Apple Ios 6.1 jailbreak på ingång

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Justbecause:

Du ingår ett avtal med operatören när du köper den med abonnemang och får du telefonen till reducerat pris på villkor att du följer det avtal du skriver på, låser du upp den på eget bevåg så bryter du avtalet, i det så står det att du INTE får låsa upp den innan bindningstiden löpt ut.

Jag tycker inte att man borde få sälja något och sedan smyga in regler i kontrakt.
Tänk om man var tvungen att skriva på ett kontrakt när man köper bil där det står att man inte får köra snabbt.
Eller om man köpte ett vapen så var man tvungen att skriva på ett kontrakt att man inte skulle skjuta nån.
Eller att man köper ett par jeans med kontrakt där man inte får klippa hål i dom.
Eller att man köper en TV på kontrakt att man inte får sälja den vidare.

Så man får inte låsa upp operatörslåset. Men tydligen är det okej för operatörer att blåsa folk genom att sälja till senila, dementa, neuropsykologiska funktionshinder, etc.

Min kompis har ett neuropsykologiskt funktionshinder och det har hennes väninna också. Dom var i en Tre butik där dom var lurade att köpa telefoner. Hennes väninna hade betalningsanmälningar (då hon tidigare blivit lurad) så då blev min vän lurade att stå på kontraktet för båda två.
När hon gick tillbaka till affären med sina föräldrar så fick hon inte lämna tillbaka, för det gick tydligen inte.

Efter att jag ringt till deras huvudkontor och förklarat att en av deras säljare har lurat en person med neuropsykiatriskt funktionshinder så fick hon lämna tillbaka den efter att hon ordnat ett läkarutlåtande som hon fick skicka in till dom.

Operatörerna ska inte klaga över att folk låser upp sina telefoner för dom själva blåser ju folk.

Telefonförsäljare, advokater och våldtäktsmän är jordens avskum och har en särskild plats reserverad längst ner i helvetet.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Boss302:

Jag hade gjort mig av med min iphone efter två veckor om det inte hade funnits jailbreak.. Bara avsaknad av filhanterare var ju som att fara tillbaka till stenåldern. Itunes i linux.. etc etc

Brrrr, ingen mer ios apparat för mig.

Det är din högst personliga åsikt och den repekterar jag, jag förstår dock inte varför Android användare har så svårt att respektera att det finns folk som gillar Apples produkter för deras enkelhets skull

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Det är din högst personliga åsikt och den repekterar jag, jag förstår dock inte varför Android användare har så svårt att respektera att det finns folk som gillar Apples produkter för deras enkelhets skull

Skickades från m.sweclockers.com

Finns ju extremister o fanboys i alla läger.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av rektor:

Jag tycker inte att man borde få sälja något och sedan smyga in regler i kontrakt.
Tänk om man var tvungen att skriva på ett kontrakt när man köper bil där det står att man inte får köra snabbt.
Eller om man köpte ett vapen så var man tvungen att skriva på ett kontrakt att man inte skulle skjuta nån.
Eller att man köper ett par jeans med kontrakt där man inte får klippa hål i dom.
Eller att man köper en TV på kontrakt att man inte får sälja den vidare.

Så man får inte låsa upp operatörslåset. Men tydligen är det okej för operatörer att blåsa folk genom att sälja till senila, dementa, neuropsykologiska funktionshinder, etc.

Min kompis har ett neuropsykologiskt funktionshinder och det har hennes väninna också. Dom var i en Tre butik där dom var lurade att köpa telefoner. Hennes väninna hade betalningsanmälningar (då hon tidigare blivit lurad) så då blev min vän lurade att stå på kontraktet för båda två.
När hon gick tillbaka till affären med sina föräldrar så fick hon inte lämna tillbaka, för det gick tydligen inte.

Efter att jag ringt till deras huvudkontor och förklarat att en av deras säljare har lurat en person med neuropsykiatriskt funktionshinder så fick hon lämna tillbaka den efter att hon ordnat ett läkarutlåtande som hon fick skicka in till dom.

Operatörerna ska inte klaga över att folk låser upp sina telefoner för dom själva blåser ju folk.

Telefonförsäljare, advokater och våldtäktsmän är jordens avskum och har en särskild plats reserverad längst ner i helvetet.

Det är inte insmuget på något sätt, det står klart och tydligt.

Telenor: http://www.telenor.se/privat/kundservice/mobiltelefoner/operatorslast-mobil/index.html

Telia: https://www.tewss.telia.se/privat/katalog/VisaProdukt.do?productRef=/privat/mobilt/mobiltelefoner/apple/iphone-5-64.product

Står samma text på alla mobiler oavsett märke hos dem och det är inte undangömt i texten, klart och tydligt står det:
"Operatörslåst
Telefonen är operatörslåst och kan tidigast låsas upp efter 12 månader mot en kostnad på 300 kr."

Info från Apple:
http://support.apple.com/kb/HT5014?viewlocale=sv_SE&locale=sv_SE

Du får inte köra snabbt, finns lagar och förordningar på det, så det är inget "tänk om...", resten av dina jämförelser var bara idiotiska.

Varför skulle inte senila få ha telefon? De som säljer till dementa, neuropsykologiska funktionshinde etc. dock är inte operatörerna själva om de blir uppringda med ett erbjudande, det är telemarketing bolag som blivit anlitade av operatörerna, sorgligt nog är inte alla så seriösa och vill bara sälja till varje pris då de får provision, Telia har gjort sig av med massor av sånna företag pga att de misskött sig och sålt till folk de skulle vara tveksamma att sälja till själva.

Det du tar upp däremot är ett stort fel av Tre på alla sätt, ångerrätten är lagstadgad och gäller i 14 dagar, det kan inte Tre sätta sig emot.
Så här säger Telenor om saken t.ex:
http://www.telenor.se/privat/kundservice/bestalla-pa-webben/a...

Och så här säger ARN
http://www.ehandel.org/expertpanelen/galler-angerratten-oppna...

All sådan information SKALL vara tydlig, man FÅR inte gömma NÅGOT i något finstilt

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Boss302:

Finns ju extremister o fanboys i alla läger.

Det är sant...och det tragiska är att alla verkar ha samlats här

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem

kan vi inte bara komma överens om att apple är säregna för dem ska ha ett eget os , är ungefär samma princip som att jämföra världen med nordkorea, Kim XxXXxXX känner sig säkert stolt men ingen annan gillar honom.

Permalänk
Medlem

apple tv 3

Som nån skriver i ett tidigare inlägg, så har jag aldrig haft nytta av jailbreakad iphone med en vanlig användning men det kan tyda på okunskap också kommer det senaste jailbreak funka även på apple tv 3?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av capNemo:

kommer det senaste jailbreak funka även på apple tv 3?

Skickades från m.sweclockers.com

Verkar inte så.

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon200213:

öka mängden tillgängligt ram för appar? Eh? Det är inte ens ett problem på iOS. Jasså, vilka andra operativsystem kan man då köra på till exempel SGS3?

Nej för de äldre ios-enheterna flyter på som smör precis som äldre Androider gör.... eller tror du att alla har de nyaste grejerna?
Köper man en S3 får man skylla sig själv som inte kollat upp hur värdelösa Samsung är på att stödja utvecklare. Dock kan du fortfarande byta ut operativsystemet på S3 men endast till andra versioner av Android.
Finns många Androidtelefoner som man kan byta operativsystemet på till ett annat.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lcdposter1337:

Nej för de äldre ios-enheterna flyter på som smör precis som äldre Androider gör.... eller tror du att alla har de nyaste grejerna?
Köper man en S3 får man skylla sig själv som inte kollat upp hur värdelösa Samsung är på att stödja utvecklare. Dock kan du fortfarande byta ut operativsystemet på S3 men endast till andra versioner av Android.
Finns många Androidtelefoner som man kan byta operativsystemet på till ett annat.

Och då åter till min fråga som jag inte fick svar på, vad kan du då göra med en rootad android som du inte kan göra med en jailbreakad iOS ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stisse72:

Det enkla svaret är att jag för en öppen värld med många möjligheter. Att äga en ios produkt är som att bo i Nordkorea, instängt och kraftigt begränsat. Jag har långlånat både iphone4 och iphone5 så jag vet de stora skillnader som råder. Det är häpnadsväckande hur mycket folk Apple har lyckats lura till sig och väldigt många svenskar, inte så konstigt så "blåögda" som de är.

Skickades från m.sweclockers.com

Kan du berätta vad skillnaderna är?

Kan du dela med dig av svaren på frågorna jag ställde tidigare också?

Du vet att det är dig själv du lurar med att försöka intala dig själv att någon har lurat någon annan, jag menar, sålänge ett företag gör en produkt som folk är nöjda med, så finns det inget att vara missnöjd med, eller hur?

Förutom android-fanboys som stör sig på detta, vilket verkar göra livet surt för er, har ingen aning om varför dock, det vore ju bra mycket trevligare om folk faktiskt kunde vara lite mer öppna kring tankarna och se fördelarna med det man själv inte använder, så vad jag ser är folk som fanboys som bara låser in sig i huvudet på att försöka skapa otrevlig stämning och ha rätt i något argument som är högst personligt för många.

Skrivet av Boss302:

Finns ju extremister o fanboys i alla läger.

Ja, och varför försöka vara en av dessa är min fråga? Blir världen bättre då?

Skrivet av Lcdposter1337:

Nej för de äldre ios-enheterna flyter på som smör precis som äldre Androider gör.... eller tror du att alla har de nyaste grejerna?
Köper man en S3 får man skylla sig själv som inte kollat upp hur värdelösa Samsung är på att stödja utvecklare. Dock kan du fortfarande byta ut operativsystemet på S3 men endast till andra versioner av Android.
Finns många Androidtelefoner som man kan byta operativsystemet på till ett annat.

Jag undrar dock varför man köper något för att inte använda det för vad det är utan för att ändra det till något helt annat?

Visa signatur

W10 - Fractal Design Define S - Asus ROG x570f
3700x @ 4.25GHz - 2x16GB Corsair Dominator @ 3733c16 - Asus VG279QM
Asus RTX 2070 Super Dual EVO - RM750x - G305 - G533 - DuckyOne2Mini

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stisse72:

Det enkla svaret är att jag för en öppen värld med många möjligheter. Att äga en ios produkt är som att bo i Nordkorea, instängt och kraftigt begränsat. Jag har långlånat både iphone4 och iphone5 så jag vet de stora skillnader som råder. Det är häpnadsväckande hur mycket folk Apple har lyckats lura till sig och väldigt många svenskar, inte så konstigt så "blåögda" som de är.

Skickades från m.sweclockers.com

Du verkar tro att alla har samma syn som dig. Jag känner inte alls mig "instängd och kraftigt begränsad" med Apples iOS-produkter. Att köra iOS är ett aktivt val jag gjort och är högst medveten om skillnaderna men jag föredrar ändå Apples mer stängda/kontrollerade ekosystem framför Googles mer öppna/fragmenterade ekosystem. Det tilltalar mig personligen bättre helt enkelt.

Det är helt ok att du föredrar Android framför iOS, säger jag ingenting om och har full förståelse för folk som gör det men sluta att få det låta som vi som väljer iOS gör det för att vi inte vet bättre. Det tyder enbart på trångsynthet från din sida.

Permalänk
Medlem

Att jailbreaka min iphone 4S är oxå en aktiv val

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av S_Z:

Du verkar tro att alla har samma syn som dig. Jag känner inte alls mig "instängd och kraftigt begränsad" med Apples iOS-produkter. Att köra iOS är ett aktivt val jag gjort och är högst medveten om skillnaderna men jag föredrar ändå Apples mer stängda/kontrollerade ekosystem framför Googles mer öppna/fragmenterade ekosystem. Det tilltalar mig personligen bättre helt enkelt.

Det är helt ok att du föredrar Android framför iOS, säger jag ingenting om och har full förståelse för folk som gör det men sluta att få det låta som vi som väljer iOS gör det för att vi inte vet bättre. Det tyder enbart på trångsynthet från din sida.

Ja men de som väljer en iOS produkt låser in sig utan att veta om det, de är styrda av Apples värderingar utan att veta om det. Att välja Android kan väl knappast vara trångsynt, snarare tvärtom med alla nya möjligheter som tillkommer. Att leva med i Apples låsta värld, det är däremot väldigt trångsynt val. Så ta och öva på svenskan och börja inse att ni Apple fanboys låser in er själva och låter er styras av Apple. Dags att vakna kanske....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stisse72:

Ja men de som väljer en iOS produkt låser in sig utan att veta om det, de är styrda av Apples värderingar utan att veta om det. Att välja Android kan väl knappast vara trångsynt, snarare tvärtom med alla nya möjligheter som tillkommer. Att leva med i Apples låsta värld, det är däremot väldigt trångsynt val. Så ta och öva på svenskan och börja inse att ni Apple fanboys låser in er själva och låter er styras av Apple. Dags att vakna kanske....

Återigen, jag är högst medveten om skillnaderna mellan iOS och Android. Är utvecklare och högst intresserad av allt som rör den mobila plattformen, oavsätt OS. Vet jag precis vad det är jag väljer och "låser" därför inte in mig utan att veta om det som du påstår.

Med att vara trångsynt syftar jag här på dina föreställningar om att bara för att du känner dig inlåst så måste alla andra göra det. Att alla har samma syn och prioriteringar som du annars beror det på att de inte vet bättre. Ledsen att säga det men så är det inte. Vi har alla olika åsikter och prioriteringar om vad som är viktigt när vi väljer OS, det finns inget fel eller rätt.

Skrivet av Stisse72:

Så ta och öva på svenskan

Eh? Vad menar du? Du kanske skall slå upp vad trångsynt betyder om det var vad du syftade på. Att du har många fler möjligheter med Android än iOS har inget med trångsynthet att göra. Att inte kunna acceptera andras åsikter än sin egen har det dock.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sille111:

kan vi inte bara komma överens om att apple är säregna för dem ska ha ett eget os , är ungefär samma princip som att jämföra världen med nordkorea, Kim XxXXxXX känner sig säkert stolt men ingen annan gillar honom.

Och felet med att vilja ha ett eget OS är...?!
Det är samma sak med WP, MS tillåter inte tillverkare att använda det om de inte uppfyller kraven på hårdvaran de kräver, är i stort sett likadant med Google, de som gör deras Nexus har oxå riktlinjer att följa.
Att jämföra Apple med Nordkorea och att ingen skulle gilla dem är ju bara helt fel, 500 miljoner registrerade iOS enheter som används varje dag och deras ökade försäljningssiffror talar emot det

Skrivet av Lcdposter1337:

Nej för de äldre ios-enheterna flyter på som smör precis som äldre Androider gör.... eller tror du att alla har de nyaste grejerna?
Köper man en S3 får man skylla sig själv som inte kollat upp hur värdelösa Samsung är på att stödja utvecklare. Dock kan du fortfarande byta ut operativsystemet på S3 men endast till andra versioner av Android.
Finns många Androidtelefoner som man kan byta operativsystemet på till ett annat.

Flyter inte på så bra då med andra ord då smör är väldigt trögflytande

Vilket annat operativsystem tänker du på då?! WP?! iOS?! eller vad...?!
Och om du tycker Android är så bra bara för att man kan byta operativsystem så kan väl inte du tycka att Android är så bra egentligen eftersom du förespråkar att byta ut det

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon200213:

Och då åter till min fråga som jag inte fick svar på, vad kan du då göra med en rootad android som du inte kan göra med en jailbreakad iOS ?

Du fick svar men du är tydligen för trög för att kunna läsa. Byta rom, byta kernel, öka det tillgängliga ramminnet för användaren, ändra spänning m.m. till cpu och gpu, finns massor mer om du orkar googla.

Skrivet av Skillz:

Jag undrar dock varför man köper något för att inte använda det för vad det är utan för att ändra det till något helt annat?

För att göra sina enheter bättre? Rootar alltid mina enheter och lägger in en annan rom på dessa. Sedan är det även trevligt att kunna ha möjlighet att testa/byta till ett annan operativsystem om man tröttnar på det man har.

Skrivet av Justbecause:

Flyter inte på så bra då med andra ord då smör är väldigt trögflytande

Vilket annat operativsystem tänker du på då?! WP?! iOS?! eller vad...?!
Och om du tycker Android är så bra bara för att man kan byta operativsystem så kan väl inte du tycka att Android är så bra egentligen eftersom du förespråkar att byta ut det

Skickades från m.sweclockers.com

Precis det jag menade, både gamla Iphones och Androids flyter inte på speciellt bra som e-lite påstår att alla iphones gör.
Det jag sa är att det är bra att ha möjligheten att byta ut sitt operativsystem fast har men en Iphone så tröttnar man alltid för Iphones är ju så bäst. Kanske skulle ta och byta tillbaka till min Iphone 4 eftersom du och e-lite har övertygat mig om att Iphones är bäst, kanske till och med sälja min Android och köpa en Iphone 1 då den enligt e-lite kommer hålla i all evighet och det då är onödigt att byta telefon.

Har själv en Iphone, Windows Phone och tre Androider och alla suger på vissa saker, dock fungerar Androiderna mycket bättre för mig då jag kan göra mycket mer på dessa än vad jag kan med Ios och WP7.5.

Och nej det fungerar inte på alla Androider och som du påpekade så suger S3 *** när de handlar om dessa grejer pga Samsungs ovilja att hjälpa utvecklare. Och tyvärr är jag själv en ägare av en S3 eftersom jag fick den för ett riktigt bra pris. Men på min andra androidtelefon och min surfplatta har jag bland annat möjlighet att köra Ubuntu.

Nu ska jag hem till min tjej och se film och senare på kvällen idka samlag med henne. Har du fler frågor eller fortfarande är dum nog att tro att du inte fått svar på din fråga så hänvisar jag dig till denna sida: https://www.google.se/

God natt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Justbecause:

Och felet med att vilja ha ett eget OS är...?!
Det är samma sak med WP, MS tillåter inte tillverkare att använda det om de inte uppfyller kraven på hårdvaran de kräver, är i stort sett likadant med Google, de som gör deras Nexus har oxå riktlinjer att följa.
Att jämföra Apple med Nordkorea och att ingen skulle gilla dem är ju bara helt fel, 500 miljoner registrerade iOS enheter som används varje dag och deras ökade försäljningssiffror talar emot det

Flyter inte på så bra då med andra ord då smör är väldigt trögflytande

Vilket annat operativsystem tänker du på då?! WP?! iOS?! eller vad...?!
Och om du tycker Android är så bra bara för att man kan byta operativsystem så kan väl inte du tycka att Android är så bra egentligen eftersom du förespråkar att byta ut det

Skickades från m.sweclockers.com

Antar att han menar att man byter till en annan android version.
Samsung (s3 t.ex)har komponenter som kräver stängd kod för att funka som den ska vilket inte är tillgängligt för de som jobbar med aosp (android original sourcecode project) t.ex cyanogenmod.

Nya android enheter har dock inte problem med lagg om det inte är något fel på dem eller användaren använder usla applikationer.

Ang hur man känner sig instängd eller inte är ju upp till användaren.
Jag gillade det inte även fast jag jailbreakat så jag bytte bara lur. Då blir det lite lustigt när någon försöker förklara att iphonen är bättre.. O samma gäller åt andra hållet också Kan jag tänka mig.

Alla tycker vi olika..

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lcdposter1337:

Du fick svar men du är tydligen för trög för att kunna läsa. Byta rom, byta kernel, öka det tillgängliga ramminnet för användaren, ändra spänning m.m. till cpu och gpu, finns massor mer om du orkar googla.

För att göra sina enheter bättre? Rootar alltid mina enheter och lägger in en annan rom på dessa. Sedan är det även trevligt att kunna ha möjlighet att testa/byta till ett annan operativsystem om man tröttnar på det man har.

Precis det jag menade, både gamla Iphones och Androids flyter inte på speciellt bra som e-lite påstår att alla iphones gör.
Det jag sa är att det är bra att ha möjligheten att byta ut sitt operativsystem fast har men en Iphone så tröttnar man alltid för Iphones är ju så bäst. Kanske skulle ta och byta tillbaka till min Iphone 4 eftersom du och e-lite har övertygat mig om att Iphones är bäst, kanske till och med sälja min Android och köpa en Iphone 1 då den enligt e-lite kommer hålla i all evighet och det då är onödigt att byta telefon.

Har själv en Iphone, Windows Phone och tre Androider och alla suger på vissa saker, dock fungerar Androiderna mycket bättre för mig då jag kan göra mycket mer på dessa än vad jag kan med Ios och WP7.5.

Och nej det fungerar inte på alla Androider och som du påpekade så suger S3 *** när de handlar om dessa grejer pga Samsungs ovilja att hjälpa utvecklare. Och tyvärr är jag själv en ägare av en S3 eftersom jag fick den för ett riktigt bra pris. Men på min andra androidtelefon och min surfplatta har jag bland annat möjlighet att köra Ubuntu.

Nu ska jag hem till min tjej och se film och senare på kvällen idka samlag med henne. Har du fler frågor eller fortfarande är dum nog att tro att du inte fått svar på din fråga så hänvisar jag dig till denna sida: https://www.google.se/

God natt!

Wow, 1337 Internet gangster! Vi lägger ner där.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Justbecause:

Du får inte köra snabbt, finns lagar och förordningar på det, så det är inget "tänk om...", resten av dina jämförelser var bara idiotiska.

Jo, jag vet att det finns lagar som säger att man inte får köra för snabbt.
Men när man köper ett fordon så behöver man inte skriva på ett kontrakt där det står att man lovar att inte köra för snabbt.

Skrivet av Justbecause:

Det du tar upp däremot är ett stort fel av Tre på alla sätt, ångerrätten är lagstadgad och gäller i 14 dagar, det kan inte Tre sätta sig emot.

Dom försökte säga att ångerrätten inte gällde pga att förpackningen var bruten.
Men det var försäljaren som öppnade förpackningen i affären åt dem.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av rektor:

Jo, jag vet att det finns lagar som säger att man inte får köra för snabbt.
Men när man köper ett fordon så behöver man inte skriva på ett kontrakt där det står att man lovar att inte köra för snabbt.

Dom försökte säga att ångerrätten inte gällde pga att förpackningen var bruten.
Men det var försäljaren som öppnade förpackningen i affären åt dem.

Den säljaren kan inte lagen då, räcker ju med att läsa punkt 1 på länken jag skickade och läsa om det fallet för att förstå det:
"Enligt lagen får en konsument utöva sin ångerrätt endast om denne kan återsända varan i väsentligen oförändrat skick. Däremot säger förarbetet till lagen att ett brutet emballage normalt sett inte ska ses som ett ingrepp i varan. Kostnaden för en ny förpackning anses ingå i de kostnader för varans återtagande som säljaren har att svara för. Konsumenten har även rätt att göra sådana ingrepp i varan som är nödvändiga för att kunna undersöka den, även om varan därigenom undergår en värdeminskning. Ulf hade alltså rätt att ångra köpet fast han hade brutit plomberingen."

Problemet är att handlarna tror att konsumenterna inte kan sina rättigheter...som iofs stämmer i vissa fall, men det är ju lätt att ta reda på vad man har för rättigheter OCH skyldigheter, man har ju faktiskt sånna med

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Eller om man köpte ett vapen så var man tvungen att skriva på ett kontrakt att man inte skulle skjuta nån.
Eller att man köper ett par jeans med kontrakt där man inte får klippa hål i dom.
Eller att man köper en TV på kontrakt att man inte får sälja den vidare.

När du tar körkort skriver du ett sorts kontrakt där du skriver på att följa lagar och regler i trafiken, detta går du med på skriftligt och muntligt ett flertal gånger under "tar körkort"-perioden.
Att inte skjuta någon går under moralens regler, att du föddes och fick en någorlunda uppväxt är ett sorts kontrakt på att följa de reglerna.
Jeans är ett klädesplagg, en tygbit, det går inte att använda det exemplet här på grund av många anledningar.
När du köper en TV på kontrakt får du sälja vidare den, det får du göra när du köper en telefon på kontrakt med. Du skriver över kontraktet på någon annan.
Alla dina exempel är rent ut sagt idiotiska och inte alls genomtänkta.

Vad är det med er folk som kommer med helt påhittade och löjliga argument?
Är det bara i iOS vs Android delen av SweC man ser såna här barnsliga debatter eller är det SweC i allmänhet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av rektor:

Operatörerna ska inte klaga över att folk låser upp sina telefoner för dom själva blåser ju folk.

Telefonförsäljare, advokater och våldtäktsmän är jordens avskum och har en särskild plats reserverad längst ner i helvetet.

Operatörerna lurar ingen. Är du inte smart nog att läsa "the fine print", då är du inte smart nog att äga ett hus, att ta hand om ett barn, att behålla ett jobb, osv.
Det är telefonförsäljare som lurar, inte operatörerna.

Visst tycker vi alla illa om telefonförsäljare och ibland advokater, men dessa gör sitt jobb. Att du använder dessa jobb i samma mening som ordet våldtäktsman är barnsligt.
Om vi ska fortsätta på din stig kan vi börja jämföra Jimmy Åkesson med Hitler.
Visst tycker vi illa om Jimmy, speciellt då jag själv är andra generationens invandrare, men inte fan jämför jag honom med mördare och våldtäksmän. Men du vågar göra det med telefonförsäljare, fy på dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lcdposter1337:

Nu ska jag hem till min tjej och se film och senare på kvällen idka samlag med henne. Har du fler frågor eller fortfarande är dum nog att tro att du inte fått svar på din fråga så hänvisar jag dig till denna sida: https://www.google.se/

God natt!

https://www.google.se/ är en underbar sida att hitta äkta och pålitliga källor på. Jag ser att du har bemästrat tekniken att använda Google i ett sådant sätt att alla dina argument är som Guds ord.

För er lite äldre som inte växt upp i ironins värld som oss unga:
Att ange Google som en pålitlig källa som ovanstående citat har gjort är....jaa, jag kommer inte på något så pass negativt ord just nu, men det är väldigt dåligt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arri-k:

https://www.google.se/ är en underbar sida att hitta äkta och pålitliga källor på. Jag ser att du har bemästrat tekniken att använda Google i ett sådant sätt att alla dina argument är som Guds ord.

För er lite äldre som inte växt upp i ironins värld som oss unga:
Att ange Google som en pålitlig källa som ovanstående citat har gjort är....jaa, jag kommer inte på något så pass negativt ord just nu, men det är väldigt dåligt!

Personen du citerade hänvisar inte till Google som en källa men ber dig däremot använda dig av Google för att hitta svar på frågor. Det är två helt och hållet olika saker.

Och skriv för bövelen allt i ett inlägg, inte tre på raken.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Massy:

Personen du citerade hänvisar inte till Google som en källa men ber dig däremot använda dig av Google för att hitta svar på frågor. Det är två helt och hållet olika saker.

Han hänvisar till google för vidare information. Det är nästan, bara nästan, som att hänvisa till internet.
Att hänvisa till internet är som att med ironi hänvisa till en källa som är väldigt osäker, för det mesta på internet är osäkert och utan grund.
Alltså är google aldrig något man skall hänvisa till.

Det han gör egentligen är hänvisar till andra folks åsikter om Android, som hamnat på google.
Åsikter. Inte fakta.
Visst finns det fakta på google, men hur mycket fakta hittar du om du söker på "Why iOS is worse than Android"?

= "Svar på hans frågor" kommer vara andras åsikter. Inte fakta som iOS-parten i debatten letar efter.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Arri-k:

När du tar körkort skriver du ett sorts kontrakt där du skriver på att följa lagar och regler i trafiken, detta går du med på skriftligt och muntligt ett flertal gånger under "tar körkort"-perioden.
Att inte skjuta någon går under moralens regler, att du föddes och fick en någorlunda uppväxt är ett sorts kontrakt på att följa de reglerna.
Jeans är ett klädesplagg, en tygbit, det går inte att använda det exemplet här på grund av många anledningar.
När du köper en TV på kontrakt får du sälja vidare den, det får du göra när du köper en telefon på kontrakt med. Du skriver över kontraktet på någon annan.
Alla dina exempel är rent ut sagt idiotiska och inte alls genomtänkta.

Vad är det med er folk som kommer med helt påhittade och löjliga argument?
Är det bara i iOS vs Android delen av SweC man ser såna här barnsliga debatter eller är det SweC i allmänhet?

Tyvärr är det oftast så fort det skrivs något om Apple, oavsett vad, så dyker alla haters upp, de skulle kunna rapportera att Apple har hittat ett botemedel mot cancer som verkligen fungerar så skulle det ändå vara fel, för då har de antagligen stulit någon annans idé och spunnit vidare på, men tyvärr är det ingen som informerat dem om att det är så forskning fungerar, alla gör det, även Google, Samsung, HTC, Microsoft, Nokia etc.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Massy:

Personen du citerade hänvisar inte till Google som en källa men ber dig däremot använda dig av Google för att hitta svar på frågor. Det är två helt och hållet olika saker.

Och skriv för bövelen allt i ett inlägg, inte tre på raken.

Google i all ära, men man hittar inte personers personliga åsikter om det man diskuterar här där

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

MY ATTITUDE IS A RESULT OF YOUR ACTIONS! SO IF YOU DON'T LIKE MY ATTITUDE, BLAME YOURSELF!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stisse72:

Det enkla svaret är att jag för en öppen värld med många möjligheter. Att äga en ios produkt är som att bo i Nordkorea, instängt och kraftigt begränsat. Jag har långlånat både iphone4 och iphone5 så jag vet de stora skillnader som råder. Det är häpnadsväckande hur mycket folk Apple har lyckats lura till sig och väldigt många svenskar, inte så konstigt så "blåögda" som de är.

Skickades från m.sweclockers.com

Du har inte tänkt på att endast en bråkdel av befolkningen har användning för en öppen plattform som Android? Majoriteten använder sina telefoner för spel, film, musik och sociala medier och skiter fullständigt i om man kan lägga in custom ROMs, gräva runt i filhanteraren osv. Så dom är långt i från lurade. Dom köper bara en produkt som passar just dom, som inte har en massa onödigt trams att behöva hålla reda på. Anledningen till Apples enorma framgång var att Steve Jobs visste exakt vad folk ville ha, och det var en lättsam produkt som man kan känna sig säker med, och inte en rymdfarkost med tusentals knappar och spakar. Och med folk så menar jag den vardagliga människan som utgör majoriteten och inte nördar som sitter i deras föräldrars källare och programmerar. För dessa personer så förstår jag att Apple är en begränsning, men dom tycks i sin tur vara väldigt begränsade i att förstå att alla inte har samma krav eller behov som dom, och tycks verkligen ha seriösa problem med att lämna det simplare folket i fred.

Visa signatur

Intel i5 12600K | Asus TUF Gaming Z690-Plus D4 | Asus Geforce RTX 3060 Ti | 32 GB DDR4 | Fractal Design North | Corsair iCue Link H100i | Cooler Master V750 Gold i Multi

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Gender Bender:

Du har inte tänkt på att endast en bråkdel av befolkningen har användning för en öppen plattform som Android? Majoriteten använder sina telefoner för spel, film, musik och sociala medier och skiter fullständigt i om man kan lägga in custom ROMs, gräva runt i filhanteraren osv. Så dom är långt i från lurade. Dom köper bara en produkt som passar just dom, som inte har en massa onödigt trams att behöva hålla reda på. Anledningen till Apples enorma framgång var att Steve Jobs visste exakt vad folk ville ha, och det var en lättsam produkt som man kan känna sig säker med, och inte en rymdfarkost med tusentals knappar och spakar. Och med folk så menar jag den vardagliga människan som utgör majoriteten och inte nördar som sitter i deras föräldrars källare och programmerar. För dessa personer så förstår jag att Apple är en begränsning, men dom tycks i sin tur vara väldigt begränsade i att förstå att alla inte har samma krav eller behov som dom, och tycks verkligen ha seriösa problem med att lämna det simplare folket i fred.

Det är ju just det jag menar och de flesta ser inte detta, vad som håller på att hända. Jag hoppas att tillverkare såsom Samsung, HTC, Sony, LG etc fortsätter att växa och slutligen kan konkurrera ut Apple. Apple vill ju vara världsdominerande med sina produkter, sitt iOS. Detta är ett hyperegoistisk tankesätt, att låsa in sina egna kunder med deras produkter, jailbreak motverkar detta, men istället vore det vettigare att köpa en annan produkt och skippa jailbreak. Steve Jobs utnyttjade folket ur ett strategisk företagsperspektiv, vilket jag vill kalla för manipulation. Jag såg detta för flera år sedan, och det är extremt ful strategi, därav han fick sin karma för detta.
Jag hackar inte på deras produkter hårdvarumässigt, den är rentav intressant. Det är alla begränsningar med iOS som ställer till det, man kan ju inte ens länka via bluetooth med andra märken, bara Apples egna produkter. De har ju förstört hela grundidén med bluetooth tekniken. Det är likadant med laddare, andra märken har en gemensam standard för att gynna miljön, men inte Apple, de måste till varje pris ha något eget som ingen annan har, rent sagt mycket irriterande.
Folk får köpa vad de vill, skiter i vilket, men jag har vilken åsikt jag vill om detta och jag kallar folk vad jag vill.