Android mini pc MK802 III och MK802 IIIS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange43:

Min funkar i en philips tv från förra året 42 pfl4007ft heter den.jag köpte oxå direkt från kina har med rc 11:an tar ett tag o vänja sig vid den men är bra efter ett tag.Jag har en ethernetadapter oxå som lyser o tar ström men d funkar ändå.

Läste även nånstans att det ska funka att köra igenom USB på PS3an men det blev likadant på den...
frågan är om det verkligen har något med strömmen att göra.

Nyss så starta jag upp den och så gick jag in på youtube och drog igång en musikvideo.. funka i 2- 3 min sen dog den helt...
Då fick jag gå fram och rycka kabeln och stoppa i den igen då startar den om, men dör lagom tills den precis har startat upp igen...

Känns ju nästan som att den blir överhettad istället på nått sätt...

Nu har jag provat följande strömkällor.

TV USB 0,5A - funkar inte
PS3 0,5A - Funkar inte
Nån Ericsson ladddare 0,8A - Funkar inte
Iphone Laddare 1A - Funkar inte
Ipad Laddare 2A - Funkar inte

nu kastar jag snart skiten. måste ju vara något annat som är fel.

Permalänk
Medlem

Suporten ville att jag skulle lägga in den senaste uppdateringen så jag gjorde det efter massa strul...
Det var inte lätt att installera ny programvara i den då den stängde av sig hela tiden mitt i installationen...
plus att jag fick en guide på kinesiska och några få ord på engelska...

Men till slut lyckades jag få in ny programvara.
men problemet kvarstår.. den stängdes av 4 gånger innan jag kunde ta en bild på programvaran innan den stängde av sig igen. (tänkte skicka den till supporten.

så frågan är om det inte är något annat fel på den...

Permalänk
Avstängd

Jag testa med min galaxy s3 laddare 5.v och 1.0 A.Det funkar.Men men den sladden ramlar ut från dc uttaget bara man rör stickan.så dc uttaget är lite lite för stort. Prova och vicka lite på kontakten när den är i dcn och se om den stängs ner då kan ju va dålig kontakt där.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange43:

Jag testa med min galaxy s3 laddare 5.v och 1.0 A.Det funkar.Men men den sladden ramlar ut från dc uttaget bara man rör stickan.så dc uttaget är lite lite för stort. Prova och vicka lite på kontakten när den är i dcn och se om den stängs ner då kan ju va dålig kontakt där.

Jag var och köpte en ny 2,1A laddare igår men det är samma problem...
har provat 4 olika kablar med samma problem...

Kontakten tycker jag sitter bra i enheten verkar inte sitta lös eller nått.
Nu har jag gett upp jag kastar skiten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaob01p:

Jag var och köpte en ny 2,1A laddare igår men det är samma problem...
har provat 4 olika kablar med samma problem...

Kontakten tycker jag sitter bra i enheten verkar inte sitta lös eller nått.
Nu har jag gett upp jag kastar skiten.

Ge den till mig

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av glemmy:

Ge den till mig

Dem vill att jag ska skicka tillbaka så kan dem skicka en ny...
hur smidigt är det att skicka tillbaka grejer till kina ?
den lär ju komma bort på vägen sen är väl inte frakten den billigaste heller gissar jag på...

fick nån adress men den var ju lika lång som ett halvt A4.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaob01p:

Dem vill att jag ska skicka tillbaka så kan dem skicka en ny...
hur smidigt är det att skicka tillbaka grejer till kina ?
den lär ju komma bort på vägen sen är väl inte frakten den billigaste heller gissar jag på...

fick nån adress men den var ju lika lång som ett halvt A4.

Det är nog inte så dyrt. max 50 spänn för ett litet vadderat kuvert?
Tror inte det ska vara några större problem med att det skulle kunna komma bort men om du vill vara säker så ta spårbart. Kostar mycket mer dock.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av glemmy:

Det är nog inte så dyrt. max 50 spänn för ett litet vadderat kuvert?
Tror inte det ska vara några större problem med att det skulle kunna komma bort men om du vill vara säker så ta spårbart. Kostar mycket mer dock.

ok låter konstigt... det satt ju frimärken för 43 USD på kuväret när det kom från dem :S.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaob01p:

ok låter konstigt... det satt ju frimärken för 43 USD på kuväret när det kom från dem :S.

USD?! Måste varit Hong kong-dollar och även det låter lite dyrt

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Avstängd

Skicka tillbaka den har du tur får du nåt som är bättre i retur hehe (Alltså prestandamässigt) Min går ju som ett jävla urverk alltid igång när tvn är igång vill jag använda den går jag över till hdmi 3 hypersmidigt

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av glemmy:

USD?! Måste varit Hong kong-dollar och även det låter lite dyrt

Haha ja fel av mig.. klart det måste va det :)... sitter 43,10 HK dollar frimärken på... ja det blev ju inte lika mycket...
Får nog se pengarna som förlorade tyvärr då jag skrev att jag inte ville skicka tillbaks produkten... och skicka även in att dem på kina sidan skulle ta ett slutgiltigt beslut.

Permalänk
Avstängd

Dustinehome har en sticka på deras weekend rush 429 kr är visst 28% rabatt den hade jag köpt är ju lättare o reklamera om det behövs.

Visa signatur

Chassi.Corsair Obsidian 750 D.Moderkort Asus Maximus XI Hero Processor Intel I7 8700K Med kylare Fractal design Celsius S36.Grafikkort MSI Gaming X trio 2080.SSD.1 Samsung 850 Pro 256 GB.SSD.2 Samsung 840 Evo 500 GB till spel.Nätagg Evga 850 G2.Minne 16 gb corsair vengeance 3200 mhtz.Skärm. Asus PG278QR.
2×596 gb.Mekaniska hårddiskar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mange43:

Dustinehome har en sticka på deras weekend rush 429 kr är visst 28% rabatt den hade jag köpt är ju lättare o reklamera om det behövs.

dem har skickat en ny nu så vi får se om nån vecka om den funkar när dem kommer...
Hoppas att det inte är samma fel på den bara.

Permalänk
Medlem

Köpte två stycken av Alina för 399kr/st inkl frakt. Fungerar kanon på min LG60PK550N men ström från USB uttaget(sitter i HDMI 3) och inga problem med min ASUS router heller. Kör Android appen i mobilen för att använda den som pekplatta och har kopplat in ett Logitech tangentbord via main-USB. Netflix, Viaplay, Spotify etc flyter på som det ska.

Tycker dock generellt att Netflix håller bättre kvalité än Viaplay.

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS HERO Z690 | Core i9 12900K | Corsair iCUE H150i ELITE LCD | Corsair 64GB (4x16GB) DDR5 5600MHz CL36 Dominator Platinum RGB | Samsung 980 Pro 2TB, Crucial P5 Plus 2TB, Kingston NV1 2TB M.2 NVMe, Samsung 870 QVO 4TB | MSI Geforce RTX 4090 SUPRIM Liquid X | Sound Blaster AE-9 | Corsair HX1500i | Logitech Z906 | DeepCool Quadstellar Infinity | Aorus FV43U + Ergotron LX | LG OLED42C2 + Ergotron LX | ACER Predator XB323U | LG UltraGear 27GP850 | Asus PG279Q | LG32GK850G-B | AOC U3277FWQ | 3xAOCQ3279VWF | Philips BDM4065UC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blade@LCD:

Köpte två stycken av Alina för 399kr/st inkl frakt. Fungerar kanon på min LG60PK550N men ström från USB uttaget(sitter i HDMI 3) och inga problem med min ASUS router heller. Kör Android appen i mobilen för att använda den som pekplatta och har kopplat in ett Logitech tangentbord via main-USB. Netflix, Viaplay, Spotify etc flyter på som det ska.

Tycker dock generellt att Netflix håller bättre kvalité än Viaplay.

köpte du MK802 IIIS ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaob01p:

köpte du MK802 IIIS ?

Ja, jag köpte Rikomagic MK802 IIIS.

Visa signatur

ASUS ROG MAXIMUS HERO Z690 | Core i9 12900K | Corsair iCUE H150i ELITE LCD | Corsair 64GB (4x16GB) DDR5 5600MHz CL36 Dominator Platinum RGB | Samsung 980 Pro 2TB, Crucial P5 Plus 2TB, Kingston NV1 2TB M.2 NVMe, Samsung 870 QVO 4TB | MSI Geforce RTX 4090 SUPRIM Liquid X | Sound Blaster AE-9 | Corsair HX1500i | Logitech Z906 | DeepCool Quadstellar Infinity | Aorus FV43U + Ergotron LX | LG OLED42C2 + Ergotron LX | ACER Predator XB323U | LG UltraGear 27GP850 | Asus PG279Q | LG32GK850G-B | AOC U3277FWQ | 3xAOCQ3279VWF | Philips BDM4065UC

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blade@LCD:

Ja, jag köpte Rikomagic MK802 IIIS.

ok det var billigt... Dem kostar ju 540 kr på Alina nu.

Permalänk
Medlem

Billigare än eBay t.o.m

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk

Jag köpte mig en IIIS från Alina för 399kr och har använt den ett par dagar nu. Till en början var det stora problem med wifi-stabilitet men jag flyttade lite på routern (Linksys EA6500) samt satte i en 5V 2A laddare till DC. och nu verkar det stabilt. Netflix och Spotify rullar på bra.

Jag har dock stora problem med att streama HD-film/serier. Hackar jämt och ständigt i alla de olika mediaspelarna jag provat. Vet inte riktigt vad jag ska göra. Funderar på att flasha när jag har tid att pilla lite för att se om det hjälper. Att inte kunna streama 720p är ju helt absurt.

Visa signatur

CPU: i5 2500K @ 4.5 Ghz | MB: MSI P67A-GD55 | GPU: R9 280X | RAM: 20GB (2x8GB + 2x2GB) Corsair XMS3 DDR3 | Lagring: SSD Crucial m4 64GB | 6TB HDD | PSU: Fractal Design Tesla 650W

Permalänk
Medlem

Fick en ny sen och den verkar funka bättre...
har inte stängt av sig än har provat att streama ett par filmer online och det verkar funka...
och då har jag kört strömmen via tv USB.

Permalänk
Medlem

köp i kina biligt och bra www.aliexpress.com
sök på minipc

Permalänk
Medlem
Skrivet av rapid114:

köp i kina biligt och bra www.aliexpress.com
sök på minipc

Var där jag köpte... funkar bra tills man får grejer som inte funkar....
men lite tjafs så skicka dem en ny och så skicka jag tillbaka den gamla.

Frakten var inte så blodig som jag trodde den skulle vara, 28 kr bara.

Permalänk
Medlem

Har en mk802iv men har som så många andra problem med wifi. Nån som har bra tips på nån guide hur man kan lösa problemet?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Permalänk

Hej!

Jag har kopplat in ett trådlöst tangentbord (och mus) till min MK802 men jag lyckas inte få det att fungera som svenskt tangentbord (endast engelskt). Kollat alla inställningar jag kan hitta men finner bara lösningar till det virtuella i själva apparaten. Tänkte det skulle underlätta med ett vanligt tangentbord eftersom det är grymt störande att skriva bokstav för bokstav med musen...men icke.

Någon som känner igen detta och hittat en lösning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av cocosbusen:

Hej!

Jag har kopplat in ett trådlöst tangentbord (och mus) till min MK802 men jag lyckas inte få det att fungera som svenskt tangentbord (endast engelskt). Kollat alla inställningar jag kan hitta men finner bara lösningar till det virtuella i själva apparaten. Tänkte det skulle underlätta med ett vanligt tangentbord eftersom det är grymt störande att skriva bokstav för bokstav med musen...men icke.

Någon som känner igen detta och hittat en lösning?

Här finns en guide:http://www.piconord.se/
Scrolla ner en bit på sidan så ser du.

Permalänk
Skrivet av Trhuster:

Här finns en guide:http://www.piconord.se/
Scrolla ner en bit på sidan så ser du.

Gjorde exakt enligt guiden, men det vill inte funka

Permalänk
Medlem

Vilken firmware kör ni på era? Jag har en RK802III som jag använt till SVTPlay och Netflix nått år utan några större problem. Wifit är dåligt men dongeln ligger på routern så det funkar.

Senaste månaderna har SVTPlay börjat migrera till HTML5-videos och det verkar inte funka så bra på den i dagsläget...

Jag kör Fineless 1.7-firmwaren.

Nån som har tips?