Recovery-image till MK802 III men då fungerade inte Wi-Fi efteråt. Lyckades sedan efter en del letande få tag i recovery image till IIIS på forumet på rikomagic.co.uk och kunde med hjälp av imagen få enheten att fungera normalt.

Nu fungerar allt som den ska, har haft den igång över ett dygn utan några problem. Har som sagt extern hårddisk ikopplat och ytterligare ett gammalt micro-sd kort på 8gb. Använder Olive FTP vilket ger tillgång till enheten från andra datorer i nätverket, så jag kan kopiera in filmer och liknande. Kör ett torrent program som lyssnar på en mapp på sd-kortet, kopierar jag in en torrent-fil dit från min laptop så börjar programmet ladda ner automatiskt. Wi-Fi har väl inte jättebra räckvidd, ungefär som en telefon skulle jag gissa. Har enheten vid min TV som är ca 4m ifrån min router och har 3 av 4 "pluppar", en anslutning på 65mb/s. Nedladdning och kopiering går dock runt 20-30mb/s. Har testat surfa en del med Chrome, laggar en del vid sidladdning men fungerar sedan ok, men den är kanske inte något man köper för att surfa mycket med.

Har bara testat ett spel, något svävarspel som liknade Wipeout vilket såg riktigt bra ut och flöt på utan lagg.

Spotify-appen ser ut som på mobil, och fungerar som det ska. Saknar dock möjlighet att lägga till externt mediebibliotek vilket man kan göra på Spotify till dator.

Enheten är rootad, det går alltså att komma åt hela filsystemet på enheten. Av någon anledning fungerar inte HBO-appen p.g.a. detta, förhoppningsvis kommer detta ändras på. Har inte testat viaplay men tv4play fungerar i alla fall bra. Har också testat en svtplay app som tillåter uppspelning i externa program, där 720p fungerade utan lagg vid uppspelning i androids orginalspelare. Har tyvärr inte hittat någon bra videouppspelningsapp, MX player har ej stöd för dts-ljud och BS-player verkade inte heller kunna spela upp en del filer. XBMC skulle jag gärna använda, flyter på hyfsat i menyerna men det finns ej hardware decoding ännu så 720p är uteslutet via XBMC. Kör nu bara med orginalspelaren vilket klarar bl.a. avi och mkv utan problem. Testade Earth i 1080p och det flöt på hur bra som helst.

Det går att koppla till trådlöst tangentbord + mus, just nu kör jag bara trådlös mus vilket räcker om man inte ska skriva mycket. Använder också en remote control-app till min galaxy s2 som finns på market, som bl.a. kan styra en muspekare på MK802:an.

Summa summarum tycker jag den ger väldigt mycket för pengarna, med extern-HD och appar såsom Olive ftp, ES file explorer och Spotify kan man använda den som mediedator. Är man väldigt noga med ljud och bild kanske man ska välja något annat, men för drygt 700kr tycker jag den är ett kap.

Tack för din recension! Gjorde valet lättare, blir nog en sådan här för att lyssna på spotify eventuellt filmer!

Visa signatur

OS: MacOS/ Windows 10 Pro 64-bit MB: ASUS-Z97-A CPU: i7 4790k
NÄTAGG: EVGA SUPERNOVA G2
RAM: 32768 MiB GPU: 1070 FTW Chassi: Fractal Design R4
MBP 13" i5 | 256GB | 16GB RAM | MID 2014

Permalänk
Medlem

Hej,

har du fått igång HBO (Nordic)?
Har du testat Viaplay och Netflix?

Är den "wife friendly"?

Permalänk
Medlem
Skrivet av eJb:

Jag fick hem min MK802 IIIS (ej bluetooth) häromdagen. Driver den med vanlig 1.2A Nokia mobilladdare, har dock beställt en 2A adapter då jag är osäker på om 1.2A räcker. Fick problem i början, pressade den lite med nedladdning på max mot en extern hårddisk och samtidigt försökte jag titta på en film från samma hårddisk, som är USB-ansluten. Enheten startade om sig och därefter hade en del appar försvunnit och gick inte heller att installera om. Försökte först med Recovery-image till MK802 III men då fungerade inte Wi-Fi efteråt. Lyckades sedan efter en del letande få tag i recovery image till IIIS på forumet på rikomagic.co.uk och kunde med hjälp av imagen få enheten att fungera normalt.

Nu fungerar allt som den ska, har haft den igång över ett dygn utan några problem. Har som sagt extern hårddisk ikopplat och ytterligare ett gammalt micro-sd kort på 8gb. Använder Olive FTP vilket ger tillgång till enheten från andra datorer i nätverket, så jag kan kopiera in filmer och liknande. Kör ett torrent program som lyssnar på en mapp på sd-kortet, kopierar jag in en torrent-fil dit från min laptop så börjar programmet ladda ner automatiskt. Wi-Fi har väl inte jättebra räckvidd, ungefär som en telefon skulle jag gissa. Har enheten vid min TV som är ca 4m ifrån min router och har 3 av 4 "pluppar", en anslutning på 65mb/s. Nedladdning och kopiering går dock runt 20-30mb/s. Har testat surfa en del med Chrome, laggar en del vid sidladdning men fungerar sedan ok, men den är kanske inte något man köper för att surfa mycket med.

Har bara testat ett spel, något svävarspel som liknade Wipeout vilket såg riktigt bra ut och flöt på utan lagg.

Spotify-appen ser ut som på mobil, och fungerar som det ska. Saknar dock möjlighet att lägga till externt mediebibliotek vilket man kan göra på Spotify till dator.

Enheten är rootad, det går alltså att komma åt hela filsystemet på enheten. Av någon anledning fungerar inte HBO-appen p.g.a. detta, förhoppningsvis kommer detta ändras på. Har inte testat viaplay men tv4play fungerar i alla fall bra. Har också testat en svtplay app som tillåter uppspelning i externa program, där 720p fungerade utan lagg vid uppspelning i androids orginalspelare. Har tyvärr inte hittat någon bra videouppspelningsapp, MX player har ej stöd för dts-ljud och BS-player verkade inte heller kunna spela upp en del filer. XBMC skulle jag gärna använda, flyter på hyfsat i menyerna men det finns ej hardware decoding ännu så 720p är uteslutet via XBMC. Kör nu bara med orginalspelaren vilket klarar bl.a. avi och mkv utan problem. Testade Earth i 1080p och det flöt på hur bra som helst.

Det går att koppla till trådlöst tangentbord + mus, just nu kör jag bara trådlös mus vilket räcker om man inte ska skriva mycket. Använder också en remote control-app till min galaxy s2 som finns på market, som bl.a. kan styra en muspekare på MK802:an.

Summa summarum tycker jag den ger väldigt mycket för pengarna, med extern-HD och appar såsom Olive ftp, ES file explorer och Spotify kan man använda den som mediedator. Är man väldigt noga med ljud och bild kanske man ska välja något annat, men för drygt 700kr tycker jag den är ett kap.

Var fick du tag i en 2A laddare?

Permalänk
Avstängd

Finns på clas olsson,Biltema, kjell&compani m.f.l

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem

(kopierat då det är relevant till båda ämnena, lev med det )
Jag skulle hellre kolla in GK802. Den har 4 kärnor på 1.2GHz. Den har jämförbar prestanda med Tegra 3 i benchmarks (snabbare GPU men långsammare CPU). Jämfört med MK802 IIIS så är den nog nästan dubbelt så snabb, har dubbla Micro SD läsare så du lättare kan installara andra operativsystem och kostar bara ca200kr mer.
https://www.miniand.com/products/GK8...id%20Mini%20PC

Permalänk
Medlem

Är helnöjd med min MK802III ...man ska dock vara medveten om att wifi antennen plockar upp störningar på vissa exemplar ....jag löste det genom att sätta en plastskiva med papper på ena sidan mellan antennsladden och moderkakan .. efter det fick jag full sprut på wifin och den slutade droppa paket ...1080p flyter tom nu utan problem å surf funkar prima.

Visa signatur

Carmilla: Intel 2600k, 8gb RAM 1600mhz, SSD EVO840, gtx760,. Workstation/Spelmaskin OS:Windows 8.1
Marcilla: AMD A4, 4gb RAM 1600mhz NAS/SQL/HTPC, OS: Linux MINT

Permalänk
Medlem

Min tappar tid och datum så fort man tar bort strömkällan, någon mer som har denna "feature"?

Permalänk
Avstängd

Så gör min oxå har en lllS.Så har alltid min inkopplad i usb kontakten på tvn.och stänger den på powerknappen i menyn funkar bra så håller den tid o datum.

.provade även och koppla in den i min sovrumstv en 22 tummare.Fick ej igång den alls via usb.så är nog olika om man behöver xtra strömadapter.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem

2A laddare köpte jag här http://www.dustinhome.se/product/5010652449/stromadapter-fran...

HBO fungerar fortfarande inte då appen ej fungerar på rootade android-enheter.
Netflix fungerar, första filmen jag testade laggade en del men testade sedan Iron Man som flöt på bra, till synes i 720p men har inte hittat någon inställning för videokvalitet så antar att det ställs in automatiskt beroende på wi-fi hastighet.

Vad använder ni för videospelare? Jag har inte lyckats få 1080p att fungera optimalt och funderar på om det finns någon videospelare som kan lösa detta eller om det bara är enheten som inte riktigt orkar.

GK802 verkar ju vara ett trevligt alternativ. Går fort framåt på detta område... Kommer nog köpa ny när de hunnit bli ännu lite vassare.

EDIT:
Har nu lyckats få XBMC att köra 1080p i alla fall.
Följde delar av denna guide: http://www.xbmcandroid.com/2012/12/10/how-to-install-xbmc-nig...

Kortfattat behöver man
1) MXplayer, som ställs in så att både h/w+ och software-decoding är AVkryssat.
2) En xbmc-apk från xbmcandroid.com. Jag använde
http://code.google.com/p/xbmc-android/downloads/detail?name=x...
Men det borde gå att använda touch-versionen också.

Permalänk
Medlem

Jag fick min MK802 IIS förra veckan, men märkte snabbt efter uppstart att den gång på gång stängdes av vid olika tillfällen. Allt från användning i Spotify, Netflix till Youtube.
Efter tips kopplade jag om strömförsörjningens USB-sladd från TVn till mobilladdaren. Resultatet blev att den istället för att stänga av släcker skärmen (startar om?) under ett par sekunder lika ofta som den tidigare stängde av helt.

Så till min fråga, kan min mobilladdare ge för lite kraft och att det är därför problemet uppstår? Såg att ovan testat 2A-laddare. Möjlig skillnad från mobilladdare från Samsung? Eller är det dags att reklamera produkten?

Permalänk
Avstängd

Har du kollat att alla kontakter sitter i helt även hdmi i tvn? Prova den i en annan tv innan reklamation.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BigBear1:

Jag fick min MK802 IIS förra veckan, men märkte snabbt efter uppstart att den gång på gång stängdes av vid olika tillfällen. Allt från användning i Spotify, Netflix till Youtube.
Efter tips kopplade jag om strömförsörjningens USB-sladd från TVn till mobilladdaren. Resultatet blev att den istället för att stänga av släcker skärmen (startar om?) under ett par sekunder lika ofta som den tidigare stängde av helt.

Så till min fråga, kan min mobilladdare ge för lite kraft och att det är därför problemet uppstår? Såg att ovan testat 2A-laddare. Möjlig skillnad från mobilladdare från Samsung? Eller är det dags att reklamera produkten?

Det borde inte vara något problem att driva den med en Samsung laddare (gissar att den är 1A), min fick problem när jag laddade ner i full hastighet och samtidigt tittade på film då jag hade en 1.2A laddare, och hade då både extern hårddisk och trådlös mus ikopplad. Så att bara använda spotify bör inte vara något problem. Vad står det på laddaren att den ger? Är det bara när du använder appar som den stänger av?

Permalänk
Medlem

Jag har haft en 802III några månader och hade lite problem i början med att se film från extern hdd men kopplade en strömförsörjd usbhub och då funkade det perfekt.
Bara att ha hdd:n inkopplad orsakade problem innan förmodligen drog den för mycket ström.
Nu går det utmärkt att se 1080p film utan lagg. Kör även 720p via nätvärk utan lagg.
Play funkar också perfekt iaf svt och TV4
Själva stickan driver jag från TV:s USB så den stängs av när jag stänger av TV:n

Rekomendermar starkt denna produkt.

Permalänk

Någon som vet om det går att koppla in en bluetooth dongel i USB-porten på denna? Råkade av misstag beställa versionen utan bluetooth (de kostar lika mycket, och kinesiska ebaysäljare är inte alltid så tydliga ). Men jag har hört att den inbyggda bluetoothradion är ganska kass och har kort räckvidd, och jag ska ju ha den bakom TVn så det kanske är lika bra att inte förlita sig på den inbyggda. Vad tror ni?

Permalänk

bsplayer problem

har stora problem med att spela upp från min win8 share. Inbyggda filnavigatorn får access denied när jag ansluter, bsplayer laggar rejält även på lägre upplösta filmer, är tvungen att använda alternative hw decoder för att inte få massiv tearing under uppspelningen (kör på en 720p plasma tv). Vad kör ni för bsplayer inställningar / upplösning?

Permalänk
Medlem

Nån mer än jag som tycker att NetFlix appen suger när man ska navigera med tangentbords-touchpad?

Man kan inte scrolla i listor höger-vänster och att välja avsnitt på en tv-serie går ej heller du man inte kan scrolla upp och ner bland avsnitten.

Är det nån som hittat en lösningen på detta?

Förövrigt nöjd med den trots att den har sjukt dåligt wlan.

Visa signatur

----------------------------------------------
Gigabyte GA-MA790XT-UD4P; AMD Phenom II X3 720 BE(upplåst till x4);Saphire Radeon HD 6870 1GB ; LENOVO THINKVISION L220X;Corsair XMS3 DHX DDR3 1600MHz 4GB CL9 2st.

Permalänk
Medlem

Hur är det med ljud på den här apparaten? Den stödjer ju inte DTS eller 5.1 men om man kopplar den till en förstärkare som sköter ljudet och sedan skickar bilden vidare till TV:n, funkar det då? Att Rikomagic:en bara släpper igenom ljudströmen till förstärkaren??

Eller är det Tizzbird som gäller?

Visa signatur

Dator: Gigabyte Z390 i7-9700 32gig RAM DDR4 RTX 2080

Permalänk
Medlem
Skrivet av BigBear1:

Jag fick min MK802 IIS förra veckan, men märkte snabbt efter uppstart att den gång på gång stängdes av vid olika tillfällen. Allt från användning i Spotify, Netflix till Youtube.
Efter tips kopplade jag om strömförsörjningens USB-sladd från TVn till mobilladdaren. Resultatet blev att den istället för att stänga av släcker skärmen (startar om?) under ett par sekunder lika ofta som den tidigare stängde av helt.

Så till min fråga, kan min mobilladdare ge för lite kraft och att det är därför problemet uppstår? Såg att ovan testat 2A-laddare. Möjlig skillnad från mobilladdare från Samsung? Eller är det dags att reklamera produkten?

Fått ordning på detta problem ?

Jag har nämligen precis samma problem med min MK802IIIS med att bilden försvinner fram och tillbaka och att den efter ett tag stänger av sig helt.

Har även provat 5V/1A och 5V/2A adapter från Apple men blev ingen skillnad...
pratat med supporten angående detta och dem sa att jag skulle prova OTG Porten men det blev ingen skillnad..

Vad Göra ?

Permalänk
Medlem

Hur är bildkvalitén på Viaplay med denna, som alla andra androids eller? Blir inge bra på Asus Transformer TF300 nämligen.

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Avstängd
Skrivet av jaob01p:

Fått ordning på detta problem ?

Jag har nämligen precis samma problem med min MK802IIIS med att bilden försvinner fram och tillbaka och att den efter ett tag stänger av sig helt.

Har även provat 5V/1A och 5V/2A adapter från Apple men blev ingen skillnad...
pratat med supporten angående detta och dem sa att jag skulle prova OTG Porten men det blev ingen skillnad..

Vad Göra ?

Har du Dvd spelare med usb uttag kan du ju testa ta ström därifrån eller 1 laptop jag har kopplat min på usbn i tvn funkat klockrent sen i julas.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange43:

Har du Dvd spelare med usb uttag kan du ju testa ta ström därifrån eller 1 laptop jag har kopplat min på usbn i tvn funkat klockrent sen i julas.

Har tyvärr ingen DVD med USB... Men låter ju som jag har fått ett måndagsexemplar :(.
Nu börjar strulet när man köpt prylarna från Kina :)...

Kom på att jag kunde testa i min andra tv... men det blev likadant där.
verkar funka bra en liten stund men sen stänger den av sig helt och då får man dra ur kabeln och ansluta den igen då hoppar den igång igen men stänger av sig nästan direkt igen... Verkar som den krånglar mer när den kommit upp lite i temp.

Nu har jag testat både en Sony tv och en Philips tv med samma resultat... vet inte om det är nån ide att köpa en nätadapter men tycker inte det borde bli nån skillnad mot dem jag har provat...

Permalänk
Avstängd

Kanske kan va nåt programrelaterat.kunde ju testat o köra den i en dator med hdmi uttag o typ formatera den tar typ 10 min

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mange43:

Kanske kan va nåt programrelaterat.kunde ju testat o köra den i en dator med hdmi uttag o typ formatera den tar typ 10 min

Eller prova den i någon annans tv med usb

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange43:

Kanske kan va nåt programrelaterat.kunde ju testat o köra den i en dator med hdmi uttag o typ formatera den tar typ 10 min

Har ju tyvärr bara en HDMI på datorn som jag har till tvn. får väl kolla på det nån dag när jag får ork...
synd att det inte funkar för det hade ju varit en klockren produkt för det priset. tror jag gav 460 kr och då följde det med en RC11 dosa och det var även gratis frakt.

Men jag vekar ju inte vara ensam om detta problem men det skulle vara roligt att höra om någon har fått ordning på det...
fattar dock inte varför det funkar för vissa direkt i TVn... lämnar inte alla TV usb portar 0,5A ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange43:

Eller prova den i någon annans tv med usb

läs inlägget över som jag redigera

Permalänk
Avstängd

Min funkar i en philips tv från förra året 42 pfl4007ft heter den.jag köpte oxå direkt från kina har med rc 11:an tar ett tag o vänja sig vid den men är bra efter ett tag.Jag har en ethernetadapter oxå som lyser o tar ström men d funkar ändå.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange43:

Min funkar i en philips tv från förra året 42 pfl4007ft heter den.jag köpte oxå direkt från kina har med rc 11:an tar ett tag o vänja sig vid den men är bra efter ett tag.Jag har en ethernetadapter oxå som lyser o tar ström men d funkar ändå.

Ja jag köpte min sovrums tv i augusti 2012 med märket Philips 40PFL5507T/12 och det var ju till den jag hade tänkt att ha denna pryl...
Provade på min gamla Sony tv också men den är väl en 4 - 5 år eller nått men det funka inte på den heller...

Permalänk
Medlem

Ok, Need på likanade till TVn så den blir smart.
Har läst mkt(även denna tråd nu) och det verkar inte så bra.
Mycket som inte stämmer.

Kan denna va nått kanske?
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=780601#info
Dom kanske har fixat problemen med denna version :>