Permalänk

Två skärmar, HJÄLP!

Hejsan, som rubriken lyder försöker jag få igång mina två skärmar. Använder mig utav en BenQ XL2420T och någon random acer skärm. Med min BenQ använder jag mig utav en DVI kabel men till min acer har jag en sån där blå gammal kabel (vet inte vad den heter), hade förut den blåa kabeln i modekortet och DVI kabeln i grafikkortet men det funkar inte nu. Har även försökt med en adapter tll VGA i grafikkortet men det vill inte funka heller..

Någon som kan hjälpa mig?

Tack i förhand, MVH Marcus

Permalänk
Medlem

Vad är det som inte funkar, vilken skärm får du bild på?

funkar utgångarna var för sig?

Permalänk

Min BenQ funkar som är kopplad i grafikkortet. Modekorts utgången funkar inte längre, förstår inte varför. Ominstallerade windows för några månader sedan, då slutade det att funka.

Permalänk
Medlem

Har du installerat drivrutinerna till ditt grafikkort är väl den initiala frågan. Mitt HD5770 vägrar ge bild på båda skärmarna om inte drivisarna är installerade.

/ Vcz

Visa signatur

Stationär: Fractal Design Define Mini, ASUS M4A78LT-M. AMD Phenom II X6 1090T @3.8ghz, 6GB DDR3 1033Mhz, HDD1 150GB. HDD2 150GB, HDD3 500GB, Corsair TX650W, XFX AMD HD7850 2GB GDDR5.

Permalänk
Medlem

Vad jag vet så kan man inte köra på båda samtidigt. Antingen bara grafikkortet eller bara på moderkortet. Har du två utgångar på grafikkort så kör på dem.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk

Har två utgångar i mitt grafikkort, det jag försöker med. Verkar dock inte funka med adapter? Jag har Catalyst control center, vet dock inte om det är för grafikkortet? Inte alls insatt i sånt här Mitt grafikkort är AMD Radeon 6800 HD

Permalänk
Medlem

prova byta plats på skärmarna, (på grafikkortändan alltså) hittar den någon skärm i windws? jag kör själv med 2 slärmar, har aldrig varit med om att det inte fungerat förutom när grafikkortet inte stöder analog kabel (vga=den blåa) men i det fallet har det räckt med att byta plats på kablarna

Visa signatur

Den är så gammal så specifikationerna är suddiga...

Permalänk

Provade, funkade, kunde dock inte köra 120hz på min BenQ då :/

Permalänk

Jag antar det beror på att den ena skärmen inte kan ha högre frekvens än den andra, då grafikkortet renderar en gemensam bild, inte en för varje skärm om du förstår hur jag menar. Jag kan även ha fel.